Производство на печатни и рекламни материали : Производството и разпространението на рекламно-информационни материали е един от основните канали за предоставяне на по-подробна информация до всички заинтересовани страни. Информационните материали ще бъдат разпространявани на събития, работни срещи, обучения и др., организирани от УО на ОПОС и ще бъдат предоставени на 28-те информационни центрове за разпространение. Целта е да се привлече вниманието на широката общественост към ОП „Околна среда” и към проблемите на опазването на природата, и да се информира аудиторията от първоизточника за предприетите мерки в сектора и предстоящите дейности и възможности. |
240 000.00
|
210 961.20
|
Изработване и прожектиране на 3D видео мапинг анимация в изпълнение на мерките за информация и публичност на Оперативна програма "Околна среда 2014-2020 г." : Дейността включва изготвяне на 4 бр. идейни концепции и сценарии за 4 бр. 3Д видео мапинг анимации върху сграда и прожектиране върху сграда на 4 бр. 3Д видео мапинг анимации. Продължителността на всяка от 3Д видео мапинг анимациите се предвижда да бъде пет минути. Прожектирането на 2 бр. от 3Д видео мапинг анимациите е извършено еднократно във вечерните часове на 10 (десет) последователни работни дни в рамките на 2018 година на фасадата на Национална галерия (филиал Квадрат 500). Прожектирането на 2 бр. от 3Д видео мапинг анимациите ще се извърши еднократно във вечерните часове на 10 (десет) последователни работни дни в рамките на 2019 година.
Изпълнението на дейността ще допринесе за повишаване нивото на информираност на заинтересованите лица и целеви групи за възможностите, които се предоставят чрез ОПОС 2014-2020 г. за подобряване качеството на живот на населението в страната и за повишаването на инвестициите в икономиката, посредством възможностите на съвременните интерактивни технологии. Прожекциите на изработените 4 бр. 3Д видео мапинг анимации целят да повишат разпознаваемостта, популяризиране на ролята и значението на Европейските структурни и инвестиционни фондове у нас, както и да информират широката общественост и заинтересованите лица относно целите и изпълнението на ОПОС 2014-2020 г.
|
201 600.00
|
201 600.00
|
Социологически проучванния: Чрез социологическите проучвания се измерва степента на информираност на аудиториите и постигането на заложените комуникационни цели. Това от своя страна дава възможност за корективни действия по отношение на планирането на комуникационните процеси за следващ период с оглед повишаване на ефективността на мерките за информация и публичност. Ще бъдeат проведени 2 (два) бр. национални представителни социологически проучвания за измерване на нивото на обществена осведоменост, в резултат на реализираните мерки за информация и публичност по оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“ през 2019 г. и 2020 г. Проучването има за цел да предостави информация за възприемането и разпознаваемостта на оперативна програма „Околна среда“ и за ефективността на предприетите дейности по популяризирането й. |
28 800.00
|
25 776.00
|
Администриране на интернет-страницата на ОПОС : През декември 2018 г. Единният информационен портал (www.eufunds.bg) беше обновен и започна да функционира като общ информационен сайт за всички оперативни програми (в т.ч. и за ОПОС). Информацията, публикувана в платформата eufunds.bg. се отнася единствено до програмен период 2014-2020 г. и в нея не се включва информацията, свързана с изпълнението на ОПОС 2007-2013 г. Евентуалното спиране функционирането на настоящия сайт би означавало, че съхранението на онлайн информацията ще бъде преустановено и целият масив от данни за предходния програмен период ще бъде заличен от интернет пространството. С оглед съхранение и достъпност до информацията, свързана с изпълнението на ОПОС 2007-2013 г., услугите по администриране и хостинг на архива на интернет страницата на Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС) продължават. Ще бъдат предприети мерки за прехвърляне на хостинга на http://ope.moew.government.bg към сървърите на МОСВ, т. е архивът на интернет страницата на ОПОС да се съхранява на сървър, собственост на МОСВ и да бъде достъпен на интернет страницата http: moew.government.bg., което ще изисква администрирането й.
