Провеждане на Допълнително обучение по български език за ученици, за които българският език не е майчин: Целта на дейността е да създаде условие за пълноценно провеждане на допълнителни занимания по български език с целевата група по предварително разработени планове и програми. Обучението ще се осъществява от педагози/ преподаватели в училището партньор. Дейността ще създаде условия за ползотворна работа с тях по отношение на овладяване на говоримия и писмен официален български език, както и ще подобри комуникационните им умения . Ще бъде повишено качеството на образованието в училището. Ще бъдат създадени условия за индивидуален подход в работата с представителите на основната целева група за постигане на ефективни и устойчиви познания. Ромските деца са билингви и поради тяхната народопсихология и начина им на живот имат проблем при комуникацията им и писменото им изразяване на български език. Поради този факт са повод за подигравки сред техните връстници. Изпитват сериозна трудност при обучението им в клас, което е основна причина за ранното им отпадане он училище и да търсят по- практични, според тях начини за преживяване. В къщи говорят изключително на ромски език и детето трудно се адаптира в социалната среда на училището, което създава проблем при комуникацията с останалите деца в общността и техните съученици. Образованието за ромските семейства не е приоритет. Тази дейност е една от ключовите в проекта. Това, което научават в допълнително обучение по български език могат да доразвият в заниманията в творческите ателиета, в които езика е основно средство за самоизява на талантите им. Образователната система в България среща сериозни проблеми при интегрирането на представители на малцинствени етнически групи, именно и поради факта, че те трудно говорят и още по-трудно пишат на български език, който е официалния език за България, което намалява до минимум ефективността на усилията за повишаване на шансовете им за успешна професионална, социална и личностна реализация. Ще бъдат стимулирани да наваксат пропуснатия материал и да се занимават в допълнителните часове за усвояване на езика. Изпълнението на дейността ще преодолее недостатъчното владеене на български език от децата от етническите малцинства, водещо впоследствие до незадоволителни резултати от обучението в училище и трудна адаптация и социализация. Ще бъде назначен експерт "Административни дейности", специалист от училището партньор, със специфичен опит в управлението. Той ще следи за точното и коректно изпълнение на дейността. Ще организира групите на учениците за допълнителното обучение по български език. Ще подпомага подготвянето но отчетните документи. |
17 420.00
|
0.00
|
Творчески ателиета за развитие на таланти: Целта на дейността е да осигури по-висока степен на мотивация на децата от целевата група за устойчиво адаптиране, чрез създаване на условия за изява на техните таланти и им осигури позитивна легитимност в общността. За социалното приобщаване на учениците, за повишаване на тяхното самочувствие и личностна самооценка се предвижда въвеждане на Творчески ателиета за развитие на таланти в мултикултурна среда. В училището партньор, ще бъдат организирани клубове по изкуства.
Творческо ателие театър, фотография и приложно изкуство. Театърът е синтетично изкуство: правоговор- ораторско майсторство, говорене пред публики , художествено слово, сценична реч, танцови умения, пластични възможности. Театърът е средство учениците да се запознаят с добри драматургични произведения на наши и чужди класици. Той е лесно достъпен и ще даде възможност за развитие на творческите заложби на представителите на целевата група. Чрез заниманията по театрално изкуство те ще преодолеят стеснителността от изявата пред публики. Това ще развие техните комуникационни умения. А на децата билингви ще даде възможност да натренират и демонстрират своите възможности по български език. Посредством заниманията децата с проблеми в говора могат да оправят своите дефекти и добият самочувствие, което е необходимо за подготовката им за преминаване в по-горна степен на образование.
Фотографското ателие ще има за цел да обучи учениците от целевата група на технически умения, както и да им даде възможност по съвременен начин да интерпритират заобикалящия ги свят. В клуба ще бъдат включени по-големите ученици, с които да се говори на по- висок стил по отношение на естетиката около нас, екологичното възпитание и взаимоотношенията между хората, които те ще могат да запечатат и после да конферират с консултанта по дейността. Тази дейност е провокирана от успеха на т.н. фото-терапия, съвременен подход при работа със социално изолирани групи. Ще организират изложби, които да отразяват любопитни и атрактивни моменти от училищния живот. За целта ще се предвидят средства за отпечатване на най- интересните фото-кадри.
