Административно управление. Информация и комуникация.: Тази дейност цели законосъобразно и коректно управление и изпълнение на проекта. Стриктно спазване времевия график на другите дейности, включени в предложението. Спазване строга финансова и техническе дисциплина. За осъществяването на това ще се провеждат периодични срещи и консултации с ръководителите на дейности с децата и родителите. ще се наблюдава качествено изпълнение на договорените условия.
В рамките на тази дейност ще се осигури и необходимата публичност и информираност за изпълнение на проектните дейности, за постигането на целите и задачете на настоящото проектно предложение.
Дейността ще се осъществява от Ръководител и административно обслужване на проекта и Счетоводител. |
21 678.00
|
25 915.79
|
Клубовете по интереси - начин за интегрирани дейности на деца от маргинализирани и немаргинализирани групи; възможност за равен достъп до качествено образование на всички деца и активно социално включване на 20 деца от маргинализирани групи.: "Стая на приятелството" - в залата по релационна психомоторика в ДГ. Методът се прилага от двама специално обучени педагози от ДГ в подкрепа на детското развитие, превенция на агресията и терапия.Целта е да се работи за намаляване на тревожността, потискане на пасивността; засилване на вниманието към другите; в подобряване на социалната компетентност.Ще се сформират 4 групи/ от всяка възрастова група/ по 8 деца. Заниманията се провеждат по един път седмично с всяка група. "Растем здрави, силни и щастливи заедно"- учители и родители заедно да възпитаме и приучим децата на здравословен начин на живот и поведение. Една група, 15 деца от трета възрастова група. Част от занимаията са и с родители. "Да играем заедно" - запознаване с игри от детството на баба, дядо, мама и татко като начин за социална интеграция и приобщаване на деца от маргинализирани групи. Една група, 20 децата от втора възрастова група. В заниманията се включват и родители. "Многознайко" - какъв може да стане, каква професия да избере, за да има детето бъдеща реализиция в родината и родния град. Запознаване с различни професии, даващи реализация на техните родители в нашия град и възможността да реализират мечтите си тук, заедно със семейството. Срещи на децата и техните родители с успешни наши съграждани реализирали се в Трявна, които биха могли да приобщят към дейността си родителите на децата от маргинализираните групи. Една група, 15 деца от трета възрастова група.Предвидена е работа и с родители. "С България в сърцето" - патриотичното възпитение на децата и ролята на ДГ и семейството като начин за изграждане на национална идентичност и самочувствие у подрастващите и най-вече у децата, чиито родители са принудени от икономически предпоставки да търсят работа в чужбина. Да върнем самочувствието на родителите и така ги убедим, че могат да имат успешна реализация и в страната ни. Заниманията са с 25 деца от четвърта възрастова група. "Пътувай цветно" - чрез средствата на изкуството деца от маргинализирани групи интегрирано с другите деца да се запознаят с различини култури и изкуства на страни, в които работят и живеят техните родители. Ще се сформират две групи, по 10 деца от подготвителните групи. Заниманията са по един път седмично за група. "С танц и песен по света" - сформиране на група за народни танци и мажоретен състав, в които са включени за интегрирани занимания деца от маргинализирани групи. Целта е да се запознаят с песните и танците на нациите, в чиито страни живеят и работят техните родители, преплетени с българските народни танци и песни. Ще се сформира мажоретен състав с 15 деца от четвърта възрастова група и смесена танцова група - 20 деца. Заниманията ще се провеждат по един път седмично за група. "Езикът на интеграцията" - група за изучаване на английски език -15 деца от подготвителните групи. Занимания - един път седмично от учител с нужната квалификация. "Заедно с мама и татко" - по - активно включване на родителите в живота на детската градина чрез сутрешно четене на приказки, участие в различни режимни моменти от деня на детето в ДГ- утринна гимнастика, игри на открито, занимания по интереси. Така децата от маргинализирани групи ще се сближат повече с другите деца и родители, с други семейства, с техните интереси. Това ще допринесе за по-бързото им интегриране и активно социално включване в обществото. Дейността е предвидена за децата от първа възрастова група. "Спорт и здраве"- спортът като начин за ранна интеграция и социализация на децата - деца от трета възрадтова груп. Заниманията ще се провеждат по един път седмично от специалист - треньор. "Заедно, защото сме по-силни" - привличане на специалист-психолог за консултации на родителите и 20 деца от маргинализираните групи и техните родители. Интегрирани занимания и тренинги на всички деца и родители от детската градина. Консултациите за децата и учители със специлист-психолог. Придвидено е психологът да има срещи и с родители. "Да общуваме правилно" – занимания с логопед. (виж М038) |
