Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The current project is aimed at enhancing citizen participation and setting up a capacity building program to promote the supported employment of disadvantaged people. The following groups of activities are envisaged for its successful implementation: ACTIVITIES OF GROUP No. 1: 1. Implementation of studies of good practices and innovative solutions related to the improvement of the civic participation in the processes of formulation, implementation and monitoring of policies and legislation. 2. Development of a model related to improving civic participation in the processes of formulation, implementation and monitoring of policies and legislation. 3. Preparation of an assessment related to improving civic participation in the processes of formulation, implementation and monitoring of policies and legislation in Beloslav municipality.
ACTIVITIES OF GROUP 2: 1. Development of mechanisms and proposals for improvement of the environment for civic participation in governance in Beloslav municipality; ACTIVITIES OF GROUP № 3: 1. Public discussion with the citizens of the work of the Municipality of Beloslav with the participation of NGO representatives in the implementation of public policies and legislation; 2. Exchange and transfer of good practices and innovative solutions related to improving citizen participation in the processes of formulation, implementation and monitoring of policies and legislation;
ACTIVITIES OF GROUP 4:
1. Organizing a wide-ranging information campaign and other similar activities to raise public awareness of the opportunities and the mechanism of civic participation in the processes of policy formulation and implementation and monitoring.
2. Conduct a round table and discuss with the general public how the citizen participation network will contribute to overcoming the problems of the community;
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на проучвания на добри практики и иновативни решения, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство: Сътрудничеството с гражданите означава споделяне на властнически правомощия, което местните органи често виждат като застрашаващо авторитета им. Ефективността от участието на гражданите във вземането на решения и стимулирането на гражданските инициативи също се определя от качеството на комуникация между гражданите и местните или регионални власти. Дискусиите относно тяхното възприемане на ролята на гражданското общество в развитието на местните общности и обучение в планирането на участието на хората е от съществено значение, за да се улесни такъв тип комуникация. Дейност 1 се отнася към ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 1: Дейности по разработване на анализи, проучвания, оценки и други сходни дейности, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Дейността обхваща всичките целеви групи по проекта: 1. Административни структури на изпълнителната власт – администрациите по чл. 38, ал. 1 от Закона за администрацията (ЗА), областните администрации, общините и специализираните териториални администрации по чл. 38, ал. 2, т. 3 от ЗА, както и техните служители в лицета на община Белослав; 2. Неправителствени организации, както и техните служители - Фондация "Заедно за по-сигурно бъдеще" и други в област Варна 3. Бизнес-предприятия и представителни организации на бизнеса на теритприята на област Варна 4. Общественост - всички граждани на територията на община Белослав Конкретна цел на дейността е да се проучат добри практики и/или иновативни решения, които са създадени и се прилагат в други европейски страни и са пряко свързани със засилване ролята на гражданското участие и създаване на програма за подкрепена заетост на хора с увреждания и хора от други групи в неравностойно положение. По-конкретно Фондация "Заедно за по-сигурно бъдеще" смята да проучи добрите практики използвани в Ирландия и да взаимство идета за създаване на подобна програма за подкрепена заетост първоначално на територията на Община Белослав, а в последствие тази практика да се разшири и да се обмени опит и с останалите общини на територията на България. В Ирландия има създадена програма за подкрепена заетост с участието на всички сектори: местна власт, други публични сектори, бизнес сектора, социалния сектор, гражданите. Разработването и проучването на съответните добри практики ще се състои в следното: - Проучване на модела на програма за подкрепена заетост на хора с увреждания и хора от други групи в неравностойно положение в Иралндия; - Настолно проучване на изисквания за създаване на програма за подкрепена заетост в Ирландия и в България; - Анкетно проучване сред заинтересованите страни за нуждата от създаване на програма за подкрепена заетост; Тези форми на отчетност ще бъдат обект на настоящата дейност, която ще представи сравнителен анализ на съществуващите добри практики в международен план, с ясен и разширен акцент върху механизмите на комуникация с ключовите групи заинтересовани страни. Целта на мрежите за граждански инициативи е да осигурят механизъм, чрез който гражданите да участват активно в създаване на програма за подкрепена заетост. В Ирландия всеки район на местните власти вече разполага с такава програма, което позволява на обществеността да играе активна роля в механизма на създаване и прилагането й. Настоящият проект от своя страна цели да пренесе и приспособи към българската действителност вече разработената програма и начин на функционирането й от Ирландия. 7 000.00 7 000.00
