Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The Department  of Social service in Home environment  toward Home Social Patronage in the town of Peshtera will offer hourly service for personal assistance and care to people with disabilities  and to people of age above  65 years old without the possibility of self-service, for communal and public activities  in support of social participation by offering the social service ‘’ Private assistant””. The basic problems of these people with disabilities and age above 65 , who are in partial or full impossibility of self service and care at home are  mainly because of healthy problems or living alone and self –depended. For them is impossible to organize their everyday life, activities and the need of social contacts and environment.  The expected results of this  particular social activity  will improve the quality of lifestyle to those people with disabilities and age above 65 by  creating  effective  conditions and support concerning their human rights for independent  life and  specific needs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта.: Дейността цели гарантиране на ефективно управление, организация и координация на дейностите по проекта. Екипът за управление и организация на проекта ще бъде определен със Заповед на Кмета на общината, съобразно преценката на определения бюджет в часове и човешки ресурс и съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси. Екипът включва: ръководител-1, координатор -1 и счетоводител-1, с конкретно разпределени задачите по ръководство, организиране и контрол на цялостната реализация на проекта, изготвяне на междинни технически, финансови и окончателни отчети; осигуряване на информиране и публичност на проекта. 37 201.49 28 342.74
Дейност 2: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващото Звено за социални услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж – гр.Пещера, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги.: Дейността цели извършване на справедлив и прецизен подбор на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване при недопускане на дискриминация, по който и да е признак и се удовлетворят специфичните им потребности чрез почасово ползване на услугата “Личен асистент”, като се насърчи културния и обществен живот вън от домашната среда. Оценката на специфичните потребности от почасови услуги на кандидат-потребители се извършва на всички лица, заявили желание да ползват почасови услуги, при спазване на процедурата в Методиката за оценка на потребностите на кандидати за ползване на почасови услуги. Заявленията от желаещите се приемат в Община Пещера, след което се извършва оценката на специфичните потребностите. Предоставянето на почасовите социални услуги започва след сключване на договори с потребителите. Техническият сътрудник разработва индивидуалните почасови графици за предоставяне на услугите на всеки потребител. Помещение, намиращо се в сградата на „Домашен социален патронаж” в Пещера, е обзаведено и оборудвано за Звено за услуги в домашна среда, в което ще се осъществява административната дейност по проекта. 1. Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугата “Личен асистент”. Работа с тях за изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора. 2. Изработване на индивидуални графици за предоставяне на услугата “Личен асистент”на всеки потребител. 3. Предоставяне на услугата личен асистент чрез: 3.1.Организира и осъществява ежедневни дейности, осигуряващи социалните условия, необходими за нормален живот на потребителите на социални услуги, а именно: • Помощ при общуване и подържане на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него • Четене на художествена литература и пр. • Придружаване и оказване на помощ при разходка 3.2 Организира и осъществява ежедневни дейности, осигуряващи личната хигиена и задоволяване на нуждите на потребителя: • Приготвяне на храна и подпомагане храненето на лицето с увреждане Текущо или основно почистване на жилището • Помощ на лицето/детето с увреждане при подържане на лична хигиена: -ежедневен тоалет -обличане -къпане • осигуряване на пране, химическо чистене или ръчно пране 3.3 Организира и осъществява дейности във връзка със здравето на потребителя: • Съдействие при настаняване в болница, грижи в болница при необходимост • Придружаване до личен лекар или специалист • Проследяване правилното приемане и подпомагане при приемане на лекарства, предписани от лекар • Оказване на съдействие при снабдяване с помощно-технически средства 3.4. Организиране и осъществяване на административни услуги: • .Съдействие и подаване на документи пред ТЕЛК/НЕЛК; Дирекция „Социално подпомагане”; РУСО – пенсионен отдел и други • .При изявено желание от страна на потребителя и с негови средства да пазарува, заплаща ел.енергия, вода, телефон, твърдо гориво 408 375.60 388 754.06
