Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 782 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Basic activities:
1. Project management.
2. Development and implementation of a system for human resources development in "Venus R" Ltd.
3. Purchase and use of modern and ergonomic PPE and special clothing, which improves the working conditions and health of workers in "Venus R" Ltd.
4. Training of employees of "Venus R" on specific health risks associated with the workstation and the methods and means of their reduction and prevention.
5. Information and publicity of the project.
Expected results:
The project responds to the needs of the target group - the need for flexible forms of employment and training and staff development in order to improve their knowledge and skills to prevent risks in the workplace and the environment. Investing in modern and ergonomic PPE and clothing will ensure a higher degree of protection from accidents and reduce occupational diseases. The result will be increasing labor productivity and introducing innovative models of work organization aimed at satisfying the needs of the target group and the environment, ensuring its resource efficiency.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Дейността има за цел да се осигури планово протичане на дейностите, текущ контрол, ефективност на изразходваните средства и постигане на заложените цели. Управлението на проекта включва традиционни дейности като: Сформиране и управление на екип по проекта, планиране, счетоводство и финансов мениджмънт, въвеждане на система за вътрешен мониторинг и контрол, управление на доставките и тръжните процедури, отчетност, комуникация с УО, представителите на целевата група и заинтересованите страни и други. През месец 1 от стартиране на проекта ще се сформира Екип за управление на проекта. На първото работно заседание ще се разпределят конкретните задължения и отговорности на членовете на екипа в съответствие с планираните в проекта и ще се разработи Времеви график за изпълнение на Административния договор за безвъзмездна помощ, съобразен с проектното предложение, условията на договора и плана за действие. Всички членове на екипа ще бъдат запознати с процедурите, разписани в „Ръководството за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.008 „Добри и безопасни условия на труд" по ОП РЧР 2014-2020“. Екипът ще провежда регулярни работни заседания. Всяко заседание ще се отразява в протокол. Целта на заседанията ще бъде анализ на извършените към момента дейности, получаване на обективна информация за изпълнението на проекта в съответствие с договора, подготовка на съпътстваща документация по проекта, подготвяне на технически и финансови доклади, както и набелязване на конкретни мерки за отстраняване на възникнали проблеми. Екипът за управление на проекта да включва трима членове със следните задължения и отговорности: Ръководител на проекта - отговаря за цялостната организация по изпълнение на проектните дейности: • изпълнението на сключения Административен договор за безвъзмездна помощ да бъде в пълно съответствие с неговите условия; • изготвяне досие на проекта, което да съдържа всички документи, съгласно изискванията на Ръководството за бенефициенти; • изготвяне и окомплектоване на доклади, свързани с изпълнението на проекта; • своевременно представяне на изисквана информация от страна на УО, относно изпълнение на договора, включително ежемесечни справки и информация; • контрол върху законосъобразността и целесъобразното изразходване на средствата по бюджета; • подготовка и провеждане на процедурите по избор на изпълнители съгласно ЗУСЕСИФ и ПМС №118; • спазване на правилата за информиране и публичност. Координатор - координация и администриране на проекта: • координира действията между членовете на екипа за изпълнение на проекта, представителите на целевата група, на УО и на подизпълнителите; • извършва административно обслужване на проекта, подготвя и съгласува с УО документацията за избор на изпълнители по приложимите разпоредби на ЗУСЕСИФ и ПМС №118, съхранява и архивира документите; • изготвя информационното съдържание на всички документи по информиране и публичност в съответствие с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014–2020 г.“; • подпомага ръководителя на проекта за изготвяне и окомплектоване на техническите доклади. Счетоводител - отговаря за финансовото обслужване на проекта: • спазване на условията за допустимост на извършените разходи, на база изискванията на гл. 5, р. I от ЗУСЕСИФ и ПМС №119 /20.05.2014г. за приемане на национални правила за допустимост на разходите по ОП, съфинансирани от ЕФРР, ЕСФ, КФ на ЕС и ЕФМДР, разпоредбите на Регламент 1303/2013, 1304/2013, 966/2012 и приложимото национално законодателство за финансовата рамка 2014 – 2020; • правилно и редовно водене на счетоводната документация, отразяваща изпълнението на договора, като се поддържа отделна счетоводна аналитична отчетност; • извършване на плащания към изпълнители и ТД на НАП при целесъобразно изразходване на средствата от безвъзмездната помощ; • подготвя финансови доклади, съгласно изискванията на Административния договор. Разходи за дейността - ХХХХХХ 6 784.00 6 837.15
Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси във „Венус Р“ ЕООД (съгласно Дейност 1 от Условия за кандидатстване): Цел - да се подобри работната среда в предприятието, чрез осигуряването на ефективни форми на организация на труда и управлението на ЧР, което ще подобри качеството на работните места и ще повиши производителността на труда. Въвеждането на нови организационни практики, модели и системи за управление на ЧР и възможности за гъвкави форми на заетост ще допринесе за съчетаване на професионалния и личния живот и за по-дългото оставане в заетостта на възрастните служители (40% от служителите). Постигането на гъвкавост в заетостта ще направи по-лесно за повече младежи да съвместяват работа и учене и ще балансира професионалния и семейния живот на работещите майки и лицата с увреждания. Дейността е дефинирана в съответствие с краткосрочната стратегията за развитие на предприятието по отношение повишаване на производителността и подобряване на ресурсната ефективност и се основава на нуждите от организационни промени за развитие на ЧР, отговарящи на амбициите на мениджмънта и на потребностите на работниците и служителите. Разработената система ще обхване всички 20 служители и ще включва следните модули: 1.Анализ на текущото състояние и въвеждане на иновативни модели за организация на труда и управление на ЧР, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Оценката на състоянието и проектирането на организацията на трудовата дейност във „Венус Р” ще допринесе за създаване на условия за по-рационално използване на трудовите и материалните ресурси, повишаване на ефективността на служителите и производителността на труда, както и набелязване на необходимите мерки за подобряване на условията на труд 2.Политика по планиране и подбор на ЧР. Целта е да се подпомогне осъществяването на мисията на управлението на ЧР чрез откриване, развиване и запазване на най-подходящите хора за работа в полза на бизнес интереса и издигане престижа на предприятието. По този начин се прави още една крачка към постигането на визията за съвременно, компетентно, прозрачно и ефективно управление на ЧР, което създава способни, отговорни и мотивирани служители. 3.Политика за въвеждащо и поддържащо обучение и кариерно развитие. Цел на въвеждащото обучение е да се постигне по-бърза ориентация и адаптация на новоназначения служител в условията на работа в предприятието. Ключов елемент за прилагането на ефективна и модерна политика за управление и развитие на ЧР е създаването на Система за постоянно развитие на професионалните умения и квалификацията на служителите чрез поддържащи обучения. Процесът на модернизиране на дейността изисква целенасочени усилия за създаване на условия за прилагане на предвиденото професионално развитие и формиране на нова бизнес култура, които могат да бъдат постигнати чрез проектирането и провеждането на обучения и кариерно развитие. 4.Политики за въвеждане на гъвкави форми на заетост, в т.ч. удължаване на трудовата активност на работещите над 54 г., младите хора, заети в обучение или отглеждащи деца до 6 г. възраст и трудоустроени лица. Предвижда се оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място, менторство и др.) и практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот. Промените ще позволят ефективно да се използва ценния потенциал на възрастните работещи. Друга цел е да се задоволят потребностите на младите хора, които са в образование, младите майки и хората с увреждания като им се предостави възможност да запазят своята заетост 5.Препоръки за внедряване на системата, в т.ч. функционални изисквания към софтуерна система за управление на ЧР. Ще бъдат набелязани основните стъпки по въвеждане на Системата (напр. приемане от ръководните органи и включване във вътрешни документи), както и нейното софтуерно обезпечаване Внедряването на Системата ще бъде осъществено чрез разработване и внедряване на специализиран софтуер и доставен и монтиран терминал за достъп до работното място и контрол на работното време. 44 000.00 43 906.56
Закупуване и въвеждане в употреба на съвременни и ергономични ЛПС и специално работно облекло, с което се подобряват условията на труд и здравето на работещите във „Венус Р“ ЕООД (съгласно Дейност 3.2 от Условия за кандидатстване): Въвеждането в употреба на ново работно облекло и ЛПС ще допринесе за минимизиране на риска от неблагоприятни климатични въздействия, подхлъзване, удар от падащи предмети, шум, прах и химически вещества. Чрез висококачествени и по-модерни специално работно облекло и ЛПС, ще се осигури по-висока степен на защита от трудови злополуки и намаляване на професионалните заболявания. Това ще допринесе за повишаване мотивацията и удовлетвореността от работата и ще повиши производителността. Една от най-важните превантивни мерки при наличие на рискове, е използването на ЛПС. Изискванията към тях, които ЗБУТ поставя, са да осигуряват защита, без да увреждат здравето, да отговарят на условията на съответното работно място, да са ергономични и да защитават здравословното състояние на работещите. „Венус Р“ изпълнява законовите изисквания, като редовно осигурява ЛПС на работещите, които