Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

This project proposal is developed with the basic idea to achieve open and responsible governance through partnership governance with citizens and businesses. The aim is through the model of public-private partnership to increase public confidence in the spending of budget funds, which will contribute to improving the confidence of business and citizens in state and municipal procedures and administration. The need that will be met through the implementation of this project proposal is the need to improve civic monitoring and evaluation of policies, promote partnerships between business, citizens and the municipality for a better regulatory environment, and strengthen the responsibility of leaders and employees, which is in line with the two objectives of SP3 of PA2 of OPGG.
The target groups of this project proposal are the municipal administration - Belitsa, as well as its employees; non-governmental organizations, as well as their employees; members of the public. The main activities demonstrate a proactive and flexible approach to achieving the project objectives:
1. Study of citizens' expectations for transparent governance
2. Promotion of the results of the activity survey 1
3. Development of strategic documents and holding working meetings with representatives of the municipality of Belitsa
4. Public discussion of the strategic documents
5. Civic participation in governance through the use of social networks
The expected results are increased transparency and accountability of government, increased commitment and trust of citizens and businesses in public institutions, improved environment for civic participation in government by increasing the interaction between administration, business and citizens; increasing the activity of the NGO sector in the formulation, implementation and monitoring of policies and legislation; as well as improving the socio-economic environment as a result of more open and responsible governance.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване на гражданските очаквания за прозрачно управление: Настоящата дейност ще удовлетвори потребностите на всички целеви групи по проектното предложение и е в съответствие с основната цел и СЦ 1 на проектното предложение - да бъдат проучени обществените очаквания за прозрачно управление чрез интервюта, провеждане на фокус групи и анализ на резултатите. В рамките на Дейност 1 ще се изготви модел и стратегически подход за прилагане на публично-частното партньорство на територията на общ. Белица, както и ще се проведе конференция със заинтересованите страни, за да бъдат запознати с основната идея на проекта, което е предпоставка за изпълнение на двете цели на Стратегическа цел 3 на ОПДУ – „Открито и отговорно управление“ и „Партньорско управление с гражданите и бизнеса“. Настоящата дейност ще бъде проведена на 3 етапа: 1) Дефиниране на темите и разработване на въпросници по тях. За постигане целите на проектното предложение ще бъдат идентифицирани 5 теми за участие на гражданите при изграждане на прозрачност на местно ниво чрез инструментариума на публично-частното партньорство. Ще бъдат разработени кратки въпросници (2 страници, А4 формат) за проучване на обществените нагласи. Интервютата ще бъдат проведени от експертите, наети по дейността, като ще бъдат интервюирани около 200 граждани. 2) Провеждане на фокус групи за получаване на качествена информация. Понятието качествена се поставя в смисъл на извличане на съдържание от отговорите на участниците. За да се постигне резултат от работата на фокус групата в нея трябва да участват не повече от 12 души. Работата с фокус групата се прави по модела на мозъчната атака, т.е. задава се въпрос, получава се отговор от всеки един от участниците във фокус групите без фасилитаторът да допуска дискусия върху темите, които са посочени във въпросите. Най-важното при ФГ е всеки един от участниците да получи възможност и време да отговаря на конкретния въпрос. Ролята на аудио-записа, както и на лицето, което записва на компютър отговорите, е да може последните да бъдат анализирани от експертите в рамките на анализа на отговорите, който е последващо действие, след като фокус групата вече е приключила. За да се проследи идентичността на отговорите, се ползват 2 способа: записване на компютър и аудио-запис. Ролята на фасилитатора по отношение на извличане на качествената информация е да записва есенцията от отговора и на флип чарт, както и да насочва вниманието на отговарящия към конкретния въпрос с цел да не се прескача към друга тема и да се извлече качествена информация. Фокус групата продължава не повече от 3 часа, като след първите час и половина се прави почивка на участниците и свободно се обсъждат дискутираните теми. Този подход се използва, когато трябва да се извлече информация в рамките на проучване и трябва да се генерират независими идеи. Той не е средство за изграждане на нагласи и формиране на очаквания. Ще бъдат проведени 5 фокус групи с по 12 души във всяка. 3) Анализ на резултатите от фокус групите и снемане на аудио-записите от тях. В рамките на този етап ще се разработи анализ-обобщение на резултатите и ще се дефинира крайния продукт. Партньорът Сдружение "Равенство и просперитет" ще участва във формулирането на препоръки към процеса на формиране, осъществяване и мониторинг на политики по всяка от 5-те теми. 24 550.00 21 061.45
