Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The current project proposal presented by MIM - Bulgaria Jsc. is the result of strategic management decisions to improve the overall organization of work in the company. Its implementation will allow development of managerial capacity through the implementation and integration of information ERP system, bringing together all company's activities related to resource management, business processes, customer service, collection, processing and analysis of data, storage, finance, waste and marketing.
To achieve the objectives of the project will acquire and deploy appropriate ICT-based system for managing the company resources. Marketing of quality products is a combination of multiple managerial, administrative and technological processes that are essential to increase productivity and competitiveness of the company, and are a precondition for export.
Activities through to achieve the basic and specific objectives of the project are:
1. Activities to develop and strengthen the management capacity through re-certification already introduced by the company management systems according to ISO 14001: 2015 and 9001: 2015.
2. Activity to encourage the use of ICT technologies and services through the implementation and integration of ERP system;
3. Activities to promote the use of ICT technologies and services by purchasing new equipment necessary for the operation of ERP system;
4. Visualization of the project.
These activities are necessary to successfully manage processes within the company and permanently overcome the problems related to the control and organization of production and administrative activities, processing, exchange and storage of information, creation of analytical information for making effective management decisions managing relationships with suppliers and customers, personnel management and waste. The expected results will be reflected in improved capacity and successful presence of intense competitive foreign markets.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез ре-сертификацията на вече въведените от предприятието системи за управление съгласно ISO 14001: 2015 и 9001:2015.: МИМ - България АД разполага със сертификати за системи за управление съгласно стандарти ISO 9001:2008 и ISO 14001:2004, които са отговарят на условието да бъдат валидни до 16.06.2017г. Целта на одита е да се потвърди поддържането на съответствието, ефикасността на наличните СУК и да се продължи действието на сертификатите. Със заложените по проекта ре-сертификации дружеството ще премине към по-новите версии на ISO 9001 и ISO 14001. Към момента дружеството работи при условията на внедрен стандарт ISO 9001:2008, с валиден сертификат до 03.02.2018г. и област на приложение: "Проектиране, разработване, производство, доставка и монтаж на офис мебели, кухненско, хотелско и друго мебелно обзавеждане." Чрез ресертифицирането му ще бъде извършен преход към изискванията на ISO 9001:2015. Преминаването към по-нова версия на вече приложения стандарт за управление ще е в основата на предстоящите процеси по реализиране на стратегията на дружеството като: създава предпоставки за стратегическия анализ на процесите, регламентира основните (бизнес), управленските и подкрепящите процеси с ефект за увеличаване на производителността, намаляване на разходите, намаляване на времето на реакции и предприемане на изпреварващи действия, създава еднозначни предпоставки за подобряване на развойната дейност и оттам на продуктите и услугите на дружеството, подобрява квалификацията и мотивацията на персонала, благоприятства екипната работа, създава възможности за стратегическа ориентация на структурни звена (стратегически бизнес единици), развива фирмените ценности, уеднаквява и усъвършенства документацията и документооборота, гарантира интегрирането на важни аспекти от всички системи, превръща качеството в стратегически фактор за успех. Към момента дружеството работи при условията на внедрен стандарт ISO 14001:2004, с валиден сертификат до 17.09.2017г. и област на приложение: "Проектиране, разработване, производство, доставка и монтаж на офис мебели, кухненско, хотелско и друго мебелно обзавеждане." Чрез ресертифицирането му ще бъде извършен преход към изискванията на ISO 14001:2015. Преминаването към по-нова версия на вече приложения стандарт за управление ще допринесе за: идентифициране и оценка на негативните аспекти от дейността на дружеството по отношение на околната среда и свеждане до минимума им. Специфични моменти при въвеждането на стандарта са: определяне и оценяване на възможни рискове за постигане на повишена резултатност спрямо околната среда; доброволно поемане на ангажименти по отношение на околната среда и активен обмен на информация със заинтересованите страни; концепция за жизнения цикъл на продукта; засилен контрол върху изнесените процеси. Стандартът не определя конкретни показатели за резултатност спрямо околната среда, но изисква дружеството да определи своите измерими показатели за оценка на изпълнение на целите, които да бъдат обективни, удостоверими и възпроизводими. Предимствата за дружеството: повишено доверието на партньори и външни заинтересовани страни; подобрени екологични показатели; минимизиран риск от екологични инциденти и последиците от тях; пренасяне на добрите "зелени" практики извън организацията; ефикасен контрол на потреблението на ресурсите и до намаляване на разходите. Целта на дейността по развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез ресертифициране на ISO 9001 и ISО 14001 е установяването на стабилна система за бизнес управление, което ще подобри имиджа и конкурентоспособността на фирмата, както и ще създаде предпоставки за реализиране на износ. Дейността включва изпълнението на следните поддейности: 1. Актуализиране на съществуващите системи за управление съгласно новите версии на стандартите EN ISO 9001:2015 и EN ISO 14001:2015 2. Ресертифициране на съществуващите системи за управление съгласно новите версии на стандартите EN ISO 9001:2015 и EN ISO 14001:2015 Дейността ще започне през 4 ти проектен месец и ще е с обща продължителност 6 месеца. 19 000.00 14 050.00