Разработване на модел свързан с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство: Дейност 2 се отнася към ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 1: Дейности по разработване на анализи, проучвания, оценки и други сходни дейности, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Дейността обхваща всички целеви групи по проекта: 1. Административни структури на изпълнителната власт – администрациите по чл. 38, ал. 1 от Закона за администрацията (ЗА), областните администрации, общините и специализираните териториални администрации по чл. 38, ал. 2, т. 3 от ЗА, както и техните служители в лицета на община Белослав; 2. Неправителствени организации, както и техните служители - Фондация "Заедно за по-сигурно бъдеще" и други в област Варна 3. Бизнес-предприятия и представителни организации на бизнеса на теритприята на област Варна 4. Общественост - всички граждани на територията на община Белослав Изпълението на Дейност 2 има за цел разработване на конкретен модел свързан със създаване подкрепена заетост на територията на община Белослав. Гражданското участие бавно, но устойчиво променя средата на съществуване и работа, както и социалния, икономически и политически контекст. Целата е засилване на гражданското участие в създаване на модел за подкрепена заетост на хора в неравностойно положение. Какво е подкрепена заетост и посредничество при наемане на работа? Подкрепената заетост се фокусира върху възможностите, а не върху уврежданията, като първо оказва подкрепа на лицето в съответствие с неговите индивидуални потребности и на второ място чрез предоставяне на консултации на работодателите. Според дефиницията, приета от Европейския съюз, подкрепена заетост е: „Оказване на подкрепа и помощ на хората с увреждания или други групи в неравностойно положение да получат и запазят платената си работа на отворения пазар на труда". Подкрепената заетост е разработена в САЩ и Канада през 80-те и 90-те години. Докато в началото целта е била да се подпомагат хората с интелектуални затруднения да намерят интегрирана работа, по-късно подкрепената заетост става начин за подпомагане и на други хора, традиционно изпитващи затруднения при намирането и запазването на работа. По тази причина възниква и идеята за коучинга. Коучингът има за задача да предложи структурирана подкрепа на човека с увреждане с цел той да бъде нает на неспециализирано работно място. Тази подкрепа може да включва обучение в конкретната работа, обучение за придобиване на социални умения, помощ при пътуването от и до дома, както и друга подкрепа, необходима, за да бъде наемането успешно както за работодателя, така и за служителя с увреждане. Моделът на коучинг допринася нещо повече от традиционната рехабилитационна практика, тъй като специалистите по коучинг предлагат помощ при адаптацията и обучението на работното място. Днес моделът за подкрепена заетост е широко приет в международната социална практика и се прилага в подкрепа на хора с различни увреждания - физически, сетивни, психически и интелектуални увреждания, както и при затруднения от аутистичния спектър. Подкрепената заетост осигурява трудово наставничество, професионално развитие, транспорт, подкрепящи технологии, специализирано обучение на работното място и индивидуална супервизия на напредъка. Основен принцип на подкрепената заетост е: "Подкрепа - не повече, отколкото е необходимо и не по-малко, отколкото е нужно." Ще бъде разгледан и анализиран в детайли прилагания в момента модел на подкрепена заетост в Ирландия. 12 000.00 12 000.00
