Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project aims to support educational integration of students of ethnic minorities in Gorna Malina (Sofia District) by a model based on the strenghts of the students and the community involvement. The objective will be achieved through networking of all stakeholders involved - teachers and students of the Secondary school "Hristo Botev" (Gorna Malina), municipal administration Gorna Malina, parents, local leaders and ICSS Foundation’s experts - with a focus on the individual development of students, improving the quality of education and changing negative attitudes towards the achievements of Roma children and youth.
The project includes acknowledged European methods of educational integration of ethnic minorities, namely: intensive classes for language skills, functional literacy and basic math skills, programs for the development of talents and skills for assertive behavior and support from mediators from the community. 
100 students participate in the project, as 50 Roma students at risk of dropping out of school will be included in further training for basic skills and along with 50 students of different ethnicity will develop their strengths and attitudes of tolerance.
The activities are interrelated, so that participation can build both personal and educational development of students, to contribute to increasing their motivation for learning and involvement in school life and to promote their achievements  in the community. The products and the results will be presented and upgraded during the project, so that can be used as a resource for sustainability model for educational integration and after the project.
The students with developed competencies and talents, parents sensitized to the value of school education, mediators with relevant experience and teachers with enhanced skills for training Roma ethnic minority are the most valuable and sustainable resource for School for Success.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се сформира ефективно работещ екип за управление, координиране, мониторинг и отчитане на проекта, който да взаимодейства с екипа за пряка работа с учениците и родителите, както и с външни изпълнители за осигуряване на необходимите ресурси (технически, ресурси за учебните и извънкласните дейности, транспорт и др.). Дейността е ключова за цялостното изпълнение, управление и отчетност на проекта, както и за ефективността на останалите дейности. Дейността се осъществява от екипа за управление на Фондация ИСУО (ръководител, администратор и счетоводител) с почасова заетост. Дейността се осъществява в офиса на Фондацията, в СОУ "Христо Ботев" и в общността. Поддейности: 1.1. Подготвителна работа за организиране на офис пространство за проекта - ще бъде отделена 1 стая в офиса на кандидата, оборудвана с 2 компютърни места, принтер и копирна техника (осигурен от собствените ресурси) интернет и отделен мобилен телефон само за нуждите на проекта. 1.2. Провеждане на среща на директора на ИСУО с екипа за управление и договаряне на дейността му. 1.3. Сключване на договори с членовете на екипа за пряка работа с целевата група, както следва: - Фондация ИСУО сключва трудови договори за работа по проекта с психолог (1 бр.), асистенти проучване (3 бр.), координатор работа с родители (1 бр.), образователни медиатори от ромската общност (3 бр.), координатор извънкласни дейности и мероприятия. - СОУ "Христо Ботев" сключва трудови договори за работа по проекта с преподаватели по български език (4 бр. ), преподавател по математика (4 бр.), логопед (1 бр.), ръководители на клубове (6 бр.), експерт "Образователни дейности" (1 бр.) и граждански договор с медицинско лице за провеждането на туристическите походи. 1.4. Разпределяне на конкретните ангажименти в екипа, в съответствие с договорите и проектните дейности. 1.5. Разработване на детайлен график за провеждане на процедурите по ЗОП. 1.6. Разработване на вътрешни правила за работата на екипа за управление и експертите по проекта и правила за превенция на конфликти. 1.7. Разработване на одитна пътека с детайлен график на дейностите, отговорници, срокове, ресурси и документооборот. 1.8. Разработване на инструменти за мониторинг и оценка на резултатите от проектните дейности. 1.9. Провеждане на мониторинг и оценка на публичните дейности на проекта. 1.10. Срещи на екипа за управление (на 3 месеца). 1.11. Срещи на партньорите по проекта (на 3 месеца) 1.12. Скайп конференции на партньорите за координиране на ангажиментите и организация на дейностите (на 3 месеца). 19 559.41 25 926.53
