Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project objectives directly meet the objective of the priority areas of intervention of this call,by helping children from ethnic minorities to develop as active citizens and to achieve successfully their professional,social and personal goals.The project activities will be implemented in the following kindergartens:"Biser",Village of Trud;"Spring",Village of Rogosh;"Buratino",Village of Kostievo;"Elitsa",Village of Benkovski;"Alen Mak",Village of Trilistnik;"Ralitsa",Village of Voyvodinovo and in the pre-school group of “Otec Paisii” Elementary School  in the Village of Dink.Project activities will be performed for the first time for some of the target participants,and in others-they will develop and sustain the already built abilities for integration of children from ethnic minorities.Project activities will improve the quality of education in kindergartens and pre-school groups in municipal schools,which educate children from different ethnic origin.The project provides additional activities of interest in order to create conditions for equal access to pre-school,which is a prerequisite for future successful social integration.All these activities will create conditions for successful socialization of children from ethnic minorities,will improve their level of speaking and understanding Bulgarian language,will develop cognitive interests and joint activities which will help to facilitate their penetration and active participation in school life /to the first grade/.With the realization of project,the children of the target group and the other participants will be encouraged to develop their personal potential,intelligence and physical condition.In the frames of the project will be also developed activities aimed at preserving and developing the cultural identity in a multicultural environment.Other scope of activities will target parents form ethnic minorities,aiming to raise awareness and to develop their commitment to the educational process and tolerance.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Осигуряване на адекватно и ефикасно управление на заложените проектни дейности, организиране на взаимодействие между партньорите и заинтересованите страни, гарантиране спазването на всички изисквания на ОП НОИР, осигуряване на отчетността по проекта. Дейността включва сформиране на управленски екип по проекта с цел организиране и ефективно управление, разпределение на ангажиментите между членовете на екипа, изготвяне на вътрешна система за мониторинг и контрол на изпълнението, които ще гарантират ефективността на проекта и не на последно място изграждане на административен капацитет. Екипът ще следи за изпълнението на договорените срокове, за постигане на заложените индикатори и целесъобразното разходване на средствата. Чрез изпълнение на заложените проектните дейности ще се информира обществеността за съфинансирането, предоставено от Европейския съюз по Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж". Ще бъдат изработени критерии за включване в дейностите, като се подсигури максимално включване на деца от малцинствата, в риск от отпадане в образователната система, както и равнопоставено включване по пол, както и активни деца, които могат да въвлекат и останалите в допълнително организираните дейности по проекта. Екипът за организация и управление на проекта включва следните типове позиции и брой хора: ръководител-1; административен координатор-1; технически сътрудник-1, счетоводител-1 и юрист-1. 31 000.00 29 047.88
Допълнителни възпитателни и обучителни дейности за деца: Дейността ще се изпълнява на територията на община "Марица", а именно: ЦДГ "Пролет"-с.Рогош и филиалите в с.Маноле и с.М.Конаре; ЦДГ "Буратино"-с.Костиево и филиала в с.Радиново; ЦДГ "Бисер"-с.Труд; ЦДГ "Елица"-с.Бенковски; ЦДГ "Ален мак"-с.Трилистник; ЦДГ "Ралица"-с.Войводиново и НУ "Отец Паисий"-с.Динк. В целевите детски градини ще обхванат деца на възраст от 3 до 6 години, а в училището-подготвителната група. Целта е организиране и провеждане на дейности извън задължителните педагогически ситуации за разширено и успешно ползване на българския език, за успешна социална и личностна интеграция в мултикултурна среда, де се изградят като пълноценни граждани. Преподавателите ще създават интерес и чувство за принадлежност към детската градина и в подготвителната група, чрез груповата работа. Ще мотивират децата за творческо развитие и изява, интерес към нови познания и повишаване нивото на владеене на български език, създаване на социални и трудови навици и умения, групова сплотеност, изграждане на приятелства на базата творчески интереси и междукултурна толерантност. Заложените дейности надграждат и допълват схеми за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ в рамките на ОП РЧР 2007-2013г. и други национални програми в част от целевите детски градини. Дейността ще включва допълнителни занимания по български език с деца, за които той не е майчин, с цел овладяването му преди постъпване в първи клас. За повишаване мотивацията на целевата група ще бъдат сформирани т.нар."