Изготвяне на оценка, свързана с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство в община Белослав: Дейност 3 се отнася към ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 1: Дейности по разработване на анализи, проучвания, оценки и други сходни дейности, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Дейността обхваща всичките целеви групи по проекта: 1. Административни структури на изпълнителната власт – администрациите по чл. 38, ал. 1 от Закона за администрацията (ЗА), областните администрации, общините и специализираните териториални администрации по чл. 38, ал. 2, т. 3 от ЗА, както и техните служители в лицета на община Белослав; 2. Неправителствени организации, както и техните служители - Фондация "Заедно за по-сигурно бъдеще" и други в област Варна 3. Бизнес-предприятия и представителни организации на бизнеса на теритприята на област Варна 4. Общественост - всички граждани на територията на община Белослав Изготвянето на оценка, свързана с подобряване на гражданското участие в изготвяне на модел за подкрепена затост на хора в неравностойно положение ще обхване и четирите целеви групи. Ще бъдат разгледани резултатите от подобни проекти, които са фокусирани върху засилване участието на хора в неравностойно положение на пазара на труда и пълната им адаптация в работния процес. Освен примерите за такива проекти от Ирландия ще бъдат разгледани и примери от България и по какъв начин да бъдат надградени и приложени на територията на община Белослав, вече постигнатите от тях резултати. С цел изготвяне на оценката ще бъдат изследвани в пълнота методи, инструменти и практики, които другите общини в България и Ирландия използват с оглед постигане на качествено включване на обшествеността в разработването на програмата за подкрепена заетост. За да се получат полезни резултати, от съществена важност е оценката на подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство в община Белослав, да се вземе предвид възможните бъдещи събития и да оцени въздействието при различни начални предположения при различни възможни сценарии на по-нататъшното икономическо развитие. Оценката ще включва активни консултации с представители на НПО и гражданския и бизнес сектор, което е изключително важно за правилното разбиране и околичествяване на ефектите от прилагането на такъв модел на заетост. Целта на провежданите анализи е да се осигури качествена информация за тези, които вземат решенията. Съществуват редица разработени методологии за извършване на оценка на регулаторно въздействие, различаващи се предимно по класификацията на ползите и разходите, броят стъпки и нивото на агрегираност. Проучванията до момента показват, че няколко от методологиите са по-често прилагани и се ползват с по-голямо доверие, както от официалните власти, така и от всички други ползватели на обработената информация и направените заключения. Точно тези водещи практики са използвани за изготвянето на настоящата оценка, като са взети под внимание, както някои типични за България и икономиката и характеристики, така и факта, че методологията следва да се използва за оценка на гражданското участие в местните политики по отношение на хората в неравностойно положение. Функции на Оценката на модела на подкрепена заетост: • Подобряване на разбирането за действителните ефекти от действията на модела за подкрепена заетост;(инструмент за анализ); • Повишаване на ефективността и ефикасността на публичната администрация (инструмент за рационалност); • Интегрира множество цели на общинско ниво(инструмент за координация); • Подобряване на прозрачността и консултации за подобряване на отговорността на общината при вземане на решения оказващи пряко влияние върху живота на хората в неравностойно положение (инструмент за консултации); • Подобряване на отчетността чрез доставяне на по-екстензивна информация за и демонстрация как решенията съвместно с гражданския сектор на местно ниво помагат на обществото (инструмент за отчетност). 6 000.00 6 000.00
Разработване на механизми и предложения за подобряване на средата за гражданско участие в управлението в община Белослав: Дейност 4 се отнася към ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 2: Дейности по разработване на механизми и инструментариум за граждански мониторинг и осъществяване на граждански мониторинг върху действията, решенията, политиките и законодателството, провеждани от държавата. Дейността обхваща всички целеви групи по проекта: 1. Административни структури на изпълнителната власт – администрациите по чл. 38, ал. 1 от Закона за администрацията (ЗА), областните администрации, общините и специализираните териториални администрации по чл. 38, ал. 2, т. 3 от ЗА, както и техните служители в лицета на община Белослав; 2. Неправителствени организации, както и техните служители - Фондация "Заедно за по-сигурно бъдеще" и други в област Варна 3. Бизнес-предприятия и представителни организации на бизнеса на теритприята на област Варна 4. Общественост - всички граждани на територията на община Белослав При изпълнение на тази дейност ще бъдат отразени силните и слаби страни в настоящата практика за подкрепа за достъп до пазара на труда на хора в неравностойно положение, както в Ирландия, така и в България. Въз основа на нормативната и стратегическа рамка ще бъдат изготвени ключовите механизми и предложения за създаване на модел за подкрепена заетост в община Белослав. Ще бъдат представени предложения за подобряване на прозрачността и