Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project aims, by means of a system of scholarships, to stimulate studies in certain areas of higher education, identified as having priority for the state, and to extend the scope of the educational service through additional resource that will make education more accessible.
Granting scholarships for academic scores will stimulate education only in priority economic areas as well as in priority spheres and policies of the European Social Fund (specialities, where there is shortage of staff and prospective students).
Granting scholarships for special achievements in science, engineering activities, pedagogical sciences, innovations and enterpreneurship, arts, culture and sports will stimulate students to develop their practical and creative potentials beyond the obligatory required activities in the curricula for their studies.
The present Project is the first phase within Operational programme "Science and Education for Intelligent Growth" and upgrades the successful practice of the direct grant procedures BG051PO001-4.2.02 „Students scholarships for equal access to education and rising motivation for better results” 2008-2010, BG051PO001-4.2.04 „Students scholarships and awards" 2010-2012 and BG051PO001-4.2.06 „Students scholarships" 2012-2015, implemented under "Human resources development" Operational programme 2007-2013.
The current project does not duplicate but supplements and improves the existing mechanisms under national legislation for granting scholarships, awards and aids to students in state higher education institutions with state financial resources (Higher Education Act, Government Decree 90/2000). Students will be eligible for scholarships under the present project irrespective of whether they are granted scholarships from the state budget.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Предоставяне на студентски стипендии: 1.1. За стимулиране на обучение в приоритетни за икономиката области; 1.2. За специални постижения в науката, инженерно-техническите дейности, педагогическите науки, иновациите и предприемачеството, изкуството, културата и спорта: Дейността включва предоставяне на студентски стипендии: - За стимулиране на обучение в приоритетни за икономиката области; - За специални постижения в науката, инженерно-техническите дейности, педагогическите науки, иновациите и предприемачеството, изкуството, културата и спорта. Дейността включва и всички съпътстващи дейности при бенефициента и при партньорите - висши училища (ВУ). Дейността включва социологическо проучване в края на проекта, което има за цел да установи степента, до която той е постигнал предварително заложените цели. В рамките на тази дейност се осъществява и обратната връзка със студентите чрез фейсбук страницата и мейл адреса на проекта. По-конкретно, в рамките на дейността ще се изпълни: - Изготвяне и утвърждаване на Инструкция на министъра на образованието и науката за условията и реда за предоставяне на стипендии по проекта. Инструкцията се утвърждава в началото на проекта и се публикува на интернет страницата му. Изпраща се до ВУ, които също я оповестяват по подходящ начин. - Изготвяне на вътрешни инструкции (правила) във ВУ за реда и условията за предоставяне на стипендиите, съобразени със спецификата на обучението в съответното ВУ. Предвид спецификата на обучение във всяко ВУ, не е възможно в Инструкцията на министъра да бъдат обхванати всички хипотези и технически процеси при кандидатстването и предоставянето на стипендии. По тази причина ВУ конкретизират в свои инструкции условията и реда за предоставяне на стипендии. - Формиране на екипи във ВУ за изпълнение на дейностите по проекта, в които, с цел прозрачност, задължително участват и представители на студентите. - Получаване от ЦИОО на информация за броя на студентите в редовна форма на обучение през съответната учебна година – по определени параметри. - Изграждане и поддръжка на софтуерна система за онлайн кандидатстване и обработка на данните, включваща и интерфейс за сайта на проекта и мобилна версия. - Утвърждаване и публикуване на график за провеждане на всяка от трите кампании. - Разпределение на броя на стипендиите по ВУ въз основа на броя обучавани в тях студенти, целева група; - Разпределение от ВУ на определените му бройки по специалности (за първите стипендии) и по факултети/основни звена (за втория вид стипендии). - Онлайн кандидатстване и обработване на електронната информация от ВУ. - Приемане във ВУ на подадените от студентите формуляри за кандидатстване и други необходими (придружителни) документи и материали на хартиен носител. По решение на ВУ и поради спецификата на придружаващите материали е възможно да бъдат представени и под друга форма (електронен носител, предмет и др.). - Верифициране на данните за кандидатите и за успеха им от ВУ, потвърждаване на индивидуалните формуляри, въз основа на които софтуера на проекта извършва класиране на кандидатите съответно за двата вида стипендии. Софтуерът на проекта поддържа функционалности за нотифициране на студентите по мейл и/или чрез SMS услуга за обработката на техните формуляри и потвърждаването/промяната/отхвърлянето им от ВУ. Това дава възможност на студентите да направят своевременно възражение, ако счетат, че има допусната грешка от ВУ. Студентите могат да следят процеса на обработка на техните формуляри чрез профила си в сайта на проекта. - Извършване на класирането от софтуера на проекта и публикуването му на интернет страницата на проекта и по ВУ. - Постъпване на обратна информация от ВУ, проверка и подготовка на оперативна документация за изплащането на стипендиите. - Обобщаване на статистически данни за крайните получатели-студенти. - Превеждане на стипендиите на студентите чрез ВУ. - Отчитане на средства към договарящия орган по съответния предвиден ред. - Заплащане на ангажираните във ВУ лица за извършваните дейности по проекта и отчитане на тези плащания. - Избор на изпълнител и провеждане на социологическо проучване. Изготвяне на проучването и заплащане на изпълнителя. - Счетоводно обслужване на всички процеси по плащане и отчитане. 25 638 136.21 28 262 966.70
