Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Varshets municipality is a part of the North-West planning region with the lowest GDP and highest unemployment rate in the European Union. About the demographic situation in the municipality can be made the following conclusions: a trend towards an aging population, low birth rate with trends to slack; negative population growth; sustainable trend to migratory movement and depopulation of villages in the municipality; a high proportion of people with disabilities and old people, which  living alone. People from vulnerable groups in the municipality endured many restrictions in personal and social terms. The main project goal "to provide support for social inclusion of vulnerable groups through implementation of an integrated model for the development of the social services in the community" will be achieved through creation of a new social service "Centre for hourly service provision for social inclusion in the community or in home environment in Varshets municipality ". The center will provide comprehensive support for the following target groups included in the project: people with disabilities and their families and people over 65 with limitations and inability to self-service. At the Centre it will be assigned a staff, which provides further qualifications through training and psychological support and supervision. Activities under the project: Organization and Project Management. Recruitment of users and selection of staff for providing social services; Information and publicity; Training of staff to provide services. Developing of a methodology about the Center; Providing of integrated hourly social services in the community and in a home environment; Providing of psychological support and /or counseling and /or supervision of staff, which provide social services; Motivational and /or psychological or other support for service users according to their individual needs; Providing of specialized transportation for people with disabilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА. НАБИРАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ И ПОДБОР НА ПЕРСОНАЛА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ: Целта на дейността е да се гарантира доброто управление на проекта и респективно успешното му реализиране. Дейността е организационна и е основополагаща за осигуряването на успешната на реализация на проекта. Сформираният екип ще следи за качеството на изпълнение на конкретните дейности, за постигането на индикаторите по проекта, за неговото успешно отчитане и изпращане на информация до управляващия орган с необходимото качество и срок. Дейността ще се реализира в срок - 22 месеца В рамките на дейността екипът по проекта ще направи подбор на потребителите и персонала за предоставяне на социалната услуга "домашен помощник". С помощта на избран изпълнител ще бъде направена оценка на потребностите на лицата от целевата група. Дейността ще се осъществява от екипа по проекта на Община Вършец. В рамките на изпълнение на настоящия проект, екипът за управление и изпълнение като цяло и отделните му членове, в зависимост от спецификата на задълженията им ще имат следните задачи: 1.Организационни – изработване на: график за изпълнение на планираните задачи и събития с конкретни отговорници и срокове за изпълнение; методология и процедури за осъществяване на контрол и мониторинг; система за отчетност на техническите и финансови параметри на проекта; план за изпълнение на информационната кампания, 2. Контролни и подкрепящи изпълнителите – осъществяване на строг финансов и технически контрол, предлагане на решения и предприемане на действия за спазване на технологичния и времеви график, контролиране и измерване на конкретните резултати и др. В рамките на дейността ( през първия и втория месец) ще бъде извършен подбор на потребителите и персонала за предоставяне на услугата на базата на писмена процедура за набиране и подбор. Процедурата на подбор включва следните стъпки: 1. Изготвяне на обява и публикуването и в сайта на общината, и на информационното табло пред сградата на общината за подбор на потребители за ползване на услугата и персонал за предоставяне на услугата "домашен помощник" (ДП). 2. Приемане на заявления от кандидат-потребителите за ползване на услугата "домашен помощник". 3. Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители - 80 лица 4. Приемане на заявления от кандидат-лица, които ще предоставят услугата " домашен помощник" - 40 лица 5. Подбиране на безработни лица, с индивидуално интервю за запознаване с програмата и мотивиране за участие в нея. 6. Приемане на заявления за медицински лица за Центъра за предоставяне на почасови социални услуги - 2 медицински лица. 7. Подбор на медицински специалисти по документи и интервю. 31 625.07 30 212.77
ДЕЙНОСТИ ЗА ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ: Дейностите по информиране и публичност следва да отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Съгласно Регламент (EС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 13.12.2013 са предвидени единни мерки по отношение на изискванията за информация и публичност, които бенефициентите по оперативните програми са задължени да спазват. Те следва да предоставят информация на широката общественост и да осигурят публичност на изпълняваните от тях проекти, като използват подходящи комуникационни средства. 3 480.00 2 900.00
