Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на: Многодискова мостова режеща машина с цифрово управление - 1 бр.): Реализирането на предвидените в Обследването за енергийна ефективност мерки изисква закупуване на следното оборудване:
1. Многодискова мостова режеща машина с цифрово управление - 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност);
Многодисковата мостова режеща машина с цифрово управление ще е с минимум 3 броя режещи диамантени дискове. Инсталираната мощност на машината (без
автоматичен робот за товарене и разтоварване на слабовете) ще е максимум 55 kW. Ще е оборудвана с автоматичен робот за товарене и разтоварване на слабовете с инсталирана мощност до 10.5 kW и ще има възможност за различни видове разрязвания - надлъжни, напречни, кръгови, наклонени. Консумацията на охлаждаща вода ще е максимум 3 000 литра на час, а тази на въздух с налягане 3 бара - 600 литра на час. Минималната производителност при слабове с дебелина 2 см ще е минимум 90 кв. метра, тази на слабове с дебелина 3 см. ще е поне 80 кв. м, а при дебелина от 4 см. - не по-малко от 70 кв. метра. |
2 330 000.00
|
1 500 000.00
|
Дейности по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001 включват следните подетапи и съответните дейности в тях:
1. Диагностика:
- Формиране съвместен екип по проекта;
- Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандарта ISO 50001;
- Провеждане на първоначални интервюта;
- Извършване на анализ на настоящото състояние на енергийните характеристики;
- Анализ на документите и записите, свързани с енергийните характеристики, определяне на необходимата документация, средства (включително и за мониторинг), персонал и обучения, произтичащи от изискванията на стандарта.
2. Проектиране и разработка на СЕМ:
- Извършване на енергиен преглед, в който:
* ще се определят настоящите енергийни източници;
* ще се оцени миналото и настоящото потребление на енергия;
* ще се определят областите на значимо използване на енергия;
* ще се идентифицират и определят приоритети на благоприятните възможности, водещи до подобряване на енергийните характеристики.
- Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на СЕМ;
- Разработка на документите, свързани със СЕМ.
3. Внедряване на СЕМ:
- Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандарта ISO 50001;
- Изменения и корекции на СЕМ; - Провеждане на вътрешни одити на СЕМ.
Между внедряването на СЕМ и стартирането на сертификационния одит, СЕМ ще функционира минимум 6 месеца, като по този начин ще се осигури изискването на сертифициращите органи за наличие на минимална продължителност на работеща Система преди процедура по сертификация от 6 месеца. |
7 000.00
|
6 980.00
|
Дейности по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в „ПРЕДСЕДНИК“ ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях:
1. Одит на първи етап:
- Преглед и оценка на внедряването на СЕМ на място при „ПРЕДСЕДНИК“ ЕООД за адекватност с изискванията на стандарта;
- Уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СЕМ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита.
- Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „ПРЕДСЕДНИК“ ЕООД, планиране на втори етап на сертификационния одит.
2. Одит на втори етап - оценка на внедрената СЕМ:
- Събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СЕМ;
- Анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита;
- Документиране на несъответствията (ако бъдат установени);
- Определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени);
- Изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „ПРЕДСЕДНИК“ ЕООД.
Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СЕМ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „ПРЕДСЕДНИК“ ЕООД. |
6 700.00
|
6 680.00
|
Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация.
Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 3 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане.
На мястото на изпълнението на проекта - на входа на административно-производствената сграда на предприятието, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности.
Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие.
Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца.
Основните стъпки за реализацията й са следните:
1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация.
2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта.
3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна и 3 бр. стикери.
4. Доставка на средствата за визуализация.
5. Монтиране на временна информационна табела на входа на сградата.
6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности. |
82.50
|
81.00
|
Извършване на енергиен одит (обследване за енергийна ефективност): В съответствие с Условията за кандидатстване по настоящата процедура, дейността е извършена в подготвителната фаза на проекта. Изпълнителят „ЕнЕфект - Консулт“ ЕООД е вписан в в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, с номер на Удостоверението за вписване 00025.
Извършването на одита включва обследване на предприятието и производствената му дейност, идентифициране на „проблеми“ места и набелязване на мерки за подобряване на енергийната ефективност:
* Мярка 1 - Подмяна на 2 броя амортизирани и неефективни Машини за разкрояване с 1 брой Многодискова мостова режеща машина с цифрово управление;
* Мярка 2 - Подмяна на 2 броя амортизирани и неефективни Профилиращи машини с 2 броя Профилиращи машини, с диаметър на дисковете до 725 мм. и до 1000 мм.
Идентифицираните мерки са подробно анализирани, в резултат на което одитът доказва значителни спестявания, които ще се постигнат при реализацията на проекта:
* Годишни спестявания на енергия в размер на 392 982 kWh;
* Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 36.44 %;
* Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 68.33%;
Освен енергийните спестявания, одитът доказва и икономическата обоснованост от реализацията на проекта:
* Вътрешна норма на възвращаемост: 19,35%
* Срок на откупуване на инвестицията: 5,02 години.
Извършеното Обследване за енергийна ефективност е одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно регулиране (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-63/20.07.2016 г. |
3 800.00
|
3 800.00
|
Финансов одит на проекта: В съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за проекти със стойност на безвъзмездната финансова помощ над 750 000 евро (1 466 872,5 лв.) е задължително извършването на финансов одит на проекта, от регистриран одитор.
Целта на одита ще бъде да се провери дали декларираните разходи са действително направени и платени, точни и допустими в съответствие с договора. Ще се изготви доклад за заверка на разходите, съответстващ на образец, предоставен от Договарящия орган.
За провеждане на одита ще бъде привлечен сертифициран одитор с богат практически опит, включително като одитор на проекти за безвъзмездно финансиране. |
5 000.00
|
0.00
|