Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The activities of the project proposal are aimed at building capacity in the Dimitrovgrad Municipality in the implementation of its powers under the three laws - the Social Services Act (SSA), the Disabled Persons Act (PDA) and the Personal Assistance Act (PAA), which will allow the smooth and trouble-free introduction of reforms in the field of social inclusion and will accelerate the provision of more effective, efficient and quality care to persons from the most vulnerable groups of the population. The implementation of the state policy for providing personal assistance to people with disabilities, the policy in the field of social services, as well as the prevention of the limitation of the rights of Bulgarian citizens with disabilities will be guaranteed, and the implementation of the national commitments arising from the Convention on the rights of persons with disabilities of the United Nations to include measures to identify and remove any obstacles and barriers to accessibility, in particular in relation to buildings and any other outdoor and indoor facilities.
The project proposal will build on the implemented activities and will use the results achieved under other projects, programs and measures, financed with funds from the national budget, the European Union and other sources through the participation of the municipality's staff, engaged in ensuring the obligations and responsibilities under the EMS in training according to the standards for quality of social services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане на персонал, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Димитровград по ЗЛП; ЗХУ; ЗСУ (в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги (СУ)).: Ще бъдат наети 4 нови служители (1 социален работник, 2 сътрудник социални дейности, 1 счетоводител/експерт ТРЗ), които ще изпълняват следните функции: 1. по чл.73 от ЗСУ: - насочване за ползване на социални услуги (с изключение на услугите, за които насочванията се извършват от дирекция „Социално подпомагане“ (за деца в риск, лица в кризисна ситуация, лица, поставени под запрещение, и когато се ползва услуга, предназначена за лица от цялата страна)) което включва: а) информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване; б) информиране на лицата относно условията за заплащане и пълно и частично освобождаване от заплащане на такса за ползване на социални услуги; в) извършване на предварителна оценка на потребностите от социални услуги; г) съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги. 2. по изпълнение на изискванията на ЗЛП: - прием на заявления-декларации за включване в механизма лична помощ; - проверка за съответствие с нормативните изисквания, изготвяне и сключване на споразумения между ползвателя, избрания асистент и доставчика на лична помощ за предоставяне и ползване на личната помощ; - сключване и прекратяване на трудови договори с асистенти, извършване на регулярните месечни плащания за тяхното обезпечаване, в т.ч. изготвяне на ежемесечни искания за плащане по ползватели, придружени с финансови отчети; - вписване в общ регистър на ползвателите и асистентите на лична помощ на територията на съответната община; - провеждане на разяснително-информационна дейност за предоставянето на личната помощ ; - изготвяне на отчети за броя на ползвателите на лична помощ, по възраст, местоживеене, брой ползвани часове и размер на средствата за заплащане на личната помощ; - осъществяване на контрол върху предоставянето на личната помощ; - поддържане на индивидуално досие на всеки ползвател на лична помощ; - организиране и ръководене на дейността по предоставяне на личната помощ; - поддържане на актуален списък за кандидатите за асистенти и професионалния им опит; - поддържане на регистър за жалбите и сигналите по предоставянето на личната помощ; - уреждане на споровете между ползвателя на лична помощ и неговия асистент и др.; - осъществяваване на дейности в изпълнение на заложени ангажименти по сключени споразумения с управителя на Националния осигурителен институт и изпълнителният директор на Агенцията за социално подпомагане за предоставяне на механизма лична помощ. 3. по изпълнение на изискванията на ЗХУ: - съдействие за реализиране и популяризиране на На националната програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност (разработена на основание чл. 56, ал. 1 от Закона за хората с увреждания, във връзка с чл. 48, ал. 3 от Правилника за прилагане на закона), чрез подпомагане на хората с увреждания, като им оказват пълно съдействие в процеса на изготвяне на проектни предложения, съобразно тяхната компетентност. Със ЗХУ се регламентира нова мярка за подкрепа на хората с увреждания, която дава възможност за публично финансиране на дейности за изграждане на достъпна среда за хора с увреждания, с цел премахване на съществуващи пречки и прегради пред достъпността и в подкрепа на личната мобилност на хора с трайни увреждания за тяхното социално приобщаване. В дейността ще се включат и настоящи служители на Община Димитровград, които са пряко ще са ангажирани с гореизброените дейности по изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП; ЗХУ; ЗСУ. 135 177.14 119 319.07