ОБУЧЕНИЯ НА ПЕРСОНАЛА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИТЕ. РАЗРАБОТВАНЕ НА МЕТОДОЛОГИЯ ЗА ДЕЙНОСТТА НА ЦЕНТЪРА ЗА ПОЧАСОВО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИ: Основна цел на дейността е подготовка и провеждане на въвеждащо и поддържащо (надграждащо) обучение на лицата, предоставящи услугата за придобиване на познания и умения за работа с потребителите. Потребителите трябва да са сигурни, че персонала, който предоставя различните социални услуги, притежава умения и знания, необходими за удовлетворяване на техните потребности. Обучителният процес следва бъде ориентиран практически и да се основава на добри практики от българския и международния опит. Ще бъдат реализирани следните обучения: 1.Въвеждащо обучение за лицата, които не са преминали същото обучение по други процедури, финансирани от ОП РЧР и/или други програми и проекти, независимо от източника на финансиране. Обучението ще бъде в рамките на 12 учебни часа (2 дни по 6 часа) след направения подбор на персонала на Центъра. Предвижда се обучението да бъде реализирано в началото на третия месец от проекта, преди сключването на трудови договори с персонала и преди реалното стартиране на услугата. Въвеждащото обучение ще включва следните теми: общи познания за домашните грижи и за необходимите на домашния помощник знания и умения; основни задължения и права на домашния помощник ; етични стандарти в работата на домашния помощник ; специфика на грижите за стари хора, възрастни с увреждания, терминално болни; разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционално състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации; здравословни и безопасни условия за предоставяне и ползване на социални услуги; методика за предоставяне на социалната услуга "домашен помощник " в общността. 2. Поддържащо обучение за лицата, които са преминали въвеждащо обучение. Всички лица, преминали въвеждащо обучение, ще бъдат включени в поддържащо обучение, което ще бъде еднодневно от 6 учебни часа. Поддържащото (надграждащо) обучение, ще включва решаване на конкретни казуси, индивидуални консултации, споделяне на добри практики. Темите на поддържащото (надграждащо) обучение ще се определят в процеса на реалното предоставяне на услугите, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите и на персонала за предоставяне на тези услуги. 3. В рамките на дейността ще бъде разработена Методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги, с цел осигуряване на по-качествено предоставяне на интегрираните услуги. Методологията ще бъде разработена с цел да подпомогне работата на персонала и експертите, предоставящи интегрирани услуги в домашна среда на лица с увреждания и възрастни хора, затруднени да се обслужват сами в община Вършец. Методологията ще подпомогне назначения персонал да развие уменията си за предоставяне на услуги в домашна среда, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. С помощта на Методологията ще се осигурят ясни и прозрачни правила за работа и осигуряване на инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на ефективността на предоставянето на социални услуги в домашна среда. 4 640.00 11 296.80
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНТЕГРИРАНИ ПОЧАСОВИ СОЦИАЛНИ УСЛУГИ В ОБЩНОСТТА И В ДОМАШНА СРЕДА: Целта на дейността е осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на на индивидуална социална оценка чрез създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Ще бъдат назначени 40 домашни помощника за задоволяване на потребностите на 80 потребителя на интегрирани услуги. Домашният помощник (ДП) полага постоянни грижи за възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности в домашна обстановка. Домашният помощник предоставя услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на жилището, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности: Ежедневна хигиена на дома - почистване и проветряване на дома – подови настилки, прах, прозорци и балкони; почистване на кухненски повърхности и кухненските уреди; почистване на санитарните помещения – фаянс, санитария, огледала; смяна и пране на спално бельо; изхвърляне на отпадъците и др.; Подобни; Поддържане на личната хигиена на човека, за когото се грижи - помагане във всички аспекти, включващи се в извършване на ежедневния тоалет; Уговаряне на менюто, снабдяване с нужните хранителни продукти (със средства, предоставени от клиента); приготвяне (поръчване) на желаната от клиента храна; сервиране и отсервиране, помощ (в случай на нужда) при храненето; Пазаруване – снабдяване на нуждаещите се с ежедневно необходимите продукти и лекарства (със средства на потребителя); Осъществяване на дребни ремонти и грижа за къщата (плащане на сметки, данъци и др. със средства на клиента); Придружаване извън дома, според потребностите. Съобразно изготвения индивидуален план на всеки потребител, включващ договорените дейности, които ще се извършват от домашния помощник, потребителите ще получават интегрирани услуги от мултидисциплинарен екип, в това число психологическа подкрепа, достъп до здравни грижи и др. За изпълнението на индивидуалните планове се изготвят графици за предоставяне на почасови услуги, съобразно конкретните нужди на всеки един от потребителите и всеки потребител получава услугите според предварителна договорен график и установени потребности. Интегрираните услуги включват: Достъп до здравни грижи; Психологическа подкрепа; Мотивационна подкрепа; Подкрепата за социално включване. Осигуряването на достъп до здравни грижи се осъществява от медицинско лице, която изпълнява следните дейности: Придружаване до личен лекар или лекар специалист; Съдействие за извършване на изследвания на потребителите и други; Консултиране и съветване относно здравословното състояние на потребителите, за хигиена и хранене; Измерване на кръвно налягане, консултиране относно ползване на медицински изделия; Поддържане на връзка с личния лекар на потребителя; Съдействие за издаване на направление за изследвания и/или лечение; Предоставяне на съвети за хигиена и хранене; Консултиране за хигиена; Измерване на кръвно налягане, пулс, телесна температура. 362 349.02 359 281.62
