Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project is aimed at one of the largest and marginalized Roma communities (RC) in Northwestern Bulgaria - in the Montana Municipality and the Boychinovtsi Municipality - about 8,500 people. The main goal is to improve the life of this community by significantly improving access to health, social and educational services, contributing to a lasting change in attitudes towards the RC in Montana, working to overcome segregation and creating sustainable models for Roma inclusion in local community management. The project will build a sustainable network of 4 support offices located within the RC themselves, through which the envisaged basic and additional services will be provided, access to the systems of the institutions will be provided and individual support will be provided, information will be collected and disseminated and other important activities will be carried out. The existing team of 4 mediators will be expanded with the engagement of 4 more associates. It is envisaged to establish a coordination mechanism with the involvement of representatives of institutions, NGOs, leaders of the RC and experts. The project will contribute to the empowerment of Roma and the overcoming of both discriminatory models towards the community and internal discrimination. Numerous thematic trainings are planned for the permanent increase of the capacity for work with Roma in both municipalities - (for project team, representatives of the institutions, key representatives of the RC) in order to develop positive attitudes and achieve multiplier effect within the community. The project envisages conducting 3 thematic information campaigns - to improve access to services, to overcome discrimination and segregation, to promote good practices in the country and in other countries. Along with the innovative activities, proven traditional activities such as summer school, meetings with the parents of the children, subject to compulsory coverage, etc. are also envisaged.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: Настоящата дейност води пряко до постигане на СЦ 7 и на общата проектна цел.В рамките й ще бъде сформиран екип за управление на проекта (EУП),който да осигури качественото проектно изпълнение посредством ефективна организация, текущ и последващ мониторинг и контрол на изпълнение на проектните дейности. Структурата на организация и управление:ЕУП е съобразен като численост на членовете на екипа и професионален опит с характера и обема на заложените дейности. ЕУП ще бъде съставен от експертите,изложени в т.9. Екип от формуляра за кандидатстване.Членове на ЕУП ще бъдат служители на Кандидата и партньорите по проекта,притежаващи необходимите квалификация и опит. Дейността цели установяването на система за добро управление на проекта, сформирането на екип от експерти, гарантиращ успешното и своевременно изпълнение на проектните дейности,междинни дейности,гарантиращи на успешната му реализация и постигане на заложените цели. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи:последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на БФП между всички страни,които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност и начините за предотвратяване или преодоляването им; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Екипът ще ръководи, организира и контролира изпълнението на проектните дейности и ще отговаря пряко за постигане на заложените цели, за законосъобразното изпълнение и целесъобразното изразходване на средствата по проекта. В рамките на екипа, под супервизията и ефективно ръководство на ръководителя на проект, ще се създаде стройна организация и ефективен механизъм за мониторинг,вътрешна оценка и текущ контрол на напредъка по проектното изпълнение, както и за предприемането на корективни навременни мерки при необходимост.За целта ЕУП ще осъществява регулярни оперативни срещи с оглед планиране изпълнението на заложените дейности,проследяване напредъка по изпълнение на проекта, ще бъде отговорен за навременно идентифициране и успешно преодоляване на рискове, свързани с постигане на целите на проекта и заложените резултати.