Подбор и наемане на персонал, ангажиран в социалната услуга: Целта на дейност 1 "Подбор и наемане на персонал, ангажиран в социалната услуга" е избор на подходящ персонал за качествено предоставяне на социални услуги в Кризисен център за лица в Община Велико Търново. В Кризисният център ще се гарантира предоставянето на качествени социални услуги, чрез осъществяване на подбор и наемане на лица с различна професионална област на компетентност. За целта ще бъдат назначени и наети следните лица: Управител, социален работник, касиер/домакин, психолог, медицински специалист, трудотерапевт, работник поддръжка, шьофор, хигиенист, невъоръжена охрана (пазач). За осъществяване на подбора и наемането на лица по проекта, ще бъде разработена и утвърдена "Процедура за подбор на персонал на Кризисен център за лица в Община Велико Търново", която ще подпомогне изпълнението на Проекта, реализиран от Община Велико Търново по ОП РЧР и по - конкретно: реда за кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за персонал в Кризисен център. Целта на процедурата е да гарантира предоставяне на качествени социални услуги за целевите групи по проекта и прозрачна конкурсна процедура, изградена на принципа на конкуренция въз основа на професионалните качества на кандидатите. Процеса на кандидатстване оценка и класиране на всички кандидати, ще се извърши без ограничение на правата им или привилегии, основани на раса, етническа принадлежност, пол, произход, сексуална ориентация, религия, политическа принадлежност, лично и обществено положите или имуществено състояние.
На официалната интернет страница на Община Велико Търново, ще бъде публикувана обява с посочени необходими документи за кандидатстване, изисквания за заемане на съответната длъжност, място и срок за прием на документи.
Подбора на персонала ще се извърши чрез провеждане на Конкурс по Кодекса на труда в два етапа: етап I - подбор по документи и етап II - индивидуално интервю с кандидатите. Успешно преминалите подбора лица ще бъдат класирани в списък и с одобрените кандидати по длъжности, ще бъдат сключени трудови договори, съгласно разпоредбите на трудовото законодателство в РБългария. С одобрените кандидати ще се сключат трудови договори. При започване на работа в Кризисният център всеки служител трябва да има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията на която е основана тя; отговорностите и задълженията които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни). Тези важни условия и изисквания, ще са детайлно описани в длъжностна характеристика, която всеки служител получава при сключване на трудовия договор. Ще бъдат сключени 21 бр. трудови договори по Кодекса на труда за срока на изпълнение на Проектните дейности.
Поради реална възможност за отпадане на някое от назначените лица (постъпване на работа при друг работодател или настъпване на друго обстоятелство) и необходимостта от назначаване на друго лице за предоставяне на услуги, дейността по назначаване е заложена за целия период от изпълнение на проекта. |
0.00
|
0.00
|
Въвеждащо, надграждащо обучение и супервизия на персонала: Въвеждащото, надграждащо обучение и супервизия на персонала на Кризисен център "ТЪРНОВГРАД" цели изграждане на знания и умения относно спецификата при предоставяне на социалните услуги в Центъра и за лицата от целевите групи по проекта, както и подпомагане на персонала за мотивация и подобряване качеството на работа. Обучението цели да представи спецификите, нуждите и подходите на работата с лицата от целевата група по Проекта. Обучението цели да подкрепи персонала в установяването на подхода си съобразно изискванията на предоставяната услуга и груповата динамика в процеса на работа. Супервизията цели повишаване на професионалната компетентност, снемане на напрежение в трудни работни ситуации, създаване на пространство за изява и преработка на чувствата.
Въвеждащото обучение цели осигуряване на информация за политиката и практиките в областта на социалната услуга, основните нормативни документи, институции и партньорски организации, свързани с предоставяне на услугата. Обучението цели екипа да бъде обучен и за работа с поверителна информация, лични данни.
След приключване на въвеждащото обучение всички участници следва да имат ясно разбиране за същността и обхвата на услугата "Кризисен център", ценностите и философията на които е основана тя, отговорностите и задълженията които трябва да спазва персонала в услугата, организационните връзки и взаимоотношенията ( външни и вътрешни).
Надграждащото обучение цели да надгради придобитите професионални умения и знания, както и да предостави възможност за обсъждане на конкретни случаи от практиката и развитието на екипните принципи на работата.
