Дейност 1. Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се сформира ефективно работещ екип за управление, координиране, мониторинг и отчитане на проекта, който да взаимодейства с екипа за пряка работа с учениците и родителите, както и с външни изпълнители за осигуряване на необходимите ресурси (технически, ресурси за учебните и извънкласните дейности, транспорт и др.).
Дейността е ключова за цялостното изпълнение, управление и отчетност на проекта, както и за ефективността на останалите дейности.
Дейността се осъществява от екипа за управление на Фондация ИСУО (ръководител, администратор и счетоводител) с почасова заетост.
Дейността се осъществява в офиса на Фондацията, в СОУ "Христо Ботев" и в общността.
Поддейности:
1.1. Подготвителна работа за организиране на офис пространство за проекта - ще бъде отделена 1 стая в офиса на кандидата, оборудвана с 2 компютърни места, принтер и копирна техника (осигурен от собствените ресурси) интернет и отделен мобилен телефон само за нуждите на проекта.
1.2. Провеждане на среща на директора на ИСУО с екипа за управление и договаряне на дейността му.
1.3. Сключване на договори с членовете на екипа за пряка работа с целевата група, както следва:
- Фондация ИСУО сключва трудови договори за работа по проекта с психолог (1 бр.), асистенти проучване (3 бр.), координатор работа с родители (1 бр.), образователни медиатори от ромската общност (3 бр.), координатор извънкласни дейности и мероприятия.
- СОУ "Христо Ботев" сключва трудови договори за работа по проекта с преподаватели по български език (4 бр. ), преподавател по математика (4 бр.), логопед (1 бр.), ръководители на клубове (6 бр.), експерт "Образователни дейности" (1 бр.) и граждански договор с медицинско лице за провеждането на туристическите походи.
1.4. Разпределяне на конкретните ангажименти в екипа, в съответствие с договорите и проектните дейности.
1.5. Разработване на детайлен график за провеждане на процедурите по ЗОП.
1.6. Разработване на вътрешни правила за работата на екипа за управление и експертите по проекта и правила за превенция на конфликти.
1.7. Разработване на одитна пътека с детайлен график на дейностите, отговорници, срокове, ресурси и документооборот.
1.8. Разработване на инструменти за мониторинг и оценка на резултатите от проектните дейности.
1.9. Провеждане на мониторинг и оценка на публичните дейности на проекта.
1.10. Срещи на екипа за управление (на 3 месеца).
1.11. Срещи на партньорите по проекта (на 3 месеца)
1.12. Скайп конференции на партньорите за координиране на ангажиментите и организация на дейностите (на 3 месеца). |
19 559.41
|
25 926.53
|
Дейност 2. Разработване и прилагане на инструменти за образователна интеграция на учениците, основана на силните страни: Дейността има за цел да осигури инструменти за работа с учениците, застрашени от отпадане от училище, който да се познават и приемат от цялата мрежа - екипа на проекта, учителите, родителите, самите ученици и представители на общността. Дейността има методически и практически аспект и гарантира общ стандарт на планиране, пряка работа, анализ и отчетност, популяризиране на резултатите.
Дейността и подходът на осъществяването й съответстват на хоризонталните политики на ОП и стратегическите цели за за образователна интеграция, с фокус върху пълноценната социализация на учениците (чрез методологията за взаимосвързани дейности) и гарантиране на равен достъп до качествено образование (чрез включване на всички ученици, застрашени от отпадане от училище).
Дейността е свързана пряко с Дейност 3, Дейност 4, Дейност 5 и Дейност 6 и ще бъде популяризирана чрез Дейност 7.
Дейността се осъществява от експерти на Фондация ИСУО (психолог, координатор работа с родители) и СОУ "Христо Ботев" (училищен координатор работа с ученици), описани детайлно в Начин на изпълнение.
Дейността се осъществява в офиса на Фондацията и в СОУ "Христо Ботев".
Поддейности:
2.1. Подготвителна дейност на ангажирания екип за координиране на специфичните роли и задачи и обмяната на информация по процеса.
2.2. Разработване на инструменти за образователна интеграция на учениците в риск от отпадане от училище, които ще включват:
- анкетна карта за учители и анкетна карта с учениците за проучване на рисковете, силните страни и потребности от подкрепа на учениците(застрашени от отпадане);
- документи за пряка работа с учениците ( индивидуален план, обратни връзки, др.);
- формуляри за оценка на резултатите за учениците.