са изложени на увреждащи здравето рискове. Всяка година се актуализира списъка на длъжностите и лицата, които трябва да използват ЛПС, съгласно оценката на риска и променящите се производствени условия. Проверката на броя и състоянието на наличните ЛПС и специално работно облекло показва необходимост от цялостна подмяна. Съществуващите ЛПС са амортизирани в резултат на продължителна експлоатация, а работните облекла са недостатъчно ефективни, предвид промените в климатичните условия. Дружеството закупува най-изгодните от финансова гледна точка ЛПС, които не винаги са най-ергономични и удобни за ползване, като защитата, която тези средства осигуряват, е на базово ниво на предпазване. Наличието на токсични химични вещества, съдържащи се в препаратите за почистване, работата на открито в климатични условия с голяма температурна амплитуда и боравенето с оборудване, криещо рискове от електрически удар, предполага осигуряването на съвременни ЛПС с ефективна защита и удобни за употреба, каквито са планирани за закупуване: Чистач - хигиенист (14 бр.): Зимно РО: ватиран костюм - полугащеризон и яке от 100% памук с цел защита на тялото от ниска температура, вятър, влага, пръски вода и нетоксични замърсявания. Яке - с цип и качулка с пристягане и захващане към яката, за по-голяма защита от измръзване на главата и лицето. Полугащеризон - с цип и ластично пристягане на глезените Блуза с дълъг ръкав от некардирано трико, което осигурява отлична термозащита Обувки зимни – от естествена кожа, водоустойчиви Използваното в момента зимно работно облекло и обувки не притежават необходимата термоизолираща способност и механична устойчивост на вятър, дъжд и сняг, тъй като са изработени от по-старо поколение тъкани и не са съобразени с изразената в последните години тенденция за много ниски зимни температури Лятно РО: работен костюм - полугащеризон и яке от 100% памук, със свободна кройка, за да се осигури на тялото приток на въздух и да не предизвиква запаряване. Ще защитават тялото от вятър, прах, пръски вода и нетоксични замърсявания. Тениска от трико, 100 % памук Летни обувки – половинки от естествена кожа Кройките и моделите на новото облекло, различни от използваните до момента, ще осигурят комфорт при извършването на ежедневните операции, които са свързани с физически усилия и повтарящи се движения – прекомерно протягане, неудобни пози, опасност от подхлъзване при мокро почистване и др. Предпазни очила с широк екран от поликарбонат, странична защита – отворен тип, удароустойчиви. Те ще заменят използваните в момента, които не са осъвременени и има голям риск за зрението от прах и механични частици. Зимни работни ръкавици, изработени от свинска кожа, които предпазват от измръзване в по-висока степен от използваните и притежават съвременен дизайн и ергономия Гумени ръкавици - осигуряват предпазване от всички химични вещества и замърсители. Електротехник (1 бр.): - Зимно и лятно РО (описано по-горе) - Диелектричи защитни ръкавици и изолиращи обувки за по-висока сигурност при работа с електричество. Портиер (7 бр.): - Обувки половинки - Елек с подплата. 6 200.00 6 197.50
Обучение на служителите на „Венус Р“ относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване (съгласно Дейност 3.4 от Условия за кандидатстване): Дейността има за цел да осигури поддържане и допълване на знанията на работещите във „Венус Р“ по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място и не се припокрива със задължителния въвеждащ инструктаж за безопасност на труда, съгласно чл. 26 (2) 1 „а” и „б” от ЗЗБУТ. Обучението цели повишаване на мотивацията за безопасен труд и културата за превенция на рисковете на работното място и ще бъде съобразено с характера на изпълняваната работа, конкретните условия на работното място и съществуващия професионален риск. Обучението ще гарантира, че работниците са обучени как правилно да изпълняват задачите си и да използват професионалното оборудване и консумативи, с цел да избегнат опасностите и рисковете, на които са изложени в работата. Обучението включва: 1. Правила за безопасна работа за защита от опасности и рискове, в зависимост от спецификата на извършваната дейност на индивидуалното работно място. В зависимост от конкретните договорености с клиентите, хигиенистите на „Венус Р“ работят във всички сектори и на всевъзможни работни места – хотели, болници, производствени помещения, офиси и др. Те работят на закрито и на открито, включително и на обществени места, често през нощта или рано сутринта. Служителите могат да обслужват няколко обекта в течение на седмицата. Затова е важно да познават добре всички специфични рискове, които крие различната по характер работна среда. 2. Правила за безопасна работа при боравене с оборудване и почистващи машини. Работниците по поддръжката използват разнообразно оборудване, включително метли, четки, кофи, кърпи за прах, парцали, машини с въртящи се дискове, машини за почистване с пара, стълби, машини за изтъркване и подсушаване, прахосмукачки и др. Опасностите, свързани с най-често използваното почистващо оборудване, са прекомерно протягане, повтарящи се движения, прилагане на голяма сила, вибрации, подхлъзване – при използване за мокро почистване, препъване в незакрепени кабели, удар от електрически ток и др. В рамките на обучението ще се предостави информация на работниците относно приспособяване на оборудването с цел да се удовлетворят индивидуалните нужди при работа и да се избегнат споменатите рискове. 