Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The main purpose of the project is to secure effective social infrastructure, with main aim to supply a new service for support in the community and in the family environment that, will replace the institutional model for child care with a model of care, closer to the family environment in society. The scope of social services in Vratsa Municipality will be increased by repairs, reconstruction, furnishing and equipping a building in order to create new social services: Center for Public Support (CPS) with capacity for up to 100 places (and with 4 for emergency accommodation) and a Daycare support center for children with heavy multiple disabilities and their families, with a capacity of up to 30 places for day care 60 places for consultative services.
The building of the infrastructure for providing social services is in accordance with the National strategy “Vision for deinstitutionalization of the children in the Republic of Bulgaria” and Updated plan for its implementation. The project improves the awareness of social inclusion of children and youth with disabilities, currently leaving specialized institutions and securing an opportunity to take in a child or a family at risk. 
After completing the implementation of the project, the services, provided in the newly repaired infrastructure will be supplied by Vratsa Municipality. The number of the personnel in the new social services will be all according to the methodical instructions of the Social support agency. There will be 32 new working places. The team will include a manager, social workers, psychologists, labor therapists, speech therapists, rehabilitators and general staff. In order to acquire sustainability of the new social services the Municipality will apply with a project under Operative programme “Development of the human resources” and after this will take action to make the activities delegated by the state. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на тръжни документи за избор на изпълнители и провеждане на процедурите: Дейността включва изготвяне на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и подписване на договори. Спазването на процедурите за подбор на изпълнители е необходимо за постигане на оптимално изпълнение целите на проекта. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по ЗОП. Като краен резултат с определените изпълнители ще бъдат подписани съответните договори за изпълнение. Ще се подготвят документи за провеждане на процедури по ЗОП и ще се проведат съответните процедури за избор на изпълнител на следните дейности: 1) Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор); 2) Доставка на оборудване и обзавеждане; 3)Упражняване на строителен надзор; 4) Дейности за информация и комуникация по проекта. 0.00 0.00
Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор): Дейността включва изготвяне на технически/работни проекти,изпълнение на СМР (вкл. Част „Интериор и обзавеждане“) и осъществяване на авторски надзор за 2 обекта. Проектирането следва да включва: 1.За обект „Вътрешно преустройство и смяна предназначението на бивша детска градина в „Център за обществена подкрепа (ЦОП)”: премахване на неносещи стени и изграждането на нови преградни стени от гипсокартон за оформяне на 3 зали за индивидуална и семейна работа, 3 зали за групова работа с деца и родители, апартамент за настаняване на 4 души (с 1 спално помещение, кухня и самостоятелен санитарен възел с баня), 3 офис помещения (1 за ръководителя и 2 за екипите), 3 санитарни помещения (вкл.1 обособено за лица с мобилни затруднения и 1 за персонала), складово помещение (за санитарно-хигиенни, перилни препарати и др. материaли), фоайе с рецепция и гардероби.За ЦОП ще се преустрои втори етаж на съществуваща двуетажна масивна сграда, със застроена площ 402,4 м2, разположен в самостоятелен имот с площ 1146 м2, находящ се в гр. Враца, кад. район 1025, п.и.12259.1025.587, Трета зона, кв.8, парцел IV, кв. „Медковец“, ул. „Огоста“ № 3. Функционално сградата се използва за детска градина. Преустройваният етаж сега не се използва. 2. За обект„Вътрешно преустройство и смяна предназначението на бивша детска градина в „Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства ”: премахване на неносещи стени и изграждането на нови преградни стени от гипсокартон за оформяне на зала за лечебна физкултура, рехабилитация и психомоторика, кабинет логопед, кабинет психолог, зала за индивидуална работа, зала за дневен престой, психосензорна зала, стая за почивка (където децата ще могат да почиват или спят), 3 санитарни помещения (вкл.1 обособено за лица с мобилни затруднения и 1 за персонала), стаи за персонал (2 бр.), кухня с разливно и трапезария, складово помещение (за санитарно–хигиенни, перилни и миещи препарати и др.) и дворно пространство, което ще се оборудва с градински съоръжения. За Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства ще се преустрои първи етаж на съществуваща двуетажна масивна сграда, със застроена площ 402,4 м2, разположен в самостоятелен имот с площ 1146 м2, находящ се в гр. Враца, кад. район 1025, п.