Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 161 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The overall goal of the Project is to reduce the quantity of disposed biodegradable waste generated in municipality Chiprovtsi and municipality Georgi Damyanovo through separate collection and composting of green and/or biodegradable waste. This goal is compliant with the waste management hierarchy and the EU and national objectives for reducing the quantity of biodegradable waste going to landfills. The project contributes also to improving resource efficiency as the infrastructure built under the project will turn the waste into a useful product – compost.
The specific objective of the Project is to build the infrastructure needed for separate collection and recovery of green/ biodegradable waste.
A composting installation with a capacity 2128 t/y will be constructed that will be located on the territory of the municipality Chiprovtsi, village Beli Mel.
As a result of the Project, a composting installation will be constructed and put into operation that will recover separate collected green and/or biodegradable waste from the settlements on the territory of municipality Chiprovtsi and municipality Georgi Damyanovo and will produce quality compost.
Equipment for introduction of a new municipal service separate collection of green and/or biodegradable waste will be ensured.
The social and economic effects from the implementation of the Project consist in improved quality of the environment by reducing hazardous emissions related to waste disposal; provision of a new waste management service to the citizens and supply of quality compost. New jobs will be created for the operation of the installation built under the Project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Подготовка на проектно предложение : Специфичната цел на Дейност 1 е да се подготви проектно предложение за кандидатстване по процедура BG16M1OP002-2.005 “Проектиране и изграждане на компостиращи инсталации за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци” на ОПОС 2014-2020 г., което да е в съответствие с Решенията на Общото събрание на РСУО Монтана и да отговаря на изискванията, посочени в Насоките за кандидатстване по процедурата. Дейност 1 включваше изпълнение на следните задачи: 1. Изготвяне на прогнози за образуваните отпадъци /с подробен масов баланс/ - бяха изготвени актуални прогнози за образуваните отпадъци в община Чипровци и община Георги Дамяново и подробен масов баланс 2. Изготвяне на проучване за нагласите на населението, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране - представителното социологическо проучване беше проведено сред населението на двете общини, тъй като населението на двете общини ще бъде обслужвано от компостиращата инсталация 3. Изготвяне на прединвестиционни проучвания (ПИП) за компостиращата инсталация с минимално съдържание съгласно Глава II на Наредба №4/21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Указанията на УО на ОПОС и Насоките за кандидатстване по процедурата. 4. Изработване на документи – неразделна част от проектното предложение, свързани с управлението на компоста. В съответствие с изискванията, бяха разработени План за използване на получения краен продукт компост; Схема за контрол на качеството на компоста и План за третиране на остатъчния отпадък 5. Изготвяне на анализ разходи-ползи (АРП) на инвестиционния проект 6. Предоставяне на експертна помощ в хода на подготовка на проектното предложение - бяха подготвени информация и документи за провеждане на приложимите процедури по ЗООС и ЗБР за инвестиционното предложение; проекти на решения на общинските съвети на общините Чипровци и Георги Дамяново и споразумение между двете общини 7. Подготовка на други анализи, документи и информация, необходими за кандидатстване по ОПОС - бяха подготвени и други документи, необходими за изготвяне на проектното предложение и/или изисквани съгласно Насоките за кандидатстване, вкл. анализ на остойностяване на дейностите, обобщена информация за инфраструктурата, организационна структура за управление на проекта, описание на дейностите по проекта и график за тяхното изпълнение; бюджет на проекта, . 8. Изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки - бяха изготвени документации за възлагане на четири броя обществени поръчки по реда на ЗОП, съответно за: - проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци и довеждаща инфраструктура. - доставка на контейнери и техника за разделно събиране и транспортиране на зелени и/или биоразградими битови отпадъци; - оценка на съответствието на инвестиционния проект и строителен надзор върху изпълнението на компостираща инсталация - техническа помощ за организация и управление на инвестиционния проект. 227 998.80 227 998.80
