Производство на печатни и рекламни материали: Производството и разпространението на рекламно-информационни материали е един от основните канали за предоставяне на по-подробна информация до всички заинтересовани страни. Информационните материали ще бъдат разпространявани на събития, работни срещи, обучения и др., организирани от УО на ОПОС. Целта е да се привлече вниманието на широката общественост към ОП „Околна среда” и към проблемите на опазването на природата, и да се информира аудиторията от първоизточника за предприетите мерки в сектора и предстоящите дейности и възможности. |
350 000.00
|
279 991.20
|
Социологически проучвания: Чрез социологическите проучвания се измерва степента на информираност на аудиториите и постигането на заложените комуникационни цели. Това от своя страна дава възможност за корективни действия по отношение на планирането на комуникационните процеси за следващ период с оглед повишаване на ефективността на мерките за информация и публичност. Ще бъдат проведени 2 (два) бр. национални представителни социологически проучвания за измерване на нивото на обществена осведоменост в резултат на реализираните мерки за информация и публичност по Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“ през 2021 г. и 2022 г. Проучването има за цел да предостави информация за възприемането и разпознаваемостта на Оперативна програма „Околна среда“ и за ефективността на предприетите дейности по популяризирането й. |
56 532.00
|
49 500.00
|
Администриране на интернет-страницата на ОПОС: През декември 2018 г. Единният информационен портал (www.eufunds.bg) беше обновен и започна да функционира като общ информационен сайт за всички оперативни програми (в т.ч. и за ОПОС). Информацията, публикувана в платформата eufunds.bg. се отнася единствено до програмен период 2014-2020 г. и в нея не се включва информацията, свързана с изпълнението на ОПОС 2007-2013 г. Необходимо е продължаване на съхранението на онлайн информацията и запазване на целия масив от данни за предходния програмен период в интернет пространството. С оглед на достъпността до информацията, свързана с изпълнението на ОПОС 2007-2013 г., услугите по администриране и хостинг на архива на интернет страницата на Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС) не следва да прекъсват. В дейността са включени и разходи за администриране на секцията на програмата на единния информационен портал в случай на необходимост. |
21 468.00
|
21 468.00
|
Медийно планиране с цел популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. през 2021 и 2022 г.: В изпълнение на на дейността ще бъде извършено проучване на българския медиен пазар във връзка с целите на кампанията през 2021 г. и 2022 г. Обектът на анализа следва да покрива елементи като анализ на аудитория, покритие, рейтинги и тематичност на предаванията в телевизионните канали, радиостанциите, тиражи и тематична насоченост на печатни издания, тематичност и посещаемост на аудитория на интернет медии. След извършване на анализа следва да бъде изготвено медийно планиране на кампанията за 2021 г. и 2022 г. и селектиране на най-релевантните и ефективни медии за изпълнение на мерките за популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. |
23 994.00
|
23 994.00
|
Логистично обезпечаване провеждането на мероприятия във връзка с изпълнение на мерките за информация и публичност : Основната цел на дейността е логистично обезпечаване на събития с различен формат (годишно информационно събитие, дискусии, информационни дни и кампании, семинари, обучения, работни срещи, форуми, кръгли маси, откривания, пресконференции, конференции, онлайн конференции, изложби, конкурси и др.). Годишният план за действие за 2021 г. предвижда реализация на срещи и информационни дни, обучителни семинари и обществени обсъждания на проекти, чрез които да се информират потенциалните бенефициенти за възможностите за финансиране, повишаване на компетентността на бенефициентите при изпълнение на проекти и насърчаване на активното участие на всички заинтересовани страни в процеса на изпълнение на програмите. Провеждането на събития, по време на които се предоставя информация относно управлението и напредъка при изпълнението на оперативната програма, цели увеличаване на прозрачността и повишаване на познаваемостта сред широката общественост относно ОПОС. |
350 000.00
|
348 976.38
|
Образователно-информационна кампания на ОПОС през 2021 г. и 2022 г.: През 2021 г. е предвидено провеждането на образователно-информационна кампания за популяризиране на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“ (ОПОС) чрез изработка и разпространение на видео уроци, посветени на приоритетните оси на ОПОС: Води, Отпадъци, Въздух, Биоразнообразие, Превенция на риска от наводнения и свлачища. Кампанията e насочена към формиране на екологично съзнание в младите жители на страната, като гаранция за устойчивост на предприеманите по ОПОС мерки. Реализирането на кампанията е в партньорство с образователния сайт www.ucha.se, който представлява онлайн платформа с образователни уроци на разбираем и интересен език. Партньорството със сайта Уча.се и използването на неговите канали в социалните мрежи ще позволи посланията на ОПОС да достигнат до почти всички български домове, в които има ученици, което ще осигури възможност за обогатяване на знанията на учениците за опазване на околната среда и изграждане на отговорно отношение към природата.
След разработване на Годишния план за действие за 2022 г. в изпълнение на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. ще бъде планирана и проведена образователно-информационна кампания на ОПОС през 2022 г. по време, на която ще бъдат представени ефекта, резултатите и добрите практики от изпълнението на проекти, финансирани по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“.
