Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на:
1.1. Лазерна портална машина (фибролазерна система) – 1 бр.;
1.2. Хидравлична абкант преса със ЦПУ – 1 бр.;
1.3. Лентоотрезна машина – пълен автомат с хидравлично менгеме с PLC управление – 1 бр.;
1.4. Плоскошлифовъчна машина – пълен автомат с PLC управление – 1 бр.
: Съществуващо положение и обусловена необходимост от така планираната дейност по отделните позиции:
1. Високоефективна лазерна портална машина (фибролазерна система):
Към настоящия момент предприятието не е притежавало подобно оборудване. Отрезните, пробивни и пресови операции без отнемане на стружка, които са основни за производството, в момента се осъществяват на съществуващото неефективно, морално и физическо остаряло оборудване ‐ Гилотина НАЗ121 и Ексцентър преса ПЕ63 (произведени 1989год) с много нисък клас на точност, което води до ниска производителност и големи количества производствен брак.
Заложената в проекта за закупуване и въвеждане в експлоатация лазерна портална машина представлява високoскоростна система за лазерно рязане и разкрой на
листов материал, работеща на принципа на ''летяща оптика”. В сравнение с други методи за рязане на детайли, при този метод се получават по‐чисти и гладки повърхности на сряза, остър срез и монтирането може да бъде извършено директно без довършителни процеси. Предвиденото по мярката оборудване включва в себе си качество, надеждност, новостите в технологиите и ще доведе до висока ефективност, висока скорост, точност, широк диапазон на приложение, ниска себестойност на работа и поддръжка. В сравнение със съществуващото оборудване общото време за осъществяване на всички операции при обработката на 0,96ml e 0.0027h е около 9 пъти по‐бързо. Класът на точност на обработката е в пъти по‐добра, автоматизираното и изключително точно обработване е предпоставка за брак под 0,5‐0,8%.
2. Високоефективна хидравлична абкант преса с цифрово управление:
Производството на ботоли, кюзини, тави, похлупак рифелов и капаци заема дял от 20% от общото производство или 322 012kg за 2015год. По технологична карта, за изработването на типичния детайл – рамо за капак модел Botol (в два основни типоразмера), основен елемент в посочените крайни продукти, се използва Хидравлична абкант преса. Съоръжението е амортизирано, морално и физически остаряло, с много ниска производителност, висок процент на производствения брак и нисък клас на точност в резултат от липсата на автоматизирано управление и необходимост от ръчни настройки и осъществяване на операцията.
Предвидената по проекта за закупуване високоефективна хидравлична абкант преса с ЦПУ (автоматично цифрово управление). Съоръжението е с PLC управление на
електрическата част. Хидравличната система на този вид съоръжения са от ново поколение, като оптимизират работата на машината, нейната точност и прецизност на огъване, като по‐този начин се намаляват разходите за инструменти.
3. Високоефективна лентоотрезна машина – пълен автомат с хидравлично менгеме с PLC управление:
Производството на огради, пилони и пилони заема дял от 21% от общото производство или 338 113kg за 2015 год. За производството тази номенколатура в момента се използва
Лентова отрезна машина OH254 (1990год). Съоръжението е амортизирано, морално и физически остаряло, с много ниска производителност, висок процент на производствения брак и нисък клас на точност в резултат от липсата на автоматизирано управление и необходимост от ръчни настройки и осъществяване на операцията.
Новата лентоотрезна машина пълен автомат с хидравлично менгеме е с честотно регулиране на скоростта на рязане с инвертор и PLC управление - няколко класа над старото оборудване.
4. Високоефективна плоскошлифовъчна машина – пълен автомат с PLC управление:
Шлифовъчната машина не е основна производствена машина, но на нея се извършва обработка на равни (плоски) повърхнини, канали и профилни повърхнини при изработката на щанци, инструменти и резервни части. Предвиденото ново съоръжение ще замени напълно използваното до момента амортизирано оборудване. С въвеждането в експлоатация на другото ново оборудване ще се увеличи цялостното производство и ще е необходимо да се увеличи работата и на шлифовъчната машина при изработването на инструменти. |
944 069.00
|
943 200.00
|
Извършване на енергиен одит: Извършване на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност.
