Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Use of video modelling for acquisition and enhancement of social communication skills in individuals with ASD ( Autism Spectrum Disorder) aged 6-16 yrs. Project will combine the efforts of academia, social services, parents and families of children with ASD, as well as other professionals to improve social communication skills and functioning of the children through the development and testing of video modules, denoting such communicative situations. Families of children with ASD will undergo training how to use the materials in order to support skills generalization. 
The project corresponds to the following activities, Specific Aim 3:
2.3 Prevention and supporting services in the community for children and adolescents, maximum till the age of 20.  
2.6	 Introductory and complementing trainings, supervision of personnel included, in the context of ECD services, prevention, early intervention, integrated approach and complex care etc. 
A website with 7 short videos will be created, video modelling social communication skills for individuals with ASD with a  detailed guidelines how to use them.  In order to increase the societal awareness, the project team will create" Handbook for prevention of communication disorders in children with disabilities' .The project will enhance and ensure model sustainabilty  of the Centre for Therapy of Communicative Disorders at the NBU in its capacity of  provider of social services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - „Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3“ – обвързва се с б.р. 2.1;: За изпълнението на проекта ще са необходими както лица, които вече са наети по трудово правоотношение към организацията (6 л.), така и външни за нея специалисти (5 л.), като целта е да се обезпечи кадрово реализацията на всички проектни дейности. Екип на проекта от НБУ, с които ще бъде сключен втори трудов договор: - лекар невролог / на 8 часа тр. договор за 19 месеца - ключов специалист *Дейности: супервизия на екипа, интервизия, обучения, оценки, диагностика, проследяване на случаи, консултиране на всички дейности насочени към целевите групи, съгласуване на скриптове и тематични видеа, работа с родители и работа с екип, извеждане и анализ на резултати. - психиатър / на 2 ч. трудов договор за 17 месеца *Дейности: супервизия на екипа, обучения, оценки, диагностика, проследяване на случай, консултиране на всички дейности насочени към целевите групи, съгласуване на скриптове и тематични видеа, работа с родители и работа с екип, извеждане и анализ на резултати. - специалист по телемедицина / на 1 часа тр. договор за 5 месеца *Дейности: консултации по дейност 2.3 от УК, консултиране при подготовката и изработката на видеата и профитирането им, организране на публичност след дейност 2 и Дейност 3. - психолог / 4 часа за 17 месеца *Дейности: обучения, оценки, диагностика, проследяване на случай, консултиране и работа с целевите групи - деца и родители, участие по Дейност 2 във фокус групи, проучвания, подготовка и уточняване на методологията и оформяне на концептуалната рамка на дейностите на терен. - трудотерапевт / на 4 часа за 17 месеца *Дейности: обучения, оценки, диагностика, проследяване на случай, консултиране на целевите групи - деца и родители, работа с деца и родители, участие по Дейност 2 във фокус групи, и по Дейност 3 в проучвания, подготовка и уточняване на методологията и оформяне на концептуалната рамка на дейностите на терен. - видеооператор / на 2 часа за 2 месеца * Дейности: заснемане на 7 бр. видеа + 1 видео - дигитално ръководство. - видеомонтажист / на 2 часа за 2 месеца * Дейности: монтаж на 7 бр. видеа + 1 видео - дигитално ръководство. Екип - външни специалисти - арттерапевт / на 4 часа за 17 месеца *Дейности: подпомага основните специалисти в работата с целевите групи по Дейност 2 и дейност 3 на проекта. - логопед / 8 часа за 17 месеца *Дейности: обучения, оценки, диагностика, проследяване на случай, консултиране и работа с целевите групи - деца и родители, участие по Дейност 2 във фокус групи, проучвания, подготовка и уточняване на методологията и