Определяне на целевите групи: Дейността цели да реализира механизмите за подбор на целевите групи и да определи най-нуждаещите се хора живеещи в бедност и засегнати от разпространението на COVID-19 . Поради спецификата на проекта, дейността е започнала своето изпълнение през първия месец на проектното предложение от началото на месец януари 2021 г. преди стартирането на договора и ще се изпълнява през целия период на проекта - до месец септември 2022 г.
В условията на извънредна ситуация, за да се гарантира, че помощта достига до най-засегнатите от кризата се използват всякакви източници на информация – сигнали на граждани, информация от доставчици на социални услуги, институции и др.
Броят на хората определени за подкрепа в настоящото проектно предложение е 50 и ще обхваща следните целеви групи:
-лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност-хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
-лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
-лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Част от тази целева група е ползвала услуги по проект "Осигуряване на топъл обяд в град Горна Оряховица" за периода 2016-2020 г.
|
0.00
|
0.00
|
Приготвяне на топъл обяд: Кухненската база на Домашен социален патронаж, която ще изпълнява ролята на Обществена трапезария се намира в центъра на град Горна Оряховица на адрес: гр. Горна Оряховица, ул. "Мано Тодоров" №2. Тя е с площ 245,85 кв.м. и четири основни помещения – топла кухня, офис, склад и стая на персонала. Обекта е ремонтиран през 2011 год. по проект „Енергийно-ефективна реконструкция и модернизация на обекти от социалната инфраструктура в Община Горна Оряховица”, проект реализиран по ОП „Регионално развитие” 2007-2013 г. Изградена е нова ВиК и ел. инсталация, обекта е газифициран. Подменено е оборудването – 3 печки, 2 фурни двойни, 1 фурна тройна, хладилни и фризерни съоръжения – общо 13 броя. Закупена е нова посуда – казани, тави, четирикоритни мивки, картофобелачка.
Кадровата обезпеченост на ДСП е достатъчна за осъществяване на цялостния процес по заявяване, доставяне съхранение на хранителните продукти. За обезпечаване на дейността са назначени четирима готвачи и двама работника кухня. Инструктор диетично хранене съгласува с домакина изготвянето на меню, което да е разнообразно, балансирано и отговарящо на изискванията на обслужваните лица. Доставката се осъществява от осем домашни санитари и пет шофьора. Техническата изправност на уредите и съоръженията е гарантирана от работник ВиК и ел. апаратура. Административната структура е социален работник, сътрудник социални дейности, счетоводител и оперативен счетоводител. С цел спазване изискванията за безопасност, всички служители имащи отношение към приготвянето на храната са снабдени с лични здравни книжки, съгласно изискванията за здравните изисквания. Дейността по предоставяне на храната ще се осъществява от квалифициран персонал с опит в областта на общественото хранене. Всички служители имат необходимия образователен ценз. Задълженията и отговорностите ще са разпределени съобразно компетентността.
Приготвянето на топлия обяд ще започне на 01.02.2021 г. и ще приключи на 30.09.2022 г., като общия брой дни, в които ще се реализира дейността е 415 дни.
Приготвянето на топъл обяд ще се извърши със собствен ресурс в кухненската база на Домашен социален патронаж, а лицата, приготвящи ястията са с необходимата професионална квалификация и с дългогодишен опит с сферата на общественото хранене. С цел спазване изискванията за безопасност, всички служители имащи отношение към приготвянето на храната са снабдени с лични здравни книжки, съгласно изискванията за здравните изисквания. В Домашен социален патронаж се работи по изготвена NACCAP система, която осигурява спазването на изискванията за безопасност на храните. Приоритет е осигуряването на разнообразно седмично меню, с което да се гарантира балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. |
57 485.00
|
58 173.50
|
Предоставяне на топъл обяд: Храната на потребителите ще се доставя по домовете. Тази мярка е предприета с цел максимално да улесни потребителите в условията на пандемия от COVID -19. Доставката по домовете ще се осъществява в предварително договорен часови диапазон на работния ден. Храната на хората поставени под карантина ще се доставя до домовете им в съдове за еднократна употреба, без пряк контакт между служителя и потребителя при стриктно спазване на въведените противоепидемични мерки.
Домашен социален патронаж обезпечава дейността по разнос на храната с пет служебни автомобила, които имат съответните становища от Българската агенция по безопасност на храните. Доставката се осъществява от осем домашни санитари и пет шофьора.
Автомобилите ежедневно се измиват и дезинфекцират със съответните одобрени препарати. Съгласно разработена и прилагана система за безопасност на храните, одобрена и проверявана от Българска агенция по безопасност на храните са предприети всички необходими действия за превенция на замърсяването. Готвачите, приготвящи и разсипващи ястията са с предпазни средства. Водачът на съответното МПС и домашния санитар доставящ храната са снабдени с предпазни средства – маска, ръкавици и дезинфектант. Ястията се доставят в съдове за еднократна употреба, опаковани в плик за еднократна употреба. Това свежда до минимум контакта между служител и потребител.
Дейността по предоставяне на храната ще се осъществява от квалифициран персонал с опит в областта на общественото хранене. Всички служители имат необходимия образователен ценз. Задълженията и отговорностите ще са разпределени съобразно компетентността.
Потребителите ще получават супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт.
Получаването на топлия обяд ще се удостоверява с подпис на лицето.
|
2 874.25
|
2 185.75
|
Реализиране на съпътстващи мерки: Социален работник, работещ в Домашен социален патронаж – гр. Горна Оряховица ще консултира потребителите на които е осигурен топъл обяд относно ползването на други социални услуги, административни общински услуги и оказване на съдействие за предоставяне на здравни услуги при необходимост. Той ще насочва лицата, които не получават социални помощи към дирекция „Социално подпомагане” – гр. Горна Оряховица за отпускане на такива, ако са изпълнени условията на законодателството. Социалният работник ще оказва мотивационна подкрепа и подкрепа за социално включване. |
2 874.25
|
2 874.25
|