Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal envisages the preparation and delivery of a hot lunch to consumers who have submitted applications for participation and received confirmation from the DSP-Hisarya that they belong to the eligible target groups.The main target groups for the provision of a hot lunch will be:1.persons and families with no income or with low income, elderly families of pensioners and pensioners living alone, who have low incomes,cannot support themselves with these incomes and their property and do not receive support from their relatives;2.persons,object of social assistance,including from the circle of persons under Article 4,paragraph 1 of the Ordinance,who are unable to meet their basic life needs and for whom a need for daily additional support has been established;3.persons with low incomes, who due to existing disabilities or health limitations make self-care difficult or impossible, including single persons with permanent disabilities with low personal income from a pension,for whom there is no suitable candidate for an assistant under the personal assistance mechanism;4.persons who,due to accidental circumstances,are in difficulty and vulnerable situation and a need for this type of assistance has been established for them;mechanism for the selection of consumers.For the implementation of the activity-Preparation of a hot lunch, it is planned to assign it to an external contractor according to the Public Service Plan.The provision of a hot lunch will be carried out to the homes of the consumers, and the Municipality of Hisarya will create the necessary organization for the delivery of food to the homes.It is planned to provide the "hot lunch" service to start on 01.05.2023,which will cover up to 120 users from all settlements on the territory of the municipality of Hisarya within 608 working days until 30.09.2025 inclusive.Accompanying measures will be implemented according to the current project proposal.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд.: Приготвянето на топъл обяд ще се изпълнява от външен изпълнител- ТЕРИ 09, съгласно сключен Договор № У-4019.04.2023 г. със срок на действие 01.05.2023 г. до 30.09.2025 г. -Кухнята на изпълнителя притежава Удостоверение за регистрация на обект за производство на храни, издадено от ОД "Безопасност на храните" на основание чл.12 от ЗХ и регистрирани транспортни средства за доставката на толия обяд №01476/12.12.2015. Изпълнителят ще предоставя на Възложителя всяка седмица одобрени седмични менюта и рецепти за приготвяните ястия, подписани от лицето, отговарящо на изискванията на чл. 13 от ЗХ. Храната ще се приготвя в деня на доставката и ще е готова за консумиране без необходимост от допълнителна обработка и затопляне,така че температурата й към момента на доставката да не е по-ниска от 66 Со. Храната се доставя в еднократни за употреба опаковки от рециклируеми, рециклирани или биоразградими материали, осигуряващи запазване на първоначалната температура на продукцията с плътно прилепващи капаци, изработени от материали, които са разрешени за контакт с храни. Всеки порцион ще включва: супа – мин. 300 гр.; основно ястие – мин. 300 гр., хляб – мин. 150 гр.Поне веднъж седмично-десерт и/или пресни плодове – мин.100 гр., с което не се променя бр. на дните, представителите на целевата група и предложената ед. цена.Храната ще се приготвя съобразно Сборник рецепти за заведенията за обществено хранене (изд.„Техника“,София, 2010г.) Видовете и количествата хранителни продукти ще съответстват на представените месечни менюта и използваните рецепти за приготвяне на готовата храна. Отчетените в Приложение 3 ястия ще са отчетени като крайно тегло в готов вид на всяко едно ястие. С цел осигуряване на прозрачен начин за приготвянето и предоставяне на топъл обяд, се предвижда изпълнителят да придружава ежемесечната си фактура със съответните документи и документални доказателства от осъществени проверки от БАБХ, РЗИ и други контролни органи по отношение приготвянето на топлия обяд, ако има осъществени такива. Дейността ще стартира на 01.05.2023г. и ще приключи на 30.09.2025 г. Топъл обяд на територията на община Хисар ще бъде предоставян само в работни дни, в продължение на 29 месеца, като общия брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта, е както следва: За 2023 г.-м. май - 20 р.д, м.юни - 22 р.д, м.юли - 21 р.д., м. август - 23 р.д, м. септември - 19 р.д, м. октомври - 22 р.д, м. ноември-22 р.д, м. декември - 18 р.д; - За 2024 г. -м. януари - 21 р.д, м.февруари - 21 р.д., м. март - 21 р.д., м . април - 21 р.д., м. май - 21 р.д, м.юни - 21 р.д, м.юли - 21 р.д., м. август - 21 р.д, м. септември - 21 р.д, м. октомври - 21 р.д, м. ноември - 21 р.д, м. декември - 21 р.д.; За 2025 г.-м. януари - 21 р.д, м.февруари - 21 р.д., м. март - 21 р.д., м . април - 21 р.д., м. май - 21 р.д, м.юни - 21 р.д, м.юли - 21 р.д., м. август - 21 р.д, м. септември - 21 р.д. Прогнозно, въз основа на налична информация е определен капацитет до 120 души за цялата територия на общината.Общо разходи за период от 608 (шестстотин и осем) работни дни за 120 потребителя на услугата, по единична цена за 1 (един) храноден на един потребител в размер на 3,20лв. (три лева и двадесет стотинки) с вкл. ДДС и е в размер на 233 472 лв. (двеста тридесет и три хиляди четиристотин седемдесет и два) лева с включен ДДС . 233 472.00 48 768.00