оформяне на концептуалната рамка на дейностите на терен. - ерготерапевт / на 4 часа за 17 месеца *Дейности: разработване на програми за работа с целевите групи по Дейност 2 и Дейност 3; обучения; оценки; диагностика, проследяване на случай, консултиране и работа с целевите групи - деца и родители, участие във фокус групи; оформяне на концептуалната рамка на дейностите на терен. - социален работник / на 4 часа за 17 месеца Дейности: работа с документи, създаване, оформяне и поддържане досиета на екипа и участниците от целевите групи; протоколиране на срещите от супервизиите; организиране на събития за публичност; взаимодействие с целевите групи; участие в обученията на екипа - част социални дейности и институции; връзка със социални институции и други доставчици; разработване на добри практики. С лицата ще бъдат сключени временни трудови договори съгл. КТ, по чл.. 71.т.1. за определен срок на 5-дневна работна седмица. За всяка позиция ще бъде изготвена длъжностна характеристика. 182 605.63 0.00
Дейност 4 - Разходи единна ставка - материали, консумативи и услуги / ред 4.1 от бюджета: Всички разходи по проекта в "Единна ставка" касаят предоставянето на услугите за деца и техните семейства. 1. Разходите за организация и управление на проекта и разходите за видимост, прозрачност и комуникация / 1 - 19 м. 2. Разходи за материали и консумативи / 1 - 19 м.: 2.1. Разходи за материали и консумативи: - хартия, А4 ; хартия- цветна; кадастрон; - бои (водни, темперни, сух пастел, тебешир, пукащи бои за техниката Ебру, бои за тектсил) - блокчета А4 и А5 - 120 бр. - четки за рисуване - 60 комплекта (за деца и родители) - кинетичен пясък - глина - глазури и ангоби за глина - обикновен пясък - кинетичен пясък - лепило - микрофибърни кърпи - почистващи препарати - кухненска хартия 2.2. Разходи за хартия, тонер и канцеларски материали за обслужване и администриране на дейностите по проекта. 3. Разходи режийни за помещение / 1 - 19 м. 4.Разход за създаване на платформа- външен изпълнител 7 проектен месец. 5. Разходи за обучение 6. Командировки 73 042.25 0.00
Дейност 2 - „Планирани дейности по СЦ3, т. 2.3 от УК - Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст“ - не е обвързано с бюджетен ред: По проучвания , трудностите при социална комуникация често водят до затруднения в обучението на децата. Те ги повлияват в учебни заведения, където се работи в групи, при нужда от помощ, участие в дискусия, изчакване на на реда си в разговор и тн. Дефицитите в социалните умения са основен диагностиени маркер за децата с РАС. За тях е много трудно да преработват абстрактна информация- чувства, емоции, мнения. За тях невербалната комуникация е предизвикателство, напр. очен контакт и лицева експресия. Смята се, че е важно за децата с РАС да подобрят уменията си за социална комуникация, за да могат да подобрят качеството си на живот, постигнат успехи в академичата и социална сфера и станат по- независими. За да постигнат това, специалистите имат нужда от добри практики, основани на доказателства. Методът „ видеомоделиране“ е такава практика, което е видно от научните публикации по въпроса. Той се състои във гледане на видеозаписи за предоставяне на визуален модел на целеви поведения и умения (Rex, Charlop, amp; Spector, 2018);използвани поотделно или в комбинация (Chang amp; Wang, 2018).Според Park et al. (2019) видеомоделирането е „стратегия, която използва видеозаписи за моделирането на определени умения. След гледането на тематично видео се очаква детето да имитира или повтори действията, показани там. Децата с аутизъм често не могат да гледат по- дълъг материал, видеата са кратки и адаптирани, за да може едно умение да бъде разбито на по- малки стъпки. В ежедневните ни дейности има много и разнообразни комуникативни ситуации. Някои от тях са по- често срещани от други и от по-значими за родителя и съответно биват посочени като критични. Дейността ни по проекта включва работа по идентифицирането на определен брой (7) целеви за нас ситуации, посочени от родители и специалисти за важни и разработването на видеа за всяка от тях, които да могат да моделират поведението на децата с РАС, така че те и техните