Подбор и наемане на персонал, ангажиран в социалната услуга ЦРДУ: Съгласно Методиката за численост на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността, утвърдена със заповед на министъра на труда и социалната политика, броят на служителите в ЦРДУ ще бъде 8 щатни длъжности - ръководител; медицинска сестра; двама социални работници; възпитател; сътрудник социална работа в социална услуга; трудотерапевт и санитар.
Ще бъде извършен подбор на персонала от комисия за оценка и подбор. Ще бъдат разработени ясни критерии за заемане на вакантните длъжности, по които ще се оценяват кандидатите.
Комисията за оценка и подбор ще бъда назначена със заповед на кмета на община Панагюрище. В комисията могат да бъдат включени и служители от Общинска администрация Панагюрище, които не са в екипа за управление на Проекта. При определяне на лицата за работа в Комисията ще се съблюдават изискванията за недопускане конфликт на интереси.
Като примерни, могат да се посочат следните критерии за подбор:
1.1 Индивидуални способности и професионални умения:
- Образование, трудов стаж, опит и допълнителни компетенции;
- Познаване на нормативната уредба, свързана с длъжността;
- Умения за организация и планиране на работното време;
- Умения за вземане на решения;
- Инициативност и ориентираност към резултати;
- Умения за извършване на определена дейност в срок.
1.2 Лични качества:
- Мотивация и нагласа за работа с деца от уязвими групи;
- Умения за работа в екип и поддържане на добър работен климат;
- Готовност за справяне в ситуация на криза.
Ще има изисквания за подходяща професионална квалификация и минимален опит за длъжността ръководител на ЦРДУ:
- Висше образование - завършена образователна степен на висше образование бакалавър/магистър;
- Професионален опит: минимум 1 години в управлението на хора, доказан с документи за трудов, служебен и/или осигурителен стаж;
- Опитът при работа с деца и/или в социалната сфера ще се счита за предимство.
Специфични изисквания:
- Познаване на нормативната уредба в областта на предоставяне на социални услуги;
- Добри компютърни умения – Microsoft Word; Microsoft Excel, Internet;
- Добри комуникативни и организационни умения;
- Аналитична компетентност;
- Умения за работа в екип. |
18 076.80
|
8 670.23
|
Обучение и супервизия на персонала: За наетия персонал се предвижда провеждане на двудневно обучение, една екипна супервизия и 8 индивидуални супервизии през втория проектен месец.
1. Всички нови членове на персонала преминават въвеждащо обучение.
Обучението ще е въвеждащо, тъй като всички членове на персонала ще са новоназначени и ще се проведе в рамките на два дни по следните теми:
- цели на услугата;
- организацията на работа;
- функциите на всеки служител;
- обхвата на услугата;
- основната документация, която се води в услугата.
Въвеждащото обучение цели да запознае обучаващите с основните цели, с принципите на работа, с конкретните услуги в ЦРДУ и всички утвърдени документи, регламентиращи прилагането на услугата ЦРДУ. Всеки нов служител се запознава и с основните длъжностни задължения на останалите служители. Всеки новопостъпил получава допълнителна информация за политиките и добрите практики по отношение на закрилата на детето и работата с лица в неравностойно социално положение, с професионалните профили на различните специалисти в областта на помагащите професии, безопасност при работа (в ЦРДУ и на терен).
2. Супервизията е професионална дейност, насочена към оказване на подкрепа на екипите на социалните услуги за развиване на специфични умения и повишаване качеството на работата им. Супервизията е задължителен компонент при подпомагащите професии и има основна роля за изграждане и поддържане на компетентността на специалистите, работещи в социалните услуги. Целите на супервизията са насочени към подобряване на директната работа на специалистите от помагащите професии и превенция на професионалното прегаряне. Тя е изключително полезна за подкрепа на новоназначен персонал, какъвто е случая с персонала на Центъра за работа с деца на улицата.
Целите на супервизията са свързани с подобряване на директната работа на специалистите от помагащите професии, оказване на квалифицирана подкрепа на специализирания персонал и превенция на професионалното прегаряне. Емоционалните и личностни характеристики на специалиста се проявяват в единство с професионалната му дейност и чрез супервизия се постига ясно разграничаване между личност, роля и функция на специалиста. В утвърдената методика за условията и начина на предоставяне на социалната услуга ЦРДУ, утвърдена от АСП и ДАЗД в Стандарт 23: Оказване на подкрепа и супервизия е посочено, че доставчикът на услугата предоставя на всеки специалист, работещ пряко с ползвателите, индивидуална супервизия по случай, за който той е ключов работник. Тя има следните цели: разширяване на професионалната компетентност; снемане на напрежението в трудни работни ситуации; поощряване на комуникацията и на съвместната работа; ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на удовлетвореност. дава възможност на всеки служител да направи преглед на своята работа, да провери мненията и чувствата си за ползвателите, колегите или работния процес, да изясни ролите и очакванията от различни гледни точки. Вътрешна индивидуална супервизия се провежда всеки месец.
