Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The “Different, but together" project has two main, interconnected and building upon each other stages. 

Stage 1 – Development (update) of an individual strategy and plan for work in a multicultural environment that is based on the particular needs of the educational institution – its goal is to improve the educational specialists’ skills to assess their own resources to work in such an environment and to plan and implement appropriate measures in accordance to the desired goals identified in the strategy. The specialists will enrich their strategic planning and implementation skills. The newly elaborated documents will become part of the internal regulations of the educational institution and they are to be updated annually with the active participation of the entire team. In the long run this will ensure the timely and adequate provision of fundamental elements that are needed to build a favorable and encouraging environment for both the specialists and the students and their families. 

Stage 2 – Enhancement of the pedagogical specialists’ knowledge and skills to work in a multicultural environment through participation in trainings. They will provide additional theoretical knowledge about cultural diversity and what factors are needed to facilitate the educational integration of students with different ethnic background. In addition, the trainings will encourage the participants to review and reassess their attitude towards the diversity they can come across in the classroom. This process directs them towards creating and sustaining an inclusive environment that recognizes the differences and adapts the environment and processes according to the individual needs of the students.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Създаване на модел за оценка и усъвършенстване на капацитетa за работа в мултикултурна среда (създаване и внедряване на стратегия и план): Цел: да се изгради цялостен модел за оценка на капацитета на институцията за качествена работа в мултикултурна среда, въз основа на който образователната институция да разработва и прилага регулярни планове за усъвършенстване Насърчаващите култура и климат в класната стая/занималнята са от съществено значение както за академичните постижения на учениците, така и за тяхното социално, емоционално и физическо развитие и благосъстояние. Средата в училище/детската градина трябва да се разглеждана като взаимосвързана система от: - физическа и социално-емоционална сигурност; - процес на преподаване и усвояване на нови знания; - междуличностни взаимоотношения; - връзка на образователната институция с общността; - институционална среда (например, лидерство, професионални взаимоотношения). В допълнение трябва да отбележим, че все по-ясно се наблюдава тенденцията класната стая/занималнята да е среда, в която децата са носители на различни етнически, религиозни, културни и езикови особености. В този смисъл, тази взаимосвързана система трябва да е в постоянен процес на самоактуализация и адаптация спрямо нуждите и характеристиките на децата, чието балансирано развитие е в центъра на образователните и социалните грижи. Образованието в мултикултурна среда не е крайна цел, която се постига еднократно, а по-скоро подход, който цели включването на всички ученици и отчита тяхната индивидуална стартова точка и житейски контекст, запознава всички деца и изгражда у тях уважение и приемане на различните култури. При разработването на настоящия модел за оценка на капацитета за работа в мултикултурна среда ще се обърне внимание на конкретни аспекти на междукултурното взаимодействие и до каква степен те са отразени както в нормативната уредба на образователната институция, така и в практиките и процесите, в които участват децата и учениците. Ще бъдат разгледани както физическата среда, така и обичайните взаимоотношения и образователен процес в учебното заведение наред с връзката и взаимодействието с родителите (общността) на учениците като другите значими възрастни в живота на едно дете. В този смисъл моделът ще предложи инструменти на ниво: - образователна институция – какви политики и програми са налични и какво е необходимо за ефективна работа в мултикултурна среда; - педагогически и непедагогически специалисти – каква оценка поставят самите те на работата си в мултикултурна среда, какви са техните нагласи и как разбират своята роля; - ученици – какво смятат самите ученици за културата и климата в образователната институция и как се чувстват в нея; - общност – как общността, и в частност родителите на учениците, оценяват образователната среда на техните деца. Сдружение "У.Т.Р.Е." ще приложи модела с деветте партньора с цел събиране на входяща информация както за съществуващите политики, практики и ресурси за работа в мултикултурна среда, така и за идентифициране на пропуски и нужда от допълнителна подкрепа и обучения на педагогическия и непедагогическия персонал. Въз основа на данните от приложените инструменти, сдружението ще изготви анализ на резултатите и съвместно с партниращите образователни институции ще създаде (или обнови там, къде вече съществува) стратегия и краткосрочен план за усъвършенстване на капацитета за всяка една образователна институция. Всеки план ще разполага със следното съдържание: - анализ на действителното състояние на дейността на образователната институция; - анализ на настоящия капацитет на специалистите за работа в мултикултурна среда; - анализ на средата в образователната институция от страна на учениците; - анализ на средата в образователната институция от страна на родителите (важи както за училището, така и за детските градини партньори по проекта); - препоръки за повишаване капацитета на персонала за работа в мултикултурна среда; - препоръки за подобряване средата в образователната институция, с цел повишаване капацитета на работа в мултикултурна среда. 18 616.00 20 849.92
