Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Energy efficient reconstruction and modernization of part of the system for external artificial lighting of Vratsa will satisfy the requirements for EE and energy saving, while at the same time, the quantitative and qualitative indicators for illumination provided by the standards in force in Bulgaria will be covered. Street lighting does not respond to the requirements for brightness, dazzle, medium and longitudinal equability of illumination of the roadway and pedestrian lanes. The overall objective of this project proposal is to increase energy efficiency and improve living conditions in the Municipality of Vratsa by technological upgrading and modernization of an external artificial lighting system. The main activities are the replacement of 927 pcs. luminaires, installation of 380 pcs. solar lamps for sidewalks, supply and installation of new resources for monitoring energy consumption and equipment to the management system as well as project management, exchange of experience and good practices, publicity and visualization, etc. The target group is the entire population of the municipality of all age groups. The number of people who will benefit from the project results is over 52,000. All of them are potential "users" in the implementation of the project proposal, because the section intended for modernization covers the main thoroughfares in the city, on which the mass urban transport and every resident move at least once a day. Expected results are improved EE in the city, reduced CO2 emissions, energy and money savings, contemporary and modern street lighting, which will have extended life and reduced maintenance costs. Providing quality street lighting is a vital necessity for the full life of the modern man. In practice, artificial lighting in the settlement will create conditions for 24/7 active activity. The safety of people and motor vehicles will be increased.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта / Project management: За успешната реализация на проекта ще бъде сформиран Екип за управление на проекта /ЕУП/. Екипът по управление ще бъде отговорен през целия период на проекта за провеждането на дейностите по управление, сред които: контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между Програмния оператор (ПО) и Бенефициента; предаване на информация от Бенефициента за ПО; контрол на под-договарянето; подготовка и провеждане на контролни срещи с ПО за текуща проверка по изпълнението на проекта; контрол върху първичните счетоводни документи; контрол върху навременно изпълнение на ангажименти от страна на доставчици; управление на дейностите по публичност и други. Екипът за управление на проекта /ЕУП/ е съвместен от Община Враца и Норск Енерджи и ще се състои от следните експерти: 1. Ръководител проект (Община Враца); 2. Координатор проект (Община Враца); 3. Счетоводител проект (Община Враца); 4.Технически експерт СМР (Община Враца); 5. Експерт Обществени поръчки (Община Враца); 6. Технически експерт (Норск Енерджи); 7. Консултант (Норск Енерджи); Ръководителят на проекта ще осъществява официална кореспонденция с изброените заинтересовани страни, като ще се предоставят копия до Ръководителят на Водещата организация - Кмета на Община Враца. Документите и кореспонденцията ще се съхраняват при Координатора в архива по проекта. При изпълнението на проекта ще се разчита на постоянен контакт чрез телефон и електронна поща между всички заинтересовани лица. Процесът на мониторинг се основава на: Съвместна работа между експертите; Събиране и анализиране на информацията; Преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; Сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. Предвиден е и превод - на кореспонденция с партньора, на комуникационни материали, по време на обмяна на опит с партньора. For the successful implementation of the project, a Project Management Team (PMU) will be formed. The management team will be responsible throughout all the project period for the implementation of the management activities, including: control over the implementation of activities under the contract between the Program Operator (PA) and the Beneficiary; submission of information by the Beneficiary for the PO; control of subcontracting; preparation and holding of control meetings with the PO for ongoing review of the project implementation; control of primary accounting documents; control over the timely implementation of commitments by suppliers; managing publicity activities and etc. The project management team /PMT/ is jointed by the Municipality of Vratsa and Norsk Energi and consist the following experts: 1. Project Manager (Vratsa Municipality); 2. Project Coordinator (Municipality of Vratsa); 3. Project Accountant (Municipality of Vratsa); 4. Technical expert construction (Municipality of Vratsa); 5. Expert Public procurement (Municipality of Vratsa); 6. Technical Expert (Norsk Energi); 7. Consultant (Norsk Energi). The project manager shall implement official correspondence with the listed stakeholders, also copies will be provided to the Head of the Leading Organization - Mayor of Vratsa Municipality. The documents and correspondence will be stored by the Coordinator in the project's archive. The implementation of the project will rely on constant contact by telephone and e-mail between all interested parties. The monitoring process is based on: Collaboration between experts; Compilation and analysis of information; Review of progress reports and documents related to the implementation of project activities; Comparison of information and reported data with objectives, expected results, activities and performance indicators of the contract. Translation is also envisaged - correspondence with the partner, communication materials, during the exchange of experience with the partner. 116 400.00 56 214.74