представянето на дейността на органите на местната власт пред обществото. Дейността обхваща отново и четирите целеви групи по проекта. Гражданите се обединяват около конкретен свой проблем, около проблем на общността като в случая е осигуряване на подкрепена заетост на хора в неравностойно положение. Преходът към демократично управление наред с многото трудности създаде вакуум в общественото управление по отношение на наличието на организации, които по един или друг повод биха изслушали проблемите на отделни граждани или група с такива с общи интереси. Впоследствие те биха направили опит за съдействие за установяване на контакт и разрешаване на проблема от общинската администрация или общинския съвет. Подобряване на средата за гражданско участие включва: Сфери на сътрудничество - Съвместно разработване на проекти и програми с общинско значение; - Участие на гражданите, бизнеса, хора в неравностойно положение и НПО сектора за създаване на модел за подкрепена заетост на местно ниво; - Съвметсни действия за решаване на значими за местната общност проблеми. Условия за успешно сътрудничество включват: - Ясни очаквания на местната власт от партьорството с гражданския сектор, бизнеса и НПО сектора; - Стриктно изпълнение на поетите ангажименти от общината и нейните партньори; - Непрекъснат обмен на информация; - Прозрачност на действията, отчетност, равнопоставеност и уважение. Предвижда се да бъде отправена официална препоръка от страна на всички заинтересовани страни до общината за разработване и прилагане на модел за подкрепена заетост на база взаимстваните добри практики от Ирландия. Предложението ще бъде входирано в деловодството на общината. 5 000.00 5 833.34
Провеждане на обществено обсъждане с гражданите на работата на община Белослав с участието на представители от НПО сектор за реализация на публични политики и законодателство: Дейност 5 се отнася към ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 3: Съвместни дейности между НПО, като посредници на с гражданите и бизнеса, и администрациите за реализация на публични политики, законодателство и управление. Дейността обхваща всички целеви групи по проекта: 1. Административни структури на изпълнителната власт – администрациите по чл. 38, ал. 1 от Закона за администрацията (ЗА), областните администрации, общините и специализираните териториални администрации по чл. 38, ал. 2, т. 3 от ЗА, както и техните служители в лицета на община Белослав; 2. Неправителствени организации, както и техните служители - Фондация "Заедно за по-сигурно бъдеще" и други в област Варна 3. Бизнес-предприятия и представителни организации на бизнеса на теритприята на област Варна 4. Общественост - всички граждани на територията на община Белослав Предвижда се провеждане на обществено обсъждане с гражданите на работата на община Белослав с участието на представители от НПО сектор за реализация на публични политики и законодателство. На общественото обсъждане ще се представи ролята на модела за подкрепена заетост на местно ниво. - Разработване на политическата рамка на модела за гражданско участие и обсъждането й с общността, НПО и бизнеса. За осигуряване на обратна връзка с гражданството и получаване на идеи от него администрацията извършва следните действия: монтира пощенски кутии за предложения на публични места като: общинските пазари, училищата и детските градини, центровете за обслужване и информация на гражданите. Освен това помества рамката интернет страницата си и осигурява възможности за обратна връзка. През този период структурите на гражданското общество получават възможността организирано да дадат своите предложения и по този начин да консултират местната власт за очакванията на гражданите. - Публично обсъждане на проекта за модела на подкрепена заетост. Тази стъпка изисква планиране на формите и начините за публично обсъждане на проекта за модела с гражданите преди влизането му в постоянните комисии на общинския съвет. - Мониторинг на изпълнението на модела за подкрепена заетост. - Оценка на резултатите от изпълнението на модела. За да се постигне усещане за развитие на общността в която живеят, гражданите и структурите на гражданското общество трябва да изискват информация за качеството на резултатите от изпълнението на реализираните политики и решения. Затова при публичните обсъждания е задължително общинската администрация да представя оценка на изпълнението на модела за подкрепена заетост до момента на обсъждането на нов такъв проект. На общественото обсъждане ще се обсъди модела за подкрепена заетост на местно ниво, като в най-общ план ще бъдат засегнати следните аспекти: Подкрепа на работното място: - Развиване и подпомагане на социалните умения; - Откриване на подходящ ментор/колега; - Установяване на културата на работното място; - Подпомагане на работодателя да адаптира работното място; - Подкрепа на работодателя и колегите; - Идентифициране на обичаите и практиката на работното място; - Идентифициране на възможностите за кариерно израстване. - Подкрепа извън работното място Разрешаване на практически проблеми (транспорт до и от работното място); - Дискутиране на междуличностните отношения на работното място; - Подпомагане за справяне с бюрокрацията, свързана с ползването на различни социални придобивки. - Поддържане на връзка със здравни и социални работници; - Предоставяне на съвети и отговори на въпроси, възникнали в процеса на предоставяне на услугата „Подкрепена заетост". 5 000.00 5 000.00