Популяризиране на резултатите от проучването по дейност 1 : Настоящата дейност ще удовлетвори потребностите на всички целеви групи по проектното предложение, тъй като в резултат от нея резултатите от проведеното проучване в рамките на дейност 1 ще достигнат до максимално широк кръг заинтересовани лица. Популяризирането на обществените нагласи и очаквания във връзка с осигуряването на прозрачност и отчетност при разходването на бюджетни средства ще спомогне от една страна - за ефективното формулиране на препоръки за оптимизиране на местни политики в общ. Белица, което, от друга страна, ще доведе до увеличаване на прозрачността и гражданското участие в управлението. Последното е в съответствие с основната проектна цел, СЦ 3: да се насърчи диалога между гражданите и администрацията за прозрачно и ефективно управление чрез провеждане на работни срещи с представители на община Белица, гражданско участие в управлението чрез използване на социалните мрежи, както и с двете цели на СЦ 3 на ПО 2 на ОПДУ. За целите на дейността на сайта на кандидата - Фондация "Икономика и право", ще бъде публикуван целия процес по провеждане на проучването сред гражданите, в т.ч.: - ще бъдат качени аудио-записите от проведените 5 фокус групи по дейност 1; - ще бъде качен анализът на резултатите от дейност 1. Разпространявайки по този начин резултатите от проучването, ще се достигне до максимално широк кръг от представители на обществеността и най-вече младите хора. Така те ще бъдат включени в процесите по формиране, осъществяване и мониторинг на политики. 2 494.80 1 485.00
Разработване на стратегически документи и провеждане на работни срещи с представители на община Белица: Изпълнението на тази дейност е пряко обвързано с постигането на двете цели на процедурата: 1. Постигане на партньорско управление с гражданите и бизнеса чрез ефективен и конструктивен диалог между местната власт и гражданите в контекста на включване на гражданите в способите за мониторинг на политики; 2. Открито и отговорно управление чрез гражданско участие, посредством дефиниране на препоръки и внедряване на механизъм за мониторинг; както и СЦ 2: подобряване на средата за участие на гражданите в управлението чрез разработване на стратегически документи до общ. Белица. и общата цел на проектното предложение. Основните целеви групи, които ще бъдат пряко засегнати са гражданите, представители на общинската администрация в Белица и НПО сектора. Представителите на гражданите и НПО-сектора ще бъдат ангажирани в разработването на стратегическите документи. От друга страна, общинската администрация е косвена целева група по тази дейност, тъй като ще бъде засегната от потенциалната обратна връзка - ще бъде запозната благодарение на работните срещи с напредъка по проекта и дефинираните препоръки. Друг косвен резултат за нея ще бъде повишеното доверие в изпълнение на общинските политики. Чрез изпълнението на тази дейност, а общинската администрация, благодарение на възможния диалог с гражданското общество, ще бъде подпомогната в при изпълнение на местните политики. В този смисъл, дейността е насочена пряко към оказване на въздействие на местно общинско ниво. На база предварително проучване и анализ на 23 общини установихме, че липсват стратегически и нормативни документи, свързани с прозрачно и отчетно управление на бюджетните средства. Ще се разработят стратегически документи в сферата на 5-те идентифицирани от нас теми на следната тематика: Стратегически документ 1. Оценка и мониторинг: Проверка на степента на прозрачност на местно ниво и изработване на чек – листа, спрямо който ще се измерва прогреса в подобряване на прозрачността. Стратегически документ 2. Достъп до информация: измерители за подобряване на достъпа на бизнеса и потребителите до информация. Стратегически документ3. Бизнес етика: какви са очакванията от професионалистите и избраните лидери Стратегически документ 4. Институционални реформи, включващи административните процедури и структурни иновации. Стратегически документ 5. Представяне на специфични подходи като входно ниво за подобряване на прозрачността. На база отговорите от проведените проучвания в дейност 1 ще бъдат формулирани по 3 препоръки по всяка от 5-те теми, които ще бъдат взети предвид в процеса на разработване на документите. Очаква се минимум 2 документа да се представят на вниманието на Общински съвет - Белица. Ръководителят на проекта и представител на партньора - Сдружение "Равенство и просперитет", ще работят с общинската администрация, като ще участват в поне 4 на брой Общински съвета. Ще се организират и проведат работни среща с кмета, председателя на общинския съвет, общински съветници, експерти от общинска администрация и други ключови лица за представяне на напредъка по проекта и формулираните препоръки. Стратегическите документи ще бъдат качени на сайта на кандидата Фондация "Икономика и право" и на партньора общ. Белица с оглед достигането до максимално широк кръг гражданите. По този начин ще бъдат разпространени като добър опит, който може да бъде възприет и от другите общини. 15 240.00 8 208.84
