Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Within the application for funding food products, produced or purchased from the European Union market will be purchased and further submitted to a selected partner organization for annual distribution to representatives of the target groups defined according to the mechanism for identifying of the most deprived persons described in the Operational Programme and the Ordinance № RD-07-1 of 04.04.2016 setting the target groups under the Operational Food Program of FEAD of the Minister of Labour and Social Policy.
The activity of purchasing of the given types of food products will be covered by an open tender procedure under the Public Procurement Act (PPA) in compliance with the EU and national legislation on public procurement and the underlying principles described in Art. 2 of the PPA and Art. 5 of Regulation (EU) 223/2014, as appropriate. 
In 2017 the different types of food will be purchased by public tender procedure in accordance with the PPA. For 2018 and 2019 the method used for programming of the public tenders will be defined after analyzing the data of the 2017 public tender procedure and will guarantee that the provided financial resource will be sufficient and will be distributed in a way that ensures annual food assistance to the persons within the target group.
The types of foods that will be purchased under this application for funding will ensure a balanced diet and will comply with the applicable EU and national legislation related to food safety.
Within the realization of the application for funding will be elaborated and executed a mechanism for avoiding wastage of food, including a tool for monitoring of this requirement that will be developed and implemented.
The packed food products, subject of each procurement will be delivered by the selected contractor for completion and distribution to the warehouses of the partner organization under operation type 2 in the 28 districts of Bulgaria.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Планиране на разпределението на хранителните продукти: Целевите групи в заявлението за финансиране са дефинирани, съгласно разписаното в НАРЕДБА № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по ОПХ ФЕПНЛ на министъра на труда и социалната политика. Агенция за социално подпомагане чрез Главна дирекция „СП“ и Дирекция „Анализ, административно и информационно обслужване“ поддържа и актуализира интегрирана информационна система, съдържаща данни относно тяхната численост. В тази връзка и за целите на настоящото заявление за финансиране е изпратено писмо до двете дирекции относно предоставяне на данни, които ще се използват за определяне на индикативния брой на индивидуалните пакети храни за 2017 г., които да бъдат закупени. Съгласно получения отговор прогнозният, индикативен брой на лицата и семействата за 2017 г. е 274 573. Предвид динамиката в системата на социалното подпомагане, преди обявяване на всяка една от обществените поръчки, ежегодно за периода 2017 – 2019 г., ще бъде изискано актуализиране на данните. С реализирането на горепосочените мерки ще бъде обезпечено закупуването от всички видове хранителни продукти в достатъчно количество, което да осигури подпомагане на не по-малко от 250 000 лица и семейства от целевите групи по чл. 4 от НАРЕДБА № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за всяка година от реализация на операцията. В тази връзка на 25.08.2017 г. е изпратено писмо до Главния директор на ГД "СП" и Директора на Дирекция „Анализ, административно и информационно обслужване“ в АСП за предоставяне на актуални данни относно прогнозния брой на лицата и семействата от основната целева група, необходим за планиране на минималното прогнозно количество хранителни продукти, които следва да бъдат закупени по операцията за 2017 г. На 04.09.2017 г. е получено писмо с актуални данни относно прогнозния брой на основната целева група за 2017 г., който е 278 959 лица и семейства. Индикативното количество хранителни продукти в гарантирания минимален пакет е приблизително 26 кг. и е на прогнозна стойност 48,85 лв. без ДДС. Той включва хранителни продукти в следните количества: 1. пшеничено брашно тип 500 – 3 опаковки по 1 кг.; 2. ориз – 2 опаковки по 1 кг.; 3. макаронени изделия – спагети - 2 опаковки по 0,500 кг.; 4. стерилизирана лютеница - 1 опаковка по 0,500 кг.; 5. фасул зелен стерилизиран – 3 опаковки по 0,800 кг.; 6. домати белени стерилизирани – 2 опаковки по 0,800 кг.; 7. грах зелен стерилизиран - 2 опаковки по 0,800 кг.; 8. стерилизиран гювеч - 2 опаковки по 0,800 кг.; 9. конфитюр едноплодов - 1 опаковка по 0,500 кг.; 10. стерилизирани месни консерви – говеждо в собствен сос – 1 опаковка по 0,300 кг.; 11. стерилизирани месни консерви – говежди кюфтета в бял сос – 2 опаковки по 0,300 кг.; 12. стерилизирани