Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Project envisages implementation of energy efficiency measures in public municipal building of cultural infrastructure, namely the main one in Sandanski - House of Culture, a procedure for granting financial assistance BG16RFOP001-2.001 "Energy efficiency in peripheral areas" Priority 2 "Support for energy efficiency support centers in outlying areas" of OPRD 2014-2020.
The project will be implemented a package of energy saving measures, resulting that the building of energy Class F will reach energy class B.
House of Culture in the town of Sandanski is the main and most important building of cultural infrastructure in the municipality of Sandanski. Since its creation and opening in the late 70s of last century, it has established itself as a leading regional cultural center. The main part of the cultural events of our town are held here - concerts, theater, performances, etc. In the past House of of Culture hosted and international cultural events such as the Golden Antenna - a forum for TV films and productions. Today, however, his poor material and technical condition not only prevents the holding of such events, but also extremely strong obstructs the functioning of basic activities - such as the repetitions of folkloric artists, singers and singers groups, provision of library services, etc, and does not allow at all in winter to conduct official events in the great hall, due to low freezing temperatures there. House of Culture of the Municipality of Sandanski is the building most in need of renovation and the same time the building that can realize the greatest energy savings. With the implementation of the project will achieve a qualitative breakthrough in the cultural infrastructure of the municipality and the region, and will allow the return of Sandanski on national and international map of cultural events, which is important for local stakeholders, but also for tourism in the region.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление и отчитане на проект: Управлението на проекта се осъществява от специално назначен за целта проектен екип. Бенефициентът община Сандански определя ръководител проект и екип проект за управление на проекта, като екипът се сформира изцяло от служители на бенефициента. Екипът включва: - Ръководител проект; - Счетоводител; - Технически асистент / Инвеститорски контрол. Екъпът отговаря за общото управление на проекта и на бюджета, за спазването на правилата и процедурите на Оперативната програма, организира изпълнението на проекта, неговото докладване и отчитане. Подробно описание на задълженията на всеки от членовете на екипа е изложено в т. 9 Екип за организация и управление на проекта от настоящия документ. Подготовка на тръжни документации и провеждане на тръжни процедури. Екипа по проекта с подкрепа от други експерти от Общинска администрация - Сандански ще подготви всички тръжни досиета по процедурите за избор на изпълнители, като спазва нормативната база, уреждаща съответните обществени поръчки и вземе под внимание актуалните разпоредби към момента на ЗОП. Тръжните процедури ще бъдат обявени и проведени съгласно ЗОП. Оценителни комисии назначени със заповед на кмета на община Сандански ще извършат оценка на получените оферти за изпълнение на проектни дейности. Избор на изпълнители. След направената оценка, назначените комисии ще предложат фирми за сключване на договори. Подписване на договори между избраните изпълнители и община Сандански Отчитане на проекта и проектните дейности ще бъде изпълнявано съгласно актуалните изисквания за порцедурата по ОП Региони в растеж 2014 - 2020 г. и ще включва текущо отчитане и окончателно отчитане. 33 400.00 26 880.63
Инженеринг - изготвяне на работни проекти, осъществяване на авторски надзор и изпълнение на СМР: Дейността включва три взаимосвързани обособяващи се под дейности: Изготвяне на работни проекти Избраният изпълнител пристъпва към изпълнение на първата поддейност, която е изработването на работни проекти. Той ще бъде комплектуван с всички необходими проектни части съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 год. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и съдържа съответните части, кореспондиращи с предписанията от докладите на конструктивните и енергийни обследвания. За изготвените работни проекти, се изготвя доклад за оценка на съответствието и се издава Разрешение за строеж (описана по долу като дейност 4). След което се пристъпва към едновременно изпълнение на следващите две обособени поддейности: Изпълнение на авторски надзор Авторският надзор се изпълнява с цел гарантиране на точното изпълнение на проекта, съблюдаване на техническите и конструктивните правила и норми. Проектантите, изготвили проектите на обекта, ще осъществяват контрол над изпълнението на строително монтажните работи чрез периодични посещения на работните площадки, за да наблюдават и при необходимост да коригират работата на изпълнителя на СМР. При необходимост се изготвят екзекутивни чертежи, дават се предписания в заповедната книга за строежа и други. Авторският надзор приключва с въвеждане в експлоатация на обекта. - изпълнение на СМР в сградата на Дома на културата Изпълнение на СМР: Предвидени са следните мерки за СМР : - Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С”; - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване / усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Технически паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти” - Изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследвания - Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания - Изпълнение на препоръчителни мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и сроковете за извършване на ремонти” т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасна експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки”) Използваните в сградата за стопанска дейност помещения за кафе-сладкарница и кухня към нея с обща площ 200 кв.м. , както и помещение от 8 кв.м., което се ползва за офис и се намира на първия етаж на сградата (до централния вход) (при общо РЗП за сградата 5 327 кв.м.) са отдадени под наем, спазвайки националното законодателство и общинската наредба в тази област. Само и единствено тези помещения в сградата на Дома на културата не се ползват за културни дейности, поради което са недопустими за финансиране чрез БФП и ще бъдат финансирани при изпълнение на инженеринга със средства от бюджета на община Сандански и поради това са включени като собствен принос на община Сандански по настоящето проектно предложение. 1 571 500.00 1 876 932.91
Съгласуване на изготвени работни проекти, изготвяне на доклад за оценка на съответствието и издаване на Разрешение за строеж: Екземпляри от изготвените работни проекти се предоставят на вниманието на съответните инстанции (РИСОСВ, други) и експлоатационни дружества (ВиК оператор, ЧЕЗ България, Рила Газ, БТК и др.) за тяхното съгласуване за което Възложителя заплаща съответната такса. След което се възлага издаването на доклад за оценка на съответствието с инвестиционните проекти, съгласно чл. 142, ал. 5 на ЗУТ. Издаването на този доклад е необходима предпоставка за издаване на Разрешение за строеж от Главния архитект на община Сандански. 3 000.00 3 540.00
Строителен надзор: С цел гарантиране качествено изпълнение на строително-ремонтните дейности, и в изпълнение на разпоедбите на ЗУТ, община Сандански ще проведе процедура и ще избере изпълнител – фирма, която ще упражнява независим строителен надзор. Строителният надзор изпълнява дейности до провеждането на държавна приемателна комисия и въвеждане на обекта в експлоатация. 40 072.00 47 640.00
Въвеждане в експлоатация: За издаване на разрешение за ползване и въвеждане на обекта в експлоатация ще бъде подготвена и подадена документация за обекта в ДНСК. Ще бъде сформирана и проведена държавна приемателна комисия, която ще приеме обекта и ще подпише Акт Образец 16. След това ще бъде издадено разрешение за ползване. 2 400.00 1 500.00
Дейности по информираност, публичност и комуникации: Тази дейност е необходима, за да се гарантира максимална публичност и прозрачност на проекта. По този начин ще се създаде широка обществена подкрепа за реализацията на дейностите и гарантиране на устойчивостта на резултатите на проекта. Предложените дейности за информираност, публичност и комуникации са съобразени с Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 и включват всички задължителни мерки за проекти с публично финансиране, надвишаващо 500 000 евро, както и няколко допълнителни такива. 12 600.00 9 180.00
Одит на проекта: Одитът на проекта се извършва от регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит, като докладът за одит се прилага към окончателния финансов отчет на проекта. Целта на дейността е чрез осъществения контрол да се гарантира, че проектните дейности и управлението на финансовите ресурси и ефективно и ефикасно според заложените проектни цели. Проверка на съвместимост към изискванията на финансиращата програма при спазване на принципите за законосъобразност, целесъобразност и ефективност на вложените средства. 10 000.00 11 760.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).