Информация и публичност /Information and publicity: Изпълнението на дейността е съгласно изискванията на Ръководството за комуникация и дизайн по ФМ на ЕИП и Норвегия за периода 2014-2021 г. и т. 2.3 от Анекс 3 на Регламента. Разработен е комуникационен план. Целите на дейността са популяризиране на подкрепата от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство във връзка с изпълнението на проекта и популяризиране на целите, обхвата и резултатите от изпълнението на проекта, гарантирайки откритост и прозрачност при изпълнението му. Дейностите за осигуряване на публичност по проекта са: • Предпечат и печат на 300 броя блок ноти; • Брандиране на 300 броя химикалки с логото на Програмата и проекта; • Брандиране на 300 броя тениски с логото на Програмата и проекта; • Дизайн и изработка на 200 броя рекламни брошури формат А4 с двойна сгъвка; • Заснемане и монтаж на 60 – секундно рекламно видео по проекта със субтитри; • Телевизионно излъчване на 60 – секундното видео в местна телевизия; • 4 публикации в местно печатно издание; • Дизайн и изработване на временна обяснителна табела – 1 брой; • Дизайн и изработване на постоянна обяснителна табела – 1 брой; • Дизайн и изработване на рекламен банер със стойка – 1 брой; • Изработване, дизайн и хостинг на уебсайт за 15 месеца; • Пресконференция за стартиране на проектните дейности; • Пресконференция за приключване на проектните дейности; • Първа копка. The implementation of the activity is in accordance with the requirements of the Handbook for communication and design of FM of the EEA and Norway for the period 2014-2021 and p. 2.3 of Annex 3 of the Regulation. A communication plan has been developed. The objectives of the action are to promote the support of the EEA Financial Mechanism in relation with the implementation of the project and the promotion of the objectives, scope and results of the project implementation, ensuring visibility and transparency in its implementation. The project's publicity activities are: • Pre-press and printing of 300 block notes; • Branding of 300 pens with the logo of the Program and the project; • Branding of 300 T-shirts with the logo of the Program and the project; • Design and production of 200 double-folded A4 brochures; • Shooting and editing 60 - second advertising video with subtitles; • Television broadcasting of the 60 - second video on local television; • 4 publications in a local journal; • Design and manufacture of temporary explanatory billboard – 1 pc; • Design and production of a permanent explanatory billboard – 1 pc; • Design and production of advertising banner with stand - 1 pc; • Website creation, design and hosting for 15 months; • Press conference for starting project activities; • Press conference for compliting the project activities; • Sod – turning ceremony. 11 230.00 7 861.20
Модернизация и рехабилитация на система за улично осветление /Modernization and rehabilitation of a street lighting system: Ще се модернизира система за улично осветление, състояща се от отделни зони от уличната мрежа на гр. Враца - бул. “Мито Орозов“,бул. „Демокрация“, бул. „България“, бул. „Втори юни“, ул. „Околчица“, ул. „Братя Миладинови“, ул. „Стоян Заимов“, ул. „Екзарх Йосиф“ и ул. „Стоян Даскалов“ чрез замяна на стари амортизирани улични осветителни тела, работещи с НЛВН с нови LED осветителни тела.Новите светодиодни LED осветители се монтират на места с монтирани стълбове и изградена електрическа мрежа, на мястото на съществуващите улични осветители или върху съществуващи стълбове без осветителни тела. Реконструираната част от системите на уличното осветление в града ще се приведе в съответствие с количествените и качествени показатели за улично осветление, съобразно действащите българските и европейски стандарти: БДС EN 13201-2:2016. Предвижда се подмяната на 927бр. осветителните тела, като общата дължина на улиците, обхванати от проекта за уличното осветление е 12,958 км.