Дейност 2. Разработване и прилагане на инструменти за образователна интеграция на учениците, основана на силните страни: Дейността има за цел да осигури инструменти за работа с учениците, застрашени от отпадане от училище, който да се познават и приемат от цялата мрежа - екипа на проекта, учителите, родителите, самите ученици и представители на общността. Дейността има методически и практически аспект и гарантира общ стандарт на планиране, пряка работа, анализ и отчетност, популяризиране на резултатите. Дейността и подходът на осъществяването й съответстват на хоризонталните политики на ОП и стратегическите цели за за образователна интеграция, с фокус върху пълноценната социализация на учениците (чрез методологията за взаимосвързани дейности) и гарантиране на равен достъп до качествено образование (чрез включване на всички ученици, застрашени от отпадане от училище). Дейността е свързана пряко с Дейност 3, Дейност 4, Дейност 5 и Дейност 6 и ще бъде популяризирана чрез Дейност 7. Дейността се осъществява от експерти на Фондация ИСУО (психолог, координатор работа с родители) и СОУ "Христо Ботев" (училищен координатор работа с ученици), описани детайлно в Начин на изпълнение. Дейността се осъществява в офиса на Фондацията и в СОУ "Христо Ботев". Поддейности: 2.1. Подготвителна дейност на ангажирания екип за координиране на специфичните роли и задачи и обмяната на информация по процеса. 2.2. Разработване на инструменти за образователна интеграция на учениците в риск от отпадане от училище, които ще включват: - анкетна карта за учители и анкетна карта с учениците за проучване на рисковете, силните страни и потребности от подкрепа на учениците(застрашени от отпадане); - документи за пряка работа с учениците ( индивидуален план, обратни връзки, др.); - формуляри за оценка на резултатите за учениците. 2.3. Провеждане на среща за представяне на инструментите с участието на екипа по проекта, представители на родителите, учителите и училищното ръководство (общо 30 души). Срещата има за цел постигане на споделено разбиране за целта на проекта и инструментите, а именно: проучване и опознаване на специфични характеристики на учениците, застрашени от отпадане от училище (езикови и културни рискови фактори, силни страни, интереси и конкретни нужди от подкрепа) с активното участие на самите ученици и техните учители. 2.4. Определяне на броя и профила на учениците в актуален риск от отпадане от училище към момента на старта на проекта (от Регистъра на учениците, застрашени от отпадане, който се поддържа в СОУ "Христо Ботев" и нови ученици). 2.5. Провеждане на проучване на рисковете, силните страни и потребностите сред учениците в риск от отпадане от училище (с фокус върху ромските ученици и образователните рискови фактори за тях). Проучването включва анкетиране на 50 ученика (индикативно) и анкетиране на 15 класни ръководители и учители (индикативно), които обучават интервюираните ученици. 2.6. Оформяне на индивидуално портфолио на всеки ученик в риск от отпадане от училище, с описание на рисковите фактори, силните страни и потребностите от подкрепа. Описанието ще даде информация за включване на учениците в програмите за допълнителна образователна и извънкласна дейност, както и психологическа подкрепа, в зависимост от специфичните потребности и силни страни. 2.7. Въвеждане на актуализираната информация в училищния Регистър на учениците в риск от отпадане, с цел наблюдение, анализ и оценка на последващите дейности и резултати. 2 911.00 2 862.79