Приложното творческо ателие ще създаде възможност за натренирване на практически умения и ще развие въображението на учениците в насока на творческото им мислене. Особено важни са тези занимания за децата от ромски произход, които по принцип са ангажирани вкъщи с битови задачи и с отглеждането на по-малките си братчета и сестрички.
Заниманията по изкуства е важна предпоставка децата от различните етноси и с различен социален статус да творят и мечтаят заедно. Да запазят културната си идентичност, като опознаят културата на тези с които живеят, творят и се реализират. Представителите на целевата група са истинските посланици в своите общности, като се легитимират пред тях по нов, привлекателен за техните близки подход. Изпълнението на дейността ще е гарант за връзката между проектното предложение и инвестиционния приоритет. Заниманията ще се провеждат по предварително подготвена седмична програма, съобразена с потребностите на целевата група. Ще се сформират 3 групи по 15 ученика за всяко ателие, общо 45 ученика. В творческите клубове ще се включат освен ученици от ромския етнос и техни съученици от социално слаби и непълни семейства, за които това е единствения шанс да се включат в извън класни форми на творчески занимания, които биха развили техните творчески таланти.
Учениците включени в арт- клубовете ще работят под ръководството на учители/възпитатели от училището-партньор. Творческите ателиета ще се консултират от външни консултанти, специалисти по всяка една от творческите дейности. Ще бъде назначен експерт "Административни дейности", специалист от училището партньор, със специфичен опит в управлението. Той ще следи за точното и коректно изпълнение на дейността. Ще организира групите на учениците за творческите клубове. Ще подпомага подготвянето но отчетните документи. |
46 420.00
|
0.00
|
Детски арт - празници и творчески изяви на ателиетата по изкуства: Целта на дейността е да създаде условия за ползотворни творчески срещи на представителите от целевата група с професионалното изкуство. Ще се организират редовни посещения на творчески професионални сценични продукти и среща на учениците с професионалните творци. Те живеят в периферията на културния живот на столичния град и нямат никакъв шанс да се докоснат до постиженията на професионалните творци. Срещите със света на изкуството ще им отвори прозорец, който е непознат за повече от тях. В периода на продължение на дейността ще гостуват периодично по предварително подготвена програма всеки месец спектакли. Ще бъдат поканени и интерактивни спектакли с участието на представителите на учениците от различните етноси в тях. Това ще обогати културата на децата по отношение на иновативни творчески подходи и ще засили тяхното любопитство към културния живот на големия град.
Заедно със своите връстници представителите на целевата група ще имат възможността да се потопят в света на театралното творчество. Ще могат да обсъждат проблемни казуси поставени от героите на театралните представления. Учениците ще имат възможност да се срещнат с 22 драматургични произведения, пресътворени в театрални спектакли. Ще се реализират срещи с много професионални актьори, драматурзи, композитори и други експерти в областта на театъра, които ще бъдат поканени за среща с учениците от целевата група след представленията.
Това е една от най-ключовите дейности, която ще спомогне за интегрирането на учениците от различните етноси. Властта на изкуството има силен терапевтичен и въздействащ ефект. Тази власт е първата възможност на представителите на целевата група да бъдат забелязани и оценени по нов начин от мнозинството, както и да въздействат на другите в своя полза, да бъдат приети и признати. За по- добрата организация и ползотворно протичане на творческите изяви на ателиетата по изкуства, когато те трябва да гостуват в други училища на територията на района, ще бъде потърсено съдействието на отделите култура и образование на третия партньор по проекта, СО - Район "Кремиковци".
Ще бъде назначен експерт "Административни дейности", специалист от училището партньор, със специфичен опит в управлението. Той ще следи за точното изпълнение на дейността. Ще съдейства за изготвяне на графика на изявите и ще следи за тяхното коректно изпълнение. Ще подпомага подготвянето но отчетните документи. |
21 186.00
|
0.00
|
Спортни клубове за физическо развитие и възпитание на характери: Целта на спортните клубове е да създаде условия за развиване и усъвършенстване на двигателните умения, физическа устойчивост, състезателен дух, толерантност и равен достъп до спортни занимания.