Всички осветители ще бъдат присъединени към захранващата мрежа с кабел с двойна изолация за открито полагане тип СВТ 3x1,5. В проекта е предвидено използване на ВЕИ за захранване на уличното осветление на тротоарните пространства. Използва се соларна лампа с вграден панел и акумулатор, с мощност 20W, без необходимост от допълнително ел. захранване. Ще се монтират 380бр. соларни лампи, поставени на съществуващите стълбове. Ще се въведе система за управление на уличното осветление, чрез монтиране на допълнителен модул за управление във всяка лампа. Управлението се изразявва в намаляване на мощността на осветлението в часовете с намалено движение между 0 и 5 часаЗа управление на осветлението се използва частично съществуващата система за командване и събиране на информация, реализирана чрез микропроцесорни контролери, свързани към GSM/GPRS модем тип AMC190(G) –RS232. Всеки контролер може да командва самостоятелно по зададена програма или по сигнал от диспечерски пункт включването на отделните клонове в касетките и да получава информация чрез ново монтирани блокове за мониторинг на потребяваната електроенергия. Текущата информацията сигнализира за повреди или кражби на електроенергия. За установяване момента на включване и изключване на осветлението се използва фотоприемник, монтиран в близост до диспечерския пункт. В случай, че системата за предаване на данни откаже, включването и изключването на осветлението ще се извършва по резервна програма синхронизирано с вътрешния часовник за реално време. Осигурена е възможност за избор на автоматично или ръчно управление, която ще се запази. Включването и изключването на целонощното и полунощно улично осветление, в определени часове на денонощието ще отпадне от схемата за управление, т. к. е предвидено осветителни тела да се доставят с димиращ модул, който позволява да бъде програмирана работата на осветителното тяло при различна мощност и различен дневен часови график според изменението на светлата и тъмна част от денонощието. Това ще доведе до осигуряване на нормена осветеност при значителна икономия на енергия. Проектът включва и доставка и монтаж на нови средства за мониторинг на потреблението на електрическа енергия, които ще се допълнят към съществуващата система за мониторинг. Оборудването ще подобри функционалността на съществуващата система и ще даде възможност за наблюдение на потреблението в реално време и постоянен запис на данните чрез разширена клауд технология. Спестените 693,474 MWh/y енергия и 818,30 t/y емисии CO2 ще допринесат за постигане на целите на България и на ЕС за опазване на околната среда и климата. Броят на хората, които ще се възползват от резултатите от проекта, е над 52000, което надвишава в пъти поставената от програмата цел от 1500 облагодетелствани. Преводът е в част 11. Доп.информация на англ.език 966 521.60 907 727.84
Авторски надзор / Designer supervision: В рамките на тази дейност ще бъде оказан авторски надзор по време на строително-ремонтните дейности по проекта от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта е да се съблюдават процесите и последователността на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Авторският надзор ще се осъществява по всичките части на работните проекти. In the framework of this activity, designer/copyright's supervision will be provided during the construction and repair activities under the project by the designers who have prepared the technical documentation within the meaning of the Spatial Planning Act and Ordinance №4 for the scope and content of the investment projects. The purpose is to observe the processes and the sequence of construction activities, as well as to observe the parameters of the technical project. The designer's supervision will be implemented on all parts of the work projects. 3 600.00 3 600.00
Строителен надзор / Construction supervision: Ще се извърши строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно изпълнение на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Обхвата на договора за строителен надзор включва: • упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация; • изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; • заверяване на екзекутивна документация; • изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР; • извършване на оценка на съответствието; • контролиране цялостния строителен процес; • отговорност за качеството на използваните материали; • изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за приемане на обекта; Упражняването на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок. Construction supervision will be implemented by a licensed consulting company in accordance with Art. 168, para. 2 of the Spatial Planning Act. This activity is obligatory, in view of the specifics, the qualitative and lawful execution of the construction and the commissioning of the site. The scope of the construction supervision contract includes: • exercising full control during construction and commissioning; • preparation of a technical passport, in accordance with Article 176a of the Spatial Planning Act and Ordinance № 5 of 28.12.2006 on the technical passports of the works; • certification of executive documentation; • performing the functions of coordinator of safety and health in the construction phase; • Conformity assessment; • controlling the overall construction process; • responsibility for the quality of the materials used; • preparation of a final report on commissioning and submission of all necessary documents for the acceptance of the site; Exercising construction supervision is a prerequisite for the implementation of the project qualitatively and on time. 9 615.22 9 360.00