Дейност 2. Проектиране и строителство на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци: Специфичната цел на Дейност 2 е да се изгради инсталация с капацитет 2128 т/г. за компостиране на зелените и/или биоразградими отпадъци, генерирани от населените места на територията на двете общини. Целта пряко кореспондира с общата цел на проекта. Чрез изпълнение на Дейност 2 ще се осигури инфраструктура, която заедно с други предвидени инсталации и съоръжения в РСУО Монтана ще допринесе за постигане на целите по член 31, ал.1, т.2 на ЗУО в Регион за управление на отпадъците Монтана. Дейност 2 ще включва изпълнение на две поддейности. 2.1. - ще бъдат извършени всички нормативно изисквани съгласувателни процедури за получаване на разрешение за строеж. Община Чипровци вече е предприела действия в тази посока – извършено е устройствено планиране относно площадката за изграждане на инсталацията, издадено е решение за преценка на необходимостта от ОВОС. Общината ще осигури всички изисквани документи за получаване на разрешение за строеж. 2.2. - включва работно проектиране, авторски надзор, строителство на компостираща инсталация, включително довеждаща и площадкова инфраструктура, доставка и инсталиране на съоръжения, оборудване и механизация за инсталацията. Компостиращата инсталация ще е с капацитет 2128 т/г., ще е разположена в поземлен имот публична общинска собственост с площ 10.902 dka в землището на с. Белимел, община Чипровци. В резултат от извършеното сравнение на алтернативи в ПИП е избран вариант за открито компостиране с купове с максимална ширина при основата на купа 3,8 m и височина до 1,9 m, разположени на открито и покрити с полупропусклива мембрана. Разбъркването на куповете се осъществява посредством обръщач закачен на трактор. За два от куповете се предвижда принудителна аерация. Предвижда се също реконструкция на път с дължина около 245 м. по трасе на съществуващ полски път по КВС. За ел. захранване се предвижда изграждане на нов трафопост на територията на площадката и изграждане на въздушно отклонение 20 kV за захранването му. За водоснабдяване на площадката се предвижда изграждане на ново водопроводно отклонение Ф90 мм от съществуващ етернитов водопровод. За осигуряване на водни количества за външно пожарогасене се предвижда изграждане на противопожарен резервоар. По отношение на канализацията за площадката се предвижда изграждане на изгребна яма за битовите води, изграждане на дъждовен канализационен колектор Ф630 мм, който се зауства в р.Огоста и производствена канализация, която зауства в резервоар за инфилтрат и от него в изгребна яма за инфилтрат Изпълнението на Поддейност 2.2. ще се осъществят следните логически обвързани основни задачи: 1. Изготвяне на работен проект за инсталацията за компостиране съгласно ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите проектни части 2. Осъществяване на авторски надзор от проектанта съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и приложимата подзаконова нормативна уредба по всички части по време на строителството. 3. Подготвителни работи и временно строителство 4. Строително-монтажни работи в съответствие с одобрения работен проект за обекта при спазване на приложимата българска нормативна уредба, издадените строителни книжа и условията на договора 5. Доставка, инсталиране и тестване на съоръжения, оборудване и механизация съобразно одобрения работния проект 6. Обучение на персонала, който ще обслужва инсталацията 7. Завършване на строителството и предаване на обекта на Възложителя (вкл. дейностите по чл. 175 и 176 от ЗУТ) Изпълнението на поддейността изисква съответните машини, оборудване, техника, материали и др., осигуряването на които са отговорност на Изпълнителя на проектирането и строителството. За задачите, които имат кабинетен характер, са необходими стандартните офиси, офис оборудване и материали, също осигурени от изпълнителя на поддейността. 2 625 588.00 3 351 579.65