На територията на училището ще бъдат изградени три спортни клуба: волейболен, баскетболен и клуб по лека атлетика. Тези спортове не се развиват на територията на училището-партньор. Това ще даде възможност на учениците от всички възрастови групи, да се включат, като състезатели и участници в едни от най- популярните спортове в нашата страна. Ще се предостави възможност на учениците от целевата група да развият своите спортни заложби, логическо и тактическо мислене и да се възпитат в отборен дух. По време на заниманията по различните спортове, включени в проектното предложение ще се мотивират и възпитават в духа на разбирателството и честната игра. Спортните занимания ще създадат условия за преодоляване на етническото напрежение и ще постави на равен старт всички участници, независимо от техния етнически и религиозен произход и социален статус. Ще се предостави възможност на ученици с по- слаби постижения в теоретичните дисциплини, но със спортни възможности, да се изявят по нов начин пред своите съученици, преподаватели и близки от техния широк семеен кръг и местната общност. Спортните занимания ще се провеждат от учители/възпитатели от училището- партньор, като клубовете ще се консултират от външни консултанти, опитни специалисти по отделните спортове. Ще бъда сформирани 3 спортни клуба по 15 участника, общо 45 ученика.
Ще бъде назначен експерт "Административни дейности", специалист от училището партньор, със специфичен опит в управлението. Той ще следи за точното и коректно изпълнение на дейността. Ще организира групите на учениците за спортните клубове. Ще подпомага подготвянето но отчетните документи. |
48 307.00
|
0.00
|
Спортни състезания - дни на “FAIR PLAY”- "ЧЕСТНА ИГРА": Спортни състезания - дни на “FAIR PLAY”- "ЧЕСТНА ИГРА" е силно мотивиращ подход за взаимопомощ, чрез който единствено и само спорта създава усещане за екипност. Спортните събития- празници по масов спорт ще се провеждат през пролетно, летни и есенни месеци- от април до октомври, когато климатичните условия позволяват осъществяването им на открито. Ще се проведат по 6 състезания на година, за 2 години, общо 12 бр. За доброто и безпрепятствено провеждане на състезанията ще бъде осигурено техническо обезпечаване и медицинско лице. Ще бъде подготвен сценарии за всеки един спортен празник. Учениците от целевата група, заедно с техните съученици ще имат възможност да участват в спортните надпревари и спортните забавни игри, които са важен елемент от физическото им развитие и каляване, както и за изграждането на толерантна среда между тях. Предвидени са грамоти, за всеки един участник, които да стимулират активното участие на повече ученици. На спортните състезания ще бъдат канени ученици учещи в училища от региона с преобладаващо присъствие на деца и младежи от ромския етос.
За спортните клубове по волейбол , баскетбол и лека атлетика ще бъдат организирани спортни състезания с отбори на училища от региона и централната част на столичния град. Ще бъдат организирани по 3 състезания на година за всеки клуб. За трите спортни клуба, общо 18 състезания за двете години. Състезанията ще се провеждат, както на теритарията на училището партньор, така и на територията на училища в централната част на столичния град. За превозването на децата от целевата група ще бъде предвиден организиран транспорт. Плануват се 9 домакинства на отборите от училището партньор и 9 гостувания на територията на училища от централната градска част. След състезанията ще се организират срещи- дискусии на състезателите. На тези срещи ще бъдат канени изявени спортисти. Целта е учениците от различните училища да се опознаят и да създадат нови приятелства, предпоставка за превенция на агресивно поведение между тях. Предвидени са грамоти, за всеки един участник, които да стимулират активноста на състезателите. Поради масовото участие, а и с цел създаване на традиции в областта на масовия спорт, при изпълнение на спортните събития ще бъдат включени за съдействие експертите "Спорт и младежки дейности" към СО - Район "Кремиковци", третия партньор по проекта. Партньора СО - Район "Кремиковци" ще съдейства при организирането на спортните състезания в централната част на столичния град и при гостуването на отбори от други райони в училището партньор.
Наетия експерт "Административни дейности" ще има отговорността да логистира и администрира дейността.
За организацията на спортните събития, ще бъдат приобщени и младежи-доброволци от водещата организация, които ще създадат вътрешната организация на игрите и ще подпомогнат успешното провеждане на дейността.
