Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Activity 4
The project proposal is based entirely on the necessity and urgent needs to increase the effectiveness of the return policy on the EU and national level. Better coordination and exchange between EU MSs and enhanced cooperation with countries of origin will improve and more effectively regulate the return mechanism thus guaranteeing the fundamental rights of the returnees/third country nationals. 
In accordance with the EU Action Plan, the project proposal steps on the measures necessary for the preparation and the improvement of the return operations. 
The  main activities include:  survey/analysis of the current national legislation and administrative practices; working  meetings/discussions with Bulgarian institutions responsible for return policy and implementing  the return operations ; working meetings with the diplomatic missions of the priority third countries /countries of origin of the potential returnees/ for Bulgarian institutions; study visits to other EU MSs with longer experience in the immigration and return policy ; regional round tables/discussions exchanging  the existing experience and practices from other countries and final conference concluding the findings and the results of the project.
The above listed activities will contribute to the proper national impact assessment of the return mechanism in Bulgaria, thus increasing the effectiveness of the national return policy.
N.B. The project activities will be implemented both on the territory of Republic of Bulgaria as well as other MS.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Дейността има за цел да осигури ефективно и безпроблемно управление на проекта, което включва съгласуване на общи насоки за управлението, ранно идентифициране на възможни рискове и стратегия за преодоляването им, изготвяне на междинни и крайни отчети и др. Съществен принос за успешното изпълнение на проекта и постигане на заложените цели и индикатори ще има екипът за управление: ръководител на проекта, координатор и финансов експерт. Сформираният екип на проекта има дългогодишен опит в управлението на проекти (включително в големи международни консорциуми) и е достатъчно компетентен, за да предотврати евентуални слабости при изпълнението. Екипът ще осигурява постоянен вътрешен контрол и ще бъде в непрекъсната комуникация помежду си, с партньорите и с ангажираните външни експерти и подизпълнители. 30 213.05 41 842.98
Преглед-проучване на сътрудничеството на българските институции, отговорни за връщането, с приоритетните страни на произход на граждани на трети държави (Афганистан, Мароко): Ще бъде направен обстоен преглед-проучване на съществуващото състояние, като се обхванат всички основни и второстепенни институции, участващи в процеса на връщане, от подаване на молбата за получаване на международна закрила/убежище до етапа на принудителното извеждане от страната. Ще бъде анализирана организационната структура/диаграма на всички участници в областта на връщането, включително ДАБ, представителствата в България на международни организации, неправителствени организации, участващи или наблюдаващи процеса, Държавната комисия за борба с трафика на хора и други, каква е координацията и как си взаимодействат по време на целия процес на връщане. Целта на тази дейност е да бъдат идентифицирани ключови проблеми, съществуващи и потенциални трудности в областта на връщането. Допълнително, на база проучени данни от национални и международни източници , статистически данни, обхващащи лицата, чиито молби са отхвърлени, и гражданите на трети държави, намиращи се на територията на страната, но не отговарят или са престанали да отговарят на изискванията за влизане и/или престой в Р.България, ще бъдат реализирани две двустранни работни срещи/дискусии с представители на консулските служби от посолствата на Ислямска Република Афганистан и Кралство Мароко за подобряване на сътрудничеството с консулските власти и имиграционните служби на основните страни на произход на граждани на трети страни, за допълнителни предложения и препоръки. Ще бъде организирана и обща среща с представители на заинтересованите български институции с оглед да се предложи по-ефективен добре изграден механизъм за взаимодействие с консулските служби на страните на произход. Всички проучвания, констатации и предложения ще бъдат обобщени в окончателен доклад, съдържащ препоръки относно това как да се направят процедурите за връщане по-ефективни и как да се подобри координацията между всички служби и органи, участващи в процеса на връщане. 30 576.32 39 412.90