По реда на Процедурата BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“ и съобразно изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. първо беше извършен избор на изпълнител като лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Изборът на изпълнител беше извършен чрез събиране на три оферти и спазване на принципите за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация при разходването на средства от Структурните фондове на ЕС. Критерият за избора беше „предложена най-ниска цена“.
Енергийният одит (обследването за енергийна ефективност) беше извършен от „СОФЕНА“ ЕООД, като беше представен доклад по образец съгласно Приложение Ц пред АУЕР. Докладът беше одобрен със становище № BG16RFOP-269 / 07.09.2016 г. на АУЕР. Описаната в проекта дейност по Елемент А „Инвестиции“ за придобиване на ДМА по отделните си позиции представлява препоръчаните мерки от доклада.
|
11 500.00
|
11 500.00
|
Консултантски услуги за разработване, документиране и въвеждане на системи за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems).: Разработване и внедряване на Система за Управление – СУ/ Система за енергиен мениджмънт в съответствие с изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 50001. Интегриране с изискванията на вече внедрените СУ по изискванията на БДС EN ISO 14001:2005 – система за управление на околната среда и БДС EN ISO 9001:2008 – система за управление на качеството.
1. Оценка и избор на консултантска организация по реда на Процедурата BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“ и съобразно изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2016 г..
Формиране на екипа:
- Формиране на експертна група от консултантската организация и представители на фирмата.
Разяснение на задълженията и отговорностите в работния екип и Упълномощения Представител на Ръководството (УПР).
2. Организиране на обучителен семинар в организацията за разясняване на изискванията на стандарта БДС EN ISO 50001. Съпоставка с БДС EN ISO 14001:2005 и БДС EN ISO 9001:2008, които вече са въведени във фирмата.
3. Събиране на информация за дейностите и използваната документация, от Предприятието (включващи процедури, инструкции, вътрешни разпоредби, кореспонденция, отношения между работници и т.н.) и анализ на текущото състояние спрямо БДС EN ISO 50001.
4. Разработка на документи (процедури, инструкции, работни планове, форми и програми):
- Подготовка на планове за развитие на документите за СУ (включващи крайни срокове и изпълнител).
- Вземане на решение, относно броя и формата на документите, включени в СУ.
- Определяне на политика, цели и програми на Предприятието спрямо СУ.
- Проверка на разработените документи и коригиращи действия.
5. Интегриране на СУ по БДС EN ISO 50001 с вече внедрените системи за управление – СУ по БДС EN ISO 14001:2005 и БДС EN ISO 9001:2008.
6. Създаване на обща документация на интегрираната система за управление – СУ по изискванията на БДС EN ISO 14001:2005, БДС EN ISO 9001:2008 и БДС EN ISO 50001.
7. Внедряване на интегрираната система за управление – СУ по изискванията на БДС EN ISO 14001:2005, БДС EN ISO 9001:2008 и БДС EN ISO 50001 в компанията.
- Практическо обучение, свързано с одобрената обща документация на интегрираната СУ.
- Тестване на документите и оценка на тяхната ефективност.
- Корекции и Коригиращи действия.
- Прилагане на интегрираната СУ в дейността на фирмата.
8. Провеждане на вътрешен одит на интегрираната СУ по БДС EN ISO 14001:2005, БДС EN ISO 9001:2008 и БДС EN ISO 50001.
- Организиране на одитиращ екип и назначаване на дата за одита.
- Осъществяване на вътрешен одит.
- Анализ на резултатите, изготвяне и представяне на доклад от вътрешния одит.
- Коригиращи и превантивни действия.
9. Преглед от ръководството.
