Управление на проекта: Дейността има за цел да осигури ефективно и безпроблемно управление на проекта, което включва съгласуване на общи насоки за управлението, ранно идентифициране на възможни рискове и стратегия за преодоляването им, изготвяне на междинни и крайни отчети и др.
Съществен принос за успешното изпълнение на проекта и постигане на заложените цели и индикатори ще има екипът за управление: ръководител на проекта, координатор и финансов експерт. Сформираният екип на проекта има дългогодишен опит в управлението на проекти (включително в големи международни консорциуми) и е достатъчно компетентен, за да предотврати евентуални слабости при изпълнението. Екипът ще осигурява постоянен вътрешен контрол и ще бъде в непрекъсната комуникация помежду си, с партньорите и с ангажираните външни експерти и подизпълнители. |
30 213.05
|
41 842.98
|
Преглед-проучване на сътрудничеството на българските институции, отговорни за връщането, с приоритетните страни на произход на граждани на трети държави (Афганистан, Мароко): Ще бъде направен обстоен преглед-проучване на съществуващото състояние, като се обхванат всички основни и второстепенни институции, участващи в процеса на връщане, от подаване на молбата за получаване на международна закрила/убежище до етапа на принудителното извеждане от страната. Ще бъде анализирана организационната структура/диаграма на всички участници в областта на връщането, включително ДАБ, представителствата в България на международни организации, неправителствени организации, участващи или наблюдаващи процеса, Държавната комисия за борба с трафика на хора и други, каква е координацията и как си взаимодействат по време на целия процес на връщане. Целта на тази дейност е да бъдат идентифицирани ключови проблеми, съществуващи и потенциални трудности в областта на връщането.
Допълнително, на база проучени данни от национални и международни източници , статистически данни, обхващащи лицата, чиито молби са отхвърлени, и гражданите на трети държави, намиращи се на територията на страната, но не отговарят или са престанали да отговарят на изискванията за влизане и/или престой в Р.България, ще бъдат реализирани две двустранни работни срещи/дискусии с представители на консулските служби от посолствата на Ислямска Република Афганистан и Кралство Мароко за подобряване на сътрудничеството с консулските власти и имиграционните служби на основните страни на произход на граждани на трети страни, за допълнителни предложения и препоръки. Ще бъде организирана и обща среща с представители на заинтересованите български институции с оглед да се предложи по-ефективен добре изграден механизъм за взаимодействие с консулските служби на страните на произход.
Всички проучвания, констатации и предложения ще бъдат обобщени в окончателен доклад, съдържащ препоръки относно това как да се направят процедурите за връщане по-ефективни и как да се подобри координацията между всички служби и органи, участващи в процеса на връщане.
|
30 576.32
|
39 412.90
|
Преглед на съществуващи добри практики и трудности в страни на дестинация с дълга история на имиграционна политика и политика на връщане – примери от Германия и Австрия: Ще бъдат проучени действащите механизми в областта на връщането в две страни на дестинация, членки на ЕС, и по-конкретно опитът на Германия и Австрия в политиката на връщане. Ще бъдат разгледани избрани конкретни казуси, допуснати грешки и добри практики, работа за партньорства с държавите на произход и транзитните държави, подобрени вътрешни процедури за гарантиране, че всички граждани на трети страни, които не се нуждаят от международна закрила, са върнати по хуманен начин и своевременно. Ще бъдат подбрани добри практики за премахване на стимулите за незаконен престой на граждани на трети държави.
Ще се подготвят примери за Подобряване на обмена на информация с цел изпълнението на решенията за връщане, чрез събирането на информация в реално време на национално равнище и споделянето ѝ, както и опит в специално разработени подходи с трети държави с цел съвместно управление на миграционните потоци и по-нататъшно подобряване на сътрудничеството в областта на връщането и обратното приемане.
Ще бъдат изготвени кратки аналитични, информационни и презентационни материали и казуси от дългогодишния опит на двете страни, като добра начална стъпка за обсъждане с българските институции.
|
114 000.00
|
79 800.00
|
Провеждане на регионални кръгли маси : Ще бъдат проведени четири еднодневни регионални кръгли маси с представители на ГД „Гранична полиция”, Дирекция „Миграция” на МВР, Дирекция „Миграция” към ДАНС и Съвета за миграция и интеграция, с екипите на различни граници. Събитията ще се проведат в Свиленград, Елхово и две в София за представяне и обсъждане на различни практики от Германия и Австрия. Във всяка една среща ще участват най-малко 25 участника. Целта на тези работни срещи/дискусии е ефективен обмен на опит и различни практики с други представители на държави-членки. В тази връзка, като ключови лектори ще участват експертите-партньори по проекта с опит от други страни от ЕС и международни организации, които ще представят дългогодишния опит на Германия и Австрия в прилагането на мерките, препоръчани в Плана на ЕС за оптимизиране на системите за връщане: Подобряване на координацията между всички служби и органи, участващи в процеса на връщане; Отстраняване на недостатъците чрез скъсяване на сроковете за обжалване, системното издаване на решения за връщане без срок на валидности комбиниране на решенията за прекратяване на законния престой с издаването на решение за връщане, за да се избегне двойната работа; Преодоляване на злоупотребите със системата, за да забави изпълнението на решението за връщане; Предотвратяване на укриването чрез задържането на лицата, получили решение за връщане; Повишаване на ефективността на процедурите и решенията за връщане и др. |
28 595.85
|
24 088.34
|
Работно посещение в Германия за представители на български институции, работещи в областта на връщането : Със съдействието на партньорите по проекта ще бъде организирано работно посещение в Германия, провинция Бавария, за представители на българските институции, компетентни в областта на връщането (10 служители на институциите и двама - екип на проекта; за 5 дни). По време на посещението партньорите от Германия ще предоставят цялата необходима информация по политиката за връщане. Ще има среща с други експерти от местната полиция в Бавария за обмен на информация. По време на работната визита ще бъде посетено и място (център), в което са настанени лицата за принудително връщане, преди те да бъдат върнати (най-вероятно това ще бъде центърът до летище Мюнхен). Ще бъде организирано и посещение в Австрия за посещение на център за принудително връщане (вероятно в Залцбург), за да се разширят познанията на българските експерти. На българските представители ще бъдат изнесени лекции от специално подбрани експерти в областта, по предварително зададените теми.
