Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal includes actualization of the Municipality program in order to reduce pollution levels and to reach established standards for air quality in the Municipality of Nessebar, according to Art. 27 of the Clean Air Act (CAA). Nessebar Municipality is a part of the Southeast Region, included in the list of regions(including agglomerations), for assessment and management of air quality, approved by Order № 969 / 21.12.2013 of the Minister of Environment and Water. Nessebar Municipality is one of the 28 municipalities in Bulgaria with disturbed air quality on indicator PM10,  in which territory is located  monitoring station, the data of which are annually reported to the European Commission, as required by Directive 2008/50 / EC and are subject to criminal proceedings in violation № 2010/2109 for failure of the standard for the content of PM10 with limits  air, which is already in trial. Currently, the municipality has adopted "Program for reduction of the pollution levels and to reach established standards for the harmful substances in the atmospheric air in Nessebar municipality 2014-2017" and is acting according it. The program and all planned measures complete in 2017. With the aim to reduce the pollution levels and to reach the established standards for air quality, Nessebar Municipality prepares this project proposal for actualization of the Municipality program and planning measures for improvement of the air quality, which to lead to achievement the standards set for air quality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на проектното предложение : Изпълнението на дейността включва две поддейности: 1.1. Изготвяне на проектно предложение; 1.2.Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнител за дейностите, включени в проектното предложение и организация и провеждане на тръжните процедури. Изпълнението на поддейност 1.1. Изготвяне на проектно предложение е възложено на външен изпълнител, по реда на чл. 20, ал.5, във връзка с чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП . Поддейността е стартирала преди сключване на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Тя е допустима съгласно регламентите на ЕК и националното законодателство, както и според Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Дейността е финансирана със средства на Бенефициента. Разходите за извършване на тази поддейност са включени като допустими и подлежащи на възстановяване от ОП „Околна среда 2014 - 2020 г". Поддейност 1.1. Изготвяне на проектното предложение е стартирала през м.01.2017 г. и нейната продължителност е 4 месеца до подписване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Поддейността включва предоставяне на консултантски и експертни услуги на Община Несебър, свързани с: 1.1.1. Разработване на проектно предложение за кандидатстване, включително остойностяване на дейностите въз основа на анализ, бюджет, график за изпълнение на дейностите по проекта, съобразен с плана за външно възлагане.1.1.2. Окомплектоване на разработените документи при спазване изискванията, определени в насоките за кандидатстване; 1.1 3. Предоставяне на консултантски услуги на Община Несебър по време на оценката на проектните предложения; 1.1.4. Подпомагане на община Несебър при подготовката на необходимите документи за подписване на договорите за финансиране между МОСВ и Община Несебър; 1.1.5. Осъществяване на цялостна координация и комуникация с всички заинтересовани звена до подписване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Услугите по т.1.1.1. и т.1.1.2. са с продължителност 1 месец, до подаване на проектното предложение. Услугите по точки от т.1.1.3 до т.1.1.5 са с продължителност до подписване на ДБФП. В изпълнение на поддейност 1.2. - Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнител за дейностите, включени в проектното предложение и провеждане на тръжните процедури, ще се изготви документация за възлагане на обществена поръчка за избор на изпълнител за Дейност 3 Изготвяне на Актуализация на общинската програма за качество на атмосферния въздух, изготвяне и сключване на договор за директно възлагане по реда на чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП за подготовка на документи до РИОСВ за извършване на преценка за необходимост от ЕО и ОС на програмата за качеството на атмосферния въздух и при постановяване на решение от компетентния орган за извършване на ЕО и ОС, изготвяне на доклад за ЕО и ОС, отнасящо се към Дейност 2, изготвяне на техническа спецификация и сключване на договор за директно възлагане на дейностите по информация и публичност по чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП, отнасящо се към Дейност 5. Документацията за обществената поръчка и договорите за директно възлагане на дейностите ще бъдат изготвени от юристите на община Несебър, подпомагани от ЕУП и ще бъдат в съответствие с изискванията и правилата на Закона за обществените поръчки. Организацията и провеждането на процедурата за избор на изпълнител за Дейност 3 Изготвяне Актуализация на общинската програма за качество на атмосферния въздух ще се проведе от Бенефициента по проекта. Стартирането на поддейност 1.2. ще бъде през първия месец от сключването на ДБФП. Предвидената продължителност е четири месеца, като е предвиден и срок за евентуално обжалване на процедурата. 12 000.00 0.00