Закупуване на оборудване за фронт офис. Обучение и супервизия на персонала. Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на СУ. Изготвяне на анализи и проучвания; Планиране и анализиране предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги; Разработване на програми за развитие на качеството на СУ, анализ от потребностите от СУ. Разяснително-информационни кампании.: В Община Димитровград, от 2020 г., е функционира обособен специализиран център за комплексно обслужване на потребители на СУ, предоставяни на територията на община Димитровград (фронт-офис), обзаведен и оборудван частично със средства на община Димитровград. С цел постигане в пълнота заложените цели на настоящото проектно предложение, се планира за същия да бъде закупено допълнително ново оборудване на стойност 5 000 лв., което включва: 1 компютърна конфигурация (включваща: компютър, монитор, клавиатура, мишка, камера, тонколони, слушалки) 2 преносими компютри, 2 мултифункционални устройства (принтер, копир, скенер) 2 шкафа за съхранение на документи и досиета. В рамките на изпълнение на проектните дейности, е предвидено обучение на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на СУ, провеждане на групови и индивидуални супервизии. Броят лица, които ще бъдат включени в предвидените обучения и супервизии по проекта са 49, от които: - заети в СУ, делегирани от държавата дейности: 40 - заети в СУ, финансирани от общинския бюджет: 5 - новоназначени - 4. Всички новоназначени служители ще преминат въвеждащо обучение, което ще е с продължителност минимум 21 учебни часа. Новоназначените служители, както и определените служители от функциониращите СУ ще участват в две специализирани обучения от минимум 14 учебни часа. Предвидено е, при необходимост, и провеждането на надграждащи обучения. Планираните обучения ще са свързани с изпълнението на правомощията на община Димитровград по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които ще се включват в тях, ще се определят спрямо идентифицираните нужди. Обученията ще се извършват от обучители, обучителни организации, от служители на АСП, АХУ, АКСУ, др. с необходимия професионален опит и компетенции в една от трите форми: присъствено, дистанционно и смесено обучение/дистанционно с присъствени часове/ Ще се проведе супервизия на персонала, в която е предвидено: - изпълнението на 2 индивидуални и 2 групови супервизии, по предварително уточнен график, с което се цели персоналът да получи подкрепа, която ще доведе до подобряване качеството на работа; - изготвянето на протокол от супервизора, след всяка среща, в който ще отразява работата си по конкретната тема, идентифицираните проблеми, заключения, необходимостта от последваща среща и постигнатите резултати. Лицата, определени да извършват супервизия, ще бъдат външни за персонала на услугата, с необходимата квалификация и опит. Предвидените разходи за обучение и супервизия са в размер на 12 000 лв. В дейностите по обучение и супервизия ще бъдат включени новоназначените по дейност 1 служители, както и настоящи служители от целевите групи. Предвидени са и: - разходи за изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ от потребностите от социални услуги: 6 600 лв. - разходи за осъществяване дейности по планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги: 3400 лв. - разходи за осъществяване дейности по провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания: 3000 лв. - разходи за закупуване на материали и консумативи, свързани с изпълнението на проектните дейности; за командировки на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Димитровград по ЗЛП; ЗХУ; ЗСУ (в частта, свързана с насочването за ползване на СУ): 8 444,88 лв.; - непреки разходи: 15625,98 лв. за: възнаграждения на екипа по администриране на проекта; режийни; за командировки на екипа; за видимост, прозрачност и комуникация и др. 54 070.86 47 727.62

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).