Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal offers opportunities for active inclusion and quality care for children at risk, elderly people, children and elderly people with disabilities, as well as members of their families. The planned activities are expected to implement an integrated model for the delivery of services with a motivating and socializing effect, as well as to improve access to career development services and participation in the labor market of their family members. The territorial scope of the project activities will guarantee equal access to the services and resources of the representatives of the local communities from all 44 rural settlements in Municipality Tundzha. Two new centers will be set up within the project, offering hourly services to at-risk persons, incl. children with disabilities and adults with disabilities, as well as providing support services for their families. A multidisciplinary mobile team will be formed under the project to serve hourly service centers, retirement clubs and provide home support on a timely basis for children and people with disabilities in order to fully deliver integrated social and health interventions combined with adequate mechanisms for socialization. In this way, through the implementation of this project, an innovative, integrated and socializing intervention for active inclusion in the community will be formulated and implemented, targeting children, the elderly and their families, using the resources of community centers, available retirement clubs and a mobile team. The implementation of the project will improve access to conditions and opportunities for social life, prevent secondary marginalization in small rural settlements by creating career opportunities, participation in the labor market, socialization activities and community activities. Equal opportunities for independence and social integration of vulnerable groups living in the territory of Municipality Tundzha will be given.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. ПОДКРЕПА ЗА ЗАЕТОСТ – КОНСУЛТАЦИИ, ПОСРЕДНИЧЕСТВО И ВЪЗМОЖНОСТ ЗА АНГАЖИРАНЕ НА ЧАСТ ОТ ЧЛЕНОВЕ ОТ СЕМЕЙСТВАТА НА ДЕЦА И СЕМЕЙСТВА В РИСК, ВКЛЮЧИТЕЛНО И С УВРЕЖДАНИЯ – ПОТРЕБИТЕЛИ НА УСЛУГИ ПО ПРОЕКТА.: Малките населени места от селски тип, към които принадлежат и селата, включени в състава на община „Тунджа“, са силно маргинализирани освен до достъпа до здравни и социални услуги, също и по отношение на възможностите за заетост. Близките на деца и възрастни в риск, включително и с увреждания са подложени и на вторична маргинализция в семейството, тъй като са силно зависими от състоянието и потребностите на лицето от целевата група. Смисълът на настоящото проектно предложение е освен директна инвестиция в подобряване на качеството на живот на децата и семействата в риск, включително и с увреждания, чрез доставката на интегрирани социални услуги със здравен компонент, също и подкрепа на семействата в интеграцията или реинтеграцията на пазара на труда. Настоящата дейност е насочена към улесняване достъпа до пазара на труда на родители или членове на семейства, полагащи грижи за деца с увреждания, възрастни хора в риск, пълнолетни лица с увреждания и кореспондира с т.1,т.2, т. 3 от Допустимите дейности от условията за кандидатстване. По проекта ще бъдат организирани информационни и консултационни срещи с мотивиращ характер. Те ще бъдат логистично подкрепени от екипа за управление на проекта и проведени с участието на социални работник и психолога от мобилния екип специалисти. Специалистите по проекта ще оказват освен информационна, логистична /посредническа/, също и техническа /при подготовка на документи за кандидатстване за работа/ и психологическа подкрепа на лицата от семейства с дете или възрастен в риск, вкл. с увреждания – потребители по проекта. В рамките на проекта ще бъде осигурена и директна заетост на лица от семейства на деца и възрастни в риск, включително и с увреждания – потенциални потребители на услуги по проекта. Те ще