Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The current project proposal aims to ensure the management and implementation of the Operational Programme "Science and Education for Smart Growth" 2014-2020 ( in the following main aspects:
- strengthening and enhancing the administrative capacity and professional competencies of the SESG OP staff, responsible for the organization, management and implementation of the programme;
- introduction of adequate and efficient systems in terms of management and implementation of the programme, inlduing using external expertise;
- strengthening and increasing the administrative capacity of the beneficiaries of the Programme;
 - providing the necessary modern technical facilities and logistic support for the effective implementation of the functions and tasks of management and implementation of the programme, as well as increasing the efficiency and effectiveness of the programme management process.
- ensuring the work of the Monitoring Committee of the programme, by creating the appropriate conditions for its functioning, according to the normative requirements as well as the logistics of the activities carried out by the subcommittees and the working groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Обезпечаване на дейности по управление и изпълнение на ОП НОИР: В рамките на тази дейност са предвидени две основни под-дейности: 1. Външна експертна помощ, вкл. чрез сключване на граждански договори (където е приложимо) - преводачески, юридически, технически услуги и др., включително външни оценители за процедурите за подбор. Целта на конкретната поддейност е чрез оказване на консултантска и експертна помощ да се осигури навременното и качествено изпълнение на функциите на УО. Предвидени са разходи за осъществяване на специфични услуги, за осигуряване на външна експертна помощ, но не и ограничени до: - преводачески услуги: целта на предвидената дейност е извършване на писмени и устни преводи на и от всички езици на Европейския съюз и други езици в следните сфери: дейности, свързани с ефективното и ефикасно управление и изпълнение на ОП НОИР; дейности в областта на образованието, обучението и интеграцията, необходими на ИА ПО в качеството й на УО; нормативни документи – вътрешни и международни; всяка друга дейност, свързана с изпълнението на ОП НОИР. - юридически услуги: Целта на предвидената поддейност е ангажирането при необходимост на експерти на граждански договор, които да оказват текуща помощ при оформяне на документи и прилагане на действащата нормативна уредба; консултанти - юридически или физически лица по договор за външна услуга, които да оказват специализирана помощ при работа с нормативни документи на ЕС, тълкуване и прилагане на специфични правила /напр. правилата за държавните помощи, превенция на нередностите и др./, предоставят становища по конкретни случаи, тълкувания на казуси, оформяне на договори и други документи с юридическа сила. - външна експертна и консултантска помощ, свързана с прилагането на ЗОП, финансовия контрол и отчитане, борбата с измамите и прилагането на антикорупционни мерки и други услуги, свързани с ефективното управление на ОП НОИР; - външна експертна помощ за извършване на оценка на предложения по обявените процедури за подбор по ОП НОИР. 2. Командировки, свързани с проверка на място на бенефициентите, както и работни срещи, срещи на междуинституционално и международно ниво и др. - целта на тази поддейност е да се създадат условия и осигурят финансови средства за осъществяване на наблюдение, контрол, системно събиране на информация и отчетност по напредъка и изпълнението на проектите. Тази поддейност предполага извършване на планирани и извънредни командировки от служителите в агенцията. Своевременното и добро планиране на тази поддейност, както и финансовото й обезпечаване ще допринесе за обективна оценка по напредъка на реализираните дейности, както и оценка на съответствието между планирани и осъществени дейности, оценка на съответствието между реализирани дейности и постигнати цели, изпълнение на заложените проектни индикатори, гарантиране на спазването на правилата за публичност и прозрачност. В посочената поддейност са предвидени и средства за участие на експерти, специалисти и ръководни служители в тематични групи, работни срещи, срещи на междуинституционално и международно ниво и др. в страната и в чужбина. Горепосочените дейности по ОПНОИР са допустими и за програмен период 2021-2027 г. по Програма „Образование“ при стриктно проследяване за липса на двойно финансиране на разходи. 363 296.36 356 024.13