Обмяна на опит, знания и най-добри практики/ Exchange of experience, knowledge and best practices with the Partner: Дейността обмяна на опит по проекта включва следните поддейности: • Обмен между екипите на Кандидата и Партньора • Посещение в България на Партньора • Посещение на Кандидата в страната-донор/Норвегия; Норск енерджи ще предостави пакет от презентации относно най-добрите практики за управление на енергията в Норвежките общини, включително и уличното осветление. Това ще включва: системна архитектура, технически спецификации, управление на енергията на общинско ниво и др. Ще бъдат предложени и примери за управление на уличното осветление в Норвегия. В България Норск енерджи ще се запознае с начина за изпълнение на проекта и ще предложи добра практика при последващото обновяване и модернизиране на уличното осветление в град Враца и малките населени места. The activity Exchange of experience on the project includes the following sub-activities: • Exchange between the teams of the Partner and the Beneficiary; • Visit in Bulgaria by the Partner; • Visit by the Beneficiary in the donor state/Norway. Norsk Energi will provide a package of presentations on energy management best practices at the Norwegian Municipalities, including street lighting. This will include systems architecture, technical specifications, energy management on a municipal level and etc. Examples of street lighting management in Norway will also be suggested. In Bulgaria, Norsk Energi will familiarize itself with the implementation of the project and will suggest good practice in the subsequent renovation and modernization of street lighting in the town of Vratsa and the small settlements. 12 850.00 11 061.81
Одит / Audit: Изпълнението на тази дейност се налага от изискването за извършване на независима външна преценка на допустимостта и правотата на направените разходи на проекта. Целта на независимия одит е чрез съвкупност от необходими и взаимосвързани процедури, определени от Международните одиторски стандарти, да се изрази независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост (достоверност и валидност) на финансовите отчети, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство при осъществяването на горе цитирания проект. Осъществяването на независим одит на проектните дейности, обхванати от предмета на поръчката, като независима и обективна дейност за предоставяне на увереност и консултации, има за цел да подпомогне Възложителя чрез прилагането на систематичен и дисциплиниран подход за оценяване и подобряване ефективността на процесите на управление на риска, контрол и управление. Извършеният одит ще изразява независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, като тази дейност се отчита с изготвяне на одитен доклад, в съответствие с международните одиторски стандарти и следва да включва: 1. Проследяване ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение и отчитане на проекта от страна на Възложителя. 2. Проследяване ефективното прилагане от страна на Възложителя на правилата, разписани от Програмния оператор на програмата „Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност“. 3. Осигуряване на допълнителен контролен механизъм за проследяване изпълнението на всички правила за изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проекта. The implementation of this activity is required by the requirement of executing an independent external assessment of the eligibility of the project costs. The purpose of the independent audit is to express, by a set of necessary and interrelated procedures, set out in International Standards of Auditing, an independent opinion on the reliability in all aspects of the materiality (reliability and validity) of the financial statements prepared in accordance with the Bulgarian accounting legislation for the cited above project. Performing an independent audit of the project activities, covered by the subject of the contract/procuration, as an independent and objective assurance and consultation activity, aims to assist the Contracting Authority by applying a systematic and disciplined approach to assessing and improving the effectiveness of risk management processes, control and management. The performed audit will express an independent auditor's opinion on the fair presentation in all aspects of materiality in the implementation of the project, this activity being accounted for by the preparation of an audit report in accordance with international auditing standards and should include: 1. Monitoring the effective implementation of national and EU law in the implementation and reporting of the project by the Contracting Authority. 2. Monitoring of the effective implementation by the Contracting Authority of the rules laid down by the Program Operator of the program "Renewable energy, energy efficiency, energy security". 3. Provision of an additional control mechanism for monitoring the implementation of all rules for the implementation of activities and reporting of project costs. 5 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).