родители да имат по- добри възможности за интеграция и по- добро качество на живот. С така сформирания екип и използването на различни подходящи терапевтични практики за работа с видеопродукта, методично и системно ще се работи с пациента, за да бъде постигнат задоволителен резултат. Дейността включва: Етап 1 - работа на терен с 10 деца и техните родители за извеждане на 7 целеви КС ( комуникативни ситуации). Тази информация ще бъде допълнена от проучване (чрез анкети и фокус групи) сред родителите, и така ще бъдат детерминирани темите и концептуалното решение на видеопродукта. Етап 2 - в съответствие с темите, за всяко видео ще бъде разработен скрипт и съответно видеото ще бъде заснето и монтирано. Етап 3 - за апробиране на продукта и ефективността му, установяване на възможни затруднения и предизвикателства пред използването му ще бъдат формирани 3 групи по 10 деца, в курса на проктните дайности, с които ще се работи по зададени индивидуални и групови формати ( приложна поведенческа терапия, когнитивно- поведенческа терапия, театрални и арт- ателиета, логопедична терапия). Етап 4 - на базата на изведените и анализирани данни, ще бъдат подготвени дигитален Наръчник с методология за работа с видеоматериалите за родители на деца с РАС и специалисти, който ще подпомага родители и специалисти как да ползват и работят с видеата + Наръчник „Превенция на комуникативни и социални нарушения при деца с увреждания и затруднения в развитието“. Ефективността на работата ще бъде оценена чрез резултати от тест ФОКУС - оценка на комуникативните умения и адаптиран и валидиран за България от екип на НБУ- администриран преди и след интервенцията. Профитирането, публичността и визуализирането на дейността и резултатите от проекта, както и предоставянето на продукта за свободно ползване от краен потребител ще бъде възможно чрез изработването на интернет платформа, предвидена и разписана в проектните дейности. Дейностите по проекта ще се извършват в Център за терапия на Емоционално- поведенчески нарушения в НБУ 0.00 0.00
Дейност 2 - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : Индивидуален формат на работа: всеки потребител ще има 2 индивидуални сесии седмично - 1 с логопед и 1 с психолог. В интервенцията, освен класическата психологическа и логопедична работа, ще бъдат използвани техники и прийоми от : 1. Когнитивно-поведенческа терапия Подход, изграден върху концепцията, че проблемите идват от начина ни на мислене – начинът, по който мислим определя поведението ни. В хода на терапията се извършва корекция на негативното мислене на човека и неговите поведенчески модели. Главната и цел е промяна на начина, по който човек се чувства в определени ситуации и начина, по който ги възприема. Терапията има и образователна цел, която цели отстраняване на дисфункционалните/нездравословни модели на мислене и приемане и научаване на нови такива. 2.Приложно- поведенческа терапия- терапия, свързана с моделирането на човешкото поведение, усвояване на умения, социализация, справяне с неприемливо поведение, насърчаване на комуникацията и др. , особено подходяща за лица с РАС. В групов формат, двете подгрупи КГ1 и КГ 2 ще имат различни активности, като те ще включват 1.Арттерапия- тя може да включва различни изкуства, като рисуване, танц, скулптура и т.н. но тук ще я използваме под формата на театрални ателиета, където се моделират различни комуникативни ситуации. Тези техники се използват за подобряване на психичното здраве, намаляване на стреса, по-добра комуникация и др. Приложенията и повлияват много сфери, като хронични и психични заболявания, деца с поведенчески и образователни потребности, при стрес, травма, мозъчни увреждания, траур, заболявания от Аутистичния спектър и др. Използвайки различните методи, специалистите насочват терапията към вътрешните чувства, усещания и възприятия. 2.Трудотерапия- това е процес, при който детето има възможност да изследва, разкрие и прояви своя потенциал. Трупайки опит и познания при възприемането, анализирането и възпроизвеждането на собствените си преживявания , то постепенно осъзнава своя потенциал. Терапевтичната програма предоставя широк спектър от възможности, които позволяват всеки участник да преживее и изследва различни опитности, носещи удовлетворение и радост от извършеното.