Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at implementing integrated support measures in connection with the execution of the powers of the Municipality of Kardzhali under the Social Services Act,The Disabled Persons Act and The Personal Assistance Act.The purpose of the project is to support the processes of reforming the social services system and facilitating the transitions to the new mechanisms at the local level through the development and strengthening of municipal capacity.The project will involve at least40persons from the target group employees of institutions/organizations/administrations involved in social policies and employees of social and integrated health and social service providers.The implementation of the integrated support measures will provide conditions for increasing the capacity of employees and will contribute to the smooth and smooth implementation of reforms in the field of social services and personal assistance and will accelerate the provision of more effective,efficient and quality care for people from the most vulnerable groups of the population.The activities include:creation of job opportunities,incl.repair works and purchase of equipment and furniture;hiring,training and supervision of the staff necessary for the fulfillment of the duties and respons.of the municipalities;preparation of analyzes and studies in the field of SS;planning and analyzing the provision of SS;conducting awareness and information campaigns for the provision of personal assistance,SS,as well as public awareness at local level about the opportunities for solving problems related to the lack of accessibility for people with disabilities.The implementation of the project proposal will provide the necessary support to increase the capacity and expertise of the municipality to exercise the powers and obligations of the local authorities related to the implementation of the PAA,PDA and SSA and will lead to an increase in the efficiency and quality of the services provided.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: Целта на дейността е подбор, наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Кърджали по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. Дейността включва: 1. Изготвяне на документи за извършване на подбор и наемане на персонал. Екипът по проекта ще изготви: Процедура за подбор на служителите в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда, длъжностни характеристики, образци на документи и формуляри. Процедура за подбор на служителите ще бъде утвърдена от Кмета на община Кърджали. 2. Информиране на гражданите за процеса на кандидатстване, подбор и наемане на персонал. Информирането на гражданите ще се осъществи чрез публикуване на обява в местен вестник, сайта на общината и обяви на информационните табла на Община Кърджали, ДБТ и др. места. В обявите ще бъдат посочени сроковете на подаване на документи, изискванията за кандидатите и място на подаване на необходимите документи за кандидатстване. 3. Подбор и наемане на квалифициран персонал. Във връзка с нарасналия обем от функции и задължения на общините с оглед прилагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги, ще бъдат назначени минимум 4 служители. Конкретните задължения и отговорности на служителите ще бъдат разписани в длъжностната характеристика, съобразно дейностите, описани в проекта. Новоназначените служители ще подпомагат осъществяваните дейности по проекта, ще бъдат ангажирани с изпълнението на задълженията и отговорностите на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, ще информират лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване; условията за заплащане и пълно и частично освобождаване от заплащане на такса за ползване на социални услуги; ще извършват предварителна оценка на потребностите от социални услуги; и оказват съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги. При реализацията на дейността на новоназначените служители ще се осъществява експертна и методическа помощ и подкрепа от служителите на общинска администрация, ангажирани с изпълнение на политиките в социалната сфера и служителите на доставчиците на социални услуги. Изборът на новия персонал ще се извърши чрез провеждане на конкурс съгласно КТ.Със заповед на Кмета на Община Кърджали ще се определи Комисия за оценка и подбор.С избраните лица ще бъдат сключени съответните договори, съгласно действащото законодателство и нормативни уредби в РБългария, и съобразно спецификата на заеманите от лицата длъжности. Допълнително със служители от общината, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ, ще бъдат сключени договори/заповеди за изпълнение на конкретни задължение. 4.Обучения: В рамките на проекта ще бъдат проведени най-малко 4 бр. обучения. В обученията ще бъдат включени 40 служители от целевата група, разпределени по групи според темите за обучения. Обученията ще гарантират качественото изпълнение на задълженията на служители и повишаване на нивото на знанията, уменията и компетентностите им. 5. Супервизии: За осигуряване на навременното и качествено изпълнение на задълженията на служителите от целевата група ще се провеждат -индивидуални, екипни и групови супервизии. Супервизията е професионална дейност, насочена към оказване на подкрепа на екипите от действащи социални услуги за развиване на специфични умения и повишаване качеството на работата им. Супервизията е задължителен компонент при подпомагащите професии и има основна роля за изграждане и поддържане на компетентността на специалистите, работещи в социалните услуги. Обученията и супервизиите ще се извършат от външни за изпълнителя експерти с опит в сферата на социалните услуги и политики. 182 067.14 41 346.15