бъдат ангажирани на част от планираните позиции – социален асистент, социален сътрудник или в рамките на мобилния екип от специалисти, ако компетенциите и квалификацията позволяват това. Обстоятелството ще бъде формулирано като формално предимство при подбора на лицата, в контекста на целите и приоритетите на настоящото проектно предложение. Информационните срещи ще се проведат в кметствата на населените места /сгради общинска собственост/ с прякото участие на кметовете и кметските наместници при информирането и ангажирането на целевата група на инициативата – безработни лица и потенциални работодатели. След приключването на груповата информационна част, екипът за организация и управление на проекта, експертите от Дирекция „Бюро по труда“, психологът и социалния работник от мобилния екип ще имат възможност за индивидуални срещи и консултации. 0.00 82 799.07
2. СТРУКТУРИРАНЕ НА ДВА ОБЩНОСТНИ ЦЕНТЪРА ЗА ПОЧАСОВИ УСЛУГИ ЗА ДЕЦА И ДРУГИ ЛИЦА В РИСК, ВКЛЮЧИТЕЛНО С УВРЕЖДАНИЯ: Община „Тунджа” разполага с широка мрежа от услуги за ранно детско развитие и за възрастни хора, включително и за лица с увреждания. Те са структурирани и ситуирани както в общността, така и в домашна среда. Те, обаче, за съжаление, са крайно недостатъчни, за да отговорят на все по – нарастващите потребности на лицата в неравностойно социално положение и на техните семейства. Необходим е нов, гъвкав, комплексен и интегриран подход, който да осигури и гарантира навременна и адекватна грижа. В две от населените места на територията на общината – селата Козарево и Ханово, не функционират елементи от общинската образователна инфраструктура, както и социални услуги в общността. В същото време в двете населени места и в тяхната периферия /съседните им села/ живеят деца и възрастни в риск, вкл. и с увреждания, както и техните семейства. Изграждането и дейността на два центъра за почасови услуги ще даде възможност да бъдат извършени адекватни, ефективни и ефикасни интервенции и да бъдат доставяни качествени услуги в общността и в домашна среда по заявка на лицата и/или техните семейства. Това неминуемо ще подобри средата и качеството на живот както на лицата, обект на услугите, така и на близките им. Дейността кореспондира с т.1, т.4 и т.5 от допустимите дейности от Условията за кандидатстване. За качествената доставка на услугите ще бъдат ангажирани две лица на позицията социален асистент /по едно за двата центъра/, които ще приемат заявленията, ще участват в изготвянето на графиците и в доставката на услугите както в двата центъра, така и в домашна среда, при необходимост, в зависимост от заявените и констатирани персонални потребности на лицето. В доставката на интегрираните социални интервенции, в зависимост от констатираните индивидуални потребности, могат да участват още медицинска сестра, педагог, психолог, социален работник и др., които ще бъдат наети в рамките на мобилен екип по проекта, ангажиран по проекта за тази и и за други дейности. Този подход ще даде възможност да бъдат формулирани и приложени иновативни интегрирани социално – здравно – образователни интервенции, съобразно потребностите. Доставката на услугите за едно лице може да бъде с дневна интензивност от един до четири часа в зависимост от заявените и констатирани потребности чрез извършената оценка. Тези услуги, освен пряк ефект върху състоянието на потребителите, ще дадат възможност на членовете на техните семейства да бъдат по – пълноценни в личните, трудовите и обществени ангажименти. 0.00 0.00