Дейност 2. Информационна кампания и публичност на проекта. Дейности по визуализация на донорската помощ : Дейността цели да създаде условия за максимално широко огласяване на целите и достиженията от изпълнението на проекта пред целевата група и обществото и да популяризира донорската помощ. С цел всички заинтересовани лица и широката общност да бъдат запознати с възможностите и условията на проекта се предвиждат следните информационни дейности: - Организиране на пресконференция за националните медии - при стартиране на първата кампания по проекта. На нея ще бъдат представени целите на проекта, както и възможностите за студентите. По подходящ начин ще бъде визуализирана и донорската помощ. - Организиране на пресконференция за националните медии - в края на проекта. Не нея ще бъдат представени резултатите по проекта и това, доколко е постигнал целите си. По подходящ начин ще бъде визуализирана и донорската помощ. С цел висшите училища (и екипите в тях) да бъдат запознати с целите и възможностите на проекта, с неговите изисквания и технология, се предвиждат следните информационни дейности: - Въвеждащ информационен семинар за висшите училища; - 2 броя партньорски срещи (преди старта на втората и третата кампания); - Заключително събитие с висшите училища (в края на третата кампания). С цел максимален брой студенти да бъдат запознати с условията на проекта и възможностите, които той им дава, се предвижда изработване на следните информационни материали: плакат (или банер), хартиени плакати, дипляни/брошури - на български и английски език, химикалки, папки, флаш-памет, чадъри, чаши и други дребни сувенири. Сувенирите са подбрани на база наблюдения от предходните фази относно това, кое се ползва най-често от студентите и по този начин ежедневно се визуализира донорската помощ. Дейността включва и: - Постоянно актуализиране на информацията на интернет страницата на МОН, на интернет страницата на проекта и на интернет страниците на висшите училища; - Подготовка и изпращане на съобщения до електронните и печатни медии – в хода на всяка кампания за кандидатстване; - Отговори на запитвания от медиите, включително и по повод публикации в тях; - Визуализация на донорската помощ на фейсбук страницата на проекта. 169 773.79 266 061.31
Дейност 3. Организация и управление на проекта: Цел на дейността е да изгради система за задълбочено и гъвкаво оперативно и финансово управление на проекта, кореспондиращо с принципите и правилата на ОП НОИР и конкретната схема за директно договаряне за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. За целите на организацията и управлението на проекта ще бъдат създадени: 1. Екип за управление, включващ: 1. 1. Ръководител на проекта 1. 2. Осем координатори: 1.2.1. Координатор подбор на целевата група, кореспонденция и обратна връзка с висшите училища 1.2.2. Координатор дейности по публичност, информационни събития, връзки с обществеността и визуализация на донорската помощ 1.2.3. Координатор информационни и комуникационни технологии, обработка на данните и поддържане на информационните ресурси 1.2.4. Координатор подбор на целевата група и дейности по изплащане на стипендиите от висшите училища към студентите 1.2.5. Координатор юридически дейности 1.2.6. Координатор финансови и счетоводни дейности и плащания 1.2.7. Координатор подбор на целевата група и дейности по изплащане на стипендиите и другите средства към висшите училища 1.2.8. Координатор подбор на целевата група и дейности по отчетност на изплатените средства 1. 3. Двама технически сътрудници: 1.3.1. Технически сътрудник по изплащане на стипендии и връзка с висшите училища 1.3.2. Технически сътрудник по логистика и информационни и комуникационни технологии Автобиографиите на членовете на екипа за управление на проекта, както и мотивите за техния подбор, са представени отделно. Координаторите ще имат както общи, така и специфични за всеки един от тях функции, които са описани за всеки един координатор в секцията "Екип". Проект „Студентски стипендии - фаза І“ е системен и е пряко свързан с политиката на държавата за студентско подпомагане, което от своя страна е част от глобалната политика в областта на висшето образование. По тази причина наличието на консултанти към проекта е от ключово значение за правилното и съгласувано с държавната политика изпълнение на проектните дейности. За консултанти към проекта по въпросите на политиките във висшето образование ще бъдат привлечени например директорът на дирекция „Висше образование“ в МОН, лица от политическия кабинет на МОН и др. Те ще бъдат избрани съгласно приложимото национално законодателство към съответния момент (ЗОП, ЗУСЕСИФ и др.). Ще бъдат ангажирани експерти по Регистъра на действащите и прекъснали студенти, служители на ЦИОО към МОН предвид спецификата на дейността, спецификата на регистърната платформа и спецификата при боравенето с лични данни на студентите. Те ще предоставят в обработен вид за целите на проекта цялата база данни за студентите, с която оперира софтуера на проекта. Част от дейността включва и срещите със служителите от висшите училища, на които те ще бъдат инструктирани за правилното и точно изпълнение на проектните дейности. На срещите с висшите училища ще бъдат съчетани елементи от Дейност 2 - информиране и публичност, с елементи от Дейност 3 - организация и управление. На екипите от висшите училища ще бъдат оповестени целите, идеите и механизма на проекта, както и ще бъде визуализирана донорската помощ (Дейност 2), като същевременно ще им бъдат дадени укацания за тяхната работа по проекта (Дейност 3). По тази причина въвеждащият семинар за висшите училища и двете партньорски срещи са посочени едновременно в дейности 2 и 3. Тъй като МОН не разполага с помещения с достатъчен капацитет за провеждане на срещтите с екипите на партньорите, ще бъдат наети зали. Дейността включва и събирането, обработката и обобщаването на данните съгласно приложението за метаданните за всеки индикатор. За"входящи" се вземат общия брой на студентите, попълнили формуляри онлайн. За "класирани" се вземат броя на студентите, класирани за стипендии. "Отпаднали" е броят на студентите, които са класирани, но не са получили стипендии по различни причини. "Изходящи" са общият брой на студентите, на които са предоставени стипендии за съответния период. 192 090.00 321 632.89

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).