2.3. Провеждане на среща за представяне на инструментите с участието на екипа по проекта, представители на родителите, учителите и училищното ръководство (общо 30 души). Срещата има за цел постигане на споделено разбиране за целта на проекта и инструментите, а именно: проучване и опознаване на специфични характеристики на учениците, застрашени от отпадане от училище (езикови и културни рискови фактори, силни страни, интереси и конкретни нужди от подкрепа) с активното участие на самите ученици и техните учители.
2.4. Определяне на броя и профила на учениците в актуален риск от отпадане от училище към момента на старта на проекта (от Регистъра на учениците, застрашени от отпадане, който се поддържа в СОУ "Христо Ботев" и нови ученици).
2.5. Провеждане на проучване на рисковете, силните страни и потребностите сред учениците в риск от отпадане от училище (с фокус върху ромските ученици и образователните рискови фактори за тях). Проучването включва анкетиране на 50 ученика (индикативно) и анкетиране на 15 класни ръководители и учители (индикативно), които обучават интервюираните ученици.
2.6. Оформяне на индивидуално портфолио на всеки ученик в риск от отпадане от училище, с описание на рисковите фактори, силните страни и потребностите от подкрепа. Описанието ще даде информация за включване на учениците в програмите за допълнителна образователна и извънкласна дейност, както и психологическа подкрепа, в зависимост от специфичните потребности и силни страни.
2.7. Въвеждане на актуализираната информация в училищния Регистър на учениците в риск от отпадане, с цел наблюдение, анализ и оценка на последващите дейности и резултати. |
2 911.00
|
2 862.79
|
Дейност 3. Индивидуално планиране и психологическа подкрепа за образователна интеграция на учениците в риск от отпадане от училище
: Дейността има две цели, дефинирани като значими цели на образователната интеграция на ромски ученици, както в европейски, така и в национални стратегически документи, както следва:
- Да се изготви ясен план за индивидуалното развитие на всеки ученик, застрашен от отпадане от училище, с планирани дейности, интензивност, периодичност, подкрепящ екип, допълнителни ресурси, в зависимост от рисковете и силните страни.
- Да се предостави текущо психологическо консултиране на учениците, застрашени от отпадане от училище, за управление на рисковете за учениците и развитие на самоутвърждаващо поведение.
Дейността и подходът на осъществяването й съответстват на хоризонталните политики на ОП и стратегическите цели за за образователна интеграция, с фокус върху пълноценната социализация на учениците и гарантиране на равен достъп до качествено образование (чрез индивидуалния подход на планиране и осигуряване на подкрепа за учене и развитие, включително психологическа подкрепа).
Дейността е свързана пряко с Дейност 2, Дейност 4, Дейност 5 и Дейност 6 и ще бъде популяризирана като модел на индивидуална работа с учениците чрез Дейност 7 (със запазване на поверителност на данните) .
Дейността се осъществява от представители на Фондация ИСУО и СОУ "Христо Ботев", както следва: психолог и координатор работа с родители (представители на Фондация ИСУО, представени в предходната дейност), училищен координатор работа с ученици (представител на СОУ "Христо Ботев", представен в предходната дейност), експерт "Образователни дейности" (представител на СОУ "Христо Ботев").
Дейността се осъществява в офиса на Фондация ИСУО, в СОУ "Христо Ботев" и в общността.
Под-дейности:
3.1. Подготвителна дейност на ангажирания екип за координиране на специфичните роли и задачи и обмяната на информация по процеса.
3.2. Изготвяне на индивидуални планове за развитие на учениците, застрашени от отпадане от училище. Индивидуалните планове включват планираните допълнителни учебни часове по български език и функционална грамотност и базисни математически умения (като вид, периодичност и продъжителност), участието в извънкласни клубове за развитие на силните страни, работата с родители и подкрепящата мрежа, други мерки за преодоляване на рисковете (в зависимост от идентифицираните потребности, в резултат на проучването в Дейност 2).
3.3. Обсъждане на индивидуалните планове за развитие с учениците, родителите и учителите. Обсъждането има за цел договаряне на участието на учениците в различните дейности, с ясни параметри (вид дейност, интензивност, продължителност, очаквани резулати), отговорности и подкрепящи лица. Индивидуалните планове са на разположение на учениците, както и в проектната документация, организирана от училищния координатор за работа с учениците и в офиса на Фондация ИСУО.
3.4. Текущо проследяване на постиженията и потребностите от подкрепа на учениците, с фокус върху тяхната самооценка в началото и в края на учебната година.
3.5. Психологическо консултиране на учениците в риск от отпадане от училище за управление на рисковете, развитие на самоутвърждаващо поведение и развитие на индивидуалния потенциал.
