Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

"Devnya Cement" JSC (Joint-stock company) is part of the Italcementi Group and has now a leading market position in Bulgaria as the largest cement producer and net exporter with the wide range of products on the market. "Devnya Cement" JSC invests in improving the productivity and efficiency of its operations, which significantly reduces the environmental impact. The company is certified for energy management system ISO 50001: 2011, ISO 14001 - environmental management system, ISO 9001 - Quality Management as well as ISO 14064 - Carbon Footprint, meeting the high demands of domestic and European standards.
For this reason, this project proposal has the main objective to provide good, safe and healthy working conditions for all employees in "Devnya Cement". The company will achieve progress in this direction through the implementation of planned activities.
1. Development of specialized software for management and development of human resources - 7740 lv.
2. Supply and installation of collective protection - sites for safe access to equipment located at a height more than 2 meters above the worksite – 46 570  lv.
3. Supply of collective protection - sampler for hot raw meal – 21 200 lv.
4. Supply and installation of collective protection - video and voice announcement of the preheater tower - 23 700 Lv
5. Supply of personal protective equipment - 129 334 Lv
6. Implementation of standard for safe working conditions. - 18 000 Lv
7. Information and publicity - 2600 lv
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип за управлението на проекта: С цел успешното управление на проекта ще се сформира екип от експерти, които ще ръководят и координират проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения с Управляващия орган договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Екипът е създаден от експерти от различни области, имащи отношение към успешното изпълнение на дейностите по проекта. Екипът за управление на проекта ще изпълнява следните задачи: - изготвяне на подробен план за действие за изпълнението на предвидените по договора дейности; - осигуряване на постоянен контрол на място върху изпълнението на проектните дейности; - извършване на своевременна подготовка и провеждане на предвидените тръжни процедури, както и осъществяване контрол върху изпълнението на договорните задължения на определените изпълнители / доставчици; - своевременно изготвяне и предоставяне на изискваните технически и финансови отчети по изпълнението на проекта и осъществяване ефективна комуникация с Управляващия орган. Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените по договора дейности. То предполага екип от експерти, които задълбочено познават различни аспекти, свързани със спецификата на управлението на дейностите в компанията. ЕТАПИ: 1. За постигане на заложените по проекта цели и резултати ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и оценка на изпълнението. Основната цел на тази система за вътрешна комуникация ще бъде да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите и заложените резултати. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финансов мониторинг на предвидените по проекта дейности, на базата на които ще бъдат изготвяни и исканията за междинни плащания.Пряка отговорност за осъществяване на контролните функции носи Ръководителя на проекта, който ще бъде подпомаган от координатора по отношение на техническия мониторинг от финансист по отношение на финансовия мониторинг, от технически сътрудник по отношение на техническия мониторинг и от юрист по отношение на правния мониторинг. Основен елемент в системата за мониторинг и контрол ще бъдат регулярните срещи на екипа с цел синхронизиране действията и текущите задачи на всички негови членове, да се следи напредъка на проекта и спазването на междинните срокове за изпълнение, както и постигане на междинните резултати. 2.Екипът по проекта ще проследява напредъка на проектните дейности и в случай на необходимост ще прилага предприемане на корекции в графика за изпълнение и/или други корективни дейности за успешното изпълнение и приключване на проектните дейности и отчетността по проекта. 24 914.00 24 914.00
Подготовка и провеждане на процедурите за избор на изпълнители за дейностите, които ще се възлагат по реда на ПМС 118/2014 г. и последващите му изменения.: Подготовка на необходимите документи за възлагане на дейностите по проекта на външни изпълнители; ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 118 ОТ 20 МАЙ 2014 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ИЗПЪЛНИТЕЛ ОТ СТРАНА НА БЕНЕФИЦИЕНТИ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ ФОНД ЗА РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ, ЕВРОПЕЙСКИЯ СОЦИАЛЕН ФОНД, КОХЕЗИОННИЯ ФОНД, ЕВРОПЕЙСКИЯ ФОНД ЗА МОРСКО ДЕЛО И РИБАРСТВО, ФИНАНСОВИЯ МЕХАНИЗЪМ НА ЕВРОПЕЙСКОТО ИКОНОМИЧЕСКО ПРОСТРАНСТВО, НОРВЕЖКИЯ ФИНАНСОВ МЕХАНИЗЪМ, ФОНД "УБЕЖИЩЕ, МИГРАЦИЯ И ИНТЕГРАЦИЯ" И ФОНД "ВЪТРЕШНА СИГУРНОСТ" (ЗАГЛ. ИЗМ. И ДОП. - ДВ, БР. 50 ОТ 2015 Г., В СИЛА ОТ 03.07.2015 Г.) Ще бъдат създадени тръжни/ досиета/ документация за избор на изпълнител на следните дейности: 1. Разработване на специализиран софтуер за управление и развитие на човешките ресурси - 7740 лева. 2. Доставка и монтаж на колективни предпазни средства - площадки за безопасен достъп до оборудване, разположено на височина повече от 2 метра над работната площадка - 46 570 лева. 3. Доставка на колективни предпазни средства - пробовземач за горещо суровинно брашно - 21 200 лева. 4. Доставка и монтаж на колективни предпазни средства - видеонаблюдение и гласово оповестяване на топлообменната кула - 23 700 лева. 5. Доставка на лични предпазни средства - 129 334 лева 6.Придобиване на стандарти за безопасни условия на труд - 18 000 лева 7. Информиране и публичност - 2600 лева 0.00 0.00
Разработване на специализиран софтуер за управление и развитие на човешките ресурси: Във връзка с насърчаване на политиката на компанията за дигитализиране и улесняване на всички процеси се въвеждат поетапно модули за self-services към системата за управление на човешките ресурси – HeRMeS. 1. Цел Разработването на специализиран софтуер за Self-Service „Командировки“ ще създаде възможност за въвеждане, администриране и одобряване на всички видове служебни командировки от момента на възникване на необходимостта за служебно пътуване до издаване на заповед за командировка. 2. Елементи и функционалности на програмата: 2.1. Възможност за създаване на Искане за командировка, което да съдържа следната информация: - Потребител /командирован служител/ - Дирекция, отдел /организационна йерархия/ - Позиция - Цел на командировката - Тип командировка – съгласно Процедура за командировки в компанията да се определят следните условия: за обучение (Да/Не); в страната (Да/Не); в ЕС (Да/Не), свързана с командироване и изпращане на работници и служители в рамките на предоставяне на услуги в ЕС (Да/Не), в чужбина извън ЕС (Да/Не). - Период - Държава - Дестинация - Начин на пътуване до/от дестинацията - Начин на пътуване в дестинацията - Хотел / Цена на нощувка - Авиокомпания / Класа / Цена - Полети-разписание - Паричен аванс 2.2. Одобрение на Искане за командировка – двустепенно, подобно на self-service „Отпуски“. За ползване на самолетни полети – с одобрение на Изпълнителен директор за всички случаи. 2.3. Генериране на Заповед за командировка, включително генериране на Допълнително споразумение при командироване в ЕС за извършване на услуги - след одобрение на Искане за командировка. Одобрение на Заповедта се извършва от Директор Човешки ресурси. 2.4. Възможност за разпечатване на Заповед / Допълнително споразумение при командироване в ЕС за извършване на сулуги. 3. Извличане на справки и отчети – индивидуално от всеки потребител, групово от всеки одобряващ, общо - за потребителите от Дирекция Човешки ресурси в HeRMeS. 4. Опция за връзка с други модули, информационни системи и потребители - SAP, е-платформа за авансови отчети, генериране на информационен мейл до отдел Паричен поток и Кредитен контрол за изплащане на парични аванси. 7 740.00 7 740.00
Доставка и монтаж на колективни предпазни средства - площадки за безопасен достъп до оборудване, разположено на височина повече от 2 метра над работната площадка: Настоящо състояние - повишен риск от травматично увреждане за работещите, поради опасност от подхлъзване и падане в открити зони на кота 0 около съоръженията на Нова линия за производство на клинкер в „Девня Цимент“ АД, които понастоящем са покрити с настилка от шлайфан бетон. След пускането в експлоатация през 2015 г. на клинкерна линия с пещ № 7 и прилежащите й открити площи, са докладвани множество опасни ситуации и инциденти, свързани с подхлъзване и падане, особено в условия на валежи от дъжд или сняг, когато настилката от шлайфан бетон в откритите зони става изключително хлъзгава поради нисък коефицент на сцепление. Тъй като настилката е в отлично техническо състояние и обхваща голяма площ от около 24000 м2, би било технически и финансово неоправдано тя да се подменя изцяло. Поради тази причина, след направени тестове на определена част от площта, се доказа ефективно алтернативно решение, което е свързано само с нейната обработка против подхлъзване и при което се постигат трайни резултати, водещи до намаляване на рисковете от подхлъзване и падане. Планираните подобрения имат за цел да се направи специализирана трайна обработка на настилката, така че да се получи награпяване на повърхността й и постигане на по-високо ниво на сцепление. Дейността ще бъде изпълнена под формата на строително монтажна работа, текущ ремонт, в рамките на който ще бъдат обработени около 6200 м2 настилка от шлайфан бетон чрез специализирана машинна обработка, състояща се от два етапа. При първия етап се извършва награпяване на настилката посредством бластиране, а при втория етап се прави последващо импрегниране за запечатване на награпената повърхност. Планира се обработване на около 6200 м2 площ в откритите зони на кота 0 с настилка от шлайфан бетон около съоръженията на Нова линия за производство на клинкер в „Девня Цимент“ АД. По този начин ще се постигне намаляване риска от травматични увреждания поради подхлъзване и падане при работа в обработените зони. 46 570.00 46 570.00