и.12259.1025.587, Трета зона, кв.8, парцел IV, кв. „Медковец“, ул. „Огоста“ № 3. Функционално сградата се използва за детска градина. Преустройваният етаж сега не се използва. Предвидено е на централния вход да се изгради рампа за хора в неравностойно положение. Преустройството на съответните етажи е в една сграда и проектирането включва покривни работи, вкл. направа на нова хидроизолация; ремонт на фасадата на двата етажа с включени доставка и монтаж на PVC дограма, доставка и монтаж на външни AL врати,топлоизолационна система и климатици, полагане на силикатна екстериорна мазилка, направа на нов метален парапет, метална козирка на тераса втори етаж.Вътрешният ремонт на първи етаж (Дневен център) и на втори етаж (ЦОП) включва и ВиК част и Ел.част- планирани са подмяна на ел., ВиК и ОВ инсталации.И за двата етажа са включени подмяна на съществуващите настилки с ламиниран паркет,нов фаянс и теракот в сервизните помещения, обработка на стените-шпакловка и латексово боядисване,монтаж на окачени тавани във всички помещения,подмяна на дограмата с PVC-5 камерна със стъклопакет и К стъкло. Двата Центъра се обособяват с отделни входове, като за ЦОП (2-ри етаж) се предвижда доставка и монтаж на стълбищна платформа за хора с увреждания.Вертикалната планировка на дворното пространство е свързана с монтаж на нови оградни пана, направа на тротоар от бетонови плочи, монтаж на градински бордюри, градински пейки, кошчета тип люлка, комбинирано детско съоръжение и двойна люлка. Предвижда се изграждане на детска площадка с каучукова настилка. Изпълнението на СМР, вкл. и част „Интериор и обзавеждане“ и авторският надзор ще се осъществят съгласно съгласуваното с МТСП проектиране. 598 983.60 676 579.28
Упражняване на строителен надзор на обектите: Строителният надзор включва: - упражняване непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР и съответствието на извършващото се строителство със законовите изисквания; строителните правила и нормативи; техническите, технологичните, санитарно-хигиенните, екологичните, и противопожарните изисквания; предвижданията на инвестиционния проект, договора за строителните работи; - координиране строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация; - контролиране, отчитане и удостоверяване вида, количествата и стойността на извършените СМР на обектите, проверяване съответствието и подписване количествените сметки за извършваните СМР; - осигуряване съставянето на актовете и протоколите в съответствие с изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (ДВ, бр. 72/2003); - осигуряване спазването на условията за безопасност на труда съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд, наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи и останалите нормативни актове, уреждащи тази материя; - осъществяване контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тя, изискванията, произтичащи от Становището по Екологична оценка на ОПРР 2014-2020 и проекта на Насоки за интегриране на политиката по околната среда и политиката по изменение на климата в ЕСИФ (фаза "Изпълнение на Споразумението за партньорство и програмите в периода 2014-2020г.); - контролиране съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; - осигуряване предприемането на всички необходими мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - даване инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; - изпълнение на необходимите действия за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа; - инспектиране строителните работи и проверка дали изпълнението отговаря на спецификациите и проектната техническа документация; - следене и контролиране качеството на работата на строителя и верността на резултатите от изпитванията за контрол на качеството; - внасяне екзекутивната документация за безсрочно съхранение на органа, издал разрешението за строеж и в Агенцията по кадастъра в необходимия обем; - изготвяне технически паспорт на строежите съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №5 / 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите. -изготвяне на доклади за напредък, както и други доклади, когато е необходимо; - изготвяне и представяне доклад за въвеждане в експлоатация; -съхранение и контрол на своевременното предоставяне и пълнотата на цялата документация за изпълнението на договорите, включително документация от производителя и доставчика на машините, съоръженията, сертификати за проби на машини и съоръжения от сертифициращи организации, гаранции, застраховки, екзекутивна документация, протоколи от срещи, финансова документация и всички други документи издадени от строителите или надзора. Забележка: Изброяването на консултантските услуги е примерно и неизчерпателно. Предмет на поръчката са и всички други дейности, предвидени в закона, технологичните правила и нормативи или необходимите такива за осигуряване на ефективен и качествен контрол по изпълняваните строителни работи. 11 200.00 5 856.00
Мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите и проекта: Основна цел на дейността е създаване на система за добро управление на проекта, ефективно изразходване на планираните средства, управление на риска и вземане на решения за мерки и действия, които да гарантират напредъка на проекта и неговата успешна реализация. За осъществяване на задачите, свързани с мониторинг и контрол ще отговаря екип за управление на проекта /ЕУП/, съставен от експерти – представители на Бенефициента, които ще бъдат разпределени в следните длъжности: Ръководител на екипа и членове: Координатор, Счетоводител, експерт Инфраструктура, експерт Тръжни процедури. Вътрешният мониторинг и контрол е регулярно и изчерпателно наблюдение на напредъка по изпълнение на проекта, спазването на договора за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ и постигането на планираните резултати. Мониторингът на проекта ще се осъществява при спазване на следните принципи: всеобхватност на обектите на вътрешен мониторинг; откритост и прозрачност в управлението и разходването на безвъзмездна финансова помощ. Обект на вътрешния мониторинг са: разходите по изпълнение на проекта и финансовите отчети, мерките за информиране и публичност, напредъка по изпълнение на проекта и индикаторите, дейността по организация и управление на проекта. Основен обект на вътрешния мониторинг са дейностите, възложени на външни изпълнители. След провеждане на процедури за избор на изпълнители и сключване на договори ще се следи спазването на клаузите по договора най-вече по отношение на следните критерии: •Придържане и точно спазване на предмета на договора; •Права и задължения на изпълнителите по отношение на оперативното изпълнение на договора. Следи се за недопускане на превишение на права и неспазване на задължения, залегнали в договорите; •Спазване на договорената цена за изпълнение предмета на договора и начините и сроковете за извършване на плащания от страна на общината към външните изпълнители; •Следене за преждевременно прекратяване на договори, настъпване на непреодолими препяствия за изпълнението им и бърза реакция за отстраняване на негативни влияния на външната среда; •Следене спазването на правилата за прозрачност на разходваните средства; •Предварителен и последващ контрол върху неустойки за частично или пълно неизпълнение на договори от външни изпълнители и др. По отношение на счетоводното и данъчно законодателство дейността включва водене на финансово-счетоводната документация по проекта и следене за целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта, уреждане на всички данъчни плащания и социални и здравни осигуровки върху възнагражденията, изплащане възнагражденията и др. разходи, следене за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта, изготвяне на междинни и окончателни финансови отчети по проекта. Обект на вътрешен мониторинг е и изпълнението на дейностите съгласно план-графика, като процедурата се осъществява от ръководителя, подпомаган от екипа за управление. Изпълнението на дейността включва още: провеждане на срещи за координация на строително-ремонтните дейности с изпълнителите. 12 319.67 11 465.40
Осигуряване на информация и комуникация по проекта : Изпълнението на дейността е съгласно изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г.“, които се основават на Регламент (ЕС) № 1303 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Чл.50. (1). Предвидените комуникационни средства включват провеждане на пресконференции, публикуване на прессъобщения в медии, рекламно-информационни карета, поставяне на временен билборд и постоянни обяснителни табели, изготвяне и излъчване на телевизионен репортаж, изготвяне на плакати, които да популяризират проекта и да откроят финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), предоставен чрез Оперативна програма „Региони в растеж”. Панирано е провеждане на две пресконференции (откриваща/начална и закриваща/ заключителна). По време на откриващата пресконференция обществеността ще бъде запозната с целите, дейностите и бюджета на проекта. Резултатите от изпълнението ще бъдат представени на закриваща пресконференция. Публичните събития ще се анонсират чрез разпространение на пресинформация до средствата за масово осведомяване и публикуване на 2 бр. рекламно-информационно каре в регионална печатна медия.Ще бъдат поканени да присъстват представители на регионални медии и кореспонденти на национални медии. След края на всяко от мероприятията ще бъдат изпратени прессъобщения. Всяка от информациите навременно ще се публикува и на официалната интернет страница на Община Враца (www.vratza.bg). В близост до строителната площадка ще бъде монтиран временен билборд. След приключване на проекта, на всеки от обектите ще бъдат монтирани постоянни обяснителни табели. Плакатите ще бъдат на видно място в сградата на Община Враца, в ЦОП и в Дневния център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства.Съдържанието на плакатите, табелите и билборда ще е съобразено с изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г.“. След приключването на СМР дейностите се планира изготвяне и излъчване на телевизионен репортаж, чрез който да се популяризират резултатите от изпълнението на проекта. Посочените по-горе дейности са необходими, за да се постигне информиране на заинтересованите от проекта страни и изграждане на доверие между тях. Дейността цели да се засили разбирането на обществеността от община Враца за ролята българската държава, ЕС, ЕФРР и ОП за усвояване на финансовите ресурси по Структурните фондове. 5 800.00 5 484.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).