Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 535 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

This project is a result of the efforts of Svetlina Kindergarten in Tryavna to support the kids and their families and foster the development of active citizenship, creativity and successful professional and social realization of kids in their home town. The project  will contribute to increasing the number of kids from marginalized groups who have been successfully integrated through the educational system by provoking their interest and involvement in activities related to music, arts, games, dances, sports, cooperation and empathy building activities, and by involvement of parents in non-formal and game-based trainings and events.
The proposal targets 90 kids and their families, 20 of which from marginalized groups. The kids are aged between 3 and 7. The proposal will enhance the access to quality education of kids from small and remote communities in the municipality of Tryavna as a guarantee for their successful integration.
Project activities:
 - Administrative management, information and publicity
 - Clubs of interest - joint activities for kids from both marginalized and non-marginalized groups
 - Work with parents of kids from marginalized groups and joint activities with non-marginalized parents and families
 - Foster communication and joint performances of kids from marginalized and non-marginalized kids. Arrangement of events.
We expect to achieve the following:
- early integration and equal access to education for all kids, which will lead to a better quality of pre-school education in the municipality of Tryavna, particularly in Svetlina Kindergarten;
- providing access to quality education for kids living in the surrounding villages;
- involving parents in the educational process of the kindergarten and helping them appreciate their role and responsibility in this process.
This project will be an innovative approach to the problems of the marginalized families for both the kindergarten and the Municipality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Административно управление. Информация и комуникация.: Тази дейност цели законосъобразно и коректно управление и изпълнение на проекта. Стриктно спазване времевия график на другите дейности, включени в предложението. Спазване строга финансова и техническе дисциплина. За осъществяването на това ще се провеждат периодични срещи и консултации с ръководителите на дейности с децата и родителите. ще се наблюдава качествено изпълнение на договорените условия. В рамките на тази дейност ще се осигури и необходимата публичност и информираност за изпълнение на проектните дейности, за постигането на целите и задачете на настоящото проектно предложение. Дейността ще се осъществява от Ръководител и административно обслужване на проекта и Счетоводител. 21 678.00 25 915.79
Клубовете по интереси - начин за интегрирани дейности на деца от маргинализирани и немаргинализирани групи; възможност за равен достъп до качествено образование на всички деца и активно социално включване на 20 деца от маргинализирани групи.: "Стая на приятелството" - в залата по релационна психомоторика в ДГ. Методът се прилага от двама специално обучени педагози от ДГ в подкрепа на детското развитие, превенция на агресията и терапия.Целта е да се работи за намаляване на тревожността, потискане на пасивността; засилване на вниманието към другите; в подобряване на социалната компетентност.Ще се сформират 4 групи/ от всяка възрастова група/ по 8 деца. Заниманията се провеждат по един път седмично с всяка група. "Растем здрави, силни и щастливи заедно"- учители и родители заедно да възпитаме и приучим децата на здравословен начин на живот и поведение. Една група, 15 деца от трета възрастова група. Част от занимаията са и с родители. "Да играем заедно" - запознаване с игри от детството на баба, дядо, мама и татко като начин за социална интеграция и приобщаване на деца от маргинализирани групи. Една група, 20 децата от втора възрастова група. В заниманията се включват и родители. "Многознайко" - какъв може да стане, каква професия да избере, за да има детето бъдеща реализиция в родината и родния град. Запознаване с различни професии, даващи реализация на техните родители в нашия град и възможността да реализират мечтите си тук, заедно със семейството. Срещи на децата и техните родители с успешни наши съграждани реализирали се в Трявна, които биха могли да приобщят към дейността си родителите на децата от маргинализираните групи. Една група, 15 деца от трета възрастова група.Предвидена е работа и с родители. "С България в сърцето" - патриотичното възпитение на децата и ролята на ДГ и семейството като начин за изграждане на национална идентичност и самочувствие у подрастващите и най-вече у децата, чиито родители са принудени от икономически предпоставки да търсят работа в чужбина. Да върнем самочувствието на родителите и така ги убедим, че могат да имат успешна реализация и в страната ни. Заниманията са с 25 деца от четвърта възрастова група. "Пътувай цветно" - чрез средствата на изкуството деца от маргинализирани групи интегрирано с другите деца да се запознаят с различини култури и изкуства на страни, в които работят и живеят техните родители. Ще се сформират две групи, по 10 деца от подготвителните групи. Заниманията са по един път седмично за група. "С танц и песен по света" - сформиране на група за народни танци и мажоретен състав, в които са включени за интегрирани занимания деца от маргинализирани групи. Целта е да се запознаят с песните и танците на нациите, в чиито страни живеят и работят техните родители, преплетени с българските народни танци