Етапите на дейността включват разпределяне на конкретните задачи и отговорности; разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта; провеждане на текущ мониторинг,като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му;избор на изпълнител за разработване на тръжни документации и контролиране изпълнението им; изготвянето на междинни финансови отчети и финален финансов отчет след приключване на дейностите по проекта правилното попълване и поддържане на досието на проекта. За успешното осъществяване на проекта ще бъде формиран и разширен екип,който освен членовете по т.9 ще включва всичките 7 медиатори, 2ма експерти заети в дейностите по проекта, 1 експерт обмен на практики и 1 публични събития, описани в проектна дейност 2. Механизми за вътрешен мониторинг, контрол и самооценка:Ясно определени отговорности, задачи и компетенции на експертите; Строго дефинирани срокове за изпълнение на всяка задача; Ясен механизъм на координация и субординация между членовете на екипа; Въвеждане на нива на комуникация и докладване и спазване на предложените механизми за вътрешно екипна координация и контрол;Провеждане на регулярни работни срещи и постоянна e-mail комуникация, в която са включени всички експерти;Постоянно проследяване дейността на всеки експерт и оценка на качеството на работа му в рамките на определените му задължения и отговорности и в екипа;Спазване на нормативната уредба; В случай на забавяне на изпълнението съобразно определения план-график – ангажиране на допълнителни експерти. Информация длъжности, квалификация и отговорности на членовете на екипа за управление са разписани в т.9. Екип. 115 127.99 70 570.87
Изграждане на местния капацитет за изпълнението на предвидените дейности по време на проекта и след неговото приключване: Проектната дейност допринася пряко за постигане на СЦ 4, 5, 6 и 7 и на общата проектна цел. Дейността обхваща реализация на следните под-дейности: Създаване и изграждане на устойчив координационен механизъм с постоянно действащ Съвет за сътрудничество между целевата общност, местната власт, регионалните звена на институциите (РЗИ, бюра по труда, регионални управления по образованието) медицински заведения, НПО и др. с цел ефективно решаване на идентифицираните проблеми. Успешната работа с местната ромска общност в двете общини изисква пълна синхронизация на всички заинтересовани страни. С оглед по-доброто взаимодействие, решаването на възникващи проблеми, по-широк обхват на услугите и дейностите и други полезни резултати ще се сформира със заповед на кметовете на двете общини постоянно действащ Координационен съвет по ромското включване. Съветът ще се събира ежемесечно и ще обсъжда всички главни теми, свързани с изпълнението на проекта, предоставянето и достъпа до услуги, други проблеми на общността, предприемане на нови и инициативи. Съветът ще продължи да действа и след приключване на проекта. Осъществяване на процедура по подбор и назначаване на 2,5 ромски образователни медиатори и 2ма медиатори по достъп до социални услуги и трудова заетост. За да бъдат изпълнени ефективно дейностите по проекта, ще бъде разширен съществуващият екип в община Монтана и община Бойчиновци за работа с ромските общности. Набирането на новите медиатори ще бъде осъществено посредством публична процедура. Разширяване на капацитета на институциите и организациите в общините Монтана и Бойчиновци, предоставящи различни първични услуги с цел ефективна координация и съвместна работа по управление на отделните случаи, насочено към повишаване на въздействието върху отделните бенефициенти. Дейността обхваща провеждане на общ тренинг за повишаване на уменията, време и ресурси за ефективно споделяне на системи за координиране/комуникиране на данни, координиране на срещи и умения за решаване на проблеми; Обучение на екипа за управление на проекта в подходи и ефективна работа в ромските общности, включване, участие и овластяване на ромите, което ще бъде предоставено от ромската организация-партньор. Обучение на професионален екип, експерти и доброволци за изпълнение на дейностите в областта на образованието, здравеопазването, заетостта, социалните дейности, обществения ред. Дейностите по обучението ще се организират от опитни обучители по методики на Съвета на Европа и други водещи платформи и ще имат доказано положително въздействие и ще се осъществят чрез теоретични, практически и интерактивни методи на обучение с доказана ефективност. Обучението ще има за цел да повиши капацитета на образователните, здравните и социалните работници, медиаторите и общинския персонал за предоставяне и управление на ефективни интегрирани услуги; Кампания "Група от врата на врата" 240 посещения - Създаване и функциониране на група за кампании „от врата на врата 155 187.24 110 121.95