3.6. Обратна връзка от учениците, преки участници в проекта, за тяхната удовлетвореност, развитие на самоутвърждаващо поведение, социални умения и приемане в общността от връстници(в края на всяка учебна година). |
35 265.60
|
35 613.11
|
Дейност 4. Допълнително обучение за учениците, застрашени от отпадане от училище: Дейността има за цел провеждане на допълнителна учебна подготовка за учениците, застрашени от отпадане поради обучителни трудности, основана на оценените им потребности от подкрепа за езикова подготовка и математическа подготовка.
Дейността е ключова по отношение най-значимите рискови образователни фактори сред ромската общност - езиковата подготовка и грамотност в език, който не майчин, както и подготовката по математика. Подобна дейност се препоръчва в стратегиите за ромско включване на европейско, национално и местно ниво.
Дейността и подходът на осъществяването й съответстват на хоризонталните политики на ОП и стратегическите цели за за образователна интеграция, с фокус върху гарантиране на равен достъп до качествено образование (чрез индивидуалния подход при допълнителната учебна подготовка).
Свързана е пряко с Дейност 2, Дейност 3, Дейност 5 и Дейност 6 и ще бъде популяризирана като метод чрез Дейност 7 (със запазване на поверителност на данните) .
Дейността се осъществява основно от СОУ "Христо Ботев" (учители, училищен координатор за работа с ученици, логопед, експерт „Образователни дейности”, с подкрепата на координатора работа с родители и образователни медиатори (представители на Фондация ИСУО, описани и в Дейност 6).
Дейността се осъществява в СОУ "Христо Ботев" и в общността.
Под-дейности:
4.1. Подготвителен период за провеждане на процедури за доставка на оборудване, материали и консумативи за дейността, , както и избор на фирма за транспорт на учениците (процедурата осигурява и средствата а Дейност 5).
4.2. Оборудване на 2 кабинета за допълнителни занимания по български език и математика. Оборудването включва х 1 лаптоп, 1 принтер, 1 мултимедиен проектор, 1 мултимедиен екран, 8 таблета (за всеки кабинет). Необходимо е за обучение в малки групи със съвременни технологии. Всеки ученик ще работи самостоятелно с таблет. Преподавателите и учениците ще ползват презентационната техните.
4.3. Формиране на 4 групи за допълнително обучение на ученици в риск от отпадане поради нисък успех и обучителни затруднения (затруднения при четене, писане и смятане, неразбиране на прочетения материал и др.).
Всяка група включва по 8 ученика от съответната възрастова група - първа група (I - II клас ), втора група (III - IV клас), трета група (V - VI клас) и четвърта група ( VII-VIII клас). През втората година се вклюват още 4 нови ученика от I -ви клас.
4.4. Изготвяне на тематичен план на заниманията за 60 часа годишно, съобразен с индивидуалните особености на учениците , с нивото им на подготовка, трудности и силни страни, както и с културната им идентичност. Заниманията ще са с продължителност 45 мин.
4.5. Провеждане на допълнителни занимания с всяка група ученици (общо 32 ученика) по български език с 1 преподавател (2 часа седмично) и по математика с 1 преподавател (2 часа седмично).
4.6. Занимания с логопед за учениците от първа, втора и трета група за преодоляване на обучителни затруднения и постигане на функционална грамотност (2 часа седмично за всяка от групите - общо 3 х 2 часа седмично (180 часа годишно)
Описаните планирани часове за първата учебна година ще бъдат повторени и през втората учебна година, в хода на проекта.
4.7. Дейности за стимулиране на мотивацията на учениците.
- Посещение на театър за учениците от 1 и 2 група (общо 16 ученици) - 2 броя
- Посещение на театър за учениците от 3 и 4 група (общо 16 ученици) - 2 броя
- Училищно състезание „Многознайко“ за учениците от 1 – 4 клас - 2 броя
- Училищно състезание „Знанието е сила“ за учениците от 5 – 8 клас - 2 броя.
Състезанията ще бъдат организирани като надпревара между смесени отбори (4 отбора по 4 ученика), с ученици от целевата група и други ученици. В интердисциплинарна забавна среда ще се представят постиженията на учениците по български език и математика.
4.8. Екипът на дейността провежда текущи общи срещи за проследяване за напредъка на всеки ученик, с участието на образователните медиатори и родители. |
55 313.88
|
48 215.11
|
Дейност 5. Участие в клубове за развитие на силните страни на учениците: Дейността е ключова за развитие на силните страни на учениците и прилагане на методологията на фокус върху постиженията на учениците в по-широк, извънучебен контекст, с интерес към личностовата и културната идентичност на децата в смесена културна среда.