Дейност 3. Оценка на съответствието на инвестиционния проект и строителен надзор на обект „Проектиране и строителство на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци“: Целта на дейността е да се осигури законосъобразно и качествено изпълнение на задачите за проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци. Дейността ще включва две основни групи задачи: 1. Осъществяване на технически контрол върху проектирането и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите съгласно чл. 142 от ЗУТ 2. Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 168 от ЗУТ, подзаконовите нормативни актове към него и приложимото българско законодателство, които регламентират действията, които трябва да бъдат извършени, и актовете, които следва да бъдат съставени в процеса на проектиране и строителство. Дейността е пряко свързана с Дейност 2 и представлява на практика контрол върху изпълнението на проектирането и строителството на компостиращата инсталация, които ще се извършват в Дейност 2. Дейност 3 ще се извършва от Консултант, който ще упражнява следните основни групи задачи: • Технически контрол при проектирането и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта • Строителен надзор • Координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация и управление на изпълнението на строежа • Дейност на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР • Контрол на влаганите строителни продукти и на извършените СМР • Строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове; • Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация по по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ • Изготвяне на технически паспорт за строежа, съгласно чл. 176 а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите • След подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (обр. 15) - контрол върху геодезическото заснемане на обекта и отразяване на резултата от заснемането в кадастралната карта, изготвяне на документация за издаване на Удостоверения за изпълнено задължение по Закона за кадастъра и имотния регистър и съдействие на Възложителя за получаване на разрешение за ползване съгласно чл. 177 от ЗУТ • Контрол върху доставката, инсталирането и тестването на съоръженията, оборудването и механизацията • Провеждане на месечни срещи за напредъка • Изготвяне на периодични доклади за отчитане хода на изпълнение на договора и извършените СМР • Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата за изпълнение на проекти от ОПОС 2014-2020 г. Консултантът ще осъществява дейността в тясно сътрудничество със съответните представители на строителя и на община Чипровци. Изпълнението на строителния надзор изисква съответните превозни и технически средства, предпазно облекло, офиси, офис оборудване и материали, необходими за извършване на дейността. Тяхното осигуряване ще е отговорност на избрания Консултант за изпълнение на дейността. При изпълнение на Дейността община Чипровци ще осъществява контрол върху физическото и финансовото изпълнение съобразно сключения договор и офертата на избрания изпълнител. Контролът ще обхваща: • преглед и проверка на отчетните доклади за напредъка; • пълни проверки на всички документи, представени от изпълнителя, вкл. разходооправдателни документи и сертификати за плащане; • проверки на място на строителния обект и в офиса на изпълнителя с цел да се удостовери, че предявените разходи и представените от строителния надзор сертификати за плащане съответстват на действителния физически напредък; както и ad-hoc проверки на строителните обекти; • провеждане на тристранни периодични срещи. Основна роля по отношение на дейността ще имат ръководителят на проекта и експертите от Техническата помощ, като определени функции ще имат и други членове на екипа съобразно техните компетенции, разписани детайлно в т. 9. Екип. 176 574.00 176 574.00
Дейност 4. Въвеждане на система за разделно събиране на зелени отпадъци при източника на образуване: Паралелно с изграждането на инсталацията за компостиране на зелени и/или биоразградими отпадъци, община Чипровци и община Георги Дамяново ще въведат система за разделно събиране на зелени отпадъци при източника на образуване. Специфичната цел на Дейност 4 е да се осигури необходимата техника за въвеждане на разделно събиране на зелени и/или биоразградими битови отпадъци, генерирани в населените места на територията на двете общини и да се обезпечи входяща суровина за функциониране на компостиращата инсталация след пускането й в експлоатация. В рамките на Дейност 1, въз основа на изготвения масов баланс и прогнозите за образуваните биоразградими отпадъци, в Прединвестиционните проучвания за инвестиционния проект са направени разчети на техническите и количествените параметри на необходимите съдове и транспортни средства за въвеждане на разделното събиране в двете общини. При избора на най-ефективен и ефикасен вариант за въвеждане на разделното събиране при източника на образуване са взети предвид и резултатите от проведеното социологическо проучване на нагласите на населението. Около 75% от респондентите имат лично стопанство, земеделска земя или дворно място. Над 90% от анкетираните лица заявяват, че биха събирали разделно зелени и/или биоразградими отпадъци, ако бъдат създадени подходящи условия. Направено е и проучване на наличната на пазара техника. Съобразно направения анализ, ще бъдат осигурени 35 броя пластмасови контейнери за разделно събиране на зелени отпадъци с обем на всеки контейнер 1,1 куб.