Дейност за насърчаване използването на IT технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на ERP система: Дейността цели придобиване и въвеждане на ERP система, съобразена с предмета на дейност на предприятието. Към момента дружеството не разполага с подобен софтуер. Развитието на дружеството, трайното установяване на вътрешния и външен пазар, непрекъснатото разширение на асортимента на предлаганите продукти налага абсолютната необходимост от внедряването на софтуерен продукт, осигуряващ лесно управление и моделиране на протичащите бизнес процеси във всичките им направления. Предвиденият за внедряване софтуерен продукт ще включва следните модули: Маркетинг, Продажби, Доставки, Производство, Склад и Управление на склад (WMS), Сервиз, Управление на отпадъците и Финанси и счетоводство, Дълготрайни активи. Предвижда се системата да позволява всички потребители в дужеството да работят в една база данни, като достъпът им до определена информация ще се ограничава единствено от заеманата позиция и предоставените права на достъп. Това ще позволи данните да бъдат въвеждани в точката на възникване в реално време, което ще доведе до увеличаване на бързодействието на изпълняваните дейности и самоконтрол между служителите на ниво оперативна дейност. Предварително ще бъдат дефинирани всички етапи от процеса по внедряване на системата и ще бъдат установени стандартите за извършване на всяка една дейност. Методологията по внедряване включва следните основни етапи: Етап 1: Анализ и проектиране, Етап 2: Настройка и тестване, Етап 3: Въвеждане в експлоатация и Етап 4: Поддръжка при стартиране. Етап 1: Анализ и проектиране включва детайлно запознаване с изискванията на предприятието към функционалностите на бъдещата софтуерна система за управление на бизнес процесите. Основните дейности, застъпени в този етап са: изготвяне и одобряване на наръчник на системата, провеждане на първоначална среща за запознаване на екипа по разработване и внедряване и екипа на фирмата кандидат, инсталиране на продуктите, които следва да залегнат в бъдещата система, провеждане на първоначално обучение на ключовите потребители върху стандартните функционалности на всеки от продуктите, детайлно анализиране на основните процеси, които следва да бъдат обхванати от системата, проектиране на процесите в логиката на системата., подготовка на анализ и приемането му от двете страни. Краен продукт на етапа: анализ, който бележи цялостния обхват на проекта. Етап 2: Настройка и тестване включва настройка и тестване на бизнес процесите в системата. Основните дейности, застъпени в този етап са: първоначална миграция на данни в новата система за тестови цели; настройка и/или адаптация на стандартни функционалности съгласно поставените от клиента изисквания, настройка на системата, тестване на системата и отстраняване на недостатъци; приемане на работеща система. Краен продукт на етапа: Настроена и тествана система. Етап 3: Въвеждане в експлоатация включва преминаване към продуктивна работа със системата. Основните дейности, застъпени в този етап са: изготвяне на подробна потребителска документация по роли, инсталиране на окончателна конфигурация, окончателно въвеждане и / или мигриране на данни. Краен продукт на етапа: Продуктивна система. Обучени ключови потребители за работа със системата. Етап 4: Поддръжка при стартиране включва съдействие на крайните потребители при ежедневната им опериране със системата. Основните дейности, застъпени в този етап са предоставяне на поддръжка на място на крайните потребители след стартиране на продуктивна работа със системата. Краен продукт на етапа: Издаване на първи документи от системата. За техническо обезпечаване на ERP системата кандидатът предвижда закупуването на ДМА, които ще се използват за целите на проекта. За изпълнението на дейността са предвидени средства в размер на 330 000,00 лв., които са необходими за внедряване на системата и придобиване на лиценз за 14 бр. потребители. 330 000.00 327 700.00
Дейност за насърчаване използването на IT технологии и услуги ,чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функциониране на ERP системата: Оборудването ще допринесе за процеса на ефективно внедряване на ERP системата. В рамките на тази дейност ще бъдат поръчани, закупени, доставени и пуснати в експлоатация следните ДМА, които ще допринесат за въвеждането на ERP системата: - Терминален сървър – 1 бр. - Система за архивиране и съхранение на данни - 1 бр. - Сърверен шкаф - 1 бр. - Компютърна мрежа с 14 броя изходящи точки, включваща: Непрекъсваемо токозахранване UPS /1 бр. за сървър и 1 бр. за захранващата мрежа/ – общо 2 бр., кабелна и захранваща мрежа - 14 бр., комутатор - 2 бр. - Дигитална баркод система /необходима за функциониране на модули "Склад" и "Доставка" - 4 бр. Термалният сървър ще служи за достъп до базата данни. Те трябва да бъдат защитени от устройство с непрекъсваемо ток захранване. За да може потребителите да достигат до термалния сървър е нужна стабилна локална мрежа. Тя е изградена от комплекс от устройства, монтирани в сървърен шкаф – комутатори с необходимите им приложения с нужните настройки и свръзки по между им, които се защитават с непрекъсваемо токо захранване /ЮПС/ . Чрез изградената безжична мрежа се усигурява връзка с баркод скенерите, нужни за модулите СКЛАД И ДОСТАВКА на управленския софтуер. Инвестицията ще допринесе за качественото изпълнение на дейността и проекта,тъй като закупуването на оборудването ще спомогне за функциониране на Системата за управление на ресурсите и ще се постигне по-добро обслужване на клиентите, а оттам и увеличаване производителността и рентабилността на компанията посредством намаляване на производствените разходи, подобряване на ресурсната и енергийната ефективност. Със закупуването на гореспоменатото оборудване, фирмата ще реализира своята дейност за придобиване на ново оборудване,необходимо за функционирането на ERP системата. Новият сървър, мрежа и баркод система са необходими за работата на системата за управление на ресурсите, ще обслужват голям обем работа, като с това ще се намали броя на системите за обслужване на същия обем.