Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

A sustainable energy renovation of the public administrative building of Gabrovo Municipality will be carried out in this project. The building is of great public importance. Most of the public administrative services are provided in it, and the municipal administration operates there. The building is located on the central Vazrazhdane Square 3 in Gabrovo. It was constructed in 1970 and it was put into operation on 18.02.1971. Only ongoing repairs and partial energy measures (replaced windows) were carried out.

The main problems of the building are related to its condition and the heating system, which do not meet the modern norms and requirements of Energy Efficiency Law. The average maintained temperature in the building does not meet the standard, which does not guarantee its thermal comfort for normal occupancy. There are high costs of electricity and heat.
The project envisages implementation of energy-saving measures in the building, recommended by the energy audit, including:
- Modernization of the heating system by using a combined heating system through heat generators using energy from a renewable source - heat pumps, and introduction of an automation, control and monitoring system;
- Modernization of the lighting system in the building;
- Repair of the roof of the second part of the building by installing thermal insulation from XPS or equivalent;
- Thermal insulation of external walls of the third part of the building with EPS/XPS or mineral wool;
- Installation for energy utilization from renewable energy - a PV generator for own consumption with  installed capacity - 80 kWp.

Expected results:
 - Building to achieve class "A" of energy consumption;
- 63.13 % saved primary non-renewable energy (1 561 448 kWh per year);
- 313,23 t CO2 emissions saved per year;
- Reduced costs for energy consumption;
- Improved conditions/comfort in the premises for the provision of services and for those working in the building.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ на публична административна сграда на Община Габрово - Подготвителна дейност по ПИИ.: Дейността включва изпълнение на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ на публична административната сграда на Община Габрово, находяща се на адрес: 5300 Габрово, пл. Възраждане №3. Обследването за енергийна ефективност е предназначено за целите на подаване на проектно предложение по настоящата процедура 9 600.00 0.00
Техническо обследване и технически паспорт на публична административна сграда на Община Габрово - Подготвителна дейност по ПИИ.: Дейността включва изпълнение на техническо обследване и изготвяне на технически паспорт на административна сграда на Община Габрово, гр. Габрово, съгласно чл. 176”а”, ал. 1, чл. 176”б”, ал. 1, 176”в”, ал. 1 от ЗУТ и на Наредба 5 / 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите 27 575.00 0.00
Инженеринг - проектиране, строителство и авторски надзор на обект "Устойчиво енергийно обновяване на публична административна сграда на Община Габрово".: Дейността обхваща следните поддейности: !. Подготовка и провеждане на процедура „публично състезание“ за възлагане на обществена поръчка с предмет: "Инженеринг - проектиране, строителство и авторски надзор на обект "Устойчиво енергийно обновяване на публична административна сграда на Община Габрово" на основание чл. 18, ал. 1, т. 12, във връзка с чл. 178 и сл. от Глава двадесет и пета, раздел II от Закона за Обществени Поръчки(ЗОП) . 2. Сключване и изпълнение на договор, включващ следните задачи: 2.1. Изготвяне на инвестиционен проект за обект " Устойчиво енергийно обновяване на публична административна сграда на Община Габрово, гр. Габрово", съобразно предписанията в енергийното и техническо обследване; 2.2 Изпълнение на СМР дейности на обект "Устойчиво енергийно обновяване на публична административна сграда на Община Габрово, гр. Габрово", съгласно инвестиционния проект. Съобразно предварително направените енергийно и техническо обследвания на сградата, се предвижда изпълнението на следните енергоспестяващи мерки: - Модернизация на системата за отопление и въвеждане на система за автоматизация, контрол и мониторинг - предвидено e използване на комбинирана система за отопление чрез генератори на топлина, използващи енергията от възобновяем източник – термопомпи. Предвидена е доставката и монтажа на високо-ефективни термопомпени агрегати от тип „въздух-вода“ оползотворяващи аеротермална енергия. Предвижда се подмяна на съществуващия газов котел с нови газови котли, които да осигуряват необходимата при авария на някой от термопомпените агрегати. Pредвидено e цялостно обновяване на отоплителната система, като се предвиждат нискотемпературни вентилаторни конвектори, лири и радиатори във всички обитаеми помещения. В санитарните възли е предвиден монтажа на нискотемпературни лири и радиатори. Отоплителната инсталация трябва да е съобразена със специфичната ориентация на сградата и да позволява управление по клонове. Към отоплителната инсталация трябва да има възможност за работа и в режим охлаждане, като за целта вентилаторните конвектори трябва да се свържат и към тръба за улавяне на кондензата. Към системата за отопление е предвидена и система за енергиен мениджмънт, която ще обхваща няколко измервателни точки, които ще измерват електрическа енергия (обща постъпила енергия в сградата, консумирана енергия от термопомпените агрегати и генерирана енергия от фотоволтаичния генератор за собствено потребление), а няколко ще измерват топлинната енергия произведена от термопомпите. - Модернизация на системата за осветление - Предвижда се подмяна на осветителите в обекта на интервенция по проекта; - Ремонт на покрив на част от сграда с идентификатор: 14218.504.534.2 - топлоизолация от XPS или еквивалентна с дебелина δ=14 cm и коефициент на топлопроводност λ≤0.038 W/mK по покривната плоча на покрива; - Топлоизолиране на външни стени на част от сграда с идентификатор: 14218.504.534.2 с ЕPS/XPS или минерална вата с дебелина δ=12 cm и коефициент на топлопроводност λ≤0.038 W/mK. - Фотоволтаичен генератор за собствени потребление - Предвижда се доставката и монтажа на инсталация за оползотворяване на енергия от ВИ – фотоволтаичен генератор за собствено потребление с инсталирана мощност 80 kWp. Това ще осигури значително намаление в разходите за закупуване на електроенергия от външен доставчик. Фотоволтаичните модули се предвижда да бъдат разположени на покрива. Системата ще включва всички задължителни компоненти – фотоволтаични панели, проводници, стойки и рамки за монтаж, инвертори с ограничители, контролери и система за мониторинг. 2.3 Изпълнение на авторски надзор - С осъществяването на авторски надзор от страна на проектантите – автори на отделни части на технически/работен проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. 3 782 774.77 0.00