Проучвания за установяване на проблемите на ромската общност в общините Монтана и Бойчиновци и изследване на нагласите по основните теми на проекта: Въпреки, че са правени системни анализи на състоянието на ромските общности в общините Монтана и Бойчиновци, към момента няма подробни актуални данни за тяхната численост, степен на обхващане в различните социални, здравни и образователни услуги, интереса към образование и работа, степента на маргинализация, проблеми на дискриминацията и други често срещани проблеми. По данни на НСИ реалният дял на ромите в област Монтана е около най-високия за страната и достига 12,7% от населението на областта. При преброяването през 2011 г. 3764 души в община Монтана са се самоопределили като представители на ромската общност. Съществува тенденция част от хората, които реално принадлежат на общността да се самоопределят като българи, турци, румънци и др. Това затруднява планирането и изпълнението на дейности, свързани с интеграцията на ромите. При анализ на целевата група, общините Монтана и Бойчиновци вземат предвид и неофициалните данни от неправителствени организации, здравни медиатори, теренни сътрудници и други експерти, работещи с и в общността. Достига се до извода, че реалният брой на ромските общности в двете общини е около 8500 души. Тяхното правилно картиране и установяване на конкретната информация за техните проблеми е ключов момент от изпълнението на проекта. Настоящата дейност предвижда провеждане на едновременно подробно проучване с картиране при старта на изпълнението на проекта за установяване на следните показатели и обстоятелства: 1.Брой на домакинствата и техните членове. 2. Брой на лицата без постоянна адресна регистрация на територията на двете общини. 3.Брой на безработните лица в трудоспособна възраст, регистрирани и нерегистрирани в бюрата по труда. 4.Брой на лицата без личен лекар. 5. Брой на децата, необхванати в дейностите по задължително обхващане в училищна или предучилищна подготовка. 6. Брой на неграмотните възрастни и брой на лицата, желаещи да завършат средно образование или висше образование. Успоредно с картирането ще се проведе и изследване на изходното ниво на нагласите на цялата общност и на ромите по теми (по местата за изпълнение на мерките по проекта - Община Монтана и Община Бойчиновци), както същото ще се изследва с повторно проучване при завършване на проекта с цел установяване на ефекта от кампаниите за подобряване на нагласите и повишаване на взаимното приемане и познаване и на другите дейности, предвидени по проекта. Ще се изследват нагласите сред самата общност, както и проблемите на дискриминацията срещу жени вътре в рамките на общността, семейните теми и др. Част от проучването на нагласите вътре в самата общност ще включва изследване на интереса към образование и конкретни професии, осъзнаваните рискове и други теми, свързани с изпълнението на проекта. Първоначалното проучване на нагласите и картирането на ромската общност на територията на Община Монтана и на територията на Община Бойчиновци ще бъдат основен източник на информация за целенасочени действия в рамките на проектната реализация по отношение предоставянето на интегрирани услуги, позитивна промяна на нагласите с повишаване на взаимното приемане и познаване между представителите на ромския етнос и общото население в двете общини, преодоляването на сегрегацията, подобряване на участието на ромската общност при вземането на решения. То ще послужи и за солидна информационна рамка, чрез която да се предлагат гъвкаво интегрираните услуги, ще бъде от полза за местната власт и всички институции и ще допринесе за общата и специфичните цели на проекта.. 111 230.00 68 280.00