66 730.00
|
59 577.05
|
Работа с родителите на деца от маргинализирани групи. Съвместни дейности с другите родители и семейства.: Тази дейност цели да приобщи родителите на деца от маргинализирани общности към родителската общност в ДГ „Светлина“ и да ги мотивира да бъдат активни участнци в живота на децата си и на детската градина. В нея ще вземат участие родителите на 90 деца от ДГ "Светлина", 20 от които от маргинализирани групи - с един родител, който отсъства продължително, с безработен родител, в приемно семейство, от отдалечени села на община Трявна и др. В по-дългосрочен план работата с родители ще бъде насочена към постигане на висока степен на обхаващане на децата от маргиналзирани групи и намаляване на преждевременно отпадналите от образователната система в бъдеще. Дейността е планирана за 22 месеца и ще включва три основни фази:
- подготовка и запознаване с родителската общност, установяване на контакти и оценка на конкретните нужди;
- изпълнение на предвидените индивидуални и групови срещи, консултации, тренинги и родителски ателиета;
- оценка на настъпилите промени в отношението и нагласите на родителите в резултат на дейностите.
Работата с родители ще се осъществява ежеседмично в различни форми (индивидуални и групови срещи и консултации, тематични тренинги, ателиета за родители), и ще се фокусира върху следните теми:
- ранно детско развитие
Ранното детско развитие е уникален етап от човешкия живот, в който се полагат основите на здравето, ученето, поведението и личностното развитие, и който има дълготрайно влияние не само върху индивидуалното благополучие на децата през целия им живот, но и върху бъдещето на техните общности.
Култивиране на емпатия и сътрудничество.
- разгръщане на талантите у децата в ранна детска възраст
Тази тема е избрана, за да помогне на родителите да осъзнаят, че образованието играе основна роля за развитието на дарбите, умствените и физическите способности на детето, за да може то да разгърне пълния си потенциал и да се чувства пълноценно.
- ранно професионално ориентиране
Темата ще постави акцент върху значието на ранното професионално ориентиране за изграждане на стремеж към професионална реализиция от ранна детска възраст, което е гаранция за бъдещо про-активно поведение на пазара на труда и стремеж към постоянна трудова заетост. Ще бъде разгледана връзката между доброто образование, професионалната реализация и качеството на живот. Темата е предназначена предимно за родители на 6 и 7 годишни деца, ще бъдат използвани ролеви модели.
- дигитално-медийна грамотност при най-малките
Темата ще фокусира върху контролирано използване на електронно съдържание при най-малките - рискови фактори и ролята на родителя за ранното развитие на дигитално-медийна грамотност у децата. Изследвване на европейско ниво сочи, че децата започват да използват дигиталните технологии от много ранна възраст и на това трява да се реагира чрез акцент вурху ранната дигитално-медийна грамотност, за да се развиват у децата умения за бъдещия им живот онлайн. В това отношение много родители се чувстват неподготвени и се нуждаят от съвета на експери, на други родители и учители. А една част не се замислят и не осъзнават този проблем или пък самите те нямат такава грамотност. Тази тема също е предназначена предимно за родителите на най-големите деца.
Темите за работа с родители са свързани с планираните клубове по интереси за децата от детската градина, с което се гарантира съгласуваност между проектните дейности, така че деца, учители и родители да вървят в една посока. Като допълнение, тази дейност ще обезпечи ДГ с достъп до информационни и образователни ресурси за родители - споделено онлайн пространство с безплатни ресурси за родители. |
8 740.00
|
2 962.97
|
Насърчаване на общуването и съвместни изяви между децата от маргинализирани и немаргинализирани групи. Организиране на събития.: С тази дейност се цели насърчаване изявите на децата от маргинализирани и немаргинализирани групи, съобразно техните възможности, талант, умения и интереси.
За постигане на целта ще се организират публични изяви - изложби, концерти, състезания, ателиета, уъркшопове, флашмоб, в които участие ще имат и родителите. |
2 000.00
|
2 249.48
|