Провеждане на процедура по ЕО и/или ОС по реда на Глава VI от ЗООС и/или по чл. 31 от ЗБР, Наредба за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми и Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони.: Описание Първият етап от тази дейност е извършване на преценка за необходимост от ЕО и ОС на програмата за качеството на атмосферния въздух. А) За преценяване на необходимостта от ЕО възложителят на програмата внася писмено искане до компетентния орган по чл. 4 от Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми на хартиен и електронен носител, което съдържа: 1. информация за възложителя (орган или оправомощено по закон трето лице): име, пълен пощенски адрес, лице за връзка телефон, факс и адрес за електронна поща; 2. обща информация за предложения план/програма: а) основание за изготвяне на плана/програмата нормативен или административен акт; б) период на действие и етапи на изпълнение на плана/програмата; в) териториален обхват (национален, регионален, областен, общински, за по-­малки територии) с посочване на съответните области и общини; г) засегнати елементи на Националната екологична мрежа (НЕМ); д) основни цели на плана/програмата; е) финансиране на плана/програмата (например държавния и общинския бюджет, международни програми, финансови институции); ж) срокове и етапи на изготвянето на плана или програмата; Към искането по т. А) се прилагат: 1. характеристика на плана/програмата относно: а) инвестиционните предложения по приложение № 1 към чл. 92, т. 1 и приложение № 2 към чл. 93, ал. 1, т. 1 и 2 ЗООС и/или други инвестиционни предложения с предполагаемо значително въздействие върху околната среда, спрямо които предлаганият план/програма определя критерии, нормативи и други ръководни условия от значение за бъдещото им разрешаване или одобряване по отношение на местоположение, характер, мащабност и експлоатационни условия; б) мястото на предлагания план/програма в цялостния процес или йерархия на планиране, степен на подробност на предвижданията; 2. обосновка на конкретната необходимост от изготвянето на плана/програмата; 3. информация за планове и програми и инвестиционни предложения, свързани с предложения план/ програма, включително и за извършени ЕО или оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС); 4. характеристики на засегнатата територия и на очакваните въздействия върху околната среда и човешкото здраве; 5. карта или друг актуален графичен материал на засегнатата територия и съседните й територии, таблици, схеми, снимки и други по преценка на възложителя, приложения; 6. нормативни изисквания за провеждане на наблюдение и контрол по време на прилагане на плана или програмата, в т. ч. предложение за мерки за наблюдение и контрол по отношение на околна среда и човешко здраве; 7. задание за изработване на програмата за качество на атмосферния въздух на община Несебър. Б) За преценяване на необходимостта от ОС възложителят уведомява компетентния орган съгласно чл. 10 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони едновременно с уведомяването по чл. 8 от Наредбата за ЕО. Уведомлението се подава на хартиен и електронен носител и съдържа: Данни по приложение 1 част А от същата наредба и данни по приложение 2 част А от същата Наредба. В този първи етап ще се разработят максимално подробно и задълбочено всички документи, така че компетентният орган (РИОСВ) обосновано да приеме решение, дали програмата подлежи на ЕО и ОС. При постановяване на решение от компетентния орган за извършване на ЕО и ОС на Програмата, ще се пристъпи към втория етап от тази дейност изготвяне на Доклад за ЕО и ОС, съгласно изискванията на нормативната уредба. Стойността на дейността се формира от: 1. Такси заплатени на РИОСВ за преценка за необходимост от ЕО и ОС и при необходимост издаване на Становище за ЕО в размер на 1000 лв. 2. Разходи за подготовка на документите за преценка на необходимостта от ЕО и ОС и изготвяне на Доклад за ЕО и ОС при необходимост в размер 9 600 лв. 10 600.00 1 480.00
Изготвяне на Актуализация на общинската програма за намаляване нивата на ФПЧ10 и достигане на установените норми за КАВ: Описание Изпълнението на дейността включва разработване на Актуализация на общинската програма за КАВ, която протича през следните основни етапи: 1. набиране на наличната информация, отнасяща се до процеса на оценка и управление на КАВ; 2. проучване и анализ на пълнотата на наличната информация; 3. при необходимост, набиране и анализ на необходимата допълнителна информация, отнасяща се до оценката и управлението на КАВ; 4. оценка на КАВ в района за оценка и управление по отношение на нивата на ФПЧ10, за който се разработва програмата; 5. анализ на причините за превишаване на нормите за ФПЧ10; 6. анализ на вече планираните и/или прилагани мерки за намаляване нивата на ФПЧ10 и подобряване на КАВ;; 7. дисперсионно моделиране на разпространението на замърсяването с ФПЧ10 и приноса на отделните източници на емисии, извършено за базовата година ­ - 2016 г., включително анализ на резултатите от моделирането; 8. формулиране на мерки и/или проекти за подобряване на КАВ в краткосрочна, средносрочна и дългосрочна перспектива в план за действие към програмата; 9. прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите с ФПЧ10 за целевата (крайна) година ­- 2022 г. на програмата, въз основа на разработения сценарий за постигане на нормите; 10. прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите с ФПЧ10 за междинна година - ­ 2020 г. 11. определяне и използване на количествени показатели за въздействието на бъдещите мерки върху нивата на замърсителите - ФЧП10/намаление на годишните емисии в резултат на приложената мярка (тона/ година); 12. определяне на прогнозни разходи и източници на финансиране за реализация на мерките в плана за действие към програмата; 13. изготвяне на предварителен вариант на програмата за КАВ и съгласуване със РИОСВ­ Бургас, заинтересованите лица и екологични организации или движения; 14. изготвяне на окончателен вариант на програмата за КАВ; Изготвената програма следва да обхваща период от пет години: от 2018-­2022 г. За базова година се приема 2016 г. 92 364.00 89 880.00