Дейността включва сформиране и работа на 2 клуба за извънкласни дейности през учебната година - Клуб "Умения 21 век" и Спортен клуб. Всеки от клубовете включва по 1 група от 12 ученици за всяка училищна степен, с различни постижения и с различна етническа принадлежност с цел ефективна интеграция, работа в екип и толерантно поведение (3 групи с общо 36 ученика). Учениците от ромската общност ще бъдат 1/3 от всяка група (общо 24 ученика).
Дейността и подходът на осъществяването й съответстват на хоризонталните политики на ОП и стратегическите цели за за образователна интеграция, с фокус върху пълноценна социализация на ученици от етническите малцинства, съхраняване и развитие на културната идентичност на учениците (чрез включване в общи извънкласни дейности и публични събития).
Дейността е свързана е пряко с Дейност 2, Дейност 3, Дейност 4 и Дейност 6 и ще бъде популяризирана като метод и постижения на учениците чрез Дейност 7.
Дейността се осъществява от СОУ "Христо Ботев" (ръководители на 2-та клуба за развитие на силните страни в 3-те образователни степени) и Координатор извънкласни занимания и мероприятия (представител на Общинска администрация), който осъществява координация и подкрепа на клубовете, както и свързаните с тях публични мероприятия за популяризиране на постиженията на учениците и на модела на силните страни. Екипът за управление осигурява чрез релеватните процедури необходимите материали.
Дейностите се осъществява в СОУ "Христо Ботев" и в общността.
Подготвителният период е заедно с подготовката на дейност 4 - с процедури за доставка на оборудване, материали и консумативи и избор на фирма за транспорт на учениците.
5.1. Клуб „Умения на 21 век“
Ще бъдат сформирани 3 групи с по 12 ученика от трите степени (общо 36 ученика, 12 от които от ромски произход). Всеки ръководител на клуб ще разработва тематичен план със структурирани задачи за развитие на умения за:
- Интернет сигурност – какво споделяме в интернет, как да защитим личните си данни, кои са основните рискове, как да потърсим помощ.
- Комуникация в социалните мрежи – специфики на социалните платформи, как общуваме в тях, какво да споделяме и какво не, как да ги използваме за образователни цели
- Презентации – как да говорим пред публика, как убедително да представим идеята си, кои са основите на добрата реч
- Онлайн маркетинг – създаване и популяризиране на бранд в социалните мрежи, маркетинг стратегия, как да използваме различните онлайн платформи, , решаване на реални бизнес казуси.
В края на всяка учебна година участниците в клуба ще организират и провеждат по 1 публична изява пред училището и ще представят свои продукти и резултати.
5.2. Спортен клуб
Ще бъдат сформирани 3 групи с по 12 ученика от трите степени (общо 36 ученика, 12 от които от ромски произход). Спортните занимания ще целят формиране на основни технико-тактически индивидуални сръчности, подобряване на физическите качества на учениците и заздравяване на опорно-двигателния апарат.
Дейностите на спортния клуб включват:
- Провеждане на ежеседмични спортни занимания с всяка група ученици;
- Провеждане на 2 състезания годишно за всеки спортен клуб с участието и на други ученици (общо 24 участници в състезанието);
- Провеждане на кратки велопоходи и походи с преспиване на палатки в околностите на Горна Малина;
- Провеждане на 1 един туристически поход годишно за участниците в спортните клубове и други ученици (общо 36 участници).
5.3. Публични мероприятия "Моите силни страни"
В края на всяка учебна година ще бъде проведено по 1 публично събитие за популяризиране пред общността на постиженията на всички ученици, включени в извънкласни дейности, с фокус върху етническото многообразие, екипност и съвместни успехи. |
58 911.45
|
40 577.83
|
Дейност 6. Работа със семействата и мрежата за подкрепа на учениците в риск: Дейността има за цел активна продължаваща работа на терен с родителите на учениците, застрашени от отпадане, влияние върху нагласите им и мотивацията им за подкрепа на децата им в образователния процес, информиране за постиженията и силните страни на децата им. Дейността е ключова по отношение на ефективността и устойчивостта на образователната интеграция, както и по отношение на преодоляване на нагласите на неглижиране или подценяване на образованието като ценност и фактор за успех в живота на младите хора.
