Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The main objective of this project proposal is to improve the quality of life of elderly and disabled people and their families in Dzhebel municipality by providing access to long-term health and social care. The project, which is offering a 22 months duration and guarantees the right to a dignified life in the community of these target groups, aimed at meeting their needs for increased autonomy and integration into the community by supporting their health, social and personal development.
The integration of existing services Centar with new services "Social assistant", "home medical orderly" and "personal assistant" is a new form of social service in the municipality of Dzhebel which will cover about 100 users of the target groups and their families and ensure the implementation of a coherent national and local politics and as a result - a higher standard of living in Bulgaria.

Target group: 
- Persons with disabilities and their families; 
- Persons over 65 years of inability to service and their families. 

Main activities of this project proposal are: 
1. "Organization and management"; 
2. "Selection and recruitment center for social services";
3. "Providing hourly integrated services center for social services";
4. "Training, development and consulting staff";
5. "Creating conditions for the needs of staff in the Center for Social Services";
6. "Information and publicity". 

Expected results: 
- A new Center for social services in the home environment; 
- Improving the quality of life of elderly and disabled people and their families by creating conditions and support for the effective exercise of the right of their right to independent living and social inclusion; 
- Providing employment to unemployed people of working age; 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
"Организация и управление": За добрата организация по реализирането на Проекта ще се създаде екип за неговото управление, който ще подготви план за действие и разработи документацията, свързана с изпълнението и контрола на Проекта. Екипът ще координира дейностите, ще извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им, чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен месечен график. Екипът на проекта ще се състои от следните членове: ръководител, координатор, технически асистент и счетоводител. 26 880.00 26 548.88
"Подбор и наемане на персонала в центъра за социални услуги": В новосъздадения Център за социални услуги ще бъдат обслужвани близо 100 потребители, за които ще се грижат 10 социални асистенти, 12 домашни помощници, 58 лични асистенти и медицинско лице. Персоналът на Центъра ще бъде назначаван на трудови договори за период от 18 месеца, с изключение на личните асистенти, които ще бъдат назначени на трудови договори по проекта след изтичане на срока на настоящите им трудови договори по“ Нови алтернативи“, който приключва на 28.02.2016 г. За целта през месец март 2016 г. ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите и април ще бъдат назначени личните асистенти. За осигуряване на правилната организация и функциониране на центъра ще бъдат назначени 1 ръководител и 1 експерт консултант за 21 месеца. 16 200.00 0.00
"Предоставяне на почасови интегрирани услуги от центъра за социални услуги": Дейността включва: 1. Подбор на ползвателите на услугите предоставяни от Центъра и 2. Предоставяне на почасови услуги. Подборът на ползватели ще се осъществи чрез: Подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциални потребители на услугата. Извършване на Оценка на потребностите при спазване на методиката за оценка на потребностите на кандидатите за ползване на почасови услуги и изготвяне на индивидуални планове според потребностите от екипа по проекта и ръковдителят и експерт-консултанта в Центъра. Социално – здравните услуги предоставяни от Центъра ще включват следните дейности: - Лична помощ - поддържане на личната хигиена, хранене, снабдяване с хранителни \ продукти, хигиенни материали и т.н.; - Социална подкрепа и социално включване - помощ при общуване и поддържане на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него, административни услуги; - комунално – битови дейности - текущо почистване, основно почистване, заплащане на комунално-битови разходи, палене на печки през зимния период, съдействие за извършване на дребни ремонти; - здравни грижи. Предоставяните услуги ще бъдат съобразени с потребностите, възможностите и желанията на потребителите. Проектното предложение е съобразено с принципите на равните възможности, равенство между мъжете и жените и устойчиво развитие. 418 600.00 454 910.15
"Обучение, развитие и консултиране на персонала": Дейността има за цел да усъвършенства професионалните теоретични и практически познания, необходими за работа с хора с увреждания и възрастни хора, както и повишаване на уменията за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво. Важно за работещите е да разпознават рисковите ситуации за потребителя и да могат да прилагат адекватни поведенчески модели. От значение е и познаването на законовата и подзаконовата нормативна база по отношение на: социалните услуги в общността, познаване и спазване на професионалната етика в социалната работа. Потребителите имат нужда да са сигурни, че хората, които полагат грижи за тях в дома притежават знания и умения, необходими за удовлетворяване на техните потребности. Подобряването на качеството на предоставяните услуги и адекватния отговор на реалните и променящи се потребности на потребителите е възможно само чрез професионално консултиране и подкрепа. Това подобрява психологическия и емоционалния комфорт на персонала и индиректно на потребителите. 980.00 2 780.00
"Създаване на условия за нуждите на персонала в Центъра за социални услуги": Дейността включва: 1. Освежаване, обзавеждане и оборудване на две помещения от сграда с Акт за общинска публична собственост, определено с решение на Общински съвет Джебел за целите на Центъра за предоставяне на социални услуги. Необходимостта от обзавеждане и оборудване е идентифицирана на база на следните фактори: - Наличната техника към момента е недостатъчна за извършване на дейностите по проекта, което налага и закупуването на допълнителна техника и обзавеждане; Обзавеждането и оборудването на помещенията предвидени за Центъра за социални услуги ще бъде възложено на външна фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП и националното законодателство. В рамките на тази дейност ще се извърши и доставката на материали и консумативи, необходими за нормалното фукциониране на Центъра, също така и работно облекло и предпазни средства на персонала. Ще бъдат осигурени режийни разходи за нуждите на Центъра. 2. Разработване на Методология и вътрешни правила, регламентиращи дейността по функционирането на новосъздадения център за социални услуги. Разработената методика ще регламентира процеса на предоставяне на услугите в „Центъра за социални услуги“ в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качеството на предоставяните услуги, разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане. Целта на методиката е да даде указания за качествено предоставяне на услугите в практиката, както и да предложи на всички ангажирани институции на местно и национално ниво инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност. Методиката ще подпомогне специалистите да развият уменията си за предоставяне на социални услуги в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. Методиката ще съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на услугите. Тя има за цел да представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугите, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес. Изпълнението на тази дейност ще бъде възложена на външен изпълнител, избран в съответствие с действащото националното и европейско законодателство. Избрания изпълнител следва да подготви методологията и правилата съвместно с екипа по проекта и да обучи екипа на Центъра. 19 396.01 10 500.61
"Информация и публичност" : Дейността е планирана съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”. Предвидени са целенасочени мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи, включително и достъпно разясняване каква е социалната услуга, за какви целеви групи е предназначена. Предвижда се провеждането на 2 пресконференции, 1 информационна табела, банер, публикуване на информация на сайта на общината, изработване на информационни брошури. Всички материали за популяризиране на услугите, публичните събития, продуктите и документите от проекта посочват приноса на общността и съдържат всички реквизити, посочени в изискванията за информиране и публичност на ОП РЧР. Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОПРЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. 4 000.00 4 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).