Публично обсъждане на стратегическите документи : Изпълнението на тази дейност е пряко обвързано с постигането на СЦ 4: ангажиране на заинтересованите страни в партньорското управление чрез публично обсъждане на формулираните препоръки до общ. Белица на проектното предложение, както и общата му цел и двете цели на СЦ 3 на ПО 2 на ОПДУ. Основните целеви групи, които ще бъдат пряко засегнати са гражданите, общинската администрация и НПО сектора, които ще бъдат ангажирани в пилотното прилагане на чек листа за мониторинг. Общинската администрация ще бъде адресирана чрез обсъждане на препоръките, които са дефинирани в рамките на проекта. Общинската администрация, благодарение на възможния диалог с гражданското общество, ще бъде подпомогната при изпълнение на препоръките. В този смисъл, дейността е насочена пряко към оказване на въздействие на местно общинско ниво. В рамките на тази дейност се предвижда провеждане на конференция за публично обсъждане на стратегическите документи. Ще бъдат представени и обсъдени препоръките , дефинирани в резултат на аналитичните дейности по проекта. Поканени ще бъдат представители на всички целеви групи проекта: общинската администрация на Община Белица, граждани на община Белица, представители на НПО сектора. Всички целеви групи ще бъдат предварително запознати с препоръките и документите, които ще се обсъждат, благодарение на дейностите по информация и публичност по проекта. В този смисъл, настоящата дейност не е информационна, а част от механизма за граждански мониторинг. 1 188.00 1 128.60
Гражданско участие в управлението чрез използване на социалните мрежи: Дейността е пряко свързана с постигане на СЦ 3: да се насърчи диалога между гражданите и администрацията за прозрачно и ефективно управление чрез провеждане на работни срещи с представители на община Белица, гражданско участие в управлението чрез използване на социалните мрежи, основната проекта цел и двете цели на Стратегическа цел 3 на ОПДУ – „Открито и отговорно управление“ и „Партньорско управление с гражданите и бизнеса“. Дейността е адресирана към НПО сектора и обществеността, тъй като е свързана с подобряване капацитета и уменията на НПО сектора за насърчаване на активното гражданско участие чрез ИКТ. Социалните платформи за включване на гражданите в мониторинга на политики са съществен елемент за подобряване на средата за гражданско участие в управлението. През годините се наблюдава тенденция за липса на доверие у гражданите и особено у младите към администрацията. От една страна, се наблюдава ниско гражданско участие, липса на вяра, че от гражданите нещо зависи, разочарование от класически форми на гражданска организираност и действия – като членство в организации и партии, протести, бойкоти и т.н. От друга страна, има ясно изразено желание за участие на гражданите в решаване на конкретни проблеми в определени области, свързани с неща, които пряко ги засягат – всекидневни квартални въпроси, здраве – на деца и хора с увреждания, права на децата като цяло, включително образование, потребителско поведение, гарантиране на сигурността и т.н. Изследванията показват поява на автентични граждански инициативи, включващи не много хора, но пък активни, насочени към решаването на конкретен проблем., т.е. поява на граждански групи, малки, но “ударни”, имащи личен интерес от решаване на проблем, който засяга повече хора. Иначе казано, наблюдаваме “размножаване” на граждански групи, които често пъти не са институционализирани, възникват ад-хок по конкретен повод и с конкретни искания. Наблюдава се и поява на активно е-гражданско участие, което не трябва да се пренебрегва и трябва да се върви по посока на институционализиране неговите прояви. Настоящият проект адресира ангажираността на гражданите и младите хора, защото изправя на преден план средства, които за тях са познати и използват в ежедневието си. Удобството и лекотата, с която гражданите използват социални мрежи, web-пощи и смартфони изобщо, може да се използва за реализиране на основните им граждански права и повишаване на гражданското участие в управление. За да бъде ефективно и ефикасно включването на гражданите в мониторинга на политики, подходът трябва да бъде адаптиран спрямо техните нужди и интереси чрез технологичните достижения на съвременния свят. В рамките на настоящата дейност се предвижда създаване на 2 дигитални групи на община Белица в социалните мрежи за включване на гражданите в мониторинга на политики. Като част от функционалностите на групите ще бъдат: - възможности за даване на коментари от страна на гражданите по определени общински политики и/или действия, които ще бъдат разпространявани на платформите ежемесечно; - възможност за провеждане на анкети за проучване на общественото мнение и нагласи по провежданите политики, както и последващо анализиране на събраните резултати с оглед преформулиране и оптимизиране на местните политики, вземайки се предвид възгледите на гражданите в общината. Ще бъдат изработени лого и правила на дигиталните форуми, като модераторите ще следят за тяхното спазване, както и ще могат да изключват ("бан"-ват) определени потребители, които не ги спазват. Ще бъдат създадени 2 групи-форуми в социалните мрежи, които ще бъдат публично достъпни, за да могат да се включат гражданите на общ. Белица и по този начин да участват в мониторинга на местни политики. Препратка към групите ще бъде качена на сайта на общ. Белица и на Кандидата - Фондация "Икономика и право" с оглед популяризирането й и достигането до максимално широк кръг от представители на обществеността и гражданите. 9 504.00 7 885.35

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).