3. СТРУКТУРИРАНЕ НА ЕКИП ЗА МОБИЛНИ ИНТЕГРИРАНИ ЗДРАВНИ И СОЦИАЛНИ ИНТЕРВЕНЦИИ В МАЛКИТЕ НАСЕЛЕНИ МЕСТА ОТ СЕЛСКИ ТИП, ВКЛЮЧЕНИ В СЪСТАВА НА ОБЩИНА „ТУНДЖА“: Община „Тунджа“ включва в състава си 44 населени места изцяло от селски тип, разположени на изключително голяма територия, населението, на която като численост и структура е изключително неравномерно разпределено. Силната маргинализация на децата и възрастните в неравностойно положение и особено на тези от тях в риск, вкл. и с увреждания, е в основата на настоящото проектно предложение и в частност на избрания подход – прилагане на гъвкава интегрирана мобилна интервенция в доставката на здравни и социални услуги. Средата на живот в малките населени места от селски тип е чувствително маргинализирана по отношение на достъпа до услуги и ресурси. Ние нямаме възможност да структурираме и поддържаме комплекс от центрове за целевите групи, обект на интервенции по настоящото проектно предложение, но можем да създадем среда за доставката на тези услуги с налични социални асистенти /в центровете за почасова грижа/ и социални сътрудници /в клубовете на пенсионера/ и мобилен екип от специалисти, който да допълва доставката на услугите в зависимост от заявените от потребителите и близките им потребности и въз основа на констатираните в оценката потребности по график, утвърден от ръководителя на проекта. Дейността кореспондира с допустими дейности по т. 1, т. 2 и т. 4 от Условията за кандидатстване. За качествената и пълноценна доставка на услугите в проекта ще бъдат ангажирани социален работник, психолог, медицинска сестра, рехабилитатор, педагог и организатор социализиращи дейности с експертиза в областите на етнологията и фолклора. Специалистите от мобилния екип ще извършват индивидуални /в центровете за почасова грижа/ и групови /в клубовете на пенсионера/ интегрирани интервенции по заявки от социалните асистенти и социалните сътрудници и въз основа на утвърдения от ръководителя на проекта график. Специалистите в мобилния екип ще бъдат ангажирани на трудови договори на 8-часова заетост на срочна заетост . В зависимост от динамиката и констатираните потребности, бенефициентът може да приложи за част от специалистите гъвкав подход, като назначи в рамките на утвърдената за съответната позиция на специалист 8-часова дневна заетост две лица на 4-часова натовареност. Прилагането на интегрирани индивидуални и групови мобилни интервенции в нарочно ангажирана среда за доставка на услуги чрез клубовете на пенсионера, центровете за почасова грижа и в домашна среда е иновативен и прагматичен подход, изцяло съобразен със спецификата, потребностите и дефицитите на средата на живот в малките населени места от селски тип. По този начин в оптимална степен ще съумеем да отговорим на все по- нарастващите потребности от комплексни услуги за целевите групи – за деца и възрастни в риск, вкл. и с увреждания, както и за техните семейства. 0.00 5 067.11
4. КЛУБОВЕТЕ НА ПЕНСИОНЕРА – СРЕДА ЗА СОЦИАЛИЗАЦИЯ И ПЛАТФОРМА ЗА ДОСТАВКА НА ИНТЕГРИРАНИ СОЦИАЛНИ УСЛУГИ ЗА ВЪЗРАСТНИ ХОРА, ВКЛЮЧИТЕЛНО В РИСК И С УВРЕЖДАНИЯ: Една от най – пълноценните и предпочитани социални услуги в общността, особено в малките населени места от селски тип, вкл. и на територията на община «Тунджа», са дневните центрове за стари хора. За съжаление не във всяко населено място може да бъде разкрита и осигурена такава форма на социална интервенция. На територията на община «Тунджа», обаче функционират 40 клуба на пенсионера, които се помещават в общинска материална база и са общинска дейност. Тези клубове на пенсионера са отлична платформа за доставка на интегрирани социални интервенции със здравен компонент и със силен социализиращ ефект. За целта ще бъде осигурено еднотипно оборудване за всички 40 клуба на пенсионера на територията на община «Тунджа», което да оптимизира средата в тях с цел пълноценната доставка на услуги и провеждането на активни социализиращи дейности. Оборудването включва климатик, хладилник, кафе-машина и малка готварска печка. По този начин освен, че ще подобрим средата за доставка на услуги и социализиращи дейности, ще създадем допълнителен уют за възрастните хора, като направим условията в клубовете на пенсионера близки до домашната среда. Дейността е съобразена и кореспондира с т.4 и т.5 от допустимите дейности от Условията за кандидатстване. За организиране на ежедневието на възрастните хора в риск, включително с увреждания, ще бъде назначено по едно лице за всеки от клубовете /общо 40/ на позиция социален сътрудник с дневна ангажираност на работния ден 4 часа. Социалният