Дейност 3. Индивидуално планиране и психологическа подкрепа за образователна интеграция на учениците в риск от отпадане от училище : Дейността има две цели, дефинирани като значими цели на образователната интеграция на ромски ученици, както в европейски, така и в национални стратегически документи, както следва: - Да се изготви ясен план за индивидуалното развитие на всеки ученик, застрашен от отпадане от училище, с планирани дейности, интензивност, периодичност, подкрепящ екип, допълнителни ресурси, в зависимост от рисковете и силните страни. - Да се предостави текущо психологическо консултиране на учениците, застрашени от отпадане от училище, за управление на рисковете за учениците и развитие на самоутвърждаващо поведение. Дейността и подходът на осъществяването й съответстват на хоризонталните политики на ОП и стратегическите цели за за образователна интеграция, с фокус върху пълноценната социализация на учениците и гарантиране на равен достъп до качествено образование (чрез индивидуалния подход на планиране и осигуряване на подкрепа за учене и развитие, включително психологическа подкрепа). Дейността е свързана пряко с Дейност 2, Дейност 4, Дейност 5 и Дейност 6 и ще бъде популяризирана като модел на индивидуална работа с учениците чрез Дейност 7 (със запазване на поверителност на данните) . Дейността се осъществява от представители на Фондация ИСУО и СОУ "Христо Ботев", както следва: психолог и координатор работа с родители (представители на Фондация ИСУО, представени в предходната дейност), училищен координатор работа с ученици (представител на СОУ "Христо Ботев", представен в предходната дейност), експерт "Образователни дейности" (представител на СОУ "Христо Ботев"). Дейността се осъществява в офиса на Фондация ИСУО, в СОУ "Христо Ботев" и в общността. Под-дейности: 3.1. Подготвителна дейност на ангажирания екип за координиране на специфичните роли и задачи и обмяната на информация по процеса. 3.2. Изготвяне на индивидуални планове за развитие на учениците, застрашени от отпадане от училище. Индивидуалните планове включват планираните допълнителни учебни часове по български език и функционална грамотност и базисни математически умения (като вид, периодичност и продъжителност), участието в извънкласни клубове за развитие на силните страни, работата с родители и подкрепящата мрежа, други мерки за преодоляване на рисковете (в зависимост от идентифицираните потребности, в резултат на проучването в Дейност 2). 3.3. Обсъждане на индивидуалните планове за развитие с учениците, родителите и учителите. Обсъждането има за цел договаряне на участието на учениците в различните дейности, с ясни параметри (вид дейност, интензивност, продължителност, очаквани резулати), отговорности и подкрепящи лица. Индивидуалните планове са на разположение на учениците, както и в проектната документация, организирана от училищния координатор за работа с учениците и в офиса на Фондация ИСУО. 3.4. Текущо проследяване на постиженията и потребностите от подкрепа на учениците, с фокус върху тяхната самооценка в началото и в края на учебната година. 3.5. Психологическо консултиране на учениците в риск от отпадане от училище за управление на рисковете, развитие на самоутвърждаващо поведение и развитие на индивидуалния потенциал. 3.6. Обратна връзка от учениците, преки участници в проекта, за тяхната удовлетвореност, развитие на самоутвърждаващо поведение, социални умения и приемане в общността от връстници(в края на всяка учебна година). 35 265.60 35 613.11
Дейност 4. Допълнително обучение за учениците, застрашени от отпадане от училище: Дейността има за цел провеждане на допълнителна учебна подготовка за учениците, застрашени от отпадане поради обучителни трудности, основана на оценените им потребности от подкрепа за езикова подготовка и математическа подготовка. Дейността е ключова по отношение най-значимите рискови образователни фактори сред ромската общност - езиковата подготовка и грамотност в език, който не майчин, както и подготовката по математика. Подобна дейност се препоръчва в стратегиите за ромско включване на европейско, национално и местно ниво. Дейността и подходът на осъществяването й съответстват на хоризонталните политики на ОП и стратегическите цели за за образователна интеграция, с фокус върху гарантиране на равен достъп до качествено образование (чрез индивидуалния подход при допълнителната учебна подготовка). Свързана е пряко с Дейност 2, Дейност 3, Дейност 5 и Дейност 6 и ще бъде популяризирана като метод чрез Дейност 7 (със запазване на поверителност на данните) . Дейността се осъществява основно от СОУ "Христо Ботев" (учители, училищен координатор за работа с ученици, логопед, експерт „Образователни дейности”, с подкрепата на координатора работа с родители и образователни медиатори (представители на Фондация ИСУО, описани и в Дейност 6). Дейността се осъществява в СОУ "Христо Ботев" и в общността. Под-дейности: 4.1. Подготвителен период за провеждане на процедури за доставка на оборудване, материали и консумативи за дейността, , както и избор на фирма за транспорт на учениците (процедурата осигурява и средствата а Дейност 5). 