Обмен на добри практики: Настоящата проектна дейност допринася пряко за постигане на СЦ 5 и на общата проектна цел, като реализацията й води до укрепване на двустранните отношения и създава предпоставки за устойчиво надграждане и развитие на проектните резултати. Дейности за обмен на добри практики с организации и други общини в България, както и с представители/организации от страна-донори. От голяма важност е да се изследва доколко вече успешно осъществени проекти или добри практики могат да се възпроизведат в общините Монтана и Бойчиновци. Това може да стане посредством запознаване с тях - в рамките на специализирани презентации или с посещения на място. Предвижда се осъществяването на специализиран двудневен форум за добри практики в Монтана, на който ще се съберат експерти от местните власти, различни специализирани НПО и партньорските мрежи. В рамките на дейността е планирано организирането на посещение на 4-ма представители на партньорската организация от Исландия - Баккаборг с цел обмен на опит и обучение в областта на интегрираните мерки за приобщаване и овластяване на малцинствените групи с акцент върху достъпа до качествено образование - повишаване на достъпа и участието на деца на възраст 0-6 години на служителите в обхванатите от проекта детски градини - Детска градина № 8 "Пролет", Монтана, филиал "Слънце", с. Габровница; Детска градина № 8 "Пролет", гр Монтана, филиал "Звездица", с. Безденица; Детска градина № 8 "Пролет", гр. Монтана, кв. Кошарник; Детска градина № 6 "Слънце", с. Долно Белотинци. С оглед превенция на разпространението на COVID-19 и спазване на подходящи противоепидемични мерки, посещения на представителите на организацията-партньор ще бъдат извършвани по отделно на всяко едно от местата на изпълнение и представители на детските градини ще бъдат обучавани в групи до 6 човека. Планирано е обученията да продължат общо 4 дни. Реализиране на работно посещение до Исландия, включващо представители на Община Монтана и Община Бойчиновци от екипа за управление на проекта, екипа за изпълнение на проекта, други медиатори и специалисти, работещи на терен с представители на ромската общност, учители от детските градини с цел запознаване с техния опит и практика при работа с деца. 111 224.00 27 267.88
Предоставяне на комплекс от интегрирани услуги от мултидисциплинарни екипи в общините Монтана и Бойчиновци: Дейността предвижда сформиране на мултидисциплинарни екипи, които да предоставят комплекс от интегрирани услуги на представителите на целевите групи в общините Монтана и Бойчиновци. Комплексът от интегрирани услуги, ще се предоставя във всяка община за период от 18 месеца. Повишаване на достъпа и участието на деца (на възраст 4-6 години) и включване на техните семейства в качествено и приобщаващо ранно образование и грижи. провеждане на серия от 10 разяснителни срещи-беседи с родители и деца на място в обитаваните от общностите квартали и 10 срещи в читалища и училища Дейности за стимулиране на ходенето на училище и предотвратяване на преждевременното напускане на училище в началното и средното образование, както и за реинтеграция в училище и подобряване на резултатите от обучението. Дейности, фокусирани върху практически умения, дигитални умения и дистанционно обучение в онлайн среда; За преодоляване на изоставането или други трудности, свързани с адаптацията на ромски деца в учебната среда, се предвижда да се проведат три тренинга за общо 90 деца. Неформално образование, насърчаване на личностното развитие и развлекателни дейности, които имат за цел да подпомогнат участието в образованието на роми в уязвимо положение: предотвратяване на отпадането от училище или преждевременното напускане на училище чрез спорт, артистични и творчески дейности. "Слънчево училище" - лятно училище за роми и нероми от всички възрасти, с общо над 200 участника в рамките на летните месеци през 2-рата календарна година от изпълнението на проекта. Консултациии трудова заетост –консумативи Професионална оценка, информация и консултации Външна услуга за създаване на материали за разясняване на правата на ромите в трудова заетост с анализ на правната рамка в областта на трудовото законодателство - Медиация за заетост и запазване на работните места; Индивидуални и групови беседи и консултации по теми - разходи за възнаграждения на здравни работници - Индивидуални консултативни и образователни услуги, свързани със семейно планиране и превенция на ранни бракове и бременности: •Беседи на място, групови и индивидуални, за здравословен начин на живот и семейно планиране, насочена към млади хора; Правна помощ за получаване на валидни документи за самоличност (акт за раждане, лична карта или еквивалент) и други документи, необходими като предпоставка за получаването им; - Консултантски услуги за предотвратяване на загубата на права; - Подкрепа при подаване на заявления за социални услуги; - Активиране на безработните, схеми за консултации и помощ; - Консултации на семейства, работещи (или планиращи да работят) временно в чужбина, свързани с права и задължения във връзка с образованието на