месни консерви - пиле фрикасе - 1 опаковка по 0,300 кг.; 13. стерилизирани рибни консерви – херинга в доматен сос - 1 опаковка по 0,170 кг.; 14. фасул зрял - 2 опаковки по 1 кг.; 15. леща - 2 опаковки по 1 кг.; 16. захар кристална - 3 опаковки по 1 кг.; 17. олио слънчогледово, рафинирано - 3 опаковки по 1 л. В резултат от повишаване на цените на някои от хранителните продукти, както и по-високата численост на основната целева група, са оптимизирани част от количествата на хранителните продукти, което респективно води и до промяна в индикативното количество хранителни продукти в гарантирания минимален пакет и прогнозна стойност. В допълнение следва да бъде отбелязано, че е прогнозирано и по-голямо количество на предложения продукт домати белени стерилизирани – 2 опаковки по 0,800 кг. поради това, че същият е с висока степен на кулинарна готовност. Горепосочените данни са определени на база статистически данни, използвани и обективизирани при планирането на обществената поръчка за закупуване на хранителни продукти през 2016 г. Реалното количество и стойност на пакета ще бъдат определени в процеса на програмиране на всяка от обществените поръчки, като на етап подаване на заявление за финансиране същите са индикативни. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Дейността по закупуване на определените видове хранителни продукти ще бъде обезпечена чрез провеждане на процедури по реда на ЗОП за закупуване на хранителни продукти, произведени или закупени от пазара на ЕС, разпределени в 5-те основни групи, както следва: - Зърнени храни и картофи: 1. пшеничено брашно тип 500; 2. ориз; 3. макаронени изделия – спагети. - Зеленчукови консерви: 4. стерилизирана лютеница; 5. фасул зелен стерилизиран; 6. домати белени стерилизирани; 7. грах зелен стерилизиран; 8. стерилизиран гювеч. - Плодови консерви: 9. конфитюр едноплодов. - Богати на белтък храни: 10. стерилизирани месни консерви – говеждо в собствен сос; 11. стерилизирани месни консерви – говежди кюфтета в бял сос; 12. стерилизирани месни консерви – пиле фрикасе; 13. стерилизирани рибни консерви – херинга в доматен сос; 14. фасул зрял; 15. леща. - Захар и захарни изделия: 16. захар кристална. 17. олио слънчогледово, рафинирано. Всички видове хранителни продукти гарантират балансиран хранителен режим и ще съответстват на приложимото право на Съюза и на националното право, свързано с безопасността на хранителните продукти. В рамките на реализиране на заявлението за финансиране, ще бъде разработен и приложен механизъм за избягване разхищението на храни, включително и механизъм за проследяване на това изискване. Видовете хранителни продукти, които ще бъдат закупени ще отговарят минимум на следните изисквания: o да имат достатъчно дълъг срок на годност, който да е съобразен и с технологичното време за раздаване на продуктите на представителите на целевата група; o да са с висока енергийна и хранителна стойност; o зеленчуковите консерви да са с ниско съдържание на сол и мазнини и без или с минимално количество на вода или марината; o плодовите консерви да са с ниско съдържание на захар, без синтетични подсладители и оцветители и без добавена вода; o месните и рибните консерви да са с високо съдържание на протеини и технологията на производството им да гарантира запазване на всички вложени в тях продукти за достатъчно дълъг период от време. Във всяка една от обществените поръчки ще бъдат заложени изисквания, които ще гарантират, че закупените продукти отговарят на европейските и национални норми и стандарти за качество, безопасност и съхранение на храните. В съответствие с чл. 2 от ПМС № 37/2015, в рамките на изпълнението на дейностите, предвидени в настоящото заявление, няма да бъде допуснато да бъдат предоставяни едни и същи хранителни продукти за едни и същи представители на целевите групи, едновременно финансирани от различни източници. Бенефициентът е част от институция с основни функции за реализиране на социалната политика с фокус върху оказване на подкрепа на уязвими лица. Това гарантира, че в рамките на Агенцията за социално подпомагане се получава своевременна информация за реализирани мерки и инициативи за подпомагане с храни. При наличие на данни за предстоящо реализиране на подпомагане с храни, финансирано от други източници, ще бъдат извършвани проверки и при необходимост ще се предприемат съответните релевантни действия. Ролята на бенефициента е свързана само със закупуването на определените видове хранителни продукти, което само по себе си не е предпоставка за двойно финансиране, но доколкото дейността е част от общия процес за подпомагане с храни на лица от уязвими групи, при необходимост своевременно ще бъде изисквана или предоставяна информация, което ще бъде надлежно документирано. 46 787 237.12 46 787 237.12

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).