Обезпечаване правомощията на Община Кърджали по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ в т.ч.:създаване на работни места (фронт-офиси); изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги;планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, вкл.за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги и провеждане на разяснително-информационни кампании: Целта на дейността е обезпечаване на правомощията на Община Кърджали по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ. Дейността включва следните поддейности: 1.Създаване на работни места (фронт-офиси) -за новоназначените служители, ангажирани пряко с правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. За целите на проекта Община Кърджали предоставя първи етаж от сграда -ученическо общежитие с Акт №2385 за общинска публична собственост №2385 от 29.01.2009г. с идентификатор 40909.118.91.1 по кадастралната карта с адрес: гр.Кърджали, ул."ген.Делов"№5. Сградата се намира в жилищен район на населеното място, в централната част на града с изградена достъпна архитектурна среда. За създаването на фронт-офисите ще бъде извършен текущ ремонт на на 3 стаи и сан.помещение, съгласно §5, т. 43 от Допълнителните разпоредби на ЗУТ. В изпълнение на чл. 53, ал. 3 от ЗХУ и на чл. 169 ал. 4 от ЗУТ, както и на европейските и международни изисквания, включително и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания (КПХУ), текущият ремонт ще бъде съобразен и с Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията, в сила от 13.03.2021 г. и ще се изгради достъп за хора със специални потребности. Офисите ще бъдат оборудвани с необходимата офис техника, а именно: компютри, копирна и сканираща техника,телефонни,бюра, шкафове за документи, офис столове, посетителски столове и др. Ще се извърши доставка на интернет, телефонни услуги,канцеларски и др. материали и консумативи, разходи за обучения по Дейност 1. 2.Изготвяне на анализи и прочувания в сферата на СУ. В рамките на дейността ще се изготвят нужните аналитични проувания в областта на СУ на територията на общината.Към момента общината предоставя 10 СУ като ДДД, 2 услуги, местна дейност,5 СУ финансирани по проекти; механизъм лична помощ, финансира 3 клуба на пенсионера и 1 клуб за лица с увреждания.В изпълнение на ЗСУ, НПСУ, ЗСЛ и ЗХУ предвидените аналитични дейности ще бъдат с обхват, съгласно нормативно определеното. Изготвените анализи ще спомогнат за прецизиране на нуждите, обхвата и потребностите от социални услуги в общината и ще послужат като основа за бъдещото прецизно планиране, предоставяне и наблюдение на същите. 3. Планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, вкл.разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги.Осъществяването на дейността ще позволи на Община Кърджали да изпълни регламентираните промени в ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ и да приложи, на практика, произтичащите от същите задължения и отговорности за общината, като създаде необходимите предпоставки за прецизно планово структуриране на СУ на своята територия, вкл.да разработи системи за управление на СУ, въвеждане и уеднаквяване на стандартите за качество при предоставянето им, както и включване на нужните механизми за контрол и мониторинг при тяхното реализиране. 4. Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на МЛП, СУ и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания.Новоназначените специалисти но Д1 ще бъдат ангажирани с изпълнението на дейността чрез:провеждане на информационни кампании; публикации в медии; изготвяне на информационни материали, провеждане на мобилната превантивна общностна работа. Дейностите по предпечат, печат и доставка на информационни материали, както и публикуването на минимум специализирани публикации в местни и електронни издания ще бъдат изпълнени от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП.Изпълнението на дейността ще съгласно изискванията и условията, определени в Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от РЕГЛАМЕНТ (ЕС)2021/1060 от 24 юни 2021 г. установяване на общоприложимите разпоредби. Предвиждат се 25489,40 за текущ ремонт, 4676лв.за Дейност5 от УК и 4676 лв.за Дейност7 от УК 72 826.86 16 538.46

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).