м. Тези контейнери ще бъдат разположени в гр. Чипровци. Отпадъците от поддържането на обществените площи в двете общини ще се събират на мястото на тяхното образуване, като там населението също ще може да изхвърля разделно събрани зелени отпадъци, които ще се извозват по график. За транспортиране на отпадъците до компостиращата инсталация ще бъде закупен един бордови камион с полезен товар 1,7 т. Паралелно с въвеждане на разделното събиране, в периода на изграждане на инсталацията за компостиране (Дейност 2), община Чипровци и община Георги Дамяново ще предприемат действия за възлагане на бъдещата експлоатация на изградената инфраструктура. Предвижда се процедурата да се проведе през 2019 г., с оглед на необходимостта операторът на инсталацията да бъде избран достатъчно рано, така че персоналът му да бъде обучен от изпълнителя на проектирането и строителството преди предаване на обекта на община Чипровци. Техническите спецификации за възлагане на експлоатацията на компостиращата инсталация ще бъдат изготвени от експертите от Техническата помощ за изпълнение на проекта. Експлоатацията на инсталацията ще бъде възложена на изпълнител, който ще бъде избран по реда на ЗОП. Двете общини ще бъдат съвъзложители на основание чл.8 (1) от ЗОП, както е договорено в подписаното Споразумение между община Чипровци и община Георги Дамяново, в което са уредени и финансови въпроси, свързани с експлоатацията на инсталацията. Преди провеждането на процедурата двете общини ще се споразумеят относно всички организационни, технически и финансови въпроси, свързани с провеждането й. 125 220.00 125 037.00
Дейност 5. Мерки за информация и комуникация: Целта на дейността е да се осигури повишаване на информираността на населението в община Чипровци и община Георги Дамяново за ролята и приноса на ЕС за изпълнение на инвестиционния проект и прозрачно изразходване на средствата, спазвайки хоризонталните принципи за прозрачност и публичност. В допълнение, мерките ще подобрят общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от проекта и от разделното събиране на биоразградимите отпадъци. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в Приложение 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Планирането на дейността е съобразено с изискванията, приложими към проекти над 500 хил. евро и включващи финансиране на инфраструктура, какъвто е настоящият проект. Дейността ще включва следните задачи: - В 2-дневен срок след подписване на АДБФП, община Чипровци и община Георги Дамяново ще публикуват на интернет страницата си описание на проекта, вкл. цели и резултати и финансовия принос на ЕФРР на ЕС и на българската държава чрез ОПОС 2014-2020 г. за реализацията на проекта. - В началото на проекта кметът на община Чипровци ще проведе пресконференция с участие на местните и регионалните медии за запознаване на широката общественост с целите на проекта и ползите от него и за източниците на финансиране. - Ще бъдат произведени следните материали и продукти: • билборд с размери 3х4 м, визуализация и текст съгласно изискванията, който ще бъде поставен на строителната площадка преди първа копка • постоянна информационна табела с размери 50х70 см, която ще бъде поставена на обекта след приключване на СМР и въвеждане в експлоатация на компостиращата инсталация • информационни дипляни А4 двустранни сгъваеми цветни • промоционални комплекти (химикалки, папки, USB памет, брандирани съобразно изискванията) • банер със стойка, който ще се поставя при провеждане на публични събития – пресконференции, церемонии и други • информационни стикери, които ще бъдат поставени на закупените в рамките на проекта съоръжения, оборудване и техника (технологично и мобилно оборудване и механизация за инсталацията и съдове и камион за разделно събиране и транспортиране на зелени и/или биоразградими отпадъци до инсталацията) - Ще бъде проведена заключителна пресконференции с участие на кметовете на двете общини за запознаване на широката общественост с резултатите от проекта и за източниците на финансиране. - Ще бъдат организирани две церемонии - „първа копка“ и „откриване на компостираща инсталация“ Ще бъде надлежно събиран и архивиран доказателствен материал за изпълняваните мерки за информация