децата, социални проблеми, законови изисквания за работа и др.; Подготовка на видео-материали с въпроси от консултацииите на разбираем език, които да се качат на сайта на проекта Медицински прегледи - ще се фокусира върху развитие на доболничното здравеопазване, чрез реализиране на мерки за превенция предоставяне на лекарски прегледи провеждане на обучения и мероприятия, както и подход за реализиране на интегрирани дейности по двата компонента. Бюрата ще работят в 3 направления: Достъп до първично здравеопазване и превенция: Обучение по социални и здравни теми (разходи за лектори, обучителни материали, наем на зала и техника, кафе-пауза) Обучение на ОПЛ за работа с ромската общност и социално уязвими групи, консултиране на ОПЛ във връзка с културните и социални особености на общността. Обучения по български език 359 263.21 118 614.85
Информационна кампания за повишаване на осведомеността: Изпълнение на кампания "Група от врата на врата" 240 посещения - Нейната роля ще бъде да информира и консултира уязвими представители на ромската общност по проблемите, които ги вълнуват в т.ч. здравеопазване, социални проблеми, ранна бременност и др. Осигуряване на експерт „Публични събития“, които да е отговорен за реализирането на информационните кампании, провеждането на публични събития и срещи, целящи подобряване на нагласите, разбиранията и вярванията на общностите една към друга. 28 560.00 12 288.00
Стартиране на процедура за разработване и одобряване на регулацията по Закона за устройство на територията: Проучване наличието на имоти, в които живее ромско население и население в сходно социално – икономическо състояние, спрямо които имоти липсва регулация на територията в съответствие със ЗУТ; изследване на статута на имотите – съотношение на урегулирани и такива, извън регулация; констатации за текущо състояние и изготвяне на доклад относно необходимостта от процедура за разработване и одобряване на регулация по ЗУТ. Запознаване на ромското население с процедурите по урегулиране на поземления имот и резултатите от това, създаване на предпоставки за изготвяне на предварителен проект за Подробен устройствен план /ПУП/ – План за регулация /ПР/, на административни процедури и издаване на заповед за разрешаване изготвяне на Подробен устройствен план /ПУП/ – План за регулация /ПР/ за одобряване в Общинска администрация и последващо издаване на заповед на кмета за одобряване на Подробен устройствен план /ПУП/ – План за регулация /ПР/. Заснемане на имоти извън регулация и/или заснемане на такива имоти в регулация, които не са приложени в кадастралните граници: Заснемане на имоти и установяване на границата с прилежащата улица и с вътрешни регулационни линии с цел регулация на поземлените имоти със стабилни граници на собственост, заснети и отразени в кадастрална карта и прокарването на вътрешните регулационни линии в съответствие с имотните граници на съответния имот. 35 832.00 0.00
Разработване на Стратегия за развитие на услугите в общините Монтана и Бойчиновци за 5-годишен период след завършване на проекта : Дейността предвижда разработване на Стратегия за развитие на предлаганите услуги по проекта през следващите 5 години след приключване изпълнението на проекта в общините Монтана и Бойчиновци. Стратегията за развитие ще обхваща двата общини - партньори. Целта й е да гарантира устойчивост в развитието на услугите, предоставяни по проекта с фокус към тези, които максимално допринасят за развитието и подобряват условията на живот на целевите групи по проекта. В допълнение на това ще гарантира издръжка за стопанисване и експлоатация на ремонтираните сгради и помещения, както и на закупеното оборудване, обзавеждане и превозно средство, които през следващите 5 години след одобрение на окончателния доклад, следва да се използват за целите на проекта. Предвижда се Стратегията да съдържа: 1. Ситуационен анализ на предлаганите услуги е цел осигуряване на устойчивост; 2. SWOT анализ, който ще бъде проблемно ориентиран, за да обхване и идентифицира различни типове проблеми и промени, да предложи изводи и тенденции, отчитайки взаимодействието на вътрешните и външните фактори; 3. Стратегическа рамка за развитието на услугите за 5 годишен период след приключване изпълнението на проекта, включваща: визия, цели, приоритети, програма за реализация - идентифициране на проекти/ дейности и мерки, ще се определят достъпните финансови ресурси, механизми и схеми на финансиране. 4. План за действие - изготвен на база на заложените краткосрочни цели, приоритетни мерки и дейности за изпълнение в 5-годишния период. В процесът по разработка на Стратегията ще бъдат обхванати заинтересованите страни, партньори по изпълнението на проекта - общините Монтана и Бойчиновци, както и всички заинтересовани страни - всички партньори по проекта, включително и партньора от Исландия, граждански общности, неформални общностни лидери, инициативни групи, общностни съвети и др 20 000.00 0.00