4.2. Оборудване на 2 кабинета за допълнителни занимания по български език и математика. Оборудването включва х 1 лаптоп, 1 принтер, 1 мултимедиен проектор, 1 мултимедиен екран, 8 таблета (за всеки кабинет). Необходимо е за обучение в малки групи със съвременни технологии. Всеки ученик ще работи самостоятелно с таблет. Преподавателите и учениците ще ползват презентационната техните. 4.3. Формиране на 4 групи за допълнително обучение на ученици в риск от отпадане поради нисък успех и обучителни затруднения (затруднения при четене, писане и смятане, неразбиране на прочетения материал и др.). Всяка група включва по 8 ученика от съответната възрастова група - първа група (I - II клас ), втора група (III - IV клас), трета група (V - VI клас) и четвърта група ( VII-VIII клас). През втората година се вклюват още 4 нови ученика от I -ви клас. 4.4. Изготвяне на тематичен план на заниманията за 60 часа годишно, съобразен с индивидуалните особености на учениците , с нивото им на подготовка, трудности и силни страни, както и с културната им идентичност. Заниманията ще са с продължителност 45 мин. 4.5. Провеждане на допълнителни занимания с всяка група ученици (общо 32 ученика) по български език с 1 преподавател (2 часа седмично) и по математика с 1 преподавател (2 часа седмично). 4.6. Занимания с логопед за учениците от първа, втора и трета група за преодоляване на обучителни затруднения и постигане на функционална грамотност (2 часа седмично за всяка от групите - общо 3 х 2 часа седмично (180 часа годишно) Описаните планирани часове за първата учебна година ще бъдат повторени и през втората учебна година, в хода на проекта. 4.7. Дейности за стимулиране на мотивацията на учениците. - Посещение на театър за учениците от 1 и 2 група (общо 16 ученици) - 2 броя - Посещение на театър за учениците от 3 и 4 група (общо 16 ученици) - 2 броя - Училищно състезание „Многознайко“ за учениците от 1 – 4 клас - 2 броя - Училищно състезание „Знанието е сила“ за учениците от 5 – 8 клас - 2 броя. Състезанията ще бъдат организирани като надпревара между смесени отбори (4 отбора по 4 ученика), с ученици от целевата група и други ученици. В интердисциплинарна забавна среда ще се представят постиженията на учениците по български език и математика. 4.8. Екипът на дейността провежда текущи общи срещи за проследяване за напредъка на всеки ученик, с участието на образователните медиатори и родители. 55 313.88 48 215.11
Дейност 5. Участие в клубове за развитие на силните страни на учениците: Дейността е ключова за развитие на силните страни на учениците и прилагане на методологията на фокус върху постиженията на учениците в по-широк, извънучебен контекст, с интерес към личностовата и културната идентичност на децата в смесена културна среда. Дейността включва сформиране и работа на 2 клуба за извънкласни дейности през учебната година - Клуб "Умения 21 век" и Спортен клуб. Всеки от клубовете включва по 1 група от 12 ученици за всяка училищна степен, с различни постижения и с различна етническа принадлежност с цел ефективна интеграция, работа в екип и толерантно поведение (3 групи с общо 36 ученика). Учениците от ромската общност ще бъдат 1/3 от всяка група (общо 24 ученика). Дейността и подходът на осъществяването й съответстват на хоризонталните политики на ОП и стратегическите цели за за образователна интеграция, с фокус върху пълноценна социализация на ученици от етническите малцинства, съхраняване и развитие на културната идентичност на учениците (чрез включване в общи извънкласни дейности и публични събития). Дейността е свързана е пряко с Дейност 2, Дейност 3, Дейност 4 и Дейност 6 и ще бъде популяризирана като метод и постижения на учениците чрез Дейност 7. Дейността се осъществява от