Също така различната методология за прилагане на ефективно завръщане ще бъде обсъдена с експерти от полицията, както и други представители на заинтересовани страни в този процес. Резултатите от проучвателното посещение ще бъдат събрани и обобщени в доклад.
|
57 201.32
|
54 487.49
|
Разработване и представяне на финален доклад с мерки и препоръки за повишаване на ефективността на системата на Р България за управление на връщането на незаконни мигранти, в съответствие с мерките, предвидени в Плана на ЕС в областта на връщането на граждани на трети държави; Организиране и провеждане на международна конференция - опитът на две страни членки: Изпълнението на тази дейност ще бъде фокусирано върху разработване на финален доклад с мерки и препоръки за повишаване на ефективността на системата на Р България за управление на връщането на незаконни мигранти, добри практики и политики, в съответствие с мерките, предвидени в Плана на ЕС в областта на връщането на граждани на трети държави. Финалният доклад ще бъде съставен на база на заключенията от доклада по Дейност 2, споделените добри практики от Дейност 4 и информационните материали, разработени по Дейност 3. Впоследствие изводите и препоръките, съдържащите се в него, ще бъдат официално представени на международна конференция „Мерки в изпълнение на Плана за действие на ЕС. Опитът на две страни членки”, която Европейският институт ще организира в гр. София. Тя ще бъде еднодневна и участие в нея ще вземат около 80 участника, представители на различни заинтересовани страни и институции, работещи в областта на връщането на граждани от трети държави. Ще бъдат поканени представители на ЕК, международни организации и др. Лектори на конференцията ще бъдат международните експерти, членове на екипа по проекта, както и представители на различни институции в Р България. Целта на конференцията е да се представят и обсъдят препоръките сред компетентните институции в областта на връщането и да се препоръчат действия за повишаване на ефективността на системата на Р България за управление на връщането на незаконни мигранти, в съответствие с мерките, предвидени в Плана на ЕС в областта на връщането на граждани на трети държави.
За постигане на по-добра устойчивост и мултиплициращ ефект докладът ще бъде издаден в тираж 1000 бр. и ще бъде достъпен свободно онлайн на интернет страницата на Европейския институт.
|
32 920.00
|
66 405.01
|
7. Информация и публичност: Дейностите по информация и публичност ще включват използването на традиционни и онлайн медии (национални и регионални), социални медии, информационни събития, работни посещения в чужбина, разпространение на информация чрез партньорски мрежи/ структури и специализирани организации, информационни и рекламни материали и др.
Европейският институт има изградени контакти с различни местни и национални медии, интернет медии, вестници, радиостанции, телевизии. Изградените и ефективно работещи през годините медийни партньорства ще спомогнат за качеството и навременно отразяване на всички дейности по проекта. Те ще са от важно значение и за разпространение на информация относно целите и приоритетите на ФУМИ. Сред основните медии, с които Европейският институт работи традиционно, са: България Он Еър, „Телевизия Европа“, в-к „Сега”,, Дневник.bg, MEDIAPOOL, Българското национално радио (БНР), регионалните станции на Дарик радио и др. Експертите, ангажирани по проекта, ще дават интервюта относно актуални теми, свързани с националната политика в сферата на миграцията, както и относно предстоящи инициативи по проекта. Дейностите ще бъдат популяризирани в максимална степен чрез публикуване на съобщения до медиите и покани за събития, репортажи, интервюта и други журналистически форми.
За осъществяване на комуникационните дейности по проекта ще бъдат използвани и електронни канали за предоставяне на информация. На сайтовете, поддържани от Европейския институт, редовно ще се публикуват новини, свързани с темата и дейностите на проекта. За достигане на по-широк кръг от заинтересовани ще бъдат използвани активно и страниците в социалните медии на Европейския институт (Фейсбук страниците на Европейския институт към настоящия момент имат повече от 8000 потребители). Ще се разпространява и информация за приоритетите на националната политика в областта на миграцията и по-специално мерките в плана на ЕС в областта на връщането. Ще бъдат споделяни и новини, свързани с политиката на ЕС в сферата на правосъдието и вътрешните работи.
В рамките на проекта ще бъдат изработени: рекламен банер на проекта (1 бр.); комплект промоционални материали (включващ например: чанта , химикал и тефтер) (200 бр.) и информационна брошура (200 бр.). Ще бъде изготвена информационна табела за офиса на проекта, указваща наименованието на проекта и подкрепата по националната програма, осигурена от ФУМИ и българското правителство.
Върху всички печатни, електронни и рекламни материали, изработени по проекта, ще бъдат поставени името и логото на финансиращия орган, както и всички форми за идентификация, съгласно определените изисквания за визуализация и публичност(и съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията). Върху материалите ще бъде посочено, че дейността е съфинансирана от ФУМИ. Всяка публикация по проекта, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, в това число и интернет, ще съдържа текст за ограничение на отговорността (disclaimer),съгласно изискванията.
|
19 145.81
|
20 797.28
|