Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 614 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

JUNONA-KATYA GENEVA EOOD is engaged in the manufacture and sale of ladies and children clothing under the brand name of "JUNONA". It occupies a leading position on the Bulgarian market and successfully implements part of its production on markets in Russia, Portugal, Cyprus, Greece and England . The company was founded in 2000 by Katia Geneva, who is the sole shareholder, manager and chief designer.
Globalization and increasing competition now impose dynamic adaptation od the company to the changing needs of the economy and consumer demand.
Supporting SMEs to increase their capacity in the growth of regional, national and international markets and their participation in the innovation process under this procedure shall only contribute to this end.
This project proposal of the applicant, aimed at organizational innovations to boost productivity, potential export operations, quality and protection of environment, shall include:
1.Development and implementation of management systems in accordance with the requirements of the BS EN ISO 9001: 2015 Quality Control Standard for BS EN ISO 14001: 2015 environmental control; 
2. New equipment investments, contributing to the implementation and compliance with the requirements imposed by certified systems for quality management and environment preservation.
3. Promoting project objectives and results achieved, by appropriate information and communication measures;
The investment for the enhancing management and company prosperity as a result of the successful implementation of this project shall not only contribute to the introduction and implementation of effective quality management systems of products, services, processes and environment, but will create conditions for improving productivity and export potential, and consequently the competitiveness of JUNONA-KATYA GENEVA EOOD.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на стандарта за управление на качеството БДС EN ISO 9001:2015 и стандарта за управление на околната среда БДС EN ISO 14001:2015: Системите за управление /СУ/са основен фактор за просперитета на всяко предприятие, които дават добавена стойност на всички видове икономически дейности. Освен, че повишават сериозно конкурентоспособността, внедряването и ефективното използване на СУ базирани на ISO стандарти води до въвеждане на единен начин на работа в една организация, намаляване на производствените разходи, увеличение на производителността при намалена себестойност, нарастване на печалбата и елиминиране на неефективните бизнес процеси. ISO стандартите допринасят за развитието, производството/доставката на по-безопасни и опазващи околната среда продукти и услуги, помагат за трансфер на технологиите, улесняват международната търговия и осигуряват безпристрастност на икономическите участници, защитавайки ползвателите на стоки и услуги. Те са приложими за всяка организация, независимо от нейния размер, вид и дейност, която иска да увеличи ползите от непрекъснатото си усъвършенстване и подобрение на управленската си дейност ISO 9001 e най-популярният и широко разпространен международен стандарт, поставящ изискванията към системите за управление и способността на дадена организация да предоставя непрекъснато продукт/услуга, който да удовлетворява клиентските и приложимите нормативни изисквания. Стандартът се основава на основни принципи, които гарантират успешно ръководене и функциониране на организацията като: насоченост към клиента; лидерство; приобщаване на персонала; процесен подход; подобряване; взимане на решение, основани на доказателства; управление на взаимоотношенията. На 23.09.2015 г. влезе в сила новото издание на ISO 9001:2015, което въвежда нови изисквания към СУК, свързани с приравняването към Annex SL на Директива на ISO. Версия ISO 9001:2015 предлага нова структура на системата за управление на качеството с цел улесняване на интегрирането с други СУ и е предвидена така, че да не бъде модел за документиране на политики, цели и процеси на организацията, а да осигури логично представяне на изискванията за: -Лидерство; -Контекс на организацията- съвкупността от обстоятелства, в която организацията реализира бизнеса си; -Задължителен процесен подход; - Действия за справяне с рискове и възможности; -Контрол на външно осигурени продукти и услуги; -Документирана информация; ISO 14001 определя изискванията към системата за управление на околната среда /СУОС/, която може да се интегрира с други изисквания за управление, за да помогне на организациите да достигнат, както икономическите си цели, така и целите, свързани с