и песни. Ще се сформира мажоретен състав с 15 деца от четвърта възрастова група и смесена танцова група - 20 деца. Заниманията ще се провеждат по един път седмично за група. "Езикът на интеграцията" - група за изучаване на английски език -15 деца от подготвителните групи. Занимания - един път седмично от учител с нужната квалификация. "Заедно с мама и татко" - по - активно включване на родителите в живота на детската градина чрез сутрешно четене на приказки, участие в различни режимни моменти от деня на детето в ДГ- утринна гимнастика, игри на открито, занимания по интереси. Така децата от маргинализирани групи ще се сближат повече с другите деца и родители, с други семейства, с техните интереси. Това ще допринесе за по-бързото им интегриране и активно социално включване в обществото. Дейността е предвидена за децата от първа възрастова група. "Спорт и здраве"- спортът като начин за ранна интеграция и социализация на децата - деца от трета възрадтова груп. Заниманията ще се провеждат по един път седмично от специалист - треньор. "Заедно, защото сме по-силни" - привличане на специалист-психолог за консултации на родителите и 20 деца от маргинализираните групи и техните родители. Интегрирани занимания и тренинги на всички деца и родители от детската градина. Консултациите за децата и учители със специлист-психолог. Придвидено е психологът да има срещи и с родители. "Да общуваме правилно" – занимания с логопед. (виж М038) 66 730.00 59 577.05
Работа с родителите на деца от маргинализирани групи. Съвместни дейности с другите родители и семейства.: Тази дейност цели да приобщи родителите на деца от маргинализирани общности към родителската общност в ДГ „Светлина“ и да ги мотивира да бъдат активни участнци в живота на децата си и на детската градина. В нея ще вземат участие родителите на 90 деца от ДГ "Светлина", 20 от които от маргинализирани групи - с един родител, който отсъства продължително, с безработен родител, в приемно семейство, от отдалечени села на община Трявна и др. В по-дългосрочен план работата с родители ще бъде насочена към постигане на висока степен на обхаващане на децата от маргиналзирани групи и намаляване на преждевременно отпадналите от образователната система в бъдеще. Дейността е планирана за 22 месеца и ще включва три основни фази: - подготовка и запознаване с родителската общност, установяване на контакти и оценка на конкретните нужди; - изпълнение на предвидените индивидуални и групови срещи, консултации, тренинги и родителски ателиета; - оценка на настъпилите промени в отношението и нагласите на родителите в резултат на дейностите. Работата с родители ще се осъществява ежеседмично в различни форми (индивидуални и групови срещи и консултации, тематични тренинги, ателиета за родители), и ще се фокусира върху следните теми: - ранно детско развитие Ранното детско развитие е уникален етап от човешкия живот, в който се полагат основите на здравето, ученето, поведението и личностното развитие, и който има дълготрайно влияние не само върху индивидуалното благополучие на децата през целия им живот, но и върху бъдещето на техните общности. Култивиране на емпатия и сътрудничество. - разгръщане на талантите у децата в ранна детска възраст Тази тема е избрана, за да помогне на родителите да осъзнаят, че образованието играе основна роля за развитието на дарбите, умствените и физическите способности на детето, за да може то да разгърне пълния си потенциал и да се чувства пълноценно. - ранно професионално ориентиране Темата ще постави акцент върху значието на ранното професионално ориентиране за изграждане на стремеж към професионална реализиция от ранна детска възраст, което е гаранция за бъдещо про-активно поведение на пазара на труда и стремеж към постоянна трудова заетост. Ще бъде разгледана връзката между доброто образование, професионалната реализация и качеството на живот. Темата е предназначена предимно за родители на 6 и 7 годишни деца, ще бъдат използвани ролеви модели. - дигитално-медийна грамотност при най-малките Темата ще фокусира върху контролирано използване на електронно съдържание при най-малките - рискови фактори и ролята на родителя за ранното развитие на дигитално-медийна грамотност у децата. Изследвване на европейско ниво сочи, че децата започват да използват дигиталните технологии от много ранна възраст и на това трява да се реагира чрез акцент вурху ранната дигитално-медийна грамотност, за да се развиват у децата умения за бъдещия им живот онлайн. В това отношение много родители се чувстват неподготвени и се нуждаят от съвета на експери, на други родители и учители. А една част не се замислят и не осъзнават този проблем или пък самите те нямат такава грамотност. Тази тема също е предназначена предимно за родителите на най-големите деца. Темите за работа с родители са свързани с планираните клубове по интереси за децата от детската градина, с което се гарантира съгласуваност между проектните дейности, така че деца, учители и родители да вървят в една посока. Като допълнение, тази дейност ще обезпечи ДГ с достъп до информационни и образователни ресурси за родители - споделено онлайн пространство с безплатни ресурси за родители. 8 740.00 2 962.97
Насърчаване на общуването и съвместни изяви между децата от маргинализирани и немаргинализирани групи. Организиране на събития.: С тази дейност се цели насърчаване изявите на децата от маргинализирани и немаргинализирани групи, съобразно техните възможности, талант, умения и интереси. За постигане на целта ще се организират публични изяви - изложби, концерти, състезания, ателиета, уъркшопове, флашмоб, в които участие ще имат и родителите. 2 000.00 2 249.48

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).