и комуникации. При провеждане на мерките за информация и комуникации, винаги, когато се изисква или е необходимо, ще бъдат осъществявани предварителни консултации/уведомяване/ с УО на ОПОС. Отговорност за изпълнение на дейността ще има координаторът на проекта. Той ще извършва контрол върху дейността на избрания изпълнител за мерки за информация и комуникации и общо наблюдение за спазване на мерките за информация и комуникация и за тяхното съответствие с изискванията на ОПОС от изпълнителните на всички договори, възложени в рамките на проекта. Ръководителят на проекта ще участва в публичните събития, а по негова преценка ще участват и други членове от екипа за управление на проекта. 17 640.00 17 640.00
Дейност 6. Организация и управление на проекта: Структурата за организация и управление на проекта ще включва Звено за управление на проекта (ЗУП), съставено от експерти в община Чипровци, и външна Техническа помощ (ТП). Експертите в ЗУП ще са 1. ръководител на проекта, 2. координатор, 3. счетоводител; 4. експерт съхранение на документацията Необходимата външна експертиза ще бъде осигурена чрез избор на изпълнител за ТП по реда на ЗОП, който ще е отговорен да осигури като минимум юрист, експерт мониторинг и докладване (финансист) и експерт проектиране и изграждане на съоръжения за третиране на битови отпадъци (инженер). Необходимостта от външни експерти се налага с цел гарантиране на административен капацитет за изпълнение на всички дейности и задачи на мащабния проект. Професионалната квалификация на членовете на екипа и разпределението на отговорностите между експертите в ЗУП и ТП гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението на проекта. Ключова функция на така структурирания екип ще бъде да осъществява контрол върху изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта. Контролът ще обхваща физическото и финансовото изпълнение на всеки договор и ще се осъществява по следните механизми: а) преглед и одобрение на междинните и окончателните доклади по договорите с изпълнители; б) 100% документални проверки на всички разходооправдателни документи, представяни от изпълнителите на договорите; в) проверки на място на строителните обекти и в офисите на изпълнителите с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи, респ. представените от строителния надзор сертификати, съответстват на действителния физически напредък при изпълнението на поръчката; г) ad-hoc проверки/посещения на строителните площадки; д) провеждане на периодични срещи, организирани от строителния надзор. Ръководителят на проекта ще има обща отговорност за изпълнение на проекта. Всички членове на екипа ще участват в управлението на проекта и ще действат съобразно определените им функции, описани по-долу в т.9. Екип. Взаимоотношенията между членовете на екипа ще се осъществява по следните механизми: 1. Вертикалните линии на взаимодействие са свързани с механизмите за вътрешен контрол и оценка на работата. Ръководителят на проекта ще контролира изпълнението на задачите от членовете на екипа съобразно разписаните функции, и изпълнението на договора за ТП. Общинските експерти в екипа ще отчитат работата чрез месечни отчети, чието одобрение от ръководителя на проекта ще е условие за изплащане на възнагражденията. ТП ще представя на ръководителя на проекта периодични административни доклади за отчитане на работата и напредъка по договора за ТП. 2. Взаимодействието в рамките на екипа за управление ще се осъществява чрез ежеседмични оперативни срещи за обсъждане на оперативни въпроси, както и срещи за обсъждане и приемане на докладите от ТП, вкл. относно докладите за напредък от изпълнителите на обществени поръчки по проекта. 3. Взаимодействието на експертите от екипа и ТП ще се осъществява чрез срещи в общината, оперативни комуникации по телефона и по ел.поща. Вътрешен мониторинг. Основна отговорност за осъществяване на мониторинга ще има експертът по мониторинг и докладване чрез утвърждаване на показателите за мониторинг; разписване на методите за събиране на информация за мониторинга и ролята на членовете на екипа съобразно техните функции; събиране на данни и периодично отчитане на резултатите от мониторинга пред ръководителя на проекта. За изпълнение на дейността ще бъде определено помещение в сградата на общинска администрация Чипровци. Помещението ще бъде осигурено със закупените по проекта офис материали и лаптопи, необходими за оперативната работа на екипа. Доставките ще се извърши по реда на чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП. 199 607.74 198 997.90

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).