Определяне на целевите групи: Целта на дейността е да се определят представителите от допустимите целеви групи по операцията, на които ще се осигурява топъл обяд през работните дни за срок от 48 месеца.
Дейността ще се извършва от екипа за организация и управление на проекта, съвместно с представители на Дирекция "Социално подпомагане - Велинград.
През първия проектен месец общинска администрация изготвя съобщение, съдържащо информация за планираната в проектното предложение дейност за осигуряване на топъл обяд, срок за предоставяне на услугата, изисквания към потенциалните кандидати, срок и място за подаване на документи за включването им проектната дейност. Съобщението се публикува на интернет страницата на общината, в местен вестник и се обявява на подходящо и видно място в сградата на Дирекция "Социално подпомагане", община Велинград и др. Кметът на община Велинград назначава комисия, която съгласно утвърдена Методика за подбор и определяне на лицата за включване за предоставяне на услугата „Осигуряване на топъл обяд” разглежда всички подадени в срок заявления. Дирекция "Социално подпомагане" - Велинград предоставя на общинска администрация списъци на лица, попадащи в основните целеви групи, заложени в Наредба №РД-07-1 от 04 април 2016г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храна и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Комисията извършва класиране на кандидатите съгласно Методиката за подбор и определяне на лицата и в съответствие със списъците, предоставени от ДСП. Комисията предлага на кмета на общината да подпише договори с класираните потребители.
В проектното предложение се предвижда включването на 50 потребители от основната целева група, разпределени по групи, както следва:
- Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане;
- Лица с доказана липса на доходи и близки, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си;
-„Семейства и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си.”
- Скитащи и бездомни деца и лица;
- Лица от уязвими групи.
Комисията изготвя списък с резервни лица, които ще се възползват от предоставянето на услугата при отказ на потребителите от основната целева група или при други непредвидени обстоятелства. Така ще се сведе до минимум разхищението на храната. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете за съхранение, може да бъде разпределян и на лица, отговарящи на критерииите за допълнителна целева група по настоящата операция. |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на хранителни продукти : Изпълнението на дейността цели закупуване на хранителни продукти, с които да се приготвя топъл обяд за представителите на целевата група.
Етапите на изпълнение на дейност "Закупуване на хранителни продукти" са следните:
- провеждане на процедура по реда на Закона за обществени поръчки за избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти;
- сключване на договор с избрания изпълнител;
- закупуване и доставка на хранителни продукти.
При разработването и провеждането на тръжна процедура за избор на външен изпълнител ще се спазват всички изисквания на националното законодателство.
Изпълнението на дейността стартира непосредствено след приключване на подбора и сключване на договори с лицата от основната целева група и е със срок на реализация: 10.05.2016г. - 30.04.2020. Топъл обяд ще се предоставя на 50 потребителя за общо 914 брой дни.
Съгласно приложена от партньорската организация нова декларация Приложение IIа е проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП – 00156-2019-0004 и са сключени 3 договори за доставки и продължава доставката по Договор № 195/14.02.2019г. с фирма "Мартинели-62" ЕООД, който е под условие :"до сключване на нов договор" за доставка на основни хранителни продукти.
|
119 719.73
|
121 968.33
|
Осигуряване на топъл обяд: Целта на дейността се е осигуряване на целогодишно обслужване, чрез осигуряване на топъл обяд на хората със затруднения в придвижването в община Велинград.
В проектното предложение се предвижда реализирането на една трапезария, находяща се на адрес: гр. Велинград, бул. "Съединение" № 288. Материалната база, в която ще се приготвя храната по Проекта, е собственост на Община Велинград /Акт за частна общинска собственост №487 от 04.02.2005 година/. Базата за приготвяне на храната е разположена в двора на Дом за стари хора „Ела” – Велинград. По АЧОС се води сграда кухня със столова със ЗП = 330 кв. м. Кухненският блок, складовите помещения и персонала приготвят храна за лицата, живеещи в Дом за стари хора „Ела”; хората, които се хранят от Домашен социален патронаж и 50 души включени в Проекта „Обществена трапезария” до месец април включително.
Столовата част от сградата се ползва само от лицата, настанени в Дом за стари хора „Ела”. Кухнята е с площ 53 кв. м. и в нея са разположени една готварска печка модел ЕР 60 с 6 броя котлони, три печки с по три фурни модел „Торготерм” и един фритюрник /тиган/. В сградата има три складови помещения с площ по 3,5 кв. м. В тях са разположени 1 фризер -ракла с обем 500 л., хладилник с фризер и три хладилника от по 300 л.
В процеса на приготвянето на храната участват 19 души персонал, които приготвят храната за домашен социален патронаж - 150 лица и за хората от Дома за стари хора – 40 души, както и за Топъл обяд 2016 - 50 лица.
Лицата, които ще бъдат ангажирани в изпълнение на дейността са: двама готвачи, пет човека помощници в кухня, шест работнички, които участват в разноса на храна по домовете на потребителите, двама шофьори, 1 домакин на склад, 1 калкулант, който изготвя менютата, 1 социален работник, и 1 счетоводител, които изготвят документите, свързани със закупуване на хранителните продукти, тяхното осчетоводяване: калкулационни ведомости, разходи за транспорт и др., свързани с отчитането на разходите по проекта.
|
5 985.98
|
2 991.00
|
Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Велинград разполага с административен капацитет за осигуряване предлагането на съпътстващи мерки. Общинска администрация е има богат опит в реализирането на редица проекти, финансирани по различни програми и има обучен персонал за предоставянето на богат набор от социални услуги. Прилагането на съпътстващи мерки ще се осъществява от екипа по организация и управление на настоящия и други изпълнявани проекти със социална насоченост; служителите на общинска администрация отговарящи за предоставяне на социални услуги на територията на общината, за админстративни, здравни и други услуги. Натрупаният опит на бенефициента гарантира своевременното информиране на представителите на целевата група по настоящия проект за всички други възможности, от които могат да се възползват потребителите.
Предвижда се да бъдат предоставяни на представителите на целевите групи съпътстващи мерки, изразяващи се в индивидуално консултиране и съдействие за:
- възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ;
- ползването на административни общински услуги, управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене;
- други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. |
5 985.98
|
8 800.51
|