Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The current project proposal is for the renovation of a shed market and its administrative building. It addresses the problem of the untapped market infrastructure for local products. Due to the realization of the project there will be an increasing search of qualitative local farm products with a guaranteed origin as well as biological products. The competitiveness of the primary farmers will soar through the short chain of delivery between producers and users. 
The investment intent plans to change the open-space market dramatically. The construction will be utterly preserved and on all facades there will be panels made of etalbond and plexiglass surfaces. The roof will be covered with polycarbonate panels lying on the current construction. The construction of a new electrical installation for lighting of the market has been planned, as well. There will be three pathways to the market - two from east and one from west.
New market counters will be provided that will allow the preservation of the offered production as well as new multifunctional foldable tables. That way the market area will be optimized. When it comes to the administrative building which is public, thorough roof reparation has been envisioned and a new toilet for handicapped people has been planned.
The positive effects of the realization of the project will be: 
1.	Access of customers to fresh farm products with guaranteed quality and origin.
2.	Shortening the chain of delivery between the local producer and the local consumer.
3.	Stimulating the local economy and especially the farmers.
4.	Opportunity to multiply the positive effects via including the local restaurant owners and local establishments in presenting the local gastronomic heritage through culinary counters, degustations and demonstrations.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Преустройство и реновиране на покрит пазар и административна сграда към него: Техническия инвестиционен проект има за задача преустройство и реновиране на покрит пазар и административна сграда към него, находящ се в УПИ I, кв. 193 по ЗРП та гр. Исперих. Покритият пазар представлява конструктивна схема с четири двуотворни и две едноотворни стоманени рамки през 350 см. Рамките са изградени от стоманени колони от съставни сечения свързани с дъгови, тръбни профили. Покривът е от олекотени битумизирани плоскости, положени върху столици, свързващи дъговите профили. Отводняването е с улуци и водосточни тръби. След извършен оглед на състоянието е констатирано, че не са извършвани конструктивни преустройства и постройката е в добро техническо състояние, така че конструкцията ще бъде запазена. В проектно решение се предвижда да се придаде нов облик на открития пазар. По всички фасади ще се разположат нови пана изработени еталбонд и плексигласови плоскости (прозрачни). Еталбондът ще играе ролята на жалузи, подредени в различен ритъм. Покривът ще бъде изпълнен с поликарбонатни плоскости в два цвята, положени върху съществуващата конструкция. Предвижда се и изграждане на нова електрическа инсталация за осветлението на пазара, която ще се изпълни с енергоспестяващи LED осветителни тела. Към покрития пазар ще има три подхода- два от източната страна и един от западната. Инвестицията предвижда и осигуряване на нови пазарни щандове, позволяващи съхраняване на предлаганата продукция, а също и мултифункционални сгъваеми маси. Целта е да се постигне оптимизиране на използваемата търговска площ. Мултифункционалните сгъваеми маси представляват мобилни конструкции и при необходимост да могат да се позиционират на временни пазари с цел подкрепа само за малки местни производители, с ограничен капацитет. Административната сграда на обществения пазар, се състои от един основен корпус на един етаж. Тя се ползва и функционира съгласно предназначението си, като в нея е настанен персонала, отговарящ за пазара. Конструкцията на сградата е с гредови стоманобетонни подови плочи, носещи тухлени стени. Покривът е с дървена конструкция, скатен, „студен“ тип, с невентилируемо подпокривно пространство, покрит с битумизирани плоскости. В сградата функционират тоалетни помещения, които се използват от търговците от пазара. След извършения технически оглед не са констатирани преустройства, засягащи конструкцията на сградата като цяло или на отделни нейни конструктивни елементи и заключението е, че е в добро техническо състояние. Проектното решение предвижда цялостен ремонт на покрива, подмяна на дограма, както и обособяване на нова тоалетна за инвалиди, която ще е достъпна от западна страна. В представения ТИП е предвидено топлинно изолиране на стени на административната сграда, но тази дейност не е включена в настоящото проектно предложение, което е видно от приложената количествена сметка, заверена от проектанта. 123 802.11 0.00
Осъществяване на строителен надзор: Осъществяване на строителен надзор на СМР включени в проект „Преустройство и реновиране на покрит пазар и административна сграда към него в гр.Исперих“. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще съблюдава качественото, законосъобразно и навременно изпълнение на СМР. Изпълнителят ще следи за съответствие с Наредба №2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и действащите в момента нормативни актове за извършване на СМР до въвеждане в експлоатация на обекта. 2 400.00 0.00
Осъществяване на авторски надзор: Съгласно Закона за устройство на територията за всички строежи от първа до пета категория включително при осъществяване на строителството е задължително да се упражнява надзор от проектантите на всички части на техническия проект. Целта на този надзор е да се следи за точното изпълнение на инвестиционния проект. Предписанията на проектанта се вписват в заповедната книга по време на строителството и са задължителни за всички участници в строителния процес. Проектантът носи отговорност за съответствието на строежа с изискванията на закона. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Дейността по упражняване на авторски надзор се осъществява до получаване на разрешение за ползване на обекта/удостоверение за въвеждане в експлоатация. 1 140.00 0.00
Управление и отчитане на проекта: Дейностите по управление на проекта ще бъдат възложени на външен изпълнител при спазване разпоредбите на ЗОП. Дейностите за организация и управление на проекта имат за цел да обезпечат ефективното му изпълнение. Изпълнителят ще организира дейностите по проекта, ще следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, за постигане на заложените индикатори, за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг. Изпълнителят ще бъде отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му, ще поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган, като при поискване ще предоставя наличната документация на Договарящия орган и одитиращите органи. При изпълнение на проектните дейности ще се осъществява текущ мониторинг чрез: • периодични срещи на изпълнителя и възложителя ; • оценка на резултатите от изпълнените дейности. При отклонение от предвидения линеен график или от изискуемото качество, ще бъдат предприемани корективни мерки; • проверки за удостоверяване на административните, финансови, технически и физически аспекти на проекта; • проверки за стриктното спазване на правилата и процедурите за избор на изпълнители; • проверки за установяване на надлежното документиране на извършените дейности за изпълнение на проекта и за спазване на изискването за достъпността на документите при поискване от страна на националните и европейските контролни органи; • проверки за съблюдаване на изискванията за публичност и информиране. Предложеният механизъм за вътрешен мониторинг, контрол и оценка на дейностите по проекта ще допринесе за последователното, навременно и ефективно изпълнение на всички дейности, както и за прозрачното и адекватно разпределение на наличните ресурси съобразно заложения график на дейностите. 2 680.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).