Предоставяне на топъл обяд: Предоставяне на топлия обяд ще се осъществи по домовете на потребителите.Готовата храна ще се транспортира от шофьор на изпълнителя, посредством регистрирано в БАБХ МПС до посоченият от възложителя адрес.Прясната, здравословна и питателна топла храна, предмет на настояшия проект, ще се приготвя в деня на нейната доставка до съответните потребители, в съответствие с одобрено от община Хисаря седмично меню. Приготвените ястия са посочени в "Сборник рецепти за заведения за обществено храненен" на изд. Техника -2010 г. и същата ще е готова за консумиране без необходимост от допълнителна обработка и затопляне, така че температурата й към момента на доставката да не е по-ниска от 66 оС. Използването на различни от посочените рецепти е допустимо само, ако те са изготвени от правоспособно лице съгл. чл. 13, ал.1 от ЗХ и са утвърдени от община Хисаря. Приготвената храна ще се опакова в индивидуални опаковки за еднократна употреба. Предостваняната здравословна, качетвена и разонообразн охрана ще се приготвя с използване на безопасни работни практики и технологиии, при стриктно спазване на всички хигиенни правила и изсквания в съответствие с приложимите разпоредби на действащото българско законодателство и относимото законодателство на европейската общост в съответната област.Ястията ще са приготвени с качествени продукти с доказан произход, които отговарят на нормативно установените изисквания за качество и за безопасност при употреба от крайни потребители, както и на санитарните, ветеринарно-санитарните, хигиенните и други норми, установени от действащото в Република България законодателство и на приложимите нормативни актове на Европейския съюз, и/или на актове, издадени от специализирани държавни контролни органи в съответствие с нормативни изисквания.Всички продукти, които се използват при приготвянето на ястията ще са произведени по технологична документация на производителя (ТД), в случай че отговарят на изискванията за суровини, заложени в техническите изисквания и рецептурите за производство на продукти по утвърдените стандарти.Продуктите, използвани за готвене, не се подлагат на вторична топлинна обработка преди пускането им. Продуктите, използвани за готвене, се съхраняват в хладилни шкафове или камери при температура, която не надвишава 0-6 °С. Обектът, в който ще се достави готовата храна, годна за консумиране е собственост на община Хисаря и притежава Удостоверение за регистрация № 01833/04.05.2018 г. от Областна дирекция по безопасност на храните гр. Пловдив. Община Хисаря има създадена необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите през целия ход на изпълнение на договора. Дейността ще стартира на 01.05.2023 г. и ще приключи на 30.09.2025г. Топъл обяд на територията на община Хисар ще бъде предоставян само в работни дни, в продължение на 29 месеца, като общият брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта е 608.С цел недопускане разхищението на храни, в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация, същият ще се предоставя на определени от община Хисаря резерви.Изпълнението на дейността включва следните процедури:Закупуване и доставка на необходимите хранителни продукти; приготвяне на прясна и здравословна питателна храна; пакетиране на приготвената храна в индивидуални порции за конкретните потребители; доставка на инидидуални порции до община Хисаря. Те ще се изпълняват от външен изпълнител-ТЕРИ 09, с който е сключен договор. Определянето на видовете ястия, които се предоставят на крайните потребители и хранителните продукти, които се влагат за приготвянето им е отговорност на община Хисаря. Веднъж месечно, екипа ще извършва проверка на място в базата на изпълнителя относно качеството на продуктите и начина на приготвяне на топлия обяд, хигиена на помещенията и местата на съхранение. 16 343.04 3 413.76
Съпътстващи мерки: Съпътстващи мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура се изразяват в индивидуално или групово консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за : -Възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, вкл. и такива , финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; -Ползване на административни общински услуги , съдействие за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. Индивидуални или групови консултации насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. Други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топлия обяд, ще се осъществяват от екипа по организация и управление на проекта, определен със заповед на кмета на община ХИСАРЯ веднъж месечно индивидуално по домовете на потребителите на услугата или групово консултиране при установена нужда. Служителите на община ХИСАРЯ са квалифицирани и притежават необходимия опит в администриране на социални услуги на територията на общината. Ще бъдат консултирани за възможностите за ползване на други социални услуги на