Дейността и подходът на осъществяването й съответстват на хоризонталните политики на ОП и стратегическите цели за за образователна интеграция, с фокус върху гарантиране на равен достъп до качествено образование и съхраняване и развиване на култрната идентичност на децата (чрез мотивация на родителите, местните лидери и осигуряване на подкрепа от тяхна страна на обчението на децата).
Свързана е пряко с Дейност 2, Дейност 3, Дейност 4 и Дейност 5 и ще бъде популяризирана като метод (със запазване на поверителност на данните) чрез Дейност 7.
Дейността се осъществява основно от представители на Фондация ИСУО (психолог, координатор работа с родители и образователни медиатори, последните с опит до 3 год.) и координатор работа с ученици (представител на СОУ "Христо Ботев").
Дейността се осъществява на терен, в общността (в населените места, където живеят учениците от ромски произход).
Дейността включва следните под-дейности:
6.1. Подготвителна дейност на ангажирания екип за координиране на специфичните роли и задачи и обмяната на информация по процеса.
6.2. Информиране на семействата на учениците, застрашени от отпадане от училище, за целите на проекта и модела, основан на силните страни, както и за необходимостта от участието им като подкрепяща мрежа.
6.3. Пряка индивидуална работа на терен със семействата на учениците, застрашени от отпадане от училище, за мотивиране, повишаване на чувствителността на родителите и близките за потенциала на децата, за пряката връзка между образование, заетост и успех и качество на живот.
6.4. Периодични групови срещи с родителите за представяне на постиженията на учениците и потребностите им от подкрепа (включително подкрепа от близките).
6.5. Подготовка на активни родители/ представители на ромската общност за образователни медиатори, които да проследяват развитието на учениците, постиженията им в училище, общуването с връстниците и други значими сфери на училищния живот, както и да бъдат в подкрепа в специфични ситуации.
6.6. Участие на образователните медиатори в проследяването на индивидуалните планове, постижения и потребности от подкрепа, преодоляване на конфликти и рискови за учениците ситуации, други (Дейност 4, училищни дейности и ситуации).
6.7. Екипът мотивира част от родителите за по-активно участие в училищния живот и управление (чрез училищното настоятелство, обществен съвет, др.)
6.8. Обратна връзка от родителите и близките на учениците-участници в проекта за анализ на въздействието на проекта върху нагласите им. |
21 676.80
|
13 988.22
|
Дейност 7.Информиране и публичност на проекта, резултатите и модела : Дейността е ключова по отношение на прозрачността, обмена на информация и популяризирането на програмата, приоритетната ос, проекта и модела на образователна интеграция. Тя е свързана с всички дейности по проекта и има за цел да осигури въздействие не само върху пряката целева група от ученици и родители, но и върху по-широката училищна и местна общност и заинтересовани страни.
Дейността е от изключителна важност за устойчивостта на резултатите от проекта, привличането на съмишленици и мултиплицирането на модела сред подобни целеви групи и общности.
Дейността и подходът на осъществяването й съответстват на хоризонталните политики на ОП и стратегическите цели за за образователна интеграция, с фокус върху пълноценната социализация на учениците, утвърждаване на интеркултурното общуване и съхраняване и развиване на културната идентичност (чрез общуването и взаимното опознаване в хода на проекта и чрез популяризиране на постиженията и уникалността на всеки ученик, както и неговия принос към общността.
Дейността се осъществява от екипа за управление на проекта (Фондация ИСУО), Експерт извънкласни дейности и мероприятия (представител на Общинска администрация Горна Малина), с подкрепата на останалия екип по проекта (включени в публичните събития).
Дейностите и продуктите са съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Дейността включва следните под-дейности:
7.1. Подготвителна работа за избор на изпълнител за изработване на информационните материали.
7.2. Изработване на брошура (250 бр.) и табела по проекта (3 бр.) с единен дизайн и позитивен език на толерантност и приемане на културните различия.
7.3. Информационна среща за представяне на проекта пред общността и целевите групи в началото на проекта.
7.4. Публикации за популяризиране на проекта - 3 бр. в печатни медии, при старта на проекта, в края на първата учебна година и в края на проекта.
7.5. Текущи публикации в местни електронни медии (в сайта на общината, сайта на училището) за информиране за предстоящи и проведени проектни дейности, дейности на клубовете и мероприятия в общността.
7.6. Текущи публикации на сайта на Фондация ИСУО и публикации в партньорски портали (www.ngo.portal) за популяризиране на проекта, предстоящи и проведени събития, постигнати резултати за ромските ученици и цялата общност.
7.7. Финална конференция за представяне резултатите по отношение на образователната интерация на ученици в риск от отпадане от училище.
|
1 955.94
|
1 881.12
|