СОУ "Христо Ботев" (ръководители на 2-та клуба за развитие на силните страни в 3-те образователни степени) и Координатор извънкласни занимания и мероприятия (представител на Общинска администрация), който осъществява координация и подкрепа на клубовете, както и свързаните с тях публични мероприятия за популяризиране на постиженията на учениците и на модела на силните страни. Екипът за управление осигурява чрез релеватните процедури необходимите материали. Дейностите се осъществява в СОУ "Христо Ботев" и в общността. Подготвителният период е заедно с подготовката на дейност 4 - с процедури за доставка на оборудване, материали и консумативи и избор на фирма за транспорт на учениците. 5.1. Клуб „Умения на 21 век“ Ще бъдат сформирани 3 групи с по 12 ученика от трите степени (общо 36 ученика, 12 от които от ромски произход). Всеки ръководител на клуб ще разработва тематичен план със структурирани задачи за развитие на умения за: - Интернет сигурност – какво споделяме в интернет, как да защитим личните си данни, кои са основните рискове, как да потърсим помощ. - Комуникация в социалните мрежи – специфики на социалните платформи, как общуваме в тях, какво да споделяме и какво не, как да ги използваме за образователни цели - Презентации – как да говорим пред публика, как убедително да представим идеята си, кои са основите на добрата реч - Онлайн маркетинг – създаване и популяризиране на бранд в социалните мрежи, маркетинг стратегия, как да използваме различните онлайн платформи, , решаване на реални бизнес казуси. В края на всяка учебна година участниците в клуба ще организират и провеждат по 1 публична изява пред училището и ще представят свои продукти и резултати. 5.2. Спортен клуб Ще бъдат сформирани 3 групи с по 12 ученика от трите степени (общо 36 ученика, 12 от които от ромски произход). Спортните занимания ще целят формиране на основни технико-тактически индивидуални сръчности, подобряване на физическите качества на учениците и заздравяване на опорно-двигателния апарат. Дейностите на спортния клуб включват: - Провеждане на ежеседмични спортни занимания с всяка група ученици; - Провеждане на 2 състезания годишно за всеки спортен клуб с участието и на други ученици (общо 24 участници в състезанието); - Провеждане на кратки велопоходи и походи с преспиване на палатки в околностите на Горна Малина; - Провеждане на 1 един туристически поход годишно за участниците в спортните клубове и други ученици (общо 36 участници). 5.3. Публични мероприятия "Моите силни страни" В края на всяка учебна година ще бъде проведено по 1 публично събитие за популяризиране пред общността на постиженията на всички ученици, включени в извънкласни дейности, с фокус върху етническото многообразие, екипност и съвместни успехи. 58 911.45 40 577.83
Дейност 6. Работа със семействата и мрежата за подкрепа на учениците в риск: Дейността има за цел активна продължаваща работа на терен с родителите на учениците, застрашени от отпадане, влияние върху нагласите им и мотивацията им за подкрепа на децата им в образователния процес, информиране за постиженията и силните страни на децата им. Дейността е ключова по отношение на ефективността и устойчивостта на образователната интеграция, както и по отношение на преодоляване на нагласите на неглижиране или подценяване на образованието като ценност и фактор за успех в живота на младите хора. Дейността и подходът на осъществяването й съответстват на хоризонталните политики на ОП и стратегическите цели за за образователна интеграция, с фокус върху гарантиране на равен достъп до качествено образование и съхраняване и развиване на култрната идентичност на децата (чрез мотивация на родителите, местните лидери и осигуряване на подкрепа от тяхна страна на обчението на децата). Свързана е пряко с Дейност 2, Дейност 3, Дейност 4 и Дейност 5 и ще бъде популяризирана като метод (със запазване на поверителност на данните) чрез Дейност 7. Дейността се осъществява основно от представители на Фондация ИСУО (психолог, координатор работа с родители и образователни медиатори, последните с опит до 3 год.) и координатор работа с ученици (представител на СОУ "Христо Ботев"). Дейността се осъществява на терен, в общността (в населените места, където живеят учениците от ромски произход). Дейността включва следните под-дейности: 6.1. Подготвителна дейност на ангажирания екип за координиране на специфичните роли и задачи и обмяната на информация по процеса. 