Дейности за овластяване и участие на ромите в изготвянето и прилагането на политики и услуги, засягащи развитието на общността и дейности за преодоляване на дискриминацията, информационна кампания за приобщаване: Дейността води пряко до постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел и обхваща реализацията на следните под-дейности: 9.1. Насърчаване на ромското лидерство - Централен проблем на ромската общност в общините Монтана и Бойчиновци е високата степен на маргинализация и откъсването от значимите теми на обществения живот и процеса на взимане на решения, включително и по теми, касаещи самата общност. Най-ефективният способ за устойчиво преодоляване на този проблем е насърчаването на лидерството сред общността и институционализирането на ромското включване във всички механизми на местно ниво за вземане на решения. За да се постигне подобрение на ситуацията, е нужно да се насърчи ромското лидерство. Първата стъпка е провеждане на селекция за личности, които са естествени или изгряващи лидери на ромската общност. Селекцията ще се провежда чрез публична процедура и интервюта, разговори на най-ниско ниво в общността. Интервютата ще се провеждат в Бюрата за подкрепа, читалища и училища на предварително определени дати. След провеждане на информационна кампания с обяви, брошура и медийно насищане в местни канали на предварително определена дата ще бъдат проведени интервютата с потенциалните участници в дейностите за насърчаване на лидерството. Кандидатите ще бъдат интервюирани от медиаторите , екипа на проекта и представители на местните власти. Избраните 15 лидери – 5 мъже и 10 жени, ще бъдат обучени в рамките на 3 тренинга – „лидерство и застъпничество“, „права на човека, гражданско образование и ромско включване“ и „права на жените“. След приключването на тренингите те ще се включат в подпомагането на проектните дейности, работата на Координационния съвет за ромското включване и ще продължат да работят за промяна на нагласите в общността. 9.2. Подкрепа за равноправието на жените В рамките на проекта ще бъде проведена кампания за утвърждаване на правата на жените в ромската общност и преодоляване на вътрешната дискриминация и съществуващи предразсъдъци. Кампанията ще включва следните основни дейности: 10 тематични срещи с беседи на ромските лидери с представители на общността. 20 открити урока с ромски лидери в училищата в двете общини по предварително подготвени презентации. 9.3. Избор и включване на Ромски съветници към ОС на двете общини След анализ на представянето на лидерите от дейнсот 9.1. на двама лидери ще бъде предложено като постоянен ангажимент да подпомагат регулярно работата на консултативния съвет по ромското включване и общинските съвети. Участието им ще включва изготвянето на становища по конкретни теми, мнения, участие в дискусии, внасяне на петиции от общността и изследване на конкретни проблеми. 9.4. Дейност застъпническа сред общността по време на изпълнението на проекта за преодоляване на негативните нагласи и приобщаване Информационна и застъпническа кампания. Важен способ за преодоляване на предразсъдъците спрямо ромите и дискриминационните нагласи е провеждането на информационна кампания. Доказано най-ефективни са методите, свързани с въздействието на изкуството, добри примери, открити уроци в училищата и други. Част от кампанията ще се осъществи както е описано в дейностите по т.9.2. Допълнително ще бъдат организирани следните дейности: 15 прожекции на художествени и документални филми, свързани с правата на човека, равенството и приобщаването (към цялата местна общност). Провеждане на еднодневен фестивал „Живеем заедно“ в гр.Монтана с тематичи шатри с игри и занимания, прожекции, анимация (в летните месеци). Провеждане на 30 открити урока с презентации по темата „Права на човека“ в училищата в двете общини. 9.5. Провеждане на творчески работилници „Заедно можем по-добре“ – 3 броя творчески работилници, в които роми и нероми заедно ще се обучават в традиционни ромски занаяти. 152 059.50 58 245.94