Преглед на съществуващи добри практики и трудности в страни на дестинация с дълга история на имиграционна политика и политика на връщане – примери от Германия и Австрия: Ще бъдат проучени действащите механизми в областта на връщането в две страни на дестинация, членки на ЕС, и по-конкретно опитът на Германия и Австрия в политиката на връщане. Ще бъдат разгледани избрани конкретни казуси, допуснати грешки и добри практики, работа за партньорства с държавите на произход и транзитните държави, подобрени вътрешни процедури за гарантиране, че всички граждани на трети страни, които не се нуждаят от международна закрила, са върнати по хуманен начин и своевременно. Ще бъдат подбрани добри практики за премахване на стимулите за незаконен престой на граждани на трети държави. Ще се подготвят примери за Подобряване на обмена на информация с цел изпълнението на решенията за връщане, чрез събирането на информация в реално време на национално равнище и споделянето ѝ, както и опит в специално разработени подходи с трети държави с цел съвместно управление на миграционните потоци и по-нататъшно подобряване на сътрудничеството в областта на връщането и обратното приемане. Ще бъдат изготвени кратки аналитични, информационни и презентационни материали и казуси от дългогодишния опит на двете страни, като добра начална стъпка за обсъждане с българските институции. 114 000.00 79 800.00
Провеждане на регионални кръгли маси : Ще бъдат проведени четири еднодневни регионални кръгли маси с представители на ГД „Гранична полиция”, Дирекция „Миграция” на МВР, Дирекция „Миграция” към ДАНС и Съвета за миграция и интеграция, с екипите на различни граници. Събитията ще се проведат в Свиленград, Елхово и две в София за представяне и обсъждане на различни практики от Германия и Австрия. Във всяка една среща ще участват най-малко 25 участника. Целта на тези работни срещи/дискусии е ефективен обмен на опит и различни практики с други представители на държави-членки. В тази връзка, като ключови лектори ще участват експертите-партньори по проекта с опит от други страни от ЕС и международни организации, които ще представят дългогодишния опит на Германия и Австрия в прилагането на мерките, препоръчани в Плана на ЕС за оптимизиране на системите за връщане: Подобряване на координацията между всички служби и органи, участващи в процеса на връщане; Отстраняване на недостатъците чрез скъсяване на сроковете за обжалване, системното издаване на решения за връщане без срок на валидности комбиниране на решенията за прекратяване на законния престой с издаването на решение за връщане, за да се избегне двойната работа; Преодоляване на злоупотребите със системата, за да забави изпълнението на решението за връщане; Предотвратяване на укриването чрез задържането на лицата, получили решение за връщане; Повишаване на ефективността на процедурите и решенията за връщане и др. 28 595.85 24 088.34
Работно посещение в Германия за представители на български институции, работещи в областта на връщането : Със съдействието на партньорите по проекта ще бъде организирано работно посещение в Германия, провинция Бавария, за представители на българските институции, компетентни в областта на връщането (10 служители на институциите и двама - екип на проекта; за 5 дни). По време на посещението партньорите от Германия ще предоставят цялата необходима информация по политиката за връщане. Ще има среща с други експерти от местната полиция в Бавария за обмен на информация. По време на работната визита ще бъде посетено и място (център), в което са настанени лицата за принудително връщане, преди те да бъдат върнати (най-вероятно това ще бъде центърът до летище Мюнхен). Ще бъде организирано и посещение в Австрия за посещение на център за принудително връщане (вероятно в Залцбург), за да се разширят познанията на българските експерти. На българските представители ще бъдат изнесени лекции от специално подбрани експерти в областта, по предварително зададените теми. Също така различната методология за прилагане на ефективно завръщане ще бъде обсъдена с експерти от полицията, както и други представители на заинтересовани страни в този процес. Резултатите от проучвателното посещение ще бъдат събрани и обобщени в доклад. 57 201.32 54 487.49