Организация и управление на проекта: Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта (ЕУП), цялостна организация и управление на дейностите по проекта. Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение от сключване на ДБФП и ще осъществява дейност през целия проектен период. Членовете на екипа за управление на проекта носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация или други материали; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора. Изготвят междинните и окончателният доклад за напредък по проекта, съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания. Членовете на ЕУП ще осъществяват мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, ще осъществяват координация на договорите, ще следят за спазване на графика за изпълнение на проектните дейности, ще докладват за нередности. Отговарят за цялата документация, която се съхранява. По време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите, като след приключването му, ЕУП предава официално с приемо-предавателен протокол цялата налична окомплектована документация по проекта на оправомощен служител на общината за архивиране и съхранение, с което ангажиментите на екипа за управление на проекта приключват. ЕУП се състои от: Ръководител на екипа, Икономист-счетоводител и Специалист мониторинг и докладване. Членовете на екипа за управление на проекта ще покриват функциите по подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, съхранение на документите по проекта от Икономист-счетоводител; Мониторинг и докладване и функции по координация на дейностите по проекта - от Специалист мониторинг и докладване. Настоящата дейност е избрана с цел: Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; Оптимизиране на използването на проектните ресурси; Постигане на ефективна координация и комуникация с изпълнители на дейностите; Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Организационната структура за управление на проекта демонстрира наличие на административен капацитет и ясното разделение на функциите на отделните членове в него. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. За определяне на ЕУП ще бъде издадена Заповед на кмета на община Несебър, която ще включва всички длъжности от ЕУП, като се посочва дейността, която ще изпълняват във връзка с проекта, образование, минимална образователно-квалификационна степен за съответната длъжност, и периода на изпълнение, месечния размер и общия размер на възнаграждението, което следва да получи всеки служител и документите, въз основа на които се доказва положения труд от всеки. При изпълнение на възложените задължения, членовете на ЕУП ще спазват европейското и българското законодателство, както и указанията на ОПОС 2014 – 2020 г. Членовете на екипа ще отчитат ежемесечно своята работа пред Ръководителя на екипа чрез доклади за изпълнените дейности по проекта, както и реално изработените часове. Ръководителят ще приема и одобрява работата на членовете на ЕУП, а той ще докладва своята работа пред кмета на общината. Във връзка с изпълнението на настоящия проект ще се прилагат следните правила, процедури и методи на комуникация и докладване: Процедури за верификация, осчетоводяване на извършените разходи, разплащания с изпълнителите и подготовка на искания за средства на ниво проект: Процедурите за мониторинг (проверки на място) и докладване; Процедури за администриране и докладване на нередности; Процедури за съхранение на документи. 12 825.15 11 357.10
Информация и публичност на проекта.: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОП "Околна среда 2014 2020 г" и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 20142020 и гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител. Във връзка с осъществяване на мерките по информация и публичност изпълнителят ще изготви Инструкция за осигуряване на информация и публичност, съдържаща всички изисквания за задължителната визуализация по проекта. Инструкцията ще бъде предоставена на всички изпълнители по дейностите на проекта и ще бъде задължителна за спазване от тях. Във всеки един документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва, че проектът се финансира по ОП "Околна среда 2014­2020 г. и съ­финансира от Кохезионния фонд. По време на осъществяване на проекта ще се информира обществеността за получената от фонда подкрепа, като включи в уеб­‐ сайта на община Несебър кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и финансовата подкрепа на европейския съюз. Предвижда се изработването на 2 бр. плакати, с минимален формат А3 с информация за проекта, които ще бъдат поставени на видно място един на входа на община Несебър и друг на входа на читалището. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз; наименованието на КФ; общото лого за програмен период 2014-­2020 г., с наименованието на ОП "Околна среда 2014-2020 г"; наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране; начина и крайна дата на изпълнение на проекта. Предвижда се подготовка и разпространение на печатни информационни материали дипляни в тираж от 800 бр. с цел популяризиране на проекта, съдържащи задължителните елементи за визуализация, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дипляните ще бъдат поставени на видно място в сградата на община Несебър, където гражданите да могат да се информират за проекта. Предвидени са два броя Прессъобщения (публикации), които ще бъдат публикувани в местните медии при стартирането на проекта и при неговото приключване. Мерките за информация и публичност ще обхващат целия период на изпълнение на проекта. В рамките на тази дейност ще бъдат осъществявани дейности по популяризиране на целите, ползите и резултатите от изпълнението на проекта, както и приноса на Общността при реализацията на проекта и предоставената БФП. 1 252.80 1 044.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).