Работни ателиета/клубове", чиито дейности ще бъдат технически и материално обезпечени. Организираната предметно-пространствена среда ще подпомогне децата и педагозите в ежедневните им занимания. Заложената дейност има за цел стимулиране и развитие на социална отговорност, чувство за съпричастност и толерантност у децата. Не владеенето на българския език сред ромските деца затруднява тяхната образователна интеграция и пълноценното им участие в образователния процес /постъпване в първи клас/. Заниманията по интереси са насочени към съхраняване на културната идентичност и за въвеждане на интеркултурно образование, това помага на ромските деца да почувстват детската градина и училището като сигурно място, което е най-добрата превенция на отпадането и създава условия за успешна социализация. В клубовете ще се използват интерактивни и творчески методи на обучение /за децата от детските градини и подготвителната група в училището/, което ще даде възможност за развитие на техните индивидуални способности, заложби и таланти. Чрез опознавателни игри ще се търсят възможности и предизвикателства, които ще обединят и сплотят децата и ще загърбят противоречията и разделянето, породени от етническата принадлежност. Развиването на културната идентичност на децата, ще бъде допълнена със знания за разнообразни празници, традиции, обичаи и детски усмивки. Изследователската дейност и изучаването на легенди, приказки, песни и обичаи на различните общности ще съдейства за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства на територията на общината. Естественото включване и приобщаване на родителите към учебно-възпитателната работа в детските градини ще се организира чрез привличането им като източник на информация за различни етно културни песни и танци. Предложените дейности са подходящи, практични, необходими и съответстват на целите и очакваните резултати. 167 030.00 143 354.97
Дейности за съхраняване и развитие на културната идентичност: Чрез този проект община Марица ще подпомогне създаване на съвременна образователна среда, в която мултикултурното образование е основен приоритет. Проектът ще създаде условия за обучения в дух на толерантност и насърчаване на позитивни дейности за преодоляване на различни форми на неравнопоставеност, чрез съхраняване и популяризиране на българската и ромска традиционна култура и творчество. Реализирането на проекта ще доразвие посоката на мултикултурен диалог между деца, учители и родители. Проектното предложение дава възможност за преодоляване на погрешни социални и етнически стереотипи. Включването на деца от ромски и не ромски произход в дейностите по проекта предоставя възможности за стимулиране на творческия подход сред децата на базата на богати културни етно традиции. Участието на ромската родителска общност в дейностите по проекта ангажира образователната институция с приемането и приобщаването им като партньор в образователния живот на децата. Това създава предпоставка за промяна на нагласи и мотивацията на ромското семейство по отношение на успехите на децата в детската градина и в училище. Реализирането на този проект е възможност за по-добра институционна подкрепа в усилията му за мултикултурна образователна политика чрез интеркултурна компетентност. Целта на тази дейност е съвместното отбелязване на бележити дати, събития, празниците на различните етноси и спортни мероприятия с активното участие на родителите. Дейността ще бъде организирана и координирана от екипа на проекта и партньора ОДЗ "Бисер", а изпълнението и участието от съответните клубове на целевите участници /деца, ръководители, родители/. Организираните мероприятия са разписани в Културно-спортния календар на проекта и са с общински и местен характер. Децата ще имат възможност да покажат своите таланти, способности и творчески заложби, чрез състезанията ще се търси възможност за предизвикателства, които да обединяват и сплотяват децата, за да се загърбят противоречията и разделението, породени от етническата и религиозна принадлежност. Външен изпълнител, избран съгласно изискванията на нормативната база и ОП НОИР , ще изработи и достави материалите за публичност и информация; за изработка на награди, купи, медали и подаръци; за осъществяване на организиран транспорт; за провеждане на мероприятията и др. 65 800.00 43 316.59
Методология "Цветен час" за съвместна работа на децата и родителите в детските градини: В подготвителния период след стартиране на проекта ще бъде изготвена специфична обучително-игрова методология, която ще комбинира подходи и практически занимания, насочени към подобряване на уменията за интеграция и социализация на децата в неравностойно положение в предучилищна възраст и техните родители. В методологията ще има кратка теоретична част, предоставяща информация за основните проблеми, които тя третира и инструкции за работа с нея, но основна база ще бъдат детайлно разработените модули за тематични занимания "Цветен час", които ще се имплементират поетапно в детските градини, участници в проекта. Първоначално /първата учебна година 2016/2017/ това ще са ЦДГ "Бисер"-с.Труд, ЦДГ "Пролет"-с.Рогош и ЦДГ "Буратино"-с.Костиево, а след това през учебната 2017/2018г. и другите детски градини участници в проекта-ЦДГ "Елица"-с.Бенковски, ЦДГ "Ален мак"-с.Трилистник, ЦДГ "Ралица"-с.Войводиново и филиала ЦДГ "Мечта"-с.Маноле, както и подготвителната група в ОУ "Отец Паисий"-с.