територията на община ХИСАРЯ, както и за ползване на административни услуги за подпомагане достъп до здравни и образователни услуги. Консултации ще се правят и за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, както и при установена нужда за всякаква друга подкрепа. Предоставяните съпътстващи мерки по проекта ще са индивидуално ориентирани към нуждите на обхванатите лица и групи и ще бъдат механизмът, чрез който подпомаганите ще се насочват към конкретни и комплексни мерки за социално включване. По програмата ще бъде създадена база данни за подпомаганите лица, в това число ще бъде очертаван и специфичният социален профил на тях и членовете на семействата им. В резултат от това крайните получатели на помощта ще получават информация и ще бъдат насочвани към конкретни мерки и проекти, реализирани с подкрепата на ЕСФ+ по други програми. Информацията за резултатите за всяко насочено лице ще бъде връщана на Управляващия орган по съгласуван механизъм. Предвижда се съпътстващите мерки да се отчитат със следните документи: 1. Протоколи от проведени консултации, информационни материали; 2. Дневници на крайния получател /Приложение 2 от Ръководството/ в частта, касаеща получените съпътстващи мерки. 3. Снимков материал, брошури, листовки, дипляни и списъци крайни получатели, на които са предоставени; Община Хисаря изпълни успешно проект “Осигуряване на топъл обяд в община Хисаря“ за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ 2014BG05FMOP001-03.02 „Осигуряване на топъл обяд-2016“ по ОПЕРАЦИЯ 3: “Осигуряване на топъл обяд”. Капацитета на потребителите по проекта бе 200 лица. Община Хисаря изпълни и проект по Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация-2020г.“ в община Хисаря - приготвянето и доставката на топъл обяд в подкрепа на уязвими граждани в община Хисаря, които поради бедност и продължителна социална изолация, в условията на обявена извънредна ситуация, произтичаща от необходимостта от ограничаване на разпространението на COVID-19 са затруднени да осигурят сами прехраната си. Обхванат брой потребители 150 . При изпълнението на проектите са предоставяни съпътстващи мерки на нуждаещите се лица. 16 343.04 3 413.76
Определяне на целевите групи: Тази дейност/ приемане Заявления от кандидат-потребители ще започне преди стартирането на договора и ще се изпълнява през целия период на изпълнение му. Проекта ще осигури подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен и са представители на някои от следните целевите групи : 1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи,възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери,които имат ниски доходи,не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. Лица,обект на социално подпомагане,включително и от кръга на лицата по чл.4,ал.1 от Наредбата,които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица с ниски доходи,които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване,в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия,за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; Община Хисаря ще идентифицира най-нуждаещите се лица, като за целта ще използват всякакви източници на информация. Принадлежността на кандидатите към допустимите целеви група ще бъде потвърдено от съответните териториални поделения на органа по социално подпомагане (ДСП) в рамките на задълженията им. Ще се използва защитен канал и начин за обмен на данни между конкретните бенефициенти и ДСП при необходимите проверки на кандидат-получателите за принадлежност към допустимите целеви групи, обменът на информация ще се извършва чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление (МЕУ) или чрез средата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) на МЕУ. Преди стартиране на договора за предоставянето на топъл обяд, община Хисаря организира прием на заявления-декларации от кандидатите за потребители. Определянето на потребителите от целевите групи по проекта ще бъде извършено на база върнатите официални списъци от ДСП- Хисаря. При проверката на кандидат-потребителите за допустима принадлежност към целевите групи в ДСП Хисаря, ще се извършва и проверка за наличието на риск от двойно финансиране при включването на конкретен кандидат-потребител в предоставянето на топъл обяд.Със заповед на кмета на общината ще бъде сформирана комисия, която ще разгледа подадените заявления на желаещите кандидат-потребители и въз основа на утвърден механизъм за подбор, от Кмета на община Хисаря, ще бъдат разгледани и класирани. Ще бъде изготвен списък на кандидат - потребителите и протоколи на Комисията. Предвижда се топъл обяд да се предоставя на 120 души. Кандидат-потребителите от №121 на горе образуват - списък на чакащите. С цел недопускане разхищение на храна приготвен и неполучен топъл обяд от одобрен потребител ще се предостави на първия от списъка с резерви от същото населено място от което е одобрения потребител,който не е получил храната си в рамките на работния ден. Получаването на топъл обяд от резервния потребител ще се доказва с индивидуален Дневник на потребителя с подпис за получения топъл обяд в съответният работен ден. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).