сътрудник ще бъде представител на местната общност на съответното населено място. В подбора на социалните сътрудници ще участват председателите на клубовете на пенсионера или излъчен от тях представител. В подбора на социалните сътрудници ще бъдат поканени представители на местните читалища или на Сдружение „Читалища с бъдеще”, за да бъдат съчетани и техните ресурси и възможности в осигуряването на социализиращи интервенции и оптимизиране на условията за обществен живот на представителите на целевата група. За пълноценната доставка на интегрираните социални и здравни интервенции, съчетани с адекватни механизми за социализация, по проекта ще бъде формиран мобилен екип, който ще обслужва и центровете за почасови услуги /дейност 1/. Екипът ще включва социален работник, психолог, организатор социализиращи дейности с експертиза в етнологията и фолклора, медицински и педагогически специалисти. Специалистите от екипа ще посещават клубовете на пенсионера по предварителна заявка от социалните сътрудници и по график, изработен от социалния работник и утвърден от ръководителя на проекта. По този начин по настоящия проект ще бъде формулирана и приложена иновативна социална и социализраща интервенция на основата на клубовете на пенсионера, за възрастни в риск, вкл. от социална изолация и с увреждания. 0.00 181 426.75
5. СОЦИАЛИЗИРАЩИ ИНИЦИАТИВИ ЗА ДЕЦА И ВЪЗРАСТНИ В РИСК, ВКЛЮЧИТЕЛНО С УВРЕЖДАНИЯ И ТЕХНИТЕ СЕМЕЙСТВА: Достъпът до условия и възможности за обществен живот в малките населени места от селски тип е крайно ограничен и недостатъчен. Това е валидно в най – голяма степен за децата и възрастните в риск, включително и с увреждания, както и за техните семейства. Въпреки усилията на общината, на населените места, на читалищата, кметствата, учебните и детските заведения за осигуряване на пълноценна обществена среда с културни, образователни, спортни и други прояви, тази целева група често е възпрепятствана по ред обективни причини да участва в тях. Настоящата дейност ще допринесе за равни възможности, участие и активизиране на социално уязвимите групи в общността чрез включването им в местни социални инициативи. Отчитайки тези дефицити на средата и потребности на целевата група, планираме по проекта да бъдат организирани 40 общности социализиращи инициативи за потребители на услуги по проекта и за техните близки /семейства/. Инициативите ще бъдат организирани от екипа на проекта с участието и съдействието на кметовете и кметските наместници на населените места. Пряк ангажимент по изготвянето на концепцията, сценария и логистиката ще има организаторът на социализиращи дейности – един от специалистите в мобилния екип по проекта. Инициативите трябва да бъдат тематично насочени към традициите, етнологията, фолклора, предвид силната емоционална връзка на местните общности от състава на община „Тунджа“ към тях. Дейността изцяло кореспондира с т. 5 от допустимите дейности от Условията за кандидатстване. Социализиращите дейности ще бъдат проведени в клубовете на пенсионера, на открити пространства или в местните читалища, съответно предпочитанията на конкретната местна общност. Те ще бъдат с продължителност поне два часа и ще бъдат модерирани от специалиста социализиращи дейности по проекта. Всяка от инициативите ще бъде съпътствана от едномесечна подготовка – обсъждане на тема, формат и структура с целевата група; покана на участници от други населени места, пряко участие на представители на целевата група и на семействата в инициативата и др. Дейността ще промени общностните представи и нагласи по отношение на децата и възрастните в риск, вкл. и с увреждания, както и ще създаде директна, непосредствена среда за тяхното пълноценно включване в обществения живот. Прякото участие на кметствата и читалищата в организацията и провеждането на инициативите гарантира този подход да бъде припознат и ползван при организирането и провеждането и на следващи общностни събития, което ще осигури устойчивостта на инициативата. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).