Целта на трудотерапията е да подпомага детето при неговата социализация и интеграция. В нашия случай, трудотерапията ще бъде под формата на ателиета по изкуства/ приложни дейности , като те неминуемо ще бъдат свързани с темата " социална комуникация" 3. Ерготерапия- Ерготерапията може да помогне на децата, които имат затруднения с координацията, фокусирането и организирането на дадена дейност. Тя също може да помогне на тези, които се затрудняват да контролират собствените си дейности и поведение и/или трудно интегрират различните стимули идващи от средата. Ерготерапията може да помогне на децата, които изпитват затруднения с дейности които изискват финна и груба моторика като: използване на четка за зъби, обличане, скачане, катерене, писане на дъска и подреждане на раницата. И индивидуалните, и груповите дейности ще бъдат разработени с фокус върху темата " Социална комуникация и свързани умения", за да може, след приключване работата с тази КГ, бъдат идентифицирани области на особено затруднение от страна на малките пациенти и усилията при разработване на видеата да бъдат насочени тъкмо натам. Продължителност на дейността: 4 месеца ( проектни месеци 2-5 вкл.) ЕТАП 2 На базата на обобщените изведени резултати от горните дейности, ще бъдат идентифицирани специфични области на социалната комуникация и дефицити при децата с РАС и проведени подготвителни дейности и уточняване на методология, която ще бъде разписана в Наръчник за работа с видеоматериалите за родители на деца с РАС и техните родители и специалисти - в дигитален формат. Ще бъдат разработени: а) скриптове и самите 7 видеа до 10 мин за моделиране на социална комуникация при деца с РАС б) прототип на Наръчник за работа с видеоматериалите Продължителност - 2 мес. ( проектен месец 6 и 7) 0.00 0.00
Дейност 3 - „Планирани дейности по СЦ3, т. 2.6 от УК - Въвеждащи и надграждащи обучения, вкл. и супервизия на служители на доставчиците на социални услуги, във връзка с услугите за ранно детско развитие, превенция, ранна интервенция на уврежданията за деца, интегриран подход и комплексност на подкрепата, и др.“, по СЦ 3: Супервизия Ще се прилага супервизия и интервизия във всичките им функционални направления: • В аспекта на административните си функции супервизия ще се провежда при въпроси, свързани с организацията на работата, разпределението на задачите, уреждането на условията, средата, процедурите, при които практикуват специалистите. / Прекият мениджър е супервизор, но основният му ангажимент ще е да се фокусира върху отчетността (административна супервизия) • В аспекта на подкрепящата функция - и в индивидуалната, и в груповата форма ще се използват възможностите за изслушване, разбиране, съпреживяване, размяна на опит и конструктивни препоръки с цел осигуряване на социалните работници на разтоварване и повишаване на потенциала им за справяне. Ще се прави за всяко работно място - персонално по график. / ежемесечна, с външен супервизор с опит в сходни дейности • В аспекта на обучаващата функция на супервизията, наред с формирането на практически умения, супервизорът ще работи и върху такъв тип компетентности, които овладяват въздействието на възможните фактори и източници на стрес и емоционално напрежение в работата (себерефлексия). Ще се прави с екипа среща - общо обучение с наставления под формата на коучинг сесия. / ежемесечна, с външен супервизор с опит в сходни дейности У нас разбирането за супервизията в социалната работа е преди всичко през нейните обучителна и подкрепяща (терапевтична) функция. Тя се възприема като форма на професионална грижа за работещите – превенция на професионално изгаряне и стрес. По отношение на образователната функция в много голяма степен супервизията е единствен вариант да запълни значителни пропуски в уменията не екипите на доставчиците на социални услуги.По проекта на екипа, който ще бъде назначен ще бъде осигурена професионална подкрепа, която се изразава в групова и индивидуална супервизия. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).