В рамките на изпълнение на дейността като част от образователно-информационна кампания на ОПОС през 2021 г. и 2022 г. се предвижда изработване на презентации за напредъка по програмата през 2021 г. и 2022 г. към годишните доклади за изпълнението на ОПОС. Докладите се представят пред обществеността с т.н. „резюме за гражданите“, което се публикува на страницата на EUFUNDS.BG. Резюмето ще бъде под формата на интерактивна презентация, която по атрактивен и достъпен за широката общественост начин да представи резултатите и ефекта от изпълнението на програмата. |
158 006.00
|
107 043.73
|
Изработване на аудио и телевизионни клипове: Създаване на аудио и видео клипове за информационните кампании на ОПОС, целящи популяризиране на дейностите по програмата в съответствие с целите и мерките, заложени в Националната комуникационна стратегия и Годишните планове за действие 2021 и 2022 г. Ще бъдe разработена идейна концепция и изготвени аудио и видео клипове за популяризиране на ОПОС за различни комуникационни канали. С реализираните дейности следва да се повиши информираността на целевите групи чрез популяризиране на ОПОС като финансов инструмент за подобряване на развитието на България и качеството на живот, както и осигуряване на максимална публичност и прозрачност на процеса на управление и изпълнение на програмата.
В рамките на същата дейност се предвижда изработване на интерактивни презентации за визуализация на напредъка по програмата през 2021 г. и 2022 г. към годишните доклади за изпълнението на ОПОС. Докладите се представят пред обществеността с т.н. „резюме за гражданите“, което се публикува на страницата на EUFUNDS.BG. Резюмето ще бъде под формата на презентация, която по атрактивен начин представя постиженията на програмата. |
120 000.00
|
118 200.00
|
Осигуряване на жури, водещи, модератори и др., във връзка с провеждане на инициативи и мероприятия по ОПОС за изпълнение на мерките за информация и публичност: В изпълнение на тази дейност се предвижда изплащане на хонорари/възнаграждения на ангажираните лица (жури, артисти, водещи, модератори и др.) в процеса на отразяване и организиране на различните инициативи, мероприятия и др. събития, свързани с популяризирането на ОПОС. |
150 000.00
|
39 160.00
|
Предоставяне на програмно време за изпълнение на мерките за информация и публичност по ОПОС : На база изготвеното медийно планиране на кампанията за 2021 г. и 2022 г. ще бъдат сключени договори за закупуване на програмно време с период на изпълнение до края на 2022 г. на обща стойност до 720 000 лв. с ДДС. Стойността е определена на база планирания бюджет за 2021 г. и 2022 г. (2 400 000) при спазване на 30% - то ограничение от издадената Методология за разпределение на финансовия ресурс за информация и комуникация на оперативните програми и финансови инстументи, съфинансирани чрез ЕСИФ за максимален праг на средствата за директно купуване на програмно време в телевизия и радио - до 30% от наличния на годишна база ресурс за информираност и публичност на програмата. |
720 000.00
|
713 951.75
|
Публикуване на материали в интернет издания за популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. : Дейността ще бъде развие в две направления:
1. В интернет издания ще се публикуват аудио клипове, видео клипове и динамични уеб банери, с цел популяризиране на дейностите и напредъка по ОПОС 2014-2020 г. и повишаване разпознаваемостта на програмата. Интернет изданията, които да са съобразени с предмета и целите на програмата, ще бъдат селектирани на база изготвеното медийно планиране на кампанията за 2021 г. и 2022 г.
2. Популяризирането на ОПОС 2014-2020 г. в социалните мрежи (Facebook, YouTube, Instagram, TikTok, Twitter и др.) ще се осъществява чрез кампании, включващи идейна концепция, планиране, създаване на онлайн съдържание (текстове, публикации, създаване на игри със състезателен характер и регламент и др.), диференцирано според различните таргет публики на програмата. Кампаниите ще включват управление на съдържанието в социалните мрежи, тяхното администриране и управление. Ще се изготвят периодични доклади за достигнат брой потребители, постигнатата им ангажираност, статистики и предложения за подобрения. Ще се търси партньорство с каналите в социалните мрежи на европейските институции, ангажирани с управлението и популяризирането на европейските структурни и инвестиционни фондове, както и др. подходящи канали. Целта е да използват максимално ефективно възможностите за комуникиране на посланията и добрите практики на ОПОС и приноса на ЕС, както сред българската аудитория, така и извън пределите на България.
|
350 000.00
|
242 580.00
|
Отразяване дейността на ОПОС чрез участие в инициативи, организирани от други институции и организации: С оглед популяризирането на оперативната програма е необходимо задълбочено партньорство с разнообразни институции, организации и др. с цел подкрепа на различни инициативи, кампании и др. в сектор "околна среда", свързани с тематичната насоченост на програмата. Чрез участие и подкрепа в тези инициативи, целите и идеите на оперативната програма ще бъдат популяризирани сред широката общественост, както и възможностите за финансиране, които осигурява за подобряване качеството на живот чрез предоставената подкрепа от ЕС. Ще бъде осигурена и възможност за широко обсъждане и дискусии с всички заинтересовани страни , широка общественост и др. контрагенти за възможностите, които програмите в сектор околна среда осигуряват, както и предложения за подобрения в управлението и изпълнението на програмите. |
100 000.00
|
52 580.00
|