Дейност 3: Подбор на персонала на Звеното за социални услуги в домашна среда.: Дейността има за цел извършване на прецизен и адекватен на потребностите на услугата подбор на персонала, за което ще бъде сформирана Комисия с участието на представители на екипа за организация и управление и експерти от общинска администрация. Комисията ще има за цел изработване на процедура и критерии за подбор, съобразени с действащата нормативна уредба, стандарти и критерии, спецификата на целевите групи и териториалния обхват на проекта. При изпълнение на дейността ще се спазва следната последователност: 1. Обявяване на работните места; 2. Подбор по документи; 3. Провеждане на събеседване и оценка за професионална пригодност; 4. Сключване на договор по КТ с кандидата. 0.00 0.00
Дейност 4: Обучение на персонала за предоставяне на услугите.: Дейността цели осигуряване на подготвен екип от Звеното за социални услуги в домашна среда, предоставящ почасово социалната услуга “Личен асистент” и включва начално обучение за лични асистенти в рамките на 60 часа. Изборът на обучители ще се извърши от Община Пещера при спазване на разпоредбите на Закона за обществените поръчки, ще се изготви Програма за обучение, съобразена в съответствие с Методиките за предоставяне на услугите в общността “Личен асистент”, утвърдени от Изпълнителния директор на АСП и ще се направи график на обучението. Ще бъде извършена проверка, относно преминато обучение на кандидатите за лични асистенти по други програми и проекти, с цел избягване на двойно финансиране. След приключване на обучението на кандидатите за лични асистенти, Звеното ще разполага с квалифицирани лица, които могат да бъдат използвани във всеки един етап от реализиране на проекта. 500.00 360.00
Дейност 5: Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социалната услуга “Личен асистент”.: Дейността цели да се осигури професионална психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социалната услуга “Личен асистент”, чрез интегриран подход, включващ оценка на психологическата ситуация и нужди на служителите, както и избор на адекватна консултативна помощ. Изборът на организация или специалисти, предоставящи психологическа подкрепа и консултиране ще се извърши от Община Пещера при спазване разпоредбите на Закона за обществените поръчки. 1 808.64 1 808.04
Дейност 6: Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугата, според тяхната индивидуална потребност.: Дейността цели да се осигури професионална мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугата, според тяхната индивидуална потребност. Потребителите ще бъдат подпомагани да се справят с лични проблеми или съвкупност от пречки, които пречат за задоволяването на важни за тях потребности, като разширяват личните си ресурси за справяне с проблема. Изборът на организация или специалисти, предоставящи мотивационна и психологическа подкрепа ще се извърши от Община Пещера при спазване разпоредбите на Закона за обществените поръчки. 9 013.14 8 811.68
Дейност 7: Дейности за обзавеждане и оборудване.: Дейността цели да бъде закупено обзавеждане и оборудване за нуждите на звеното. По проекта се предвижда да бъде назначен технически сътрудник – 1 брой. Техническият сътрудник ще бъде ангажиран пряко с дейността на личните асистенти – ще води досиетата на личните асистенти и потребителите и придружаващата им документация. В тази връзка ще бъде необходимо закупуване на бюро – 1 брой, офис стол – 1 брой, метален шкаф – 1 брой, преносим компютър – 1 брой, скенер – 1 брой. По проект “Предоставяне на почасови услуги от звено за социални услуги в домашна среда към домашен социален патронаж – гр. Пещера”, бюджетна линия BG051PO001-5.1.04 „Помощ в дома”, Община Пещера има закупени бюро – 1 брой, офис стол – 1 брой, преносим компютър – 1 брой. Същите се ползват от Директора на Домашен социален патронаж и ръководител на проекта. В момента капацитетът на услугата “Личен асистент” към Звеното за социални услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж – гр. Пещера е 24 потребителя. Заложените потребители по настоящата схема са 60 броя, което ще увеличи с 40% работата на Звеното. Имайки предвид увеличеният обем на работа и назначаването на технически сътрудник, е необходимо закупуването на посоченото обзавеждане и оборудване. Във връзка с изпълнението на договори за БФП по ОП “РЧР”, новият подход на отчитане на проектите изисква всички оригинални документи да бъдат съхранявани при бенефициента. Този подход отменя досега съществуващите практики за отчитане на хартиен вариант, препоръчвайки пакетът документи да се изпраща по електронен път. В тази връзка, за нуждите на настоящия проект е необходимо закупуване на скенер. Имайки предвид обема на документацията, който се очаква да бъде обработена, скенерът трябва да бъде модел, който да сканира автоматично подадените копия. 6 472.32 5 996.36
Дейност 8: Информираност и публичност.: Целта на дейността е повишаване на чувствителността и информираността на обществото относно проблемите на целевите групи, целите на проекта и реализацията му. Дейността е планирана съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП „РЧР”. След всеки от етапите на проекта ще се предоставя информация за напредъка на проекта. Под контрола на ръководителя на проекта, координаторът ще осъществява дейностите, свързани с информираност и публичност – организация на встъпителната и заключителна пресконференции, изготвяне на прессъобщения към официалния сайт на общината и общинския вестник и други. 2 220.00 2 219.16

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).