През вторият проектен месец ще се осигури по една инд. супервизия за всеки член от назначения персонал, всяка с продължителност от 60 мин.
Екипна супервизия ще се осигури за целия персонал. Тя ще е насочена към: разширяване на професионалната компетентност; осигуряване и подобряване на качеството на комплекса от услуги ЦРДУ, на изпълнението на индивидуалния план за услуги на конкретното дете; ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на мотивираност, отдаденост и удовлетвореност. Екипната супервизия помага за изразяване на чувствата, снемане на напрежението и в трудни работни ситуации. Екипната супервизия ще е с продължителност - 120 минути. |
7 230.72
|
3 468.09
|
Разкриване и функциониране на социалната услуга ЦРДУ: Цел на дейността е разкриването и функциониране на услугата ЦРДУ с капацитет 15 потребители, която ще осигури закрила и защита на децата на улицата чрез извеждането им от уличната среда, подкрепа за отглеждането им в сигурна и стабилна семейна среда, предоставяне на дневна грижа и осигуряване на условия за равен достъп на всяко дете до цялостната мрежа от здравни, социални и образователни услуги и придобиване на социални умения.
ЦРДУ ще:
1.Осигурява храна, като за целта ще ползва кетъринг - храна, която няма да се приготвя на място в собствена кухня. Разливането на храната и самото храненето ще се извършва в специално помещение, а менюто ще е съобразно със специфични диетични и възрастови особености. Децата ще се включват активно в разливането и почистването, както и в избора на седмичното меню.
2.Осигурява облекло и обувки според индивидуалните потребности, сезона, с възрастта, пола и физ. особености, и желанията на детето.
3. Осигуряват здравни грижи и помощ -наблюдение и грижи за здравословното състояние и личната хигиена на детето от мед. сестра, ще се поддържа контакт с лични лекари, а при липса на такъв ще съдейства за осигуряването му, ще се търси специализирана мед. помощ; стимулиране на грижи за личната хигиена и здравословен начин на живот; провеждане на беседи за здр. начин на живот.
4. Осигуряване на образователна подкрепа - в услугата ще се стимулира редовното посещаване на учебно заведение и ще се подпомага включването на детето в ограмотителни и образователни дейностити, ще се подпомага професионалното ориентиране и пред-професионалната подготовка на децата над 12-годишна възраст; дейности по мотивация, възстановяване и изграждане на знания, умения и навици за връщане в образователната система.
5. Подкрепа за жизнени умения. В услугата ще се разработят програми за придобиване на знания, развиване и поддържане на умения и навици за самостоятелен живот и интеграция в обществото, на базата оценката за всяко дете.
6. Осигуря условия за творчество и свободно време - чрез разработването на програми за стимулиране и развиване на индивидуалните интереси и заложби на децата и предоставяне на възможности за отдих и организация на свободното време на децата: рисуване, компютри, музика, спорт и др., в зависимост от желанията и възможностите им; разходки сред природата; честване на празници и отбелязване на различни традиции; други.
7. Работа със семействотото и подкрепящата среда - програми за консултиране и подкрепа на семействата на децата за възстановяване и укрепване на семейните връзки, осигуряване на благоприятна среда за отглеждането и развитието на всяко дете в най-добър негов интерес, чрез семейно консултиране и подкрепа; посредничество за подобряване на взаимоотношенията и изграждане на цялостна мрежа за подкрепа със свързаните сектори - здравни заведения, училища, социална служба, бюро по труда и др.
8. Мобилна социална работа за идентифициране и локализиране на деца на улицата, изнесени услуги на децата и техните семейства на терен – подпомагане, посредничество, придружаване, връзки с институции, подпомагане на изготвяне на документи за самоличност, консултативна и практическа подкрепа по здравно-хигиенни въпроси; улично образование и консултиране и др. В рамките на финансовия стандарт на услугата ще се осигурят транспортните разходи на персонала, извършващ мобилната работа и дейности в общността.
9. Работа с общността - кампании и дейности за популяризиране на услугата, привличане на местната общност и мобилизиране на нейните ресурси, чрез осъществяване на политиката на "отворените врати", провеждане на срещи; групови сесии на терен. |
217 150.54
|
146 373.24
|