Ще бъде назначен експерт "Административни дейности", специалист от училището партньор, със специфичен опит в управлението. Той ще следи за точното изпълнение на дейността. Ще съдейства за изготвяне на графика на спортните събития и ще следи за тяхното коректно изпълнение. Ще подпомага подготвянето но отчетните документи. |
6 756.00
|
0.00
|
Дискусионен клуб за взаимопомощ и толерантност: Дискусионният клуб е нова форма за общуване на територията на училището партньор. Неговата цел е да създаде условия за дискусия и дебат между ръководството на училището, педагозите/ възпитатели, родителите на учениците, самите ученици от целевата група и представители на заинтересовани страни. Чрез дискусиите ще се идентифицират ключови проблеми касаещи: подобряване на условията за равен достъп до училищно образование и възпитание, необходимостта от допълнителни занимания с деца по отношение на техните комуникационни умения, повишаване на качеството на образованието в училище и възможности за продължаващо образование във висшите учебни заведения. Ще бъде мотивирано активното включване на родителите във възпитателния процес. Ще се потърсят способи и подходи за преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход. Ще се потърсят ефективни подходи за подпомагане на децата от етническите малцинства и техните семейства, както и на семействата в неравностойно положение, на които децата са застрашени от отпадане от образователната система. Ще се идентифицират проблеми възникнали в процеса на работа в училището и най- вече проблеми, свързани с работата на учитилите/ възпитатели при провеждането на образователния процес и възпитанието на учениците в мултикултурна среда. Ще се изследват причините за агресивното поведение на учениците, предизвикани от различната етническа принадлежност, както и ще се потърсят и начертаят стъпки за превенция на агресията между ученеците, с цел нейното предотвратяване. Училището е на територия, намираща се в периферията на големия град. Безработицата е над 80 %. Социалното и етническо напрежение е огромно, което провокира включването на тази дейност. От това най- страдат децата и младежите в ученическа възраст. Дискусията и дебата между поколенията, между представителите на различните етноси и най- вече между учители и родители, в присъствието на децата и учениците е най- цивилизования и демократичен подход за преодоляване на негативните обществени и междуличностни нагласи, основани на етнически и религиозен принцип. Дейността ще спомогне интеграционния процес, като предостави възможност хората от общността заедно и по цивилозован начин да решават проблеми, свързани със съвместното им живеене и бъдещето на децата им.
Поради факта, че дейността ще се реализира на територията на училището партньор ще бъде назначен експерт "Административни дейности", специалист от училището партньор, със специфичен опит в управлението. Той ще следи за точното изпълнение на дейността. Ще съдейства за изготвяне на графика на дискусиите и ще следи за тяхното коректно изпълнение. Ще организира дискусионните групи. Ще подпомага подготвянето но отчетните документи. |
5 849.00
|
0.00
|
Работа на терен с местните общности: Целта на дейността е:
- Идентифициране на отпаднали от образователната система ученици, с помощта на екипа от медиатори и със съдействието на ромските лидери;
- Мотивиране на отпадналите деца за връщането им в училище, чрез провеждане на информационни кампании от медиатори - един от българското мнозинство и един представител от ромското малцинство и мултидисциплинарен екип /психолог, педагог, социален работник, юрист, медицинско лице, представител на ДПС от районното МВР./;
- Работа на терен в общностите с отпадналите от образователната система ученици и техните семейства за преодоляване на социалните бариери, под формата на индивидуални и групови занимания осъществени от медиаторите- 2 бр. и мултидисциплинарен екип /психолог, педагог, социален работник, юрист, медицинско лице, представител на ДПС от районното МВР./;
Освен работа в общността мултидисциплинарния екип ще има за задача да работи с учениците в неравностойно положение и техните родители . Да идентифоцират техните проблеми от проведените дискусии по време на дискусионните форуми в училището партньор.