Укрепване и повишаване на административния капацитет на Управляващия орган и бенефициентите на ОП НОИР: В рамките на тази дейност са предвидени две основни под-дейности: 1.Дейности свързани с постоянното укрепване и повишаване на адм. капацитет и проф. умения и компетенции на служителите в ИАПО. Анализът на данните за осигуреното през 2018 г. обучение на персонала показва, че 71 служителя на ИАПО са преминали през различни форми на обучение, като то е съобразено със спецификата на служебната ангажираност и нивото на отговорности на съответните служители. В преобладаващата си част обученията са насочени към въпроси, които са в пряка връзка с конкретната работа, което води до директно прилагане на елементи от тях в практиката. Статистиката по дирекции сочи сравнително балансирано разпределение на обученията, като с най-голям процент покритие на служителите е ГДВ (89%), а най-малък - Д ФПСП(58%). Може да бъде направено заключението, че във всяка дирекция над половината от служителите са участвали в обучения в зависимост от спецификата на работата. Сравнително малка част от служителите на ОПНОИР(24 души) не са посетили структурирано обучение през миналата година. 1.1.Обучения на служителите в страната: Предвиждат се различни по вид и форма обучения, свързани с управлението и изпълнението на всеки един етап от проектния цикъл; обучения, свързани с усвояването и прилагането на специфичната терминология на ЕС и Структурните фондове; специализирани обучения по чужди езици; дистанционни обучения и/или; обучения на работното място, свързани с работа с утвърдените в национален мащаб системи за регистрация и управление на проекти, както и със системи за счетоводство, финансов контрол и разплащания; работа с деловодни системи, системи за архивиране и системи за обработка на бази данни и др. В рамките на прогнозния бюджет се предвиждат над 80 обучения, като на база идентифицираните нужди и потребности и планиране на обученията се очаква средно 80 служители на годишна база да участват в поне едно обучение в страната. 1.2.Обучения на служителите в чужбина от международни обучителни институции, обмяна на опит и добри практики в страни–членки на ЕС (тематични модули, свързани както със спецификата в работата на отделите в дирекцията, така и с конкретни актуални проблеми в работата по управление на ЕСФ и ЕФРР), участие в работни срещи, работни посещения, семинари, стажове, конференции с цел запознаване с добри практики в усвояването на средствата по ЕСФ и ЕФРР и др. В рамките на прогнозния бюджет се предвиждат общо 50 обучения, като в най-добрия случай, на база идентифицираните нужди и потребности и планиране на обученията, следва средно 40 служители на год. база да участват в поне едно обучение в чужбина. 1.3.Семинари, работни срещи, обмен на добри практики, работни групи, заседания и други с представители на експерти от други УО, с представители на национални и европейски контролни органи и одитиращи институции, с цел обмен на добри практики. 2.Дейности, свързани с укрепване и повишаване на адм. капацитет на бенефициентите: семинари, работни срещи, работни групи, заседания и други с представители на бенефициентите с цел обмен на добри практики и/или разрешаване на практически казуси, подобряване изпълнението на проектите, както и учебни визити в други страни с цел запознаване с техния опит в изпълнението на финансираните по ОПНОИР дейности и организиране и финансиране на участие в специфични обучения, свързани с изпълнението, отчитането и устойчивостта на проектите по ОПНОИР. В рамките на дейността се предвижда вкл. организиране на съвместни мероприятия с други институции /ЕК,ф.и.,ИАОСЕС и др./, включ. покана на гост–лектори от институции или организации на ЕС по предварително избрани и съгласувани теми. УО планира да привлече външна помощ за укрепване на своя админ. капацитет и този на бенефициентите чрез използване на различни инструменти и програми на ниво ЕС. Горепосочените дейности по ОПНОИР са допустими и за програмен период 2021-2027 г. по Програма „Образование“ при стриктно проследяване за липса на двойно финансиране на разходи. 1 896 270.39 1 372 402.63
Обезпечаване на дейностите на Комитета за наблюдение на ОП НОИР, подкомитети и работни групи към него: Задължението за провеждане на Комитети за наблюдение е нормативно регламентирано, като в съответствие с разпоредбите на чл.16, ал.1 от ПМС № 79/10 април 2014г., заседания на Комитета за наблюдение на програмата се свикват най-малко два пъти в годината. За ОП НОИР се планира провеждане на две заседания на КН годишно, с което се гарантира обезпечаване изпълнението на възложените му, съгласно чл. 11 от ПМС № 79/10 април 2014 г. функции. В съответствие с разпоредбите на ПМС №79/2014г., КН може да създава при необходимост постоянни и временни подкомитети по специфични и текущи въпроси. За изпълнение на горните задачи е предвидено провеждане на заседания на подкомитети най-малко 2 пъти годишно (за всеки подкомитет). Предвид функциите на подкомитета/и за разглеждане на документи преди внасянето им в КН (на заседание на КН или писмена процедура) и на насоки за кандидатстване и др. документи, които се разработват в следствие на одобрени документи от КН, ще