3. Правила за безопасност при работа с почистващи препарати. В ежедневната си работа хигиенистите са изложени на въздействието на полиращи препарати и почистващи разтвори. Въпреки, че „Венус Р“ следва политика за работа с препарати, щадящи в максимална степен човешкото здраве и природата, честият контакт с тях неимоверно носи химически опасности и вреди за работещите. Обучението ще обогати познанията на работещите относно вредата от контакта с почистващи химикали, правилно боравене с препаратите (количества, смесване и др.), внимание върху поставените етикети за обозначаване на опасностите, специфични предпазни мерки в зависимост от вида на препаратите – течни, прахообразни, спрей и т.н. 4. Опазване на околната среда – механизми за намаляване на вредното въздействие от използваните препарати и консумативи и практики за постигане на ресурсна ефективност. Обучението ще обхване всички служители на компанията: * Обучение на административния състав (5 бр. служители) за прилагане на правилата за БЗР на индивидуалното работно място и неговата роля в контрола по прилагането на правилата * Обучение на работниците (15 бр.), пряко ангажирани с предоставянето на услуги по почистване и поддръжка, с цел подобрява културата на здравословен и безопасен труд в предприятието и опазване на околната среда. Обучението ще се извърши от външен изпълнител и ще бъде с продължителност минимум 55 учебни часа. Обучителят ще осигури зала за обучение, учебна програма, включваща като минимум описаните модули, учебни материали и пособия и ще разработи график за провеждане на занятията, който ще бъде съгласуван с работодателя. Всички участници в обученията ще получат „Сертификат за преминато обучение по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място“. 9 500.00 9 480.00
Информация и публичност на проекта: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) №1303/2013, дейностите по информация и публичност следва да осигурят информиране на широката общественост за финансовото подпомагане и резултатите от реализирането на проекта. При изпълнение на дейността стриктно ще бъдат спазвани изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020“. Като бенефициент, „Венус Р“ ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че настоящият проект се съфинансира от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд в рамките на ОП РЧР. Бенефициентът упоменава финансовия принос, предоставен от ЕСФ чрез ОП “Развитие на човешките ресурси” в информацията, предоставяна на целевата група по проекта, във вътрешни и финални доклади, във всички документи, свързани с изпълнението на дейностите. Винаги, когато е уместно, ще се използва логото на ЕС и логото на програмен период 2014-2020. Всички публикации, в това число и в Интернет, ще съдържат задължителните според Наръчника, елементи за визуализация. Във всички първични счетоводни документи задължително ще се упоменава, че разходът е извършен по договор за предоставяне на БФП по ОП РЧР, като се изписва номера на договора. Дейностите по информиране и публичност ще се изпълняват при прилагането на стриктен контрол върху съдържанието на информацията и наличието на задължителните реквизити. Ръководителят на проекта ще прави проверка на подготвените материали за информиране и публичност преди тяхното отпечатване или публикуване. Основна цел на дейността е да се провокира достатъчно медиен и обществен интерес в процеса на неговото изпълнение да се поддържа постоянна публична осведоменост за неговото развитие и целева ефективност. Изпълнението на дейността ще започне през месец 1 с подготовка на информация за целите, дейностите, очакваните резултати и отпуснатата безвъзмездна помощ от ЕСФ чрез ОП РЧР. Още със стартиране и по време на цялата продължителност на проекта са предвидени редица дейности, свързани с популяризиране и разпространение на информация за етапите от неговото изпълнение. Те са насочени към оповестяване на преките резултати от дейностите и ще бъдат постигнати чрез: - Периодично отразяване дейностите по проекта и постигнатите резултати в интернет сайта на дружеството. Предвидени са общо 6 публикации – по една в началото и в края на проекта и още 4, които да отразяват резултатиете от приключване на всяка една от планираните дейности. Информационното съдържание на всички документи по информиране и публичност ще се изготвя от Координатора на проекта. - окачване на информационни табели на видно място в двата административни офиса на фирмата - 2 бр. табели; - изработване на 1000 броя листовки с цел популяризиране и разпространение сред клиентите и контрагентите на фирмата. - визуализиране на всички документи, генерирани в процеса на изпълнение на проекта с логото на ЕС и инициалите на програмен период 2014-2020 – Система за развитие на човешките ресурси, учебни материали, листовки, писма, факсове, доклади и др. 1 356.00 1 306.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).