Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The "School of my dreams" builds on the results of a successfully completed project in the period 2013-2014. Funded by the HRD OP EU. In the implementation of this project the leading organization was Association "Pleven Public Fund - Community Centers" and his partner - NU "Hr. Botev" in the town Levski. In this project NU "Hr. Botev" in the town Levski candidate and his partners are, unless Municipality Levski Association "Pleven Public Fund - Community Centers". Target group were 90 students from the school, which without exception are Roma. Project activities will satisfy the need for continuing action to permanently integrate the educational system, to increase motivation and their willingness to switch to a top grade in the multicultural environment of primary schools in the city to overcome their early school leaving and increasing parental capacity of their families. The development and manifestation of the creative potentials of Roma children will be formed four creative club: painting, music, dance and theater. Physical strengthening and development of personal qualities, they will be able to participate in two sports clubs - a football and a sports game. Program will be implemented for the expression of newly acquired knowledge and skills to the local community will be organized festivals of arts and sports public events. To build a growing family environment will be introduced a new form of educational work with them - adapted version of "Family Conferences". Will be applied and psychological assistance to children in the target group who need it. There are public events and producing information materials to ensure transparency of project activities and impact on public attitudes to change it to a more tolerant and accepting attitude towards children and communities of Roma origin. The project will be implemented in 36 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнително обучение по български език и литература на ученици, за които ромският език е майчин: Децата от ОУ "Христо Ботев", гр. Левски са 90 на брой и всички те са от ромски произход. Те учат в изцяло ромска етническа среда, живеят в ромски квартал и комуникацията им извън учебните занимания е на майчиния ромски език. Това е основна причина за затрудненията, които изпитват при използването на книжовен български език. Задължителните учебни занимания по български език и литература на ромските деца-билингви не са достатъчни за постигане на необходимото равнище на усвояване на официалната форма на български език. За повишаване на знанията и уменията за свободна комуникация по български език, за подобряване на разбирането на преподавания учебен материал, като основна проектна дейност е допълнително обучение по български език и литература. Преди да бъдат сформирани групите, ще бъде проведена диагностика за езиковите компетенции на децата, чрез предварително подготвени езикови тестове. Учениците ще бъдат разпределени в 4 групи, по 12-18 ученици в група, според възрастта на децата. След като са изследвани и идентифицирани езиковите дефицити на всеки конкретен ученик, ще бъдат разработени персонални планове за всеки един от тях, за преодоляване на конкретните индивидуални затруднения в говоренето, разбирането и осмислянето на езика. Групите за допълнително обучение по български език ще се сформират за всяка проектна година, поради това, че четвъртокласниците ще преминават в прогимназиална степен на образование. Всяка учебна година ще се сформира нова група от новите първокласници на началното училище. Допълнителните занимания ще се провеждат в извънкласно време, два пъти седмично, като всяко занимание ще съдържа по два учебни часа. Обучението ще се води от опитни и квалифицирани учители от началното училище, притежаващи педагогически опит в образователната сфера над 7 години. За провеждането на дейността ще бъде разработена учебна програма, която ще включи интерактивни методи: ролеви и ситуационни игри, творчески задачи, интерпретационни и ситуационни подходи, които ще разширят границите на езиковия запас на учениците от целевата група, ще допълнят знанията им по български език, ще разширят знанията им по литература. Ще бъде поставен акцент върху обогатяване на разговорната реч и включване на по-сложни граматични структури. Акцент ще бъде поставен върху усвояването на морфологичните правила, като напр. конструиране на множествено число на някои съществителни имена, на прилагателни, съгласуване на съществителните