- Упълномощения представител на ръководството, представя резултатите от разработената и внедрена интегрираната СУ по БДС EN ISO 14001:2005, БДС EN ISO 9001:2008 и БДС EN ISO 50001, пред висшето ръководство.
- УПР подготвя документите по процедурите за Прегледа от ръководството.
- Документите по процедурите, включват: въвеждане данни за контролирани от ръководството дейности, въвеждане на данни за поставените задачи, управление на процесите и крайните срокове за изпълнение.
10. Подготовка за сертификация.
Етап на изграждане, документиране и внедряване на съответната система за управление по изискванията на конкретния стандарт, т. е. етап на подготовка
Необходимо е за Организацията да ползва компетентна консултантска услуга, която да гарантира правилното изграждане и внедряване на системата по определения стандарт, така че успешно да бъде посрещнат последващия сертификационен одит.
|
12 500.00
|
12 180.00
|
Сертифициране на въведените системи за енергиен мениджмънт по стандарт БДС EN ISO 50001.: Сертификация на СУ по БДС EN ISO 50001 от сертификационен орган акредитиран съгласно ISO/IEC 17021 и по условията на настоящата процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“ и съобразно изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2016.
1. Оценка и избор на сертифициращ орган
2. Провеждане на първоначален сертификационен одит.
- Първоначалния сертификационен одит се провежда на два етапа:
Първия етап се състои от предварителен преглед на Предприятието и внедрената СУ по БДС EN ISO 50001. Етап 1 трябва да осигури доказателства, че фирмата е готова да посрещне същинския сертификационен одит на етап 2.
Провеждане на предварителен одит – Етап 1:
- Посещение на място при основната работна площадка на фирмата, откъдето тя управлява и упражнява дейността си.
- Оглед на инфраструктурата на фирмата и оценка на степента на обезпеченост с необходимото оборудване за да упражнява предмета на дейност.
- Оценка на готовността за одит на Предприятието.
- Добиване на необходимата информация относно документираната система и готовността на фирмата за ефективен одит- сертификационен одит. Проверка за наличието на основните изискуеми елементи на документираната система.
- Изготвяне на план за одита в Етап 2 (или потвърждаване на вече съществуващия план).
Провеждане на сертификационен одит – Етап 2:
- Проверка на съответствието по всички клаузи на стандартите по изготвения план за одит. Проверка на наличието на записи и степента на ефикасност, ефективност и функционалност на внедрената интегрирана СУ.
- Потвърждаване, че СУ е способна да поддържа съответствие с изискванията на стандарта БДС EN ISO 50001.
- Осигуряване на обратна връзка за осигуряване на непрекъснати подобрения. Доклад и последващи действия.
- Повдигане на несъответствия, препоръки или отлагане на сертификацията.
- Издаване на сертификат (при положителни резултати от одита). |
5 800.00
|
5 700.00
|
Публичност и визуализация съгласно правилата за информация и комуникация.: Изпълнението на проекта в рамките на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, включва и осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и оказаната подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Всички предвидени дейности за визуализация ще бъдат в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.
Върху закупеното оборудване ще бъдат поставени стикери, които да удостоверяват, че то е доставено по проект, с подкрепата на ЕС ( Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020) и Република България. На комуникативно място в рамките на производствените помещения на предприятието ще бъдат поставени табла, които ще указват, че в компанията се реализира проект, финансиран от ЕС, съгласно изискванията за визуализация на дейностите и резултатите от проекта. Всички писмени материали и документи, изготвени във връзка с изпълнението на проекта, в това число официална кореспонденция, предоставяни материали на медиите и др., ще упоменават финансовия принос на ЕС и ще бъдат обозначени, съгласно приложимите правила за информиране, комуникация и публичност на ЕС.
Дейността е предвидена да отговаря на общите условия на Договора за БФП чл. 6 относно визуалната идентификация и да е в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация.
|
2 000.00
|
1 873.00
|