Дейността е насочена и към младите родители, особено към ромските родители, които по традиция създават семейства още преди да са навършили пълнолетие и нямат никакви познания и умения относно правилното отглеждане и възпитание на децата си. Екипа ще има за задача да разясняване необходимостта от общото мирно живеене и преодоляване на натрупаното етническо напрежени, което крие опасности за бъдещето на децата им и което е една от основните пречки ромските родители да не допускат децата си до образователните институции с преобладаващо българско мнозинство. Мултидисциплинарния екип ще преодолее тревожността - която постоянно съпътства несигурния живот на ромите /социалната тревожност-3-то по ред психично заболяване, според класификатора на СЗО/ и се отразява върху психиката на детето .и вегитативната му нервна система, като се генерализира и има пагубни последствия относно неговото развитие. Дейността предвижда работа с родители на учениците от мнозинството за преодоляване на негативните нагласи спрямо етносите и автоматичните им и понякога необмислени реакции при отписването на децата им от училища, където учат ромски деца. Ще се мотивират родителите на ромските деца да записват децата си в училища с преобладаващо българско мнозинсто, както и да се преодолее негативното явление, ромските семейства, по принцип многодетни, да записват само едно или две от децата си на училище, а другите да бъдат натоварени предимно с домашно-битови задължения и да стават клошари- живот без мечти и перспектива за позитивно живеене. Образованието на децата да стане основен приоритет на родителите, с фокус ромските общности. |
69 080.00
|
0.00
|
Летни арт-академии: Целта на дейността е да създаде условия за извеждане на учениците от целевата група участващи в творческите ателиета извън територията, на която живееят и учат. Формата на летните академии позволява, участниците в арт-ателиетата да се концентрирет върху заниманията по отделните изкуства. Да надградят своите умуния и заедно да мечтаят и творят, без да бъдат обезпокоявани от битовите и семейни проблеми, които ги съпровождат постоянно в тяхното ежедневие. Изнесените форми на занимания ще позволи и на техните ръководители и консултантите на отделните ателиета да обърнат по- сериозно внимание на всеки един участник и подобрят неговите умения в областта на творческите му умения. Всички заедно да създадат нови творчески продукти, които да покажат на останалите ученици от училището и общността, в която живеят. Голяма част от учениците от целевата група, поради етническата си принадлежност и социалния си статус никога не са напускали мястото, в което живеят. Те трудно преживяват и понякога не могат да отидат на училище поради липса на обувки и дрехи. Семействата им са безработни и трудно ги прехранват и никога не са им предоставяли възможността да летуват извън тяхното населено място. Учениците от целевата група са комплексирани и уязвими в среда извън традиционната, ромската махала, а за социално слабите пътя от дома до училище е единственото разнообразие. Изнесените летни академии ще ги срещнат с друг свят, света на успелите хора. Ще създадат нови познанства с хора в областта на изкуството и културата, което ще ги мотивира по отношение на техните бъдещи животи. По време на летните арт-академии ще се срещнат с успели хора в областта на изкуствата. Летните арт- академии ще се провеждат на подходящи места, край морския бряг, които имат условия за реализиране на подобен тип дейности, където са създадени традиции за провеждане на пленери, изложби и иновативни сценични прояви. Ще се реализират в рамките на летните, ваканционни месеци, 2 бр. за двете проектни години с продължителност 10 дни. Заниманията ще се провеждат по предварително разработени програми и съобразени с напредъка на усвояване на материала от учениците и техните потребности, необходими за надграждане на уменията и творческите им таланти. |
40 000.00
|
0.00
|
Летни спортни академии: Целта на дейността-Летни спортни академии, за участниците от целевата група, които провеждат занимания в спортните клубове по волейбол, баскет бол и лека атлетика е учениците от социалнослаби и непълни семейства, както и учениците от етническите малцинства да бъдат изведени извън териториите където живеят, като им се даде шанс да разтворят своите гръгозори на живеене, чрез среща с нови места, култури и хора. Техните семейства нямат възможност да им предоставят възможности за пълноценно запълване на свободното време през летните месеци, както и да ги изпратят на пътуване към нови места и светове. Изнесените спортни летни академии ще предоставят възможност на учениците от целевата група да видят нови места, да направят нови приятелства и да проявят своя спортен талант в силно конкурентна среда, което ще кали тяхната воля и ще повиши ниското им самочувствие, което ги съпътства, поради ниският им социален статус и етническа принадлежност. По време на летните спорти академии те ще се срещнат с успешни спортисти и ще имат възможността освен да тренират редовно, да се състезават с отбори от други градове на страната. Това ще им даде възможност да се борят в истинска конкурентна среда, каквато липсва в малното населено място, където живеят. Ще надгради самочувствието им и ще отвори нови хоризонти за реализиране на мечтите им. Ръководителите на клубовете- учителите/възпитатели от училището партньор и спортните консултанти ще провеждат заниманията по предварително подготвена програма, при режим близък до режима на действащите спортисти. Това ще надгради нов вид дисциплина и усещане за реалните условия на живеене в съвременния свят на високата конкуренция и истинските предизвикателства. Летните спортни академии ще се провеждат през летния ваканционен период, през двете проектни години, като всяка академия ще бъде с продължителност 10 дни. Ще се провеждат на подходящи места, край морския бряг, предоставящи условия за трите вида спорт, отдалечени от местата на местоживеене на членовете на целевата, участници в спортните клубове. |
40 000.00
|
0.00
|
Информиране и публичност: Цел на дейността: Да осигури прозрачност при осъществяването на заложените цели и направи съпричастни целевите общности към изпълнението на проектните дейности.
