Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The present project proposal is aimed at upgrading and effective development of the system of social services in the municipality of Vidin in order to improve living conditions. The project is a continuation of a project implemented by the Municipality of Vidin under the target program "Hot lunch at home in the conditions of an emergency 2020", financed by the national budget to deal with the consequences of the epidemic situation caused by COVID-19, which in turn enables extending the scope, including to the most needy persons.

The implementation of the main activity of the project will satisfy the needs of healthy, varied and nutritious hot food for lunch of 500 persons who are not able to provide it themselves or with the help of their relatives. Hot lunch beneficiaries rely on this assistance on a daily basis and are highly dependent on it.
In the framework of the implementation of the project, in addition to the provision of food, accompanying measures will be offered.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Предоставянето на Топъл обяд ще се осигурява посредством Уникален номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки 00051-2023-00532/ 03.10.2023 г. Номер на договор с избран изпълнител АО-02-15-438/20.11.2023 год. Основните принципи, които са съблюдавани при възлагането на обществената поръчка и при избора на изпълнител са: - Публичност и прозрачност; - Свободна и лоялна конкуренция; - Равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Избраният външен изпълнител, разполага със следната материална база и оборудване: · професионални печки „Fagi“ - 3 бр. · електрическа скара - 2 бр. · фризер - 4бр. · фритюрници професионални - 2 бр. · електрическа пекарна - 2 бр. · котлони професионални - 4 бр. · хладилник - 4 бр. · вентилационни печки – 2 бр. Останалото оборудване включва тави, казани, тенджери, черпаци, купи, и др. посуда, необходима за приготвяне и доставяне на храни, отговарящи на всички изисквания по Гастронорма 1. Помещението е климатизирано и аспирирано по всички закони на БАБХ Персоналът, който е ангажиран към момента се състои от 2-ма главни готвачи и 4-ма помощник-готвачи, които ще бъдат ангажирани с приготвянето на топлия обяд, неговото разливане и опаковане в еднократна посуда отговаряща на изискванията на БАБХ. Дейността ще се осъществява в социална кухня с дейност кетъринг, заведение за организирано хранене, находяща се на адрес: гр.Видин, ж.к.”Александър Стамболийски” бл.6, вх.0, ет.0. Регистрационния номер на обекта, от удостоверението по чл. 12 от ЗХ за извършване на служебна проверка в регистъра на БАБХ - №101/4894 от 29.04.2020 г., рег. № 052500341 Начин на изпълнение Топъл обяд ще се предоставя ежедневно на 500 лица в работните дни, считано от 03.10.2022 г. до 31.12.2024 г. Общо 562 работни дни за периода на изпълнение на проекта. Осигуряването на топъл обяд, представляващо еднократно хранене включва: супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт в съответствие с изискванията на националното законодателство и разнообразно седмично меню за балансирано хранене на целевите групи, при спазване на националните стандарти, норми и изисквания за безопасност на храните. Рецептите за приготвяне на ястия, които се използват ще са съотносими към тези, посочени в Сборник с рецепти за заведенията за обществено хранене. Готовата храна ще се разлива в еднократни опаковки, които са с необходимите показатели за пренос на съответния вид храна при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания. Опаковките на предварително пакетираните храни няма да са с ненарушена цялост в съответствие със Закона за храните. 899 200.00 496 000.00
Предоставяне на топъл обяд: За периода на изпълнение на проекта ще се раздава топъл обяд всеки работен ден за времето от 03.10.2022 г. до 31.12.2024 г. Приготвената храна ще се раздава на специално предназначени за това пунктове. 62 944.00 34 720.00
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки се реализират през целия период на изпълнение на договора и изцяло следва да бъдат съобразени с специфичните нужди на лицата от целевите групи. Изразяват се индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети за намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. 62 944.00 34 720.00
Определяне на целеви групи: Идентифицирана е нужда от предоставянето на услугата топъл обяд на 500 лица. Проектното предложение е насочено към лица от следните целеви групи: • лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; • лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; • лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; • лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; • скитащи и бездомни лица; • лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Дейността е стартирала преди подаване на проектното предложение. Идентифицирането на нуждаещите се лица е извършено на база подадени заявления-декларации от желаещи да ползват услугата „топъл обяд“. Подборът на ползвателите на услугата е извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимите целеви групи по проекта и проверка за липса на двойно финансиране се потвърждава от Дирекция „Социално подпомагане“ – Видин. Предоставянето на услугата „топъл обяд“ ще обхване представители на целевите групи от гр. Видин и населените места в община Видин, в които има наличие на помещение за раздаване на храна, отговарящо на всички хигиенни изисквания. Дейността ще се изпълнява по време на целия период на проекта. Потребителите от целевите групи по проекта ще бъдат набирани и съгласно подадените заявления –декларации, от кметове и кметски наместници на населените места в общината и други официални източници. За потребителите ще се води специален регистър, който ще се актуализира постоянно. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).