с прилагателните имена, които обикновено затрудняват ромските деца, за които майчиният език е ромският. Синтактичните задачи ще бъдат насочени към изграждане на сложни изречения. Не по-малко важни са затрудненията с подбора на думите и с начина, по който да се съчетават, така че обучаваните допълнително ученици да изграждат умения за „обличане“ на мисълта си в съответствие с комуникативната задача. Програмата ще бъде съобразена с възрастовите характеристики на учениците от целевата група и с техните индивидуални нужди. В края на всеки проектен етап, съвпадащ с учебния годишен цикъл, ще се провежда тестване, за установяване и измерване на резултатите от допълнителното обучение по български език и литература. Ще бъдат осигурени дидактични материали и пособия, тетрадки и химикалки, за да бъдат създадени пълноценни условия за обучителния процес. Дейността ще се провежда през учебните и през ваканционните месеци. 45 747.84 36 750.94
Творчески и спортни дейности за развитие и изява на личностните потенциали на децата от целевата група: За интегрирането на ромските деца в началния курс на образователната система особено силно въздействие има изкуството и творческите дейности. Изобразителното, театралното, музикалното и танцово изкуства са онази естетическа среда, чрез която децата откриват света, опознават себе си другите, изграждат способности за изразяване, за комуникация и развитие на творческите си потенциали. Спортът е друга по своята специфика дейност, която се отразява не само върху физическото развитие, но формира морално-волеви и личности качества, но както и творческите дейности е ефективен подход за интегриране на ромските деца. За осъществяването на творческите и спортни дейности ще се сформират 6 клубове, като извънкласни форми. Четирите творчески клуба ще бъдат насочени към изкуствата: изобразително, театрално, музикално и танцово. Във всеки клуб ще бъдат включени по 12-18 ученици. Подборът ще се проведе по разработена и тествана процедура, за насочване на учениците към съответното изкуство и спорт, съобразно желанията и мотивацията им, като изборът им ще бъде съгласуван и с родителите. Всеки клуб ще работи по разработени годишни програми. В програмите на арт-клубовете, освен практически дейности, ще бъде включена информация за историята и постиженията на съответното изкуство. За практическата работа на учениците ще бъдат осигурени необходимите материали: за клуба по изобразително изкуство: 45 комплекта /моливи - черни и цветни, акварелни и темперни бои, пастели, кадастрон, цветен кадастрон за паспарту на детските рисунки, гланцови блокчета, лепило, ножички и др./. Тренировъчните програмите на спортните клубове ще планират тренировките, методиката, целите и очакваните резултати. Единият спортен куб ще бъде ориентиран към футбола - любим за децата от целевата група спорт, а другият към спортни игри: баскетбол, бадминтон. За спортните клубове ще бъдат осигурени екипи за участниците и спортни материали и пособия: 120 спортни екипи, по един екип за всяка учебна година и 3 комплекта спортни пособия за всяка учебна година /топки, обръчи, въженца, конуси, ракети и перца за бадминтон/. Ръководители на клубовете ще бъдат учители от училището-кандидат. Ще бъдат ангажирани консултанти - специалисти в сферата на изкуствата и спорта. Всеки творчески и спортен клуб ще провежда заниманията по график, по два учебни часа, в продължение на 24 месеца. За изявата на децата от творческите и спортни клубове ще бъде разработена програма за техните годишни изяви пред връстниците им от другите училища, пред родителите им и пред цялата местна общност. В края на всяка учебна година ще се провеждат Детски празници, които ще дадат възможност за изява на децата от клубовете, на техните артистични постижения и надградени нови творчески умения пред учениците от основните училища, в които те ще продължат образованието си. Празниците ще съдържат три компонента: изложба на клуба по изобразително изкуство, концерт на клубовете по музикално и танцово изкуство и представление на театралния спектакъл, подготвен през съответната година от участниците в театралния клуб. За да могат учениците от целевата група да се срещнат с професионално изкуство, през всяка учебна година ще се провеждат Седмица на изкуствата за деца. В тях ще се провеждат театрални представления на професионални театрални трупи, срещи с художници, танцови концерти и др. събития, с участието на професионални артисти. С учениците от спортните клубове, ежегодно ще се провежда спортни празници, за да могат децата от спортните клубове да представят своите нови умения и да въвлекат в спортни игри и състезания всички ученици от целевата група. 127 107.56 152 964.74