Информираност и публичност ще изиграе важна роля при реализиране на проектните дейности и ще реши ключов проблем за общността- липса на заинтересованост по проблемите поставени от проектното предложение. Това важи с пълна сила за маргинализираните и социално изключените етнически общности, които живеят в периферията на обществения и културен живот на големия град и това не са техните проблеми. Посредством предвидените дейности неинформираните представители на малцинствените общности ще бъдат приобщени към идеята на проекта и ще станат съпричастни в изпълнението на заложените цели. Поради масовата неграмотност сред ромските общности е успешен подхода публични инфо- срещи на терен. При стартиране на проекта ще бъдат организирани 3 публични форуми – на територията на районната община, където ще се изпълнява проекта. За участие в тях ще бъдат поканени кмета на района и представители на местната власт, НПО, представители на МКБППМН, Полицията, колективи на детски градини, училището партньор и училища от района, представители на училищния парламент на училището партньор, родителите на учениците от целевата група, местни общностни лидери, заинтересовани институции, членовете на мултидисциплинарния екип, експерти към водещата организация. За повече популярност на проектните дейности сред жителите на столичния град се предвижда провеждането на пресконференции в представителства на утвърдени институции и организации, както и разпространение на инфо- материали. При изпълнението на дейността, водещата организация ще разчита на подкрепата на партньора по проекта СО- Район "Кремиковци" и по специално при налагащото се прписъствие на представителите на местната власт, както и при организирането на публичните форуми.
Дейността ще бъде възложена на изпълнител, при спазване на принципа за ефективности и ефикасност. |
2 935.00
|
0.00
|
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да осигури професионално, коректно и качествено изпълнение на дейностите по проекта. Проектният екип в състав: Ръководител екип и Счетоводител, носи цялата отговорност за успешното и ефективно изпълнение на проекта. Ръководителят на проекта, ще подготви стартирането на проектните дейности, ще осъществи администрирането и ще ръководи изпълнението на проектните дейности. Ще координира работата на всички наети по проекта лица. Ще участва в подбора на консултанти, експерти и служители, ангажирани в проекта. Ще организира месечните екипни срещи. Ще изготвя документацията и осъществява възлагането на услуги и тяхното изпълнение. Ще осигурява координацията с партньорите. ще работи със заинтересованите лица, организации и институции, с местните и регионални, печатни и електронни медии. Ще участва в организацията на публичните събития и ще контролира качеството на предоставяните услуги. Той ще носи цялата отговорност за осъществяване на дейностите на необходимото качество и в планираните срокове. Ще подготвя междинните и финалния отчет. Ще отговаря за правилното и в съответствие с изискванията на програмата попълване на проектните документи. Ще съдейства и координира работата на наетите лица. Ще осъществява комуникацията и логистиката. Ще изготвя приложенията за междинните и финалния технически доклади. Ще координира дейността на екипите. Ще участва в логистиката на проектните дейности. Ще изготвя първичната техническа документация. Ще носи отговорност за качеството на изпълнение на дейностите. Ще поеме отговорност за предотвратяването на ключови рискове. Ще носи цялата отговорност за изпълнение на дейност Информиране и публичност. Ще поеме отговорност за провеждането на тръжните процедури и подготовката на документацията. Ще осъществява вътрешен мониторинг и оценка на изпълнението на проектните дейности. Ще следи за законосъобразното, ефективно и прозрачно изпълнение на проектния бюджет.
Счетоводителят ще отговоря за законосъобразното, ефективно и прозрачно изпълнение на проектния бюджет. Ще въвежда и води
счетоводната документация. Ще изплаща възнагражденията на наетите лица по проекта. Ще изготвя междинните и финалния финансов отчет. |
29 387.00
|
0.00
|