бъдат определени конкретния вид и брой подкомитети. Въз основа на направените предварителните прогнози е обезпечено финансиране на общо 8 броя заседания на подкомитети годишно. Във връзка със специфичните задачи и нужди, с цел обезпечаване работата на КН и подкомитетите, е предвидено създаване на работни групи, които ще имат спомагателен характер по отношение на функциите на горните. Заседания на работни групи ще се провеждат в зависимост от функциите, които са им възложени за изпълнение и определените конкретни задачи. Във връзка с изпълнение на функциите по координация, административна и организационно-техническата работа, свързани с дейността на всеки Комитет за наблюдение на програма, чиито секретариат е дирекция „Програмиране, наблюдение и оценка“ на ИА ПО, е необходимо осигуряване на материали за работа на КН, подкомитетите и работните групи. Горепосочените дейности по ОПНОИР са допустими и за програмен период 2021-2027 г. по Програма „Образование“ при стриктно проследяване за липса на двойно финансиране на разходи. 209 566.46 143 196.06
Подобряване и текуща поддръжка на материално-техническата база на структурите за управление на ОП НОИР: Дейността включва следните основни под-дейности 4.1.Закупуване на нова техника и оборудване за нуждите на служителите на ИАПО.Освен това, ежедневната работа на служителите с видеодисплеи, налага осигуряване на висококачествени монитори, а при необходимост, предвид това, че документацията вече ще се разглежда основно в ИСУН, и набавяне на допълнителни монитори за работа на служителите в дирекцията, занимаващи се с верификация и осъществяване на последващ контрол. Горното обосновава необходимостта от разчет на средства за техническо обезпечаване работата на ИАПО,за което се предвижда: 4.1.1.Доставки на техника-компютри,монитори,лаптопи,таблети,мултифункционални устройства,принтери–конкретния брой на предвидената за доставка техника ще бъде финализиран при подготовка на документацията за обществена поръчка. 4.2.Доставка/наем,ремонт на движимо и недвижимо имущество, използвано от УО-на база на извършен анализ на заеманите от ИАПО помещения или ще се пристъпи към наемане на нови офиси, или към ремонтиране и освежаване на настоящите,включително при идентифицирана необходимост ще бъде доставено и офис обзавеждане с оглед осигуряване на необходимите условия за работа на служителите. 4.3.Доставка на автомобили и разходи за поддръжка-4 бр.–във връзка с дейностите по техническа и финансова верификация на изпълнението от бенефициентите по грантови схеми, регионалните служители на ИАПО извършват месечно 100 командировки в страната.Предвид честотата и необходимостта проверките да бъдат извършени от двама експерта, целесъобразно е да бъдат закупени леки автомобили, с които да се обезпечи качественото изпълнение на задълженията им.В тази връзка е предвидено закупуване на 4 автомобила за регионалните офиси. 4.4.Доставка на канцеларски материали, тонер и хартия и други офис консумативи, както и закупуване на помощни печатни и други материали-при осъществяване на функциите на ИАПО, в качеството ѝ на УО на ОПНОИР, е необходимо да се обезпечи работата на служителите на дирекцията с материали и консумативи като тонер, копирна хартия, канцеларски материали, помощни печатни и други материалии др. 4.5.Режийни разноски и разходи за наем на регионалните офиси, които се помещават в сгради държавна, общинска или частна с-т.Предвидени са средства за обезпечаване на разходите за наем,вода,ток и др.,необходими за изпълнение на функциите по управл. на ОПНОИР. 4.7. Закупуване на телефонни апарати за служители на ИАПО с ръководни и представителни функции–с оглед на представителните функции на част от служителите на дирекцията, са предвидени ср-ва за закупуване на телефонни апарати, както и режийни разходи за служебни карти на служителите. 4.8.Софтуерни продукти за управление на счетоводството, човешките ресурси и др. 4.9.Поддръжка на уеб сайт на ИАПО има разработен и функциониращ уеб сайт http://opnoir.bg/,като с настоящата бюджетна линия се предвижда финансиране на неговото надграждане и поддръжката му. Необходимостта от създаването и поддръжката на уеб сайт е във връзка с ангажиментите на УО за създаване и поддръжка на уебсайта на оперативната програма, който е достъпен през портала на единния уебсайт, съгласно Регламент1303/2013 на ЕП и на Съвета от17.12.2013г. 4.10.Пощенски и куриерски и услуги–при осъществяване на функциите на ИАПО, произтичащи от Устройствения правилник, както и тези в качеството и на УО на ОПНОИР, се извършват разходи за пощенски и куриерски услуги, за които е предвидено финансиране в рамките на тази поддейност. Горепосочените дейности по ОПНОИР са допустими и за програмен период 2021-2027 г. по Програма „Образование“ при стриктно проследяване за липса на двойно финансиране на разходи. 1 631 619.27 1 246 265.68

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).