Доставка на колективни предпазни средства - пробовземач за горещо суровинно брашно : За да се гарантира на-доброто качество на готовия продукт е необходимо да се следят параметрите на подаваната гореща суровинна смес под формата на фино смлян материал (суровинно брашно), поради което се налага ежедневно да се вземат проби на материал от 5ти циклон на топлообменната кула, докато системата е в работен режим. Работните операции по вземане на пробите са свързани с повишен риск от изгаряне, поради опасност от изтичане или разпрашаване на материала в работната среда, докато работния люк на циклона е отворен. Модернизацията на операциите по пробовземане на горещо суровинно брашно ще доведе до подобряване на условията на труд на площадката на 5ти циклон на топлообменната кула и намаляване на рисковете от изгаряне, поради възможен контакт с материал с температура до 900⁰С. По този начин ще се предотврати опасността от изтичане на горещ материал към по-долни нива на топлобменната кула, където могат да засегнат и други работещи в близост лица. Модернизацията ще се осъществи посредством закупуване на ръчен пробовземач тип PS-HM, състоящо се: от бутало, произведено от стомана, устойчива на високи температури до 1150 ⁰С, затваряща клапа, секция за пробовземане и приемник на пробата с вместимост до 1000 мл. 21 200.00 21 200.00
Доставка и монтаж на колективни предпазни средства - видеонаблюдение и гласово оповестяване на топлообменната кула: На територията на предприятието има изградена система за видеонаблюдение и гласово оповестяване в случай на аварийна ситуация. С изграждането и пускането в експлоатация на линията за производство на клинкер и цимент е необходимо системата да бъде надградена посредством осигуряване на камери за видеонаблюдение и средства за гласово оповестяване на различните нива на топлообменната кула (сграда с обща височина 127 метра). Заложената дейност цели подобряване и централизиране наблюдението на работните процеси от дистанция в опасни зони или при изпълнение на работни операции с повишен риск и подобряване на готовността за действие при аварийни ситуации посредством осигуряване на оборудване за гласово оповестяване.Осигуряването на видеонаблюдение на различни нива на топлообменната кула ще даде възможност за проследяване на работни операции в зони с повишен риск от безопасно разстояние и контрол на достъпа за неоторизирани лица по време на дейности, свързани с опасности за здравето и безопасността на работещите от целевата група. При възникване на извънредна опасност по време на работа, видеонаблюдението ще даде възможност да се вземат незабавни мерки за извеждане на работещите от опасната зона, като същевременно оборудването за гласово оповестяване ще осигури поддържане на контакт с работещите посредством гласови инструкции. 23 700.00 23 700.00
Доставка на лични предпазни средства: Закупуването на защитно работно облекло и лични предпазни средства се налага съгласно стандартите и нормите за безопасност на труда, оценка на риска на работните места съгласно утвърден списък на работните места и видовите работа, при които се използват лични предпазни средства . Към момента предприятието разполага с облекло и лични предпазни средства , но е наложително закупуването на нови, съгл. режима за обновяване и спецификата на опасностите, които изискват облекло и предпазни средства с максимално добри защитни характеристики, създаващи комфорт при работа. Работодателят определя като задължителни лични предпазни средства каска, оборудвана с антифони, предпазни очила, работно облекло с висока видимост за индустриална употреба и предпазни обувки. Допълнителните лични предпазни средства и тези за аварийни нужди, са указани в утвърден от работодателя списък. Закупуването на индивидуални преносими системи за подаване на свеж въздух с оглед по-високо ниво на дихателна защита и комфорт за работещите при почистване на топлообменната кула се оказва необходимост според решение на Комисията за оценка на риска. С цел осигуряване на добри, безопасни и здравословни условия на труд за работниците и служителите в " Девня Цимент АД", е предвидено закупуването на следните лични предпазни средства: 1. Предпазна каска, устойчива на UV лъчи, олекотена с винт за бързо регулиране и светлоотразителни елементи по корпуса - 167 броя на обща стойност 3 807,60 лева. 2. Антифони за каска, средно ниво на затихване 26 dBA - 167 броя на обща стойност 4 575,80лева. 3.Предпазни очила с UV защита и максимална приспособимост към лицето и конфорт - прозрачна леща - 334 броя на обща стойност 5 297,24 лева. 4.