Екипната Супервизия и при необходимост индивидуалната са насочени към членовете на екипа. Супервизията цели да предостави възможност на всеки специалист от екипа да анализира своята работа, усещания и чувства, да изясни ролите и очакванията си във връзката с клиента. |
0.00
|
0.00
|
Разкриване и функциониране на социалната услуга: Кризисен център - комплекс от социални услуги за деца и/или лица, пострадали от насилие, трафик или друга форма на експлоатация, които се предоставят за срок до 6 месеца и са насочени към оказване на индивидуална подкрепа, задоволяване на ежедневните потребности и правно консултиране на потребителите или социално-психологическа помощ, когато се налага незабавна намеса, включително чрез мобилни екипи за кризисна интервенция
Кризисен център за лица - блок 1 гр. Велико Търново, ул. "Драган Цончев" № 8, с капацитет 15 места ще бъде профилиран с целева група - лица (възрастни/родители и деца) пострадали от домашно насилие".
Кризисен център за лица - блок 2 гр. Велико Търново, ул. "Драган Цончев" № 6, с капацитет 15 места ще бъде профилиран с целева група - възрастни в риск.
Услугите предоставяни в Кризисният център при Кризисна интервенция ще се фокусират върху актуалните проблеми, свързани с преодоляване на кризата, най-често с продължителност от 1 до 6 седмици. При приемане на потребител в криза, в зависимост от спецификата на случая се извършва комплекс от спешни мерки за осигуряване на незабавно облекчаване на симптомите и подобряване факторите на средата, с цел бързо стабилизиране на емоционалното състояние на нуждаещото се лице. Работата по случай е свързана с изпълнение на следните дейности:
- оценка на кризисната ситуация, оценка на риска и на неотложните потребности на пострадалото лице, оценка на ресурсите за справяне с кризата
- създаване на план за спешни мерки съвместно с пострадалото лице, съобразно оценката на случая
- емоционална подкрепа – спешна психологическа подкрепа за преодоляване на шока, тревогата и силните емоции, породени от кризата
- социална подкрепа – спешна практическа помощ за задоволяване на неотложните нужди на лицето от храна, подслон, вещи от първа необходимост и др., гарантиращи физическото му благосъстояние и сигурност
- насочване и застъпничество – осигуряване на достъп до необходимите институции за подкрепа, хуманитарна и социална подкрепа. Осъществяване на връзка и насочване към служби, програми и услуги за посрещане на спешните нужди на лицето
- подготовка за овластяване – информиране относно програмата по овластяване, договаряне със специалиста за самостоятелна работа на потребителя по постигане на определени цели и задачи
- мониторинг и оценка на услугата – оценка на постигането на целите (от гледна точка и на лицето, и на специалиста) и степента на удовлетвореност на лицето.
В Кризисен център за лица от екипа на услугата ще се предоставят 24-и часови услуги, консултативни услуги и Мобилни услуги, с цел консултиране на лица, нуждаещи се от подкрепа, психосоциална работа за преодоляване на кризи, медицински консултации, медицинска помощ и други. Консултативните услуги в Центъра и Мобилната работа ще бъдат неразделна част от дейността на екипа, като отчитането на работа по случаи ще е за лице, ползвател на услугата, за ден (работен/календарен) съгласно Условия за кандидатстване по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.029 „ИНТЕГРИРАНИ ДЕЙСТВИЯ ЗА УСТОЙЧИВО ГРАДСКО РАЗВИТИЕ” по ОП РЧР 2014-2020 година. Мобилната работа ще се предоставя от екипа на услугата чрез наето транспортно средство за целия период на реализиране на проектните дейности. Ще бъде проведена процедура чрез събиране на оферти с обява, съгласно ЗОП за избор на изпълнител на услуга по наемане на превозно средство за нуждите на Проект "Кризисен център" за лица. Процедурата ще се проведе съгласно изискванията на ЗОП.
Настаняването в Кризисен център включително и спешно, навременната психологическа подкрепа и социалното застъпничество са дейности, които ще създадат базисните условия за справяне в ситуация на криза. Непрекъснатия денонощен режим на работа на Кризисния център ще даде възможност за навременна подкрепа, която в отделни случаи е животоспасяваща. |
238 495.00
|
100 647.95
|