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА И/ИЛИ КОНСУЛТИРАНЕ И/ИЛИ СУПЕРВИЗИЯ НА ПЕРСОНАЛА, ПРЕДОСТАВЯЩ СОЦИАЛНИ УСЛУГИ: Супервизията с един от важните фактори за професионализиране на социалната работа и за нейното развитие като дейност, осъществявана в интерес на подобряване на благосъстоянието на хора от уязвими групи. В този контекст от съществено значение са нагласите на членовете на екипа и за провеждане на супервизия и активното им участие в нея. Супервизията е дейност с ключово значение за практикуващите социални работници и се реализира като споделена отговорност на супервизор и супервнзиран, чрез което се осигурява ефективност на подкрепата и насърчаване на компетентната практика. Посредством нея супервизираните имат възможност да усвояват знания, умения и опит, да получават съвети и подкрепа, да анализират своите и на клиентите мисли, чувства и преживявания, за да се изправят пред предизвикателствата на професионалната среда и да постигнат промяна и развитие но отношение на себе си и клиентите. От съществено значение в тази насока са нагласите на социалните работници към провеждането на супервизия в социалната работа. В страните с определен опит в супервизията за студенти и за социални работници, особено в началото на професионалния им път, този въпрос се дискутира и се работи за създаване на условия за формиране на позитивни и устойчиви нагласи. Супервизията се осъществява от специалист за провеждане на супервизия и допринася за подобряване на качеството и ефективността на обслужването на потребителите на социални услуги. Осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение се основава на индивидуалната му оценка. Чрез супервизията като форма на планирана помощ, предоставяна от експерт се проследява и проверява работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставяне на качествена грижа на уязвимите групи. 11 400.00 7 980.00
МОТИВАЦИОННА И/ИЛИ ПСИХОЛОГИЧЕСКА ИЛИ ДРУГ ТИП ПОДКРЕПА ЗА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА УСЛУГИТЕ, СПОРЕД ТЯХНАТА ИНДИВИДУАЛНА ПОТРЕБНОСТ: Целта на дейността е да бъде направен анализ на техните нужди и проблеми, както и към тяхното решаване. Представителите на целевата група, включени в проектното предложение, трябва да бъдат описани с техните конкретни характеристики, както и да се посочи колко лица от целевата група ще бъдат включени в проекта. 10 800.00 7 560.00
ОСИГУРЯВАНЕ НА СПЕЦИАЛИЗИРАН ТРАНСПОРТ ЗА ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ: С цел осигуряване на мобилност, достъпност и разширен обхват от комплекса от социално-здравни услуги, които ще се предоставят в „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда“ в Община Вършец е необходимо наличието на специализирано транспортно средство за хора с увреждания. Община Вършец не разполага със специализиран транспорт за хора с увреждания. Необходимостта от закупуване на специализирано транспортно средство се изразява във възможността да се осигури равен достъп на целевата група-потребители за активно включване в общността. Закупуването на специализиран транспорт за хората с увреждания ще гарантира по-висока ефективност на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс, чрез прилагане на гъвкави механизми за съчетано почасово ползване на различни социални услуги, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител. Те ще бъдат превозвани от дома им до местата за консултация или физиотерапия или до здравни заведения, социални служби. При реализирането на услугите потребителите ще бъдат придружени от своите домашни помощници или медицинско лице, които ще им оказват непрекъсната подкрепа и ще създават у тях усещане за спокойствие и сигурност. Внедряването на достъпно транспортно обслужване е част от дейността по осигуряване на изпълнението на Стандартните правила за обезпечаване на равни възможности на хората с увреждания и възрастните хора, приета от ООН. Неин основен приоритет е предоставянето на широк кръг услуги за подпомагане на социално слабите групи, хората с увреждания и хора над 65 г. от населението в стремежа им към живот с достойнство, независимост и цел.Достъпният за хората специализиран транспорт гарантира възможността им да упражняват гражданските си права. Предотвратява влиянието на дискриминиращите бариери върху упражняване на правото на свободно придвижване. Проектът предвижда закупуването на 1 микробус, адаптиран и сертифициран за превоз на хора с увреждания, в т.ч. на инвалидни колички. За транспортния график на микробуса ще се грижи екипът на Звеното така, че да обезпечи оптимално нуждите на целевата група. Специализираното транспортно средство ще бъде с до 9 места, включително и място за лице в инвалидна количка, обособено със съответната платформа. 75 602.51 70 878.26

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).