околната среда. Основен акцент на стандарта е идентифицирането и оценката на аспектите по отношение на околната среда, като по този начин организациите се стремят да намалят негативните въздействия от дейността си. Версия ISO 14001:2015 предлага изцяло нова структура на СУОС с цел улесняване на интегрирането с други системи за управление и включва следните основни акценти: -Определяне на рисковете и възможностите за гарантирано постигане на набелязаните цели; -Определяне на контекста на организацията и заинтересованите страни - засилва връзката между заинтересованите страни и стратегическия контекст на организацията; -Интегриране на екологични аспекти и въздействия в стратегическото управление на риска- негативни аспекти на околната среда - въздействия (заплахи) и такива, произтичащи от положителни екологични аспекти-въздействия(възможности). -По- голяма ангажираност от страна на висшето ръководство–лидерство. Етапи на изпълнение на дейността: 1.Подготовка и провеждане на избор на изпълнител за дейността разработване и въвеждане на СУК и СУОС в съответствие със стандарти БДС EN ISO 9001:2015 и БДС EN ISO 14001:2015 по реда на ЗУСЕСИФ и сключване на договор /3--4 ти м./. 2.Въвеждане на СУК и СУОС /5-8-ти м./. 3.Избор на външна организация, акредитирана за сертифициране на СУ в съответствие с ISO/IEC 17021-1:2015 по реда на ЗУСЕСИФ и сключване на договор/9-ти -10ти м./ 4.Сертифициране на СУК и СУОС /10-12-ти м/. 19 000.00 18 700.00
Дейности за инвестиции в ново оборудване, допринасящи за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление на качеството и околната среда: Проектът предвижда закупуване на ново оборудване /машина за лазерно рязане и гравиране, фотодигитайзер, плотер, автоматични шевни машини и машина за лепене на декорации/, които използват съвременни технологии, позволяващи прецизна и деликатна работа и гарантиращи постоянното и безкомпромисно качество, съобразно изискванията за въвеждане и сертифициране на предвидените по настоящия проект СУК и СУОС. "ЮНОНА-Катя Генева"ЕООД разработва и произвежда собствени колекции със стилно и съобразено с модните тенденции дамско и детско облекло, а успя да се наложи и като производител на сценични костюми и изработва уникални модели за звезди от шоубизнеса, балетни формации и др. Конструирането и производството на сценични костюми е изключително труден, сложен и прецизен процес, особено при актуалните в модната индустрия процеси изрязване и гравиране на орнаменти върху различни материали (текстил, кожа, лак). Предприятието не разполага с необходимото за това оборудване и се налага да извършва някои от тези операции ръчно. Рязането на текстил или кожа с ножици или ножове е истинско предизвикателство, особено ако дизайнът е с висока сложност, материите се разнищват по среза и е почти невъзможно да се постигне еднаквост на изрязаните фигури.Тези операции са възлагани и като външни услуги, което създава проблеми като неспазване на срокове за изпълнение и несъответствие на резултата с проектния модел, водещо до брак.Закупуването на машина за лазерно рязане и гравиране ще гарантира постоянно високо качество и прецизност на рязането до микрон; възможност да се изрязват мотиви с много детайли и голяма сложност на формите; добре обработени ръбове, без разнищване; повторяемост, независимо от вида на материала и броя на изделията. Сходни проблеми възникват при декорирането на облеклата с перли и рапидки, поради факта че това се извършва изцяло на ръка. Процесът е трудоемък и е невъзможно да се избягват грешки, което води до дефектни изделия и трудности при възпроизвеждането и повторяемостта на модела. Проектът включва закупуване на автоматична машина за поставяне на перли, звезди и рапиди, което ще осигури отличното постоянно качество на всеки детайл и намаляване на брака. Предвидено е закупуване на фотодигитайзер с изключително висока точност и обхват на заснемане, който служи за автоматизирано въвеждане на кройките в CAD/CAM системата, където след това се размножават в различни номера, подреждат се в капак за настилки преминават в кроялен участък. В момента контурите на кройките се въвеждат ръчно. Чрез осигуряването на фотодигитайзер ще се изолира фактора „човешка грешка” и ще се намали значително времето за извършване на тази операция, съответно ще се задоволят изискванията на клиента за качество и прецизност. Предвиденият за закупуване плотер ще осигури оптимизиране на процеса размножаване/принтиране на кройките, благодарение на изключително високата си скорост на чертане- до 140 кв.м/ч, а също така и размера на който може да печата-2250мм. При наличното в момента оборудване кройките се принтират с 75 кв.