Фамилни конференции за повишаване на родителските умения : Фамилните конференции са иновативна, за област Плевен, форма за работа със семействата на деца, които имат проблеми с интегрирането си, които са в риск от ранно отпадане от образователната система, които проявяват, макар и рядко прояви на девиантно поведение, които трудно се адаптират към училищна среда. За въвеждане на този подход на работа с родителите ще бъде разработена методология от експерти на неправителствената организация-партньор, за да може да бъде въведен за работа със семействата на децата от целевата група. По своята същност, семейните конференции представляват семейни дискусии, в които участват не само родителите на ученик от целевата група, но и членове на по-широкия семеен кръг. Предварително се формулира тема, свързана с развитието на детето, като се подлагат на обсъждане определени проблеми, свързани с отглеждането и възпитанието на децата от съответната възраст, неговите потребности, преживявания, емоции. Детето не само присъства, но и участва активно в дискусията, така че неговото мнение да бъде чуто от членовете на семейството му. Всички заедно вземат решение за подобряване на домашните условия и взаимоотношения, като всеки член на семейството поема конкретна отговорност за определен ангажимент към детето. Всяка сесия фокусира вниманието на участниците по една предварително подготвена от водещите дискусията тема, по която те представят на достъпен и разбираем език полезна информация, съобразена с темата на семейната конференция, която има за цел да повиши знанията и уменията на родителите, за осигуряване на спокойна и развиваща атмосфера в семейства на децата от целевата група. Моделът за работа със семейства на деца от ромски произход, популярен извън страната като: "Фамилни конференции" ще бъде адаптирана за семействата на децата от целевата група, съобразно конкретните семейни дефицити и потребности. Моделът ще бъде наречен "Семейна среща" или по друг, разбираем за ромските родители начин. Всяка семейна дискусия ще се провежда в рамките на 3 часа. Ще бъде модерирана от двама водещи: един учител от училището-кандидат, който познава добре учениците от целевата група и неговите родители. Учителят ще работи в асистенция със семеен консултант, който притежава уменията за групова работа, познания за психологическо въздействие върху участниците. Семейните конференции ще се провеждат веднъж седмично, с представители на едно семейство. За всяка "семейна конференция" ще бъде подготвена кафе-пауза, която ще създаде атмосфера на уют, откровеност и доверие. Водещите ще гарантират конфиденциалността на разговорите и споделянето, за да бъде пълноценен и ефективен процеса на обсъждане на семейни проблеми, намерения и решения. През първия месец от срока на дейността ще бъде проведено проучване, за разработване на графика на "семейните конференции" и децата и семействата им, които имат най-голяма потребност. 26 184.16 18 262.97
Психологическа подкрепа на децата от целевата група: Ромските деца от целевата група са дистанцирани от своите връстници от националното мнозинство, не само защото учат в училище, без присъствие на техни връстници от националното мнозинство, живеят в квартал, който териториално е изолиран от централната зона на града, което се отразява на тяхното самочувствие в мултиетническа среда, в каквато им предстои да попаднат, постъпвайки в следващата образователна степен. Поради възрастовите си характеристики, поради социалната изолация, в която живеят част от тях, поради ниския икономически стандарт на живот са установени прояви на: агресивно поведение, трудности в общуването и комуникацията, ниско самочувствие, стеснителност, неувереност, страхове, проблеми с родителите и връстниците, с учителите, психосоматични проблеми, нисък успех и др. Потребността от психологическа подкрепа е още по-сериозна и от това, че в училището-кандидат няма назначен психолог или педагогически съветник. Дейността ще се осъществи от квалифициран психолог, който ще проведе още в първите месеци на проектния график на дейността психо-диагностични тестове със всички деца от целевата група. Те ще изследват психичното развитие на децата и ще идентифицират онези от тях, които са с най-висока степен на необходимост от психологическа подкрепа. Методите, които ще бъдат приложени са конвенционалните подходи на психологическа