Подобряване на подкрепящата инфраструктура в предучилищното образование и изграждане на 5 бюра за подпомагане: 10.1. Обхващането на децата в предучилищното образование - ще бъдат извършено дребномащабни СМР и доставки на оборудване за мрежата на предуичилищното образование. Дейността предвижда инвестиции в: - Детска градина № 8 "Пролет", Монтана, филиал "Слънце", с. Габровница - Планирано е закупуването на оборудване, образователни материали и игри и оборудване за спорт, както и дребномащабни СМР дейности, свързани с ремонт на помещения в детската градина. - Детска градина № 8 "Пролет", гр Монтана, филиал "Звездица", с. Безденица - Планирано е закупуването на оборудване, обзавеждане, образователни материали и игри и оборудване за спортни дейности; - Детска градина № 6 "Слънце", с. Долно Белотинци - планирано е закупуване на електроуреди и обзавеждане за целите на обособяването на кухня в допълнителна сграда към детската градина и дребномащабни СМР дейности, свързани с ремонт на помещението - Детска градина № 8 "Пролет", гр. Монтана, кв. Кошарник - Планирано е закупуването на оборудване, образователни материали и игри и оборудване за спортни дейности на децата в ДГ. Дейностите създават необходимите предпоставки за успешна реализация на проектна дейност 5 - Предоставяне на интегрирани услуги за достъп до качествено образование. 10.2. Подобрен достъп до здравеопазване: С оглед създаване на необходимите предпоставки за реализация на планираните в рамките на дейност 8 мерки, планирано е осъществяване на дребномащабни СМР дейности, както следва: - Ремонт на помещение в медицински център в с. Габровница, Община Монтана - Ремонт на здравен кабинет гр. Бойчиновци, Община Бойчиновци - Ремонт на здравен кабинет, с. Кобиляк, Община Бойчиновци - Ремонт на помещение в кметство с. Долно Белотинци, Община Монтана 10.3. Оборудване и стартиране на дейности в 5 бюра за подмагане, предоставящи интегрирани услуги с екип от 7 медиатори и 2 експерти. За да бъдат изпълнени успешно дейностите по проекта и да се гарантира неговата устойчивост и продължаване на работата, ще бъде разширена и подобрена съществуващата система от точки за достъп до общността, като новата мрежа ще включва общо 5 Бюра за подпомагане, които ще предоставят интегрирани здравни, социални, трудови и образователни услуги. В тях ще се провеждат и елементи от много от предвидените по проекта процедури, конкурси и кампании. Закупуване на оборудване (монитори и презентационна техника) за бюрата. 10.4. Закупуване на автоматични външни дефибрилатори – 4 бр. Закупуване и поставяне на автоматични външни дефибрилатори на публични места в града, така че да се реагира своевременно при сърдечен арест. Статистическите данни показват, че незабавно оказаната първа помощ и ранната дефибрилация повишават шансовете за спасяване до над 65%. 156 773.37 115 641.32
Дейност за комуникация и публичност: Дейността води пряко до постигане на СЦ 6 и на главната проектна цел.Тя е комплексна, предвидена е в съответствие с критериите в Ръководството за комуникация и дизайн на ФМ на ЕИП и НФМ 2014-2021 г. и на заложените в Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП 2014-2021 г. изисквания и ще протича през целия период на проектната реализация. Дейността цели да информира широката общественост за финансирането чрез безвъзмездни средства от ФМ на ЕИП 2014-2021 г. В изпълнение на дейността е планирана реализацията на следния комплекс от мерки: - изработване на двуезичен уебсайт на проекта -на български и английски език с цел достигане на максимално широк кръг заинтересовани лица. - информационни стикери - предвидени за поставяне на закупеното в рамките на проекта оборудване и обзавеждане; - Работни тетрадки А5, 40 листа, с лого, тефтери, химикали, раници и тениски - предназначени за разпространение по време на прланираните за провеждане събития; - Изготвяне на информационни табели от коматекс - предназначени за поставяне на видно място на всяко едно от местата на изпълнение на проекта; • Организиране и провеждане на 6 мащабни събития,както следва: - Информационни дни - 2 бр: 1 – ви информационен ден – в началото на проекта, непосредствено след подписване на ДБФП, с цел информиране на обществеността за проекта и неговите дейности и очаквани резултати; 2 – ри информационен ден – непосредствено преди края на проекта, с