Недопустима дейност - Обмяна и пренасяне на добри практики и иновативни решения, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство: Недопустима дейност - Обмяна и пренасяне на добри практики и иновативни решения, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство 0.00 0.00
Организиране на широка информационна кампания и други сходни дейности с цел повишаване на обществената осведоменост относно възможностите и механизма за гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. : Дейност 7 се отнася към ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 4: Дейности по повишаване на обществената осведоменост и насърчаване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство Дейността обхваща всички целеви групи по проекта: 1. Административни структури на изпълнителната власт – администрациите по чл. 38, ал. 1 от Закона за администрацията (ЗА), областните администрации, общините и специализираните териториални администрации по чл. 38, ал. 2, т. 3 от ЗА, както и техните служители в лицета на община Белослав; 2. Неправителствени организации, както и техните служители - Фондация "Заедно за по-сигурно бъдеще" и други в област Варна 3. Бизнес-предприятия и представителни организации на бизнеса на теритприята на област Варна 4. Общественост - всички граждани на територията на община Белослав Дейността предвижда организиране на широка информационна кампания и други сходни дейности с цел повишаване на обществената осведоменост относно възможностите и механизма за създаване на модел за подкрепена заетост на хора в неравностойно положение. Посредством кампанията ще се популяризира постигнатотот по време изпълнението на проекта. Предпвижда се да бъде заснет видеоклип, който да се излъчва по местната кабелна телевизия за повишаване информираността на широката общественост за ползите и възможностите, които предоставя създаването на подобен модел. Ще се представят резултатите, които благодарение на този модел на подкрепена заетост са постигнати до момента в Ирландия и как могат да бъдат реализирани в български условия и по-конкретно на територията на община Белослав. Предвижда се освен заснемането на видеоклип да се проведе и една пресконференция за представяне на проведените проучавания, анализи, модели и добри практики. 10 330.00 10 330.00
Провеждане на кръгла маса и обсъждане с широката общественост , по какъв начин мрежата за гражданско участие ще допринесе за преодоляване проблемите на общността: Дейност 8 се отнася към ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 4: Дейности по повишаване на обществената осведоменост и насърчаване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство Дейността обхваща всички целеви групи по проекта: 1. Административни структури на изпълнителната власт – администрациите по чл. 38, ал. 1 от Закона за администрацията (ЗА), областните администрации, общините и специализираните териториални администрации по чл. 38, ал. 2, т. 3 от ЗА, както и техните служители в лицета на община Белослав; 2. Неправителствени организации, както и техните служители - Фондация "Заедно за по-сигурно бъдеще" и други в област Варна 3. Бизнес-предприятия и представителни организации на бизнеса на теритприята на област Варна 4. Общественост - всички граждани на територията на община Белослав Кръглата маса ще бъде организирана в две сесии, като представянето на докладите ще бъде придружено с дискусия по въпроси, възникнали в хода на изпълнение на проекта. На кръглата маса ще се поставят и дискутират актуални проблеми, свързани с механизма на гражданско участие в процесите на формулиране на политики и законодателство, както и възможностите за създаване на модел за подкрепена заетост на хора в неравностойно положение на територията на община Белослав, както и прилагане на този модел в Ирландия и практическото му реализиране в български условия. На кръглата маса ще присъстват представители на местната администрация, на НПО сектора и на обществеността и бизнеса. Ще бъдат дискутирани резултатите от проекта, както и моделите, докладите, анализите, механизмите и добрите практики, които ще бъдат обсъдени и в последствие приложени на територията на община Белослав. 2 000.00 2 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).