Разработване и представяне на финален доклад с мерки и препоръки за повишаване на ефективността на системата на Р България за управление на връщането на незаконни мигранти, в съответствие с мерките, предвидени в Плана на ЕС в областта на връщането на граждани на трети държави; Организиране и провеждане на международна конференция - опитът на две страни членки: Изпълнението на тази дейност ще бъде фокусирано върху разработване на финален доклад с мерки и препоръки за повишаване на ефективността на системата на Р България за управление на връщането на незаконни мигранти, добри практики и политики, в съответствие с мерките, предвидени в Плана на ЕС в областта на връщането на граждани на трети държави. Финалният доклад ще бъде съставен на база на заключенията от доклада по Дейност 2, споделените добри практики от Дейност 4 и информационните материали, разработени по Дейност 3. Впоследствие изводите и препоръките, съдържащите се в него, ще бъдат официално представени на международна конференция „Мерки в изпълнение на Плана за действие на ЕС. Опитът на две страни членки”, която Европейският институт ще организира в гр. София. Тя ще бъде еднодневна и участие в нея ще вземат около 80 участника, представители на различни заинтересовани страни и институции, работещи в областта на връщането на граждани от трети държави. Ще бъдат поканени представители на ЕК, международни организации и др. Лектори на конференцията ще бъдат международните експерти, членове на екипа по проекта, както и представители на различни институции в Р България. Целта на конференцията е да се представят и обсъдят препоръките сред компетентните институции в областта на връщането и да се препоръчат действия за повишаване на ефективността на системата на Р България за управление на връщането на незаконни мигранти, в съответствие с мерките, предвидени в Плана на ЕС в областта на връщането на граждани на трети държави. За постигане на по-добра устойчивост и мултиплициращ ефект докладът ще бъде издаден в тираж 1000 бр. и ще бъде достъпен свободно онлайн на интернет страницата на Европейския институт. 32 920.00 66 405.01
7. Информация и публичност: Дейностите по информация и публичност ще включват използването на традиционни и онлайн медии (национални и регионални), социални медии, информационни събития, работни посещения в чужбина, разпространение на информация чрез партньорски мрежи/ структури и специализирани организации, информационни и рекламни материали и др. Европейският институт има изградени контакти с различни местни и национални медии, интернет медии, вестници, радиостанции, телевизии. Изградените и ефективно работещи през годините медийни партньорства ще спомогнат за качеството и навременно отразяване на всички дейности по проекта. Те ще са от важно значение и за разпространение на информация относно целите и приоритетите на ФУМИ. Сред основните медии, с които Европейският институт работи традиционно, са: България Он Еър, „Телевизия Европа“, в-к „Сега”,, Дневник.bg, MEDIAPOOL, Българското национално радио (БНР), регионалните станции на Дарик радио и др. Експертите, ангажирани по проекта, ще дават интервюта относно актуални теми, свързани с националната политика в сферата на миграцията, както и относно предстоящи инициативи по проекта. Дейностите ще бъдат популяризирани в максимална степен чрез публикуване на съобщения до медиите и покани за събития, репортажи, интервюта и други журналистически форми. За осъществяване на комуникационните дейности по проекта ще бъдат използвани и електронни канали за предоставяне на информация. На сайтовете, поддържани от Европейския институт, редовно ще се публикуват новини, свързани с темата и дейностите на проекта. За достигане на по-широк кръг от заинтересовани ще бъдат използвани активно и страниците в социалните медии на Европейския институт (Фейсбук страниците на Европейския институт към настоящия момент имат повече от 8000 потребители). Ще се разпространява и информация за приоритетите на националната политика в областта на миграцията и по-специално мерките в плана на ЕС в областта на връщането. Ще бъдат споделяни и новини, свързани с политиката на ЕС в сферата на правосъдието и вътрешните работи. В рамките на проекта ще бъдат изработени: рекламен банер на проекта (1 бр.); комплект промоционални материали (включващ например: чанта , химикал и тефтер) (200 бр.) и информационна брошура (200 бр.). Ще бъде изготвена информационна табела за офиса на проекта, указваща наименованието на проекта и подкрепата по националната програма, осигурена от ФУМИ и българското правителство. Върху всички печатни, електронни и рекламни материали, изработени по проекта, ще бъдат поставени името и логото на финансиращия орган, както и всички форми за идентификация, съгласно определените изисквания за визуализация и публичност(и съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията). Върху материалите ще бъде посочено, че дейността е съфинансирана от ФУМИ. Всяка публикация по проекта, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, в това число и интернет, ще съдържа текст за ограничение на отговорността (disclaimer),съгласно изискванията. 19 145.81 20 797.28

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).