Със закупуването и внедряването на оборудването за софтуерната ERP система, "МИМ България" АД ще подобри поверителността , целостта и наличната информация за клиентите, доставчиците и фирмата като цяло.Като резултат от изпълнение на дейността ще си осигури контрол на вътрешната обработка на информацията и ще има възможност да се проследи статуса и състоянието на поръчките от клиентите.Ще има възможност за генериране на голям обем информация и сигурност на информационните носители. Чрез внедряването на баркод системата, по всяко време ще има информация за наличието на стока в склада, както и нейното местоположение в склада. Ще се съкрати времето по подготовка на поръчките и тяхната експедиция. Чрез внедрените технологии ще се постигне повишен управленски капацитет и растеж на предприятието, по-висока производителност, ще се намалят производствените разходи.В резултат на това, фирмата ще подобри своите пазарни позиции и конкурентоспособността си на българския пазар.Реализацията на проекта ще спомогне за опазването на околната среда и енергийната ефективност на предприятието,тъй като ще се използва поенергийно ефективно оборудване с намалена средна годишна консумация на енергия.Въвеждането на такъв тип оборудване е свързано с подобрения в захранването, охлаждането,вентилацията и др.Закупуването на енергийно ефективен сървър и създаването на мрежа за 14 потребители ще намалят сметките за електрически ток и емисиите от парникови газове,които са вредни за околната среда. 72 920.00 81 018.00
Визуализация на проекта: Дейността по информиране и публичност по проекта има за цел да се информира широката общественост за целите по проекта, заложените дейности и постигнати резултати, както и да се популяризират възможностите и приноса на Европейския съюз, Европейския фонд за регионално развитие и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 2020г. В процеса на подготовка и провеждане на кампанията за информираност и публичност, с цел недопускане на отклонения от нормите и правилата се предвижда прилагането на следните методи за изпълнение на дейността, които са изцяло съобразени с изискванията, предвидени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020” и общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ, и особеностите и целите на проекта. Ще се осъществяват периодични дейности, които да информират обществеността за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати – съобщения и информация в сайта на кандидата. Всички разработени, издадени и разпространени в рамките на проекта материали (информационни табели, тефтери, публикации и съобщения), ще бъдат визуализирани според всички изисквания – емблемата на ЕС; упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014 - 2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименование на проекта, стойност на БФП и т.н. Чрез реализиране на дейността по информиране и публичност ще се популяризира високият социален ефект от постигнатите по проекта резултати и се създаде предпоставка за устойчиво развитие. Дейността ще се изпълни на два етапа: 1). По време на първия ще бъде избран външен изпълнител за осъществяване на дейността, а по време на втория – ще бъдат изготвени, доставени и монтирани информационните и визуални материали, осигуряващи публичността на проекта. Ще бъдат изготвени следните информационни и визуални материали: - Поставяне на 2 броя информационни табели - 1 бр. в производствената база на МИМ - България АД в с. Петково и 1 бр. в гр. София, където ще са ситуиран сървъра за работа с ERP системата, с размер 70х50 см, пълноцветен печат, ламарина със самозалепващо фолио, информираща за получената финансова подкрепа по проекта по линия на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г. На табелата ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; ЕФРР; като тази информация ще заема минимум 25% от площта на табелата; общото лого на програмен период 2014-2020 г.; наименованието на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г.; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. - Информационни тефтери – 50 бр. ще бъдат изготвени печатни информационни материали тефтери, които ще съдържат: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014 2020г. с наименованието на ОПИК, адреса на единния информационен портал. - Поставяне на стикери (пълноцветен печат, самозалепващо се фолио/текстилни за СРО) върху закупеното в рамките на проекта оборудване, информиращи за финансовата подкрепа на ЕС, ЕСФ, общото лого за програмен период 2014 2020г. и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 2020 г., при реализиране на съответната доставка. - Всички документи, които ще се изготвят по време на изпълнението на проекта ще бъдат на бланка, съдържаща логата и слоганите на ЕС, ЕФРР, общото лого за програмен период 2014 - 2020г. и ОПИК; - Периодично публикуване на информация за напредъка по изпълнението на проекта на интернет страницата на компанията. Информация за приноса на ЕС и ОПИК 2014 2020 г. ще бъде включена и в публикуваните обяви за публични покани в интернет порталите http://www.eufunds.bg/ и ИСУН 2020. 2 000.00 640.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).