работа с деца. Консултативният процес ще включва игри, които позволяват на детето да реагира на „непозволените” чувства по приемлив начин; рисуване на плашещи образи и ситуации (при работа с детски страхове), моделиране, апликиране; съчиняване на истории, метафорично описващи проблема на детето, след което заедно с психолога се анализират и измислят нови варианти за изход от ситуацията; драматизации и други методи, основаващи се на богатото въображение на децата; разговори и още много други методи. Консултациите ще се провеждат на територията на училището, в определено за целта помещение, във време, което да не пречи на децата в учебните им занимания. За наемане на висококвалифициран психолог, ще бъде ангажиран специалист от областния център - гр. Плевен. Той ще работи по предварително разработен график. За консултативния процес и резултатите от него ще бъдат информирани родителите на децата, с които психологът работи. 11 676.96 8 622.98
Информираност и публичност: Дейността "Информираност и публичност на проекта" цели осигуряване на пълна прозрачност на проектните дейности и привличане на общественото внимание и подкрепа към целите и мисията на проекта. Планира се провеждането на пет пресконференции, две от които ще се проведат в гр. Плевен - областния център, в който са стационирани регионалните медии и кореспондентите и офисите на националните медии. Те ще се проведат непосредствено след стартиране на проекта, а втората - преди неговото финализиране. Ще бъдат изработени 1 000 бр. информационни листовки, които ще съдържат информация за целите, дейностите, индикаторите и резултати на проекта. Информационните листовки ще бъдат разпространяване в хода на изпълнение на публичните събития, планирани в проектните дейности. Ще бъде изработен информационен банер, на който ще бъде отразена финансовата помощ, името и логото на финансиращата програма, проектния срок и партньорите, отговорни за изпълнението на проекта. Банерът ще бъде поставян на видно място при осъществяването на всяко публично събитие и ще бъде съхраняван в училището - кандидат за бенефициент по програмата. В рамките на дейността, ще бъдат изработени и 3 информационни табели, които ще бъдат поставени на специално място на сградата на водещата организация - СУ "Крум Попов", гр. Левски, в Община Левски и в офиса на партниращата неправителствена организация - Сдружение "Плевенски Обществен Фонд - ЧИТАЛИЩА". Всички материали и събития ще бъдат съобразени с изискванията на програмата за визуализация. 2 430.00 3 488.53
Управление на проекта: За успешното изпълнение на проекта, ще бъде сформиран проектен екип от служителите на кандидата - Средно училище "Крум Попов", гр. Левски. И тримата членове на екипа са участвали в процеса на администриране и управление на вече изпълнения съвместен, със Сдружение "Плевенски Обществен Фонд - ЧИТАЛИЩА" проект. С тях ще бъдат сключени допълнителни трудови споразумения, регламентиращи задълженията им относно администрирането на проектните дейности. Проектният екип ще провежда месечни работни срещи, за споделяне на постигнатите резултати и срещнатите затруднения и рискове. Ще бъде разработен Работен план, в който всяка дейност ще бъде разработена като организационни стъпки, времеви график за изпълнение и отговорности. Ще бъде разработен и план за вътрешен мониторинг и оценка, който ще бъде изпълняван от ръководителя на проекта. Установените проблеми по изпълнението на проекта, ще бъдат докладвани на месечните екипни работни срещи, а при нужда и на извънредни такива, свиквани при необходимост, от който и да е член на проектния екип. Процедурите за избор и договаряне с доставчиците на стоки и услуги ще се разработват от ръководителя на проекта. Ще бъдат спазвани всички условия и правила за изпълнение на проектния бюджет. Проектният екип редовно ще подготвя и депозира междинни отчети. За подкрепа на проектните дейности, ще бъде сформиран Обществен съвет, в който ще бъдат включени членове на УС на училищното настоятелство на СУ "Крум Попов", гр. Левски, на Община Левски, на УС на сдружението-партньор, лидери от ромската общност, родители на децата от целевата група. Съветът ще работи по разработен и одобрен от членовете му статут, който ще регламентира задълженията им, режима на неговото функциониране, методите за вземане на решения. Новата организационна структура ще продължи своята работа и след приключване на проекта, за да осигури устойчивост и мултиплициране на дейностите му. 24 705.64 19 057.98

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).