Дейност 2 А - Краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на квалификационни кредити: Цел: 142 педагогически специалисти от деветте партниращи образователни институции успешно преминават краткосрочни обучения с присъждане на квалификационни кредити, които да повишат компетентностите им – знания, умения и отношения за работа в мултикултурна среда. Изпълнението на тази дейност се предвижда да се реализира от външен кандидат (обучителна организация) избран по установения законов ред. Заложени са две обучителни програми, по които да бъде обучен всеки от педагогическите специалисти и директори от партниращите образователни институции: - Методи и подходи за работа в мултикултурна среда; - Ефективно управление на мултикултурната образователна среда. Избраните обучителни програми ще разглеждат същностните характеристики, стратегии и подходи за ефективно управление в условията на мултикултурна среда, в предучилищното и училищното образование. Ще се представят модели и технологии за работа със семейства от етнически малцинства, които биха повишили родителската отговорност и мотивация за оказване на подкрепа на обучението, възпитанието и социализацията на техните деца и ученици. Разглеждат се начини за стимулиране ученето в мултикултурна среда. Участниците в обученията ще получат практически насоки за работа в посока успешна образователна и социална интеграция за представителите на етническите малцинства, както и за прилагане на конкретни иновативни подходи, методи, средства и техники за ефективна работа с родители. Ще се постави акцент върху функционалните стратегии за изграждане и управление на мултикултурната образователна среда, ролята на учителя, който мотивира, насърчава и подпомага личността на детето и ученика, съобразно индивидуалните му особености, интереси и постижения. Внимание се отделя на лидерството в класната стая, делегирането и споделянето на отговорности, ефективните взаимоотношения между децата и учениците, основани на взаимно доверие и уважение. По време на обученията, обучаемите се предвижда да решават различни практически казуси и дидактически задачи с помощта, на които да развиват своята интеркултурна компетентност. Ще се конструират и представят иновативни модели за работа в мултикултурна среда. За успешното реализиране на обученията ще се приложи комбинация от различни обучителни методи, съобразени със спецификата на обучението на възрастни. Методите се основават на автономност, рефлексия и тестване на различни инструменти и техники създаващи вътрешна мотивация и включващи фронтални лекции, презентации, дискусии, индивидуална и групова работа и др. Предвижда се да се редуват активни (практически) дейности с теоретични модели, които да правят връзка с практиката и опита на педагогическите специалисти. Обученията ще се базират и на методите за самостоятелно учене, самооценяване и консултиране. В Дейност 2 А - Краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на квалификационни кредити са предвидени две обучения, които покриват следните тематични направления: - "Методи и подходи за работа в мултикултурна среда – обучение, което завършва с присъждане на три квалификационни кредити и в което ще се включат 142 педагогически специалисти от деветте партниращи учебни заведения. - "Ефективно управление на мултикултурната образователна среда" – обучение, което завършва с присъждане на три квалификационни кредити и в което ще се включат 142 педагогически специалисти от деветте партниращи учебни заведения. 133 196.00 137 360.72
Дейност 2 Б - Краткосрочни обучения, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити: Цел: Педагогическите специалисти и образователните медиатори утвърждават уменията си за съвместна ефективна работа в мултикултурна среда Изпълнението на тази дейност се реализира от екип лектори на Сдружение „У.Т.Р.Е.“. На първо място обучението предоставя възможност на педагогическите специалисти и образователните медиатори да осмислят важността на съвместната си работа по отношение на мотивацията и образователните постижения на учениците, с които работят. В тази част се разглежда цялостния институционален климат в учебното заведение и ролята на всички значими за децата възрастни. Дори и най-квалифицираните преподаватели, които се стремят да осигурят равнопоставеност и качествено образование за всички, срещат затруднения в работата си, ако именно този включващ и приветлив институционален климат и сътрудничество не са налични. Ще се обърне внимание на разработените в началото на проекта документи за усъвършенстване на капацитета за работа в мултикултурна среда и до каква степен те отразяват системен подход и участие на различни специалисти. Обучението ще предостави на преподавателите и на другите експерти практически насоки и идеи за ежедневната им работа към изграждане на атмосфера на уважение към многообразието и включването. Преподавателите и образователните медиатори ще разгледат различни практически похвати как да: - поощряват индивидуалната и групова идентичност на учениците (включително майчин език, семейни традиции, особености на общността); - помогнат на учениците да изградят критично мислене по отношение на предубежденията и да отстояват себе си в такава среда; - включват членовете на семейството в съвместно вземане на решения относно ученето, развитието и социалния живот на техните деца в класната стая. В последната част на обучението участниците ще разгледат различни практики в подкрепа на продължаващото професионално развитие в областта на приемане на многообразието. Придобитите знания и умения се разглеждат не само като самоцел, която специалистите да „копират“ в ежедневната си работа, но и като началната точка на един непрекъснат процес на себеусъвършенстване. Педагогическите специалисти и образователните медиатори ще разгледат начини за критичен анализ на собствената си работа и взаимодействие с учениците, споделяне на конкретни идеи за подобряване процеса на учене и мотивиране на другите специалисти за подобряване качеството на работа. 47 867.00 47 550.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).