Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Our project proposal is focused on young people who have been residing in homes for children deprived of parental care and who are currently using residential care services. All surveys, as well as statements of state institutions relevant to the care of children and young people, indicate that this target group has a deficit of basic social skills that allow adequate integration into society. They have partial or complete lack of specific skills such as full integration into the labor market, planning of important life events, skills for good communication and cohabitation with others, knowledge of civil rights and obligations, etc. The listed problems make it difficult for these young people to socially adapt and develop, as well as to uncover their potential and possible talents. The adopted in 2010 national strategy for "deinstitutionalization of children in Bulgaria" and the subsequent closure of social homes led to the adoption of children and young people into new residential care services. Unfortunately, some objective and subjective difficulties in new services, such as the inherited youth development problems, insufficient staffing, etc., hamper the qualitative overcoming of the above-mentioned social deficits.
In order to support and help these young people to cope with the above-mentioned deficits and to advance their personal development, we plan to carry out a set of activities that include: interactive group trainings; individual and group consultations by specialists; training on digital competences; development of interests and talents through acquaintance with theatrical and dance art.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване на програма за подкрепа на личностното развитие и социалното включване на младежи в неравностойно положение, настанени в резидентни услуги и изготвяне на учебни материали: С настоящата дейност целим разработването на програма за подкрепа на личностното развитие и социалното включване на деца и младежи, настанени в резидентни услуги. Целевата група, към която е насочено проектното ни предложение е младежи до 29 годишна възраст, ползватели на услуги за резидентна грижа, изпитващи затруднения при социалната си адаптация. Тези младежи са отглеждани в домове за деца лишени от родителска грижа, поради което се наблюдават дефицити на основни социални умения и компетенции, затрудняват се при включването си на пазара на труда, както и при планиране на целите си. Закриването на социалните домове и приемането им в новите резидентни услуги не решават голяма част от тези проблеми. Те са в риск от бедност, а част от тях са с психични и/или физически увреждания. Предвид спецификите на описаната целева група предвиждаме да изготвим специална програма, отчитаща индивидуалните особености на потребителите. Чрез нея ще бъдат систематизирани действията, подкрепящи развитието на основни умения и компетенции. Програмата ще подпомогне специалистите, извършващи обучението, груповото и индивидуално консултиране. Предвиждаме програмата да е фокусирана върху: - специализирана подкрепа, провеждане на дейности за компенсиране на трудности в личностното развитие; - развиване на таланти и насърчаване на взаимопомощта; - професионално развитие и насоки; - придобиване на умения за самостоятелен живот; - осигуряване на съдействие за психологическо, социално, правно, здравно, трудово, логопедично и друго консултиране на младежите и др.; На база изготвената програма и нейното съдържание ще бъдат разработени учебни материали за включените в проекта младежи - учебно помагало на хартиен и дигитален носител. Учебното помагало ще бъде отпечатано в тираж 100 бр., които освен за преките участници в заниманията, ще бъдат осигурени бройки и за други услуги от резидентен тип, неучастващи в този проект, с което целим да мултиплицираме ефекта от разработването му. То ще бъде добре илюстрирано, за да бъде достатъчно привлекателно и да представя нагледно материалите за обучението, което ще ги направи по-лесно достъпни и разбираеми. Всеки един от младите хора-участници ще се сдобие с пълен комплект материали. 10 000.00 11 000.00
Прилагане на разработената програма чрез интерактивни групови занимания и индивидуални и групови консултации: Интерактивните групови занимания целят в максимално достъпна форма да предоставят информация, да изградят познания, да мотивират промяна и да формират начални умения. Те представляват три модула, озаглавени: Интеграция в обществото; Практически умения за живота; Самостоятелен живот. Модулът Интеграция в обществото обхваща темите: основни социални и комуникативни умения; живот и сътрудничество с другите; възможността да планираш живота си; способността да живееш с другите. Модулът Практически умения за живота включва темите: основни практически умения, основни битови умения; умения за самостоятелен живот; нашите права и задължения като граждани. В модулът Самостоятелен живот са включени: как да открием своята професия; как да си намерим работа; как да си намерим жилище/квартира; как да се предпазим от измама и експлоатация. В интерактивните занимания са широко застъпени онагледяването на разискваните теми чрез дигитални и традиционни средства, както и множество упражения и игри, в които самите участници ще могат да изразяват мнения и да провокират дискусии. Индивидуалните консултации целят да оказват подкрепа на младите хора, по теми и въпроси, които са значими за тях и ги вълнуват. В свободна и непринудена форма, младежите ще могат да изградят доверителни отношения със специалистите и да получат желаната информация и отговор, които към момента не достигат до тях. Груповите консултации също целят да оказват подкрепа на младите хора, по предварително одобрени теми, както и по спонтанно възникнали въпроси от живота им в социалната услуга и навън. По този начин ще се подпомогнат специалистите от услугата, ще се подобри и качеството й. Младежите ще развият и усъвършенстват уменията си. Груповата форма ще подобри сътрудничеството и взаимодействието между самите млади хора от услугите. 23 717.00 31 583.13
Обучение по дигитална компетентности: Тази дейност предвижда провеждане на обучение за придобиване на ключови компетентности от област 4 - дигитална компетентност на 25 младежи в неравностойно положение, включително такива с увреждания и в риск, настанени в резидентни услуги. Младежите, които ще бъдат включени в проекта, често изпитват затруднения при социалната си адаптация и реализацията си на пазара на труда поради дефицити на основни умения и компетенции, в това число и дигитални компетентности. Затова планираме да проведем обучение, което да формира знания и умения подпомагащи до голяма степен по-доброто социално включване на младежите и подобряване на компютърната им грамотност, което от своя страна ще подпомогне включването им в пазара на труда. Младежите ще имат възможност да се запознаят с операционната система MS Windows и текстообработващата програма MS Office и работа с интернет. В курса на обучение ще са заложени теми свързани със организация на работното пространство; създаване и работа с документи; въвеждане на текстове и форматиране; вмъкване на картинки, графики; съхраняване и изтриване на документите; отпечатване на документи и работа с периферни устройства; работа с интернет; създаване и работа с електронна поща и други. 13 600.00 12 675.00
Развитието на интереси и таланти чрез арт занимания: Тези дейност предвижда включването на участващите в проекта млади хора, ползващи резидентни услуги, да се докоснат до артистични занимания като театрално и танцово изкуство, както и различни форми на приложни изкуства - квилинг, декупаж, апликация и др. Заниманията с театър и танци целят да развият у тях чувство за ритъм и усет към театралното и танцово изкуство. Макар и индиректно запознати с тях, младежите ще имат възможност да се докоснат до творческия процес и да бъдат участници в него, а не само да бъдат пасивни зрители на това, което се случва на сцената. Освен това арт терапевти ще се грижат за допълнителни арт занимания по приложни изкуства. Овладяването на различни достъпни форми на приложни изкуства ще има терапевтичен ефект върху младежите. Развитието на творческото мислене и стимулирането на дясното полукълбо в мозъка са неща, на които се обръща все по-сериозно внимание от страна на науката. Зависимостта между творческото мислене и развитието на личността намира все-повече привърженици и все по-вече потвърждения от различни изследователи. Изкуството като форма на отражение и усвояване на действителността, форма на познание и елемент на културата, оказва влияние върху развитието на личността, помага да се проявяват и развиват както творческите, така и умствените способности на човека. Арт заниманията ще спомогнат за утвърждаване на социално-приемливи нравствени ориентири, формиране на по-положителна самооценка и увереност, даване на нов вид изказ на езика на чувствата и емоциите им. Те ще им помогнат да превъзмогнат притеснението от общуването с околните и ще развият у тях нови вкусове и предпочитания, които биха имали дълготрайно въздействие върху начина им на мислене и светоусещане. По този начин ще допринесат за по-пълноценната им социализация чрез нови за тях форми на общуване и взаимодействие, както помежду им, така и с околните. 12 183.00 12 150.32
Информация и комуникация : Дейностите за информация и публичност са неразделна част от настоящото проектно предложение и ще се изпълняват през целия период на проекта. С цел популяризирането му, тази дейност обхваща всички мерки, предвидени да представят проекта, финансиращата програма и резултатите от изпълнението на дейностите по проекта до неговото приключване. Всички дейности за информация и комуникация, включително и всички издадени материали и документи по проекта ще отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 1 059.00 1 059.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).