Предпазни очила с UV защита и максимална приспособимост към лицето и конфорт - тъмна леща - 167 броя на обща стойност 2 648,62 лева 5. Предпазни очила, с възможност за съвместимост и с корекционни очила - 167 броя на обща стойност 3 393,44 лева 6.Предпазни Обувки- тип бота, ниво на защита S3, SRC, износоустойчива, анатомична, антибактериална, антистатична стелка, алуминиево бомбе, противопробождаща стелка - 167 броя на обща стойност 15 030,00 лева. 7. Ватирана студозащитна шуба-зимна-3 в 1 - 167 броя на обща стойност 29 430,41 лева 8. Ватиран студозащитен панталон - 167 броя на обща стойност 12 875,70 лева 9. Респиратор - FFP 3 - 501 броя на обща стойност 2 905,80 лева 10. Респиратор с вграден активен въглен против миризми - 334 броя на обща стойност 2 538,40 лева 11. Предпазни ръкавици за защита от механични опасности - 501 броя на обща стойност 3 787,56 лева 12. Предпазни ръкавици за защита от механични опасности и защита при контакт с високи температури до 100⁰С - 167 броя на обща стойност 1 165,66 лева 13. Предпазен комплект от трудно горим материал срещу изгаряне и високи температури около 900⁰С (качулка с вградена огнеустойчива каска и визьор, яке и панталон) - 7 комплекта на обща стойност 11 048,31 лева 14. Предпазни ръкавици от трудногорим материал срещу изгаряне и високи температури около 900⁰С - 21 броя на обща стойност 3 003,00 лева 15. Предпазни боти от трудногорим материал срещу изгаряне и високи температури около 900⁰С - 7 броя на обща стойност 2 787,75 лева 16. Преносима система за подаване на свеж въздух, състояща се от огнеустойчива каска с предпазен визьор и наметало; базов комплект от: турбоблок, филтър за прах, колан за фиксиране към кръста, зарядно устройство, индикатор за въздушна струя; шланг и негорим шлаух; 8-часова батерия; к-т от 5 противопрахови филтъра - 7 комплекта на обща стойност 21 992,74 лева 17. Цялолицева маска с 2 бр. филтри срещу орг. пари, неорг. киселини, газове, амоняк и 2 бр. филтри срещу прах FFP2 - 15 броя на обща стойност 3 046,80 лева 129 334.00 129 334.00
Придобиване на стандарти за безопасни условия на труд: Целта на придобиването на стандарта за безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007 ще спомогне усъвършенстването на трудовата дейност в "Девня Цимент АД" и създаване на предпоставки за повишаване производителността на труда. Фирмата се стреми да поддържа броя на трудовите злополуки и професионалните заболявания на възможно най - ниска стойност и да осигурява оптимални условия на труд. Чрез стандарта ще се повиши ефективността на производството и производителността на труда чрез създаване на условия за рационално използване и организация на трудовите, материалните и финансови ресурси. Ограничаване на неблагоприятните въздействия, произтичащи от характера и организацията на работата. 18 000.00 18 000.00
Информиране и публичност: Предложените в настоящия проект мерки за информиране и публичност гарантират изпълнението на мерките за публичност с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществото. Подготовката за изработването на материалите и рекламирането ще бъдат съобразени с мащаба на проекта. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме множество необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия чрез наемане на външен изпълнител, а именно: - публикуване на две прессъобщения в медиите във връзка със стартирането на проекта и резултатите от изпълнението му; - две информационни табели и един банер на стойка с данни на проекта за оповестяване на участието на ЕС с всички задължителни реквизити; - 50 броя стикери, които ще бъдат залепени на оборудването и обзавеждането, както и 363 броя стикери за личните предпазни средства - каски и обувки закупени по проекта; - пресконференция за обявяване на резултатите от изпълнението на проекта. Прессъобщенията за медиите ще бъдат изготвени в началото и в края на проекта, като целта е при старта на дейностите да се популяризират планираните активности и очакваните резултати, а при приключването - да се отбележи постигнатия напредък. Постоянните информационни табели, които ще бъдат изработени, ще бъдат поставени на видно място в централния административен офис и заводската площадка на компанията. Стикерите ще бъдат поставени на закупеното по проекта оборудване и обзавеждане. Организирането на пресконференция има за цел да обяви постигнатите резултати от изпълнението на проекта, да отбележи ползите за работещите и за самия работодател в резултат на отпуснатото европейско финансиране. ЕТАПИ: 1.Избор на външен доставчик на описаните дейности по информиране и публичност; 2.Изработване и публикуване на двете прессъобщения за проекта; 3.Изработване на дизайн, одобрение и изработване на стикерите за оборудването и обзавеждането и на информационната табела; 4. Поставяне (залепване ) на стикерите върху закупеното оборудване и обзавеждане от настоящия проект; 5.Поставяне на видно място на информационните табели и банера на стойка; 6. Организиране на пресконференция за обсъждане резултатите от проекта. 2 600.00 2 600.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).