Динк. Изработването на методологията ще бъде възложено на екип от психолог-методист и психолог, притежаващи опит и квалификация за работа с представители на малцинствата и познаващи характеристиката на етноса. С цел проучване на конкретните нужди на целевите групи и определяне на основните методи за интервенция, ще бъдат организирани 3 фокус-групи с участието на родители от етническите малцинства, педагози и социални работници. На базата на предварително проучване на опита в областта на предучилищното образование по теми, сходни с тези, третирани от проекта, както и в съответствие с идентифициране по потребностите на деца , родители и образователни работници от община Марица, ще бъде изготвено техническо задание към изпълняващия екип, определен за създаване на методологията. Мерките за ограмотяване, образоване и индивидуална работа с деца и родители от етническите малцинства, ще бъдат интегрирани с мерки за разпространение на информация и обмяна на опит между педагози, социални работници, ръководители на образователни институции и представители на местната власт на територията на общината и НПО. При анализиране/обобщаване на резултатите от междинните етапи от имплементиране на методологията, ще се провеждат дискусионни форуми и информационни събития, които ще са пространство за анализ и надграждане на добрите практики. От голямо значение е стремежът тази методология да не се ограничи до форма "клуб по интереси", а да предоставя последователни, целенасочени, взаимно интегрирани и развиващи се компоненти, насочени към всички заинтересувани страни, за да може ад се гарантира устойчивост на резултатите. 10 900.00 1 603.87
Работа с методология "Цветен Час": От началото на месец януари 2017г. ще започне прилагането на Методология "Цветен час" в 3-те детски градини: ЦДГ "Пролет", с.Рогош; ЦДГ "Буратино", с.Костиево и ЦДГ "Бисер", с.Труд до края на учебната 2017 година. През летните месеци ще бъде направен анализ на резултатите, методологията ще бъде надградена и ще продължи да работи още 1 учебна година и с другите участници в проекта. За целия период са предвидени следните дейности, целящи да заздравят връзката деца - родители и да повишат възможностите за интеграция и на двете целеви групи: 1.Тематични занимания с деца от целевата група Търпимостта и толерантността към различията се умения, които се изграждат от най-ранна детска възраст. В "Цветен час" ще бъдат включени 12 игрови модула, предназначени за различна възрастова група, които ще се прилагат в специализирани часове в целевите детски градини и ще представляват по достъпен начин /чрез занимания по рисуване, куклен театър, спорт, ролеви игри, анимация, видео и дискусии/ теми, насочени към осмисляне на тези понятия от децата. В наръчника ще има и теми, насочени към основните права на детето, неприкосновенността над собственото им тяло, домашното насилие и други, идентифицирани като предизвикателни от страна на специалистите, работещи с тази възрастова група. Освен специализираните занимания с участието на децата и педагозите, ще бъдат организирани и тематични постановки и презентации от външни за институцията театрални и/или музикални състави и специалисти по теми, засягащи интеграцията и толерантността. 2.Съвместни занимания с родителите Като отделен модул в методологията "Цветен час" ще се включат дейности, които ще бъдат насочени към активизиране на родителската маса и въвличането й в образователните и информационни събития, съпътстващи работата с децата. При изпълнение на специализираните часове в градините, родителите ще заемат няколко основни роли, в зависимост от техните нагласи и желания - на публика, на участници или на организатори. В методологията се предвидени обучения на тази целева група за придобиване на учения, свързани с включването в дейности, упоменати по-горе. Освен в часовете, родителите ще получават и задачи за домашна работа, които да изпълняват заедно с децата си и третиращи въпросите за толерантност, интегритет и лична свобода. Част от темите ще бъдат насочени и към възпитанието у децата на уважение, както към околните, така и към собствената им личност, характер и тяло. Като допълнителна услуга за родителите е, че ще могат да ползват услугите на психолог, назначен като консултант в проекта. 3.Мултиплициране на добрите практики от прилагане на методологията в останалите 4 детски градини и 1 подготвителна група към общинско училище, включени в проекта. Последните 6 месеца от реализирането на проекта ще приложим най-успешните модули от методологията за работа както с децата, така и с родителите в другите заведения, включени в проекта с цел пробиране на резултатите и увеличаване на броя на обхванатите представители на целевата група. 40 140.00 76 872.72
Информация и публичност: Дейността ще включва подготовка, изработка и разпространение на информационни материали, които следва да популяризират целите, поставени в настоящия проект и да разкрият възможностите, които той предоставя на целевите групи и заинтересованите страни. За целта ще се изработят плакати, банери, рекламни материали /за информационни пакети, химикали, хартиени торбички с печат, чаши, тениски, гумени силиконови гривни, флашки и др./ с цел по-всеобхватното популяризиране на проектното предложение, привличане на общественото внимание и идентифициране на участниците. Съгласно изискванията на ЕС и с цел подчертаване приноса на общността и Оперативната програма ще бъдат изработени табели за визуализация, както и ще бъдат поставени стикери на всеки артикул оборудване, закупен по проекта. Дейността е предвидена за изпълнение от външен изпълнител съобразно изискванията на приложимата нормативна база и ОП НОИР, по Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. 3 000.00 3 598.56

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).