В дейността са включени и разходи за администриране на секцията на програмата на единния информационен портал в случай на необходимост. |
20 000.00
|
17 508.00
|
Медийно планиране с цел популяризиране на Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС) 2014-2020 г. през 2019 и 2020 г.: В изпълнениена на дейността ще бъде извършено проучване на българския медиен пазар във връзка с целите на кампанията през 2019 г. и 2020 г. Обектът на анализа следва да покрива елементи като анализ на аудитория, покритие, рейтинги и тематичност на предаванията в телевизионните канали, радиостанциите, тиражи и тематична насоченост на печатни издания, тематичност и посещаемост на аудитория на интернет медии. След извършване на на анализа следва да бъде изготвено медийно планиране на кампанията за 2019 г. и 2020 г. и селектиране на най-релевантните и ефективни медии за изпълнение на мерките за популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. през 2019 и 2020 г. |
34 500.00
|
33 480.00
|
Логистично обезпечаване провеждането на мероприятия във връзка с изпълнение на мерките за информация и публичност: Основната цел на дейността е провеждането на събития (мероприятия, конференции, семинари за журналисти, пресконференции, раб. срещи, спектакли, представяния и др. събития) свързани с изпълнението на мерките за информация и публичност по ОПОС. Провеждането на определени мероприятия, по време на които се предоставя информация относно управлението и напредъка при изпълнението на оперативната програма цели увеличаване на прозрачността и повишаване на познаваемостта сред широката общественост относно ОПОС. По време на тези мероприятия информацията, засягаща ОПОС, ще бъде представена на медиите, гражданите, партньорски организации и институции, бенефициенти на програмата, както и на други заинтересовани страни. |
150 000.00
|
58 359.84
|
Образователно-информационна кампания на ОПОС през 2019 и 2020 г. : Образователно-информационна кампания на ОПОС през 2019 и 2020 г. ще обхване национална детска „Зелена олимпиада” - образователно събитие с екологичен характер, в което се включват хиляди ученици от 1 до 12 клас от цялата страна, като попълват тест, съобразен с приоритетите на Оперативна програма "Околна среда" и подготвят есе. Дейността включва: подготовка на конкурса, съставяне на регламент за провеждането на олимпиадата за 2019 и 2020 г.; изготвяне на тестове на екологични теми, за три възрастови групи; разпространение на конкурса сред училищата в България, както и до български училища в чужбина; проверка на получените тестове; • осигуряване на награди за победителите за всяка от трите възрастови категории, за всяко награждаване; • подготовка на еко викторини с въпроси, ; участие в представянето на регламента на откриващи събития в София; • участие в организацията на четири награждавания през 2019 г. и четири през 2020 г. на победителите от конкурса.
Образователно-информационна кампания на ОПОС през 2019 и 2020 г. планира да използва и друг комуникационен канал портала „Уча.се“ - онлайн платформа , който да изработи и публикува видео уроци на екологични въпроси свързани с приоритетите на Оперативна програма „Околна среда“. Това ще осигури възможност за обогатяване на знанията на учениците за опазване на околната среда и изграждане на отговорно отношение към природата.