м/ч, а максималната ширина на печат е 1800мм. Тази инвестиция ще обезпечи бързината на размножаването на кройките и ще даде възможност на дружеството да поема по-големи поръчки и да гарантира качественото им изпълнение в срок. Предвидените за закупуване автоматични шевни машини, разполагащи с модерни функционални и технически характеристики/клема за задържане на конеца в началото на шева, автоматично отрязване на конците, програмируеми затяжки в началото и края на шева и т.н/ ще заменят налични механични шевни машини и ще гарантират бързина и прецизност при ушиването на облеклата, както и намаляване на брака на дефектни изделия. Етапи на изпълнение на дейността: 1.Изготвяне на техническа спецификация /1-ви м./ 2.Подготовка и провеждане на процедура „избор с публична покана“ избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ /1-3- ти м/; 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация с приемо-предавателни протоколи, без забележки /4-6 ти м./ 98 960.00 98 960.00
Информиране и публичност: Успешното реализиране предвидените по проекта мерки за информация и комуникация е насочено към постигане на следните цели: - повишаване обществената осведоменост и прозрачността по отношение на финансирането на проекта от ЕС; - информиране на широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; - гарантиране прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; - информиране за източника на европейско съфинансиране; „Юнона-Катя Генева“ ЕООД ще предприеме всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна финансова помощ в съответствие с клаузите на подписания административен договор, при стриктно спазване на изискванията посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“, изготвен съгласно Регламент /ЕС/№ 1303/2013. Всички документи и материали, свързани с проектните дейности, ще бъдат съобразени с техническите изисквания за визуализация на проекта и изготвени съгласно Наръчника и в съответствие с Регламент за изпълнение /ЕС/ №821/2014, отнасящ се до използването на емблемата на ЕС, графичния дизайн на общото лого на програмния период 2014-2020, слогъна „Една посока-много възможности“и правилата за визуална идентичност. При всички мерки за информация и комуникация и визуализация на проекта, предприети от „Юнона-Катя Генева“ ЕООД, изрично ще бъде указано предоставеното национално и европейско финансиране. В своите публикации и изготвени информационни материали кандидат-бенефициентът се задължава да предприеме подходящи мерки, за да информира обществеността за предназначението на отпуснатата ЕС безвъзмездна финансова помощ, максималния размер на помощта и дела на безвъзмездната финансова помощ в общия размер на допустимите разходи по проекта. За изпълнението на проектните дейности и постигнатите резултати ще бъдат информирани всички заинтересовани страни и широката общественост, чрез предприемането на следните действия: - Публикации в уеб-сайта на бенефициента на информация за проекта наименование на проекта, № на сключения административен договор за безвъзмездна помощ, цели, срок на изпълнение, очаквани резултати/ и напредъка в реализирането му. Информацията ще бъде актуализирана в съответствие с проектните дейности и планираните мероприятия - Прессъобщение в регионална или национална медия относно началото на проектните дейности и предстояща встъпителна пресконференция -1бр - Встъпителна пресконференция за представяне на проекта на заинтересованите страни и обществеността. Мероприятието ще бъде предварително анонсирано по подходящ начин чрез прессъобщение, публикувано рекламно-информационно каре и на интернет страницата на бенефициента; - Информационна табела, поставена на видно място на изпълнение на проекта – 1бр.; - Информационен банер, който ще се монтира в залата, където ще се провеждат встъпителната и заключителната пресконференции – 1бр.; - Информационни брошури, съдържащи информация за проекта, ще се разпространяват сред потенциални клиенти на иновативния продукт и представители на всички заинтересовани страни – 100 бр.; - Информационни стикери, поставени на подходящо място на повърхността на закупените машини и оборудване – 14 бр. - Прессъобщение в регионална медия за успешно приключване на проектните дейности и относно предстояща заключителна пресконференция за оповестяване резултатите от изпълнението на проекта -1 бр.; - Заключителна пресконференция, на която ще се представят изпълнените дейности и постигнатите конкретни резултати по проекта и предвидените мероприятия за осигуряване на неговата устойчивост; В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация и в съответствие с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ 1 917.99 1 902.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).