Строителен надзор и оценка на съответствието на обект "Устойчиво енергийно обновяване на публична административна сграда на Община Габрово". : Съгласно чл. 168 от ЗУТ строителният надзор е задължителен участник в строителството. Строителният надзор е пряко отговорен за законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежа, пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания, контрол по спазване на условията за безопасност на труда, качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност, правилно изпълнение на строително – монтажните работи. Дейността ще се изпълнява паралелно с дейност 3 и включените в нея СМР дейности. Дейността включва изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект и при необходимост изготвяне на доклад за оценка на съответствието при промяна по чл.154 от ЗУТ. 89 976.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор. : За целите на отчитането на постигнатите резултати от дейността по устойчивото енергийно обновяване на публична административна сграда на Община Габрово, находяща се на адрес: 5300 Габрово, пл. Възраждане №3, и след приключване на дейностите за СМР, Община Габрово ще възложи изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени към момента на кандидатстване с настоящото проектно предложение. 14 400.00 0.00
Въвеждане в експлоатация на обект "Устойчиво енергийно обновяване на публична административна сграда на Община Габрово".: Дейността по въвеждане на обекта в експлоатация ще се извърши в пълно съответствие със Закона за устройство на територията (чл. 177) и в зависимост от категорията на обекта. При строежи от IV-та и V-та категория - въвеждането в експлоатация се извършва от Общината с удостоверение за въвеждане в експлоатация, чрез издаване на разрешение за ползване на основание издаден акт образец 16 за обекта. 1 000.00 0.00
Организация и управление на проекта и изпълнение на мерки за информация и публичност.: Дейността обхваща следните поддейности: 1) Организация и управление на проекта. Тази поддейност има за цел успешното реализиране на плана за изпълнение на проекта/дейностите и постигане на заложените цели, резултати и индикатори. За целта след подписване на АДБФП ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, включващ експерти с компетенции и квалификация, които отчитат комплексността на настоящия проект. Основна дейност на екипа ще бъде оперативното управление на проекта. Това включва, без да се ограничава до: • цялостно административно, финансово и техническо изпълнение на АДБФП; • координация между страните в изпълнението на АДБФП; • процедури по възлагане на обществени поръчки – контролира подготовката и провеждането на процедури за обществени поръчки; • контролира съответствието на изпълняваните проектни дейности съгласно АДБФП; • администриране на АДБФП – отчитане, докладване, съблюдаване на договорните задължения, осъществяване на мерки за публичност и визуализация, архивиране на проектно досие, следене за нередности, мониторинг и контрол; • финансово управление и осчетоводяване; • съблюдаване на напредъка по проекта – текущ и периодичен мониторинг; • приемане на изпълнението на проектни дейности, възложени на външни изпълнители; • реализиране на мерките за публичност и информация 2) Информация и публичност на проекта в съответствие с Комуникационната стратегия на ПВУ. В рамките на тази поддейност се предвижда: - Информиране на обществеността за получената подкрепа по линия на ПВУ чрез включване на уеб-сайта на Община Габрово на кратко описание на инвестицията, нейните цели и резултати, като ще бъде откроена финансовата подкрепа от ЕС. Информацията ще бъде актуализирана/допълвана във връзка с текущия напредък на дейностите; - Във всеки документ, свързан с изпълнението на инвестицията, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС; - Провеждане на откриващо и закриващо публично събитие за проекта; - Поставяне на информационна табела за оповестяване приноса на МВУ по време на изпълнение на строително-монтажните дейности; - Поставяне на постоянна обяснителна табела (плака) до една седмица след приключване на СМР дейностите. За по-широка обществена осведоменост ще бъдат използвани и други комуникационни подходи, като разпространяване на прессъобщения до средствата за масово осведомяване, използване на официалните канали на Община Габрово в социалните медии, разпространение на информация чрез мрежата от 28 информационни центъра и чрез партньори на Община Габрово в сферата на енергийната ефективност и опазване на околната среда. Разходи за организация и управление и за информация и публичност са изчислени в размер на 2% от общите преки допустими разходи без ДДС, включени в ПИИ, като е избран Вариант 2, при който крайният получател изпълнява дейностите по организация, управление и информация и публичност, като НЕ извършва ИЗЦЯЛО възлагане на дейностите на външен изпълнител. В този случай средствата за разходите за организация и управление, в т.ч. и разходите за информация и публичност, са изчислени с единна ставка, в размер на точно 2% от стойността на общите преки допустими разходи включени в ПИИ, без ДДС и са включени в бюджета на проекта. 65 362.38 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).