Образователно -информационната кампания ще бъде подкрепена и чрез „168 часа“ ЕООД (издател на вестник „24 часа”) чрез изработване и разпространение на „Зелен буквар“ с цел популяризиране на ОПОС 2014-2020 г. Помагалото ще съдържа практични съвети за природосъобразен живот и любопитни факти за природата и нейните ресурси. Книжката ще бъде изработена изцяло от рециклирана хартия от екип на „24 часа” и ще бъде разпространена във всички начални училища в страната, като част от инициативата на ОПОС за приобщаване на учениците в страната към зелената идея. |
84 000.00
|
35 988.00
|
Изработка на аудио и телевизионни клипове: Създаване на аудио и видео клипове за информационните кампании на ОПОС, целящи популяризиране на дейностите по програмата в съответствие с целите и мерките, заложени в Националната комуникационна стратегия и Годишните планове за действие 2019 и 2020 г. Ще бъдe разработена идейна концепция и изготвени аудио и видео клипове за популяризиране на ОПОС за различни комуникационни канали. С реализираните дейности следва да се повиши информираността на целевите групи чрез популяризиране на ОПОС като финансов инструмент за подобряване на развитието на България и качеството на живот, както и осигуряване на максимална публичност и прозрачност на процеса на управление и изпълнение на програмата. |
120 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на жури, водещи, модератори и др., във връзка с провеждане на инициативи и мероприятия по ОПОС за изпълнение на мерките за информация и публичност : В изпълнение на тази дейност се предвижда изплащане на възнаграждения на ангажираните лица /жури, водещи, модератори и др./ в процеса на отразяване и организиране на различните инициативи и мероприятия, свързани с популяризирането на ОПОС. |
60 000.00
|
0.00
|
Изготвяне на мобилни приложения за популяризиране на целите на оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“: В настоящата дейност е планирано изработването на мобилни приложения, съобразени с приоритетите на Оперативна програма „Околна среда“ за популяризиране на целите и резултатие на програмата сред широката общественост. |
240 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на графичен дизайнер за подпомагане дейността на УО при изпълнение на мерките за информация и публичност: Графичен дизайнер, който да подпомага дейностите по комуникация и информация на ОПОС 2014-2020 г. с изработването на иновативни дизайни (постери, брошури, визии за ползване в социалните мрежи и онлайн медиите и др.), с обработката на графични изображения и снимки и векторизиране и генериране на векторни изображения. |
21 000.00
|
0.00
|
Отразяване дейността на ОПОС чрез участие в инициативи, организирани от други институции и организации: С оглед популяризирането на оперативната програма е необходимо задълбочено партньорство с разнообразни институции, организации и др. с цел подкрепа на различни инициативи, кампании и др. в сектор околна среда, свързани с тематичната насоченост на програмата. Чрез участие и подкрепа в тези инициативи, целите и идеите на оперативната програма ще бъдат популяризирани сред широката общественост, както и възможностите за финансиране, които осигурява за подобряване качеството на живот чрез предоставената подкрепа от ЕС. |
90 100.00
|
0.00
|
Предоставяне на програмно време за изпълнение на мерките за информация и публичност по ОПОС: Закупуването на програмно време ще допринесе за популяризирането на информационните кампании на ОПОС. При планирането на предвидените средства са спазени всички изисквания заложени в утвърдена „Методологията за разпределение на финансовия ресурс за информация и комуникация на оперативните програми и финансови инструменти, съфинансирани чрез ЕСИФ“. Чрез изплозването на основните медийни канали - радиото и телевизия ще бъде постигнат макисмален ефект на кампаниите , свързани с популяризиране на оперативната програма като финансов инструмент за подобряване качеството на живот, както и осигуряване на максимална публичност и прозрачност на процеса на управление и изпълнение на програмите, техните резултати и добри практики. Информацията ще достигне до голям брой граждани, което ще доведе до повишаване на нивото на обществена осведоменост за ОПОС. |
720 000.00
|
703 023.62
|
Публикуване на материали в интернет издания : Публикуване на материали в интернет медиите цели повишаване разпознаваемостта, популяризиране на ролята и значението на Европейските структурни и инвестиционни фондове у нас, както и информиране на широката общественост относно предоставяне на финансова подкрепа, процедури, добри практики, информация свързана с изпълнението на договори и др. необходима информация по ОПОС. За реализиране на целите на дейността ще се използват интернет медии - съобразени с предмета и целите на програмата. |
150 000.00
|
0.00
|
Разработване и позициониране на интерактивна инсталация: Чрез използването на новите компютърни технологии се цели да бъде изготвена идейна концепция, проектирана и създадена интерактивна инсталация, която да осигури възможност за нов атрактивен подход за комуникация с широката общественост. Поставянето й на обществено място с висок индекс на човекопоток ще привлече вниманието на широката общественост, което ще осигури популяризиране на политики в областта на околната среда, реализирани чрез съдействието на ОПОС 2014-2020 г. |
240 000.00
|
0.00
|