6.2. Информиране на семействата на учениците, застрашени от отпадане от училище, за целите на проекта и модела, основан на силните страни, както и за необходимостта от участието им като подкрепяща мрежа. 6.3. Пряка индивидуална работа на терен със семействата на учениците, застрашени от отпадане от училище, за мотивиране, повишаване на чувствителността на родителите и близките за потенциала на децата, за пряката връзка между образование, заетост и успех и качество на живот. 6.4. Периодични групови срещи с родителите за представяне на постиженията на учениците и потребностите им от подкрепа (включително подкрепа от близките). 6.5. Подготовка на активни родители/ представители на ромската общност за образователни медиатори, които да проследяват развитието на учениците, постиженията им в училище, общуването с връстниците и други значими сфери на училищния живот, както и да бъдат в подкрепа в специфични ситуации. 6.6. Участие на образователните медиатори в проследяването на индивидуалните планове, постижения и потребности от подкрепа, преодоляване на конфликти и рискови за учениците ситуации, други (Дейност 4, училищни дейности и ситуации). 6.7. Екипът мотивира част от родителите за по-активно участие в училищния живот и управление (чрез училищното настоятелство, обществен съвет, др.) 6.8. Обратна връзка от родителите и близките на учениците-участници в проекта за анализ на въздействието на проекта върху нагласите им. 21 676.80 13 988.22
Дейност 7.Информиране и публичност на проекта, резултатите и модела : Дейността е ключова по отношение на прозрачността, обмена на информация и популяризирането на програмата, приоритетната ос, проекта и модела на образователна интеграция. Тя е свързана с всички дейности по проекта и има за цел да осигури въздействие не само върху пряката целева група от ученици и родители, но и върху по-широката училищна и местна общност и заинтересовани страни. Дейността е от изключителна важност за устойчивостта на резултатите от проекта, привличането на съмишленици и мултиплицирането на модела сред подобни целеви групи и общности. Дейността и подходът на осъществяването й съответстват на хоризонталните политики на ОП и стратегическите цели за за образователна интеграция, с фокус върху пълноценната социализация на учениците, утвърждаване на интеркултурното общуване и съхраняване и развиване на културната идентичност (чрез общуването и взаимното опознаване в хода на проекта и чрез популяризиране на постиженията и уникалността на всеки ученик, както и неговия принос към общността. Дейността се осъществява от екипа за управление на проекта (Фондация ИСУО), Експерт извънкласни дейности и мероприятия (представител на Общинска администрация Горна Малина), с подкрепата на останалия екип по проекта (включени в публичните събития). Дейностите и продуктите са съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността включва следните под-дейности: 7.1. Подготвителна работа за избор на изпълнител за изработване на информационните материали. 7.2. Изработване на брошура (250 бр.) и табела по проекта (3 бр.) с единен дизайн и позитивен език на толерантност и приемане на културните различия. 7.3. Информационна среща за представяне на проекта пред общността и целевите групи в началото на проекта. 7.4. Публикации за популяризиране на проекта - 3 бр. в печатни медии, при старта на проекта, в края на първата учебна година и в края на проекта. 7.5. Текущи публикации в местни електронни медии (в сайта на общината, сайта на училището) за информиране за предстоящи и проведени проектни дейности, дейности на клубовете и мероприятия в общността. 7.6. Текущи публикации на сайта на Фондация ИСУО и публикации в партньорски портали (www.ngo.portal) за популяризиране на проекта, предстоящи и проведени събития, постигнати резултати за ромските ученици и цялата общност. 7.7. Финална конференция за представяне резултатите по отношение на образователната интерация на ученици в риск от отпадане от училище. 1 955.94 1 881.12

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).