цел информиране на обществеността за изпълнените дейности и постигнатите резултати от проекта. - Организиране и провеждане на 2 пресконференции - 1 в началното на проекта и 1 непосредствено преди края на проекта. Последните 2 събития ще бъдат дни на отворените врати в Община Монтана и Община Бойчиновци и ще има за цел да представят обновените пространства за целите на предоставянето на интегрирани услуги, като се планират за провеждане след изпълнение на проектните дейности. На събитията ще бъдат поканени всички заинтересовани страни. • Създаване и изпращане на прессъобщение за 3 кампании • Медия планиране и медия купуване в 2 новинарски уеб сайта за 3 кампании • Създаване и адаптация на ключови визии, рекламни послания, текстово и визуално съдържание за 3 кампании • Продукция на 2-мин.видео(клип) с резултатите от проекта:криейтив,монтаж,озвучаване,запис на глас, субтитри на английски език;графично оформление • Продукция на 30 сек. видео : криейтив, монтаж, озвучаване, запис на глас и субтитри; графично оформление Бенефициентът ще информира в писмен вид ПО най-малко 2 седмици преди провеждане на всяко събития, като след провеждането му ще изпраща до ПО пресматериали и снимки от него. Всички материали и документи, разработени в рамките на проекта, както и цялата информация, публикувана в интернет, ще включва информация за проекта, неговия напредък,постижения и резултати, сътрудничеството с партньори от държавите донори, подходящ снимков/онагледителен материал,контактна информация и ясна референция към Програмата и ФМ на ЕИП 2014-2021 г. Всички изработени рекламни материали по финансираните проекти ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация, заложени в Ръководството за комуникация и дизайн на ФМ на ЕИП и НФМ 2014-2021 г. 179 353.44 137 503.34
Одит на проекта: Проектната дейност включва провеждането на независим финансов одит на проекта съгласно Закона за независимия финансов одит с цел да се проевери, дали всички разходи са в съответствие с националните счетоводни стандарти и всички приложими финансови правила и разпоредби на национално ниво. Одитираният период включва времето от подписване на Административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ до приключване на изпълнението на проекта. Целта на одита е да се провери и потвърди, че финансовото изпълнение на проекта е проведено в съответствие с одобрения бюджет и според изискванията на настоящата процедура за подбор на проекти, в съответствие с приложимите стандарти и законодателство, да провери реалното изпълнение на дейностите чрез проверки на място, в съответствие с принципите за добро финансово управление, да провери дали всички декларирани разходи са допустими и реално осъществени. Одитът на проекта е необходим, с оглед предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни изисквания. Основната цел на дейността е да одитира извършените разходи по проекта и да предоставя констатации за законосъобразност и допустимост на извършените и отчетени разходи. Допустимостта на разходите се определя като целесъобразно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът трябва да потвърди, че: - Всички разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на националното и европейското законодателство относно допустимост на разходите по програмата; - Са изпълнени необходимите процедури за финансова дисциплина; - Не е налице двойно финансиране; - Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни; - Всички документи, на база на които са извършени разходите са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; - Неправомерно изплатените суми (в случай, че има такива) са възстановени по надлежния ред: одитът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - Счетоводните системи и осчетоводявания са изрядни: одитът трябва да провери дали се поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. - Всички дейности по съответния проект са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одитът следва да потвърди, че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Дейността ще започне същинското си изпълнение след първото направено плащане по проекта и след избор на изпълнител за извършване на дейността. Одитните проверки ще обхващат цялата финансова информация по дейностите и договорите на проекта с цел установяване на верността и законосъобразността на отчетените разходи. 14 800.00 4 900.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).