Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

This project was developed in response to the needs of the employees of Mikoni Ltd. (20 persons, including 3 persons over 54 year-old and 1 person with disability) and its MAIN OBJECTIVE is to improve the working environment by providing good and safe work conditions as well as efficient and flexible forms of work organization and human resource management, promotion of geographical mobility of the workforce and the provision of social benefits.
The realization of the main objective will be accomplished by achieving the following SPECIFIC OBJECTIVES:
1) Provision of safe and healthy working conditions, improving professional and health status of employees;
2) Development of documents introducing new practices and models for human resource management, including:
- Increasing productivity and promoting the efficient use of resources;
- Introducing flexible working arrangements to balance work and personal life of employees;
- Introducing practices to extend the professional lives of older staff (over 54 year olds);
3)	Provision of organized transport of personnel to and from the workplace.
4)	Equipment of recreation, dining and relaxation area.
In order to achieve the objectives of the project, the following specific activities eligible will be implemented:
Activity 1. Development, adaptation and implementation of systems for human resource development in enterprises
Activity 2. Provision of transport organized by the employer to and from work for up to for the personnel.
Activity 3. Provision of safe and healthy working conditions, improving work and health status of employees.
Activity 4. Provision of social benefits for workers by equipping recreation, dining and relaxation area.
The project also includes the implementation of compulsory activities of this procedure.
MIKONI Ltd will maintain the employment of at least 50% of the target group involved in the project for a period of six months after the completion of activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Задължителна дейност 1: Дейности за организация и управление на проекта: Тази дейност се извършва с цел успешното изпълнение предвидените по настоящия проект дейностите и постигане на неговите цели и индикатори. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1: Сформиране на Екип за организация и управление на проекта (месец 1) Изпълнението на договора за безвъзмездна финансова помощ, успешното реализиране на всички дейности от проекта в рамките на определения обем, срок и бюджет зависи от компетентността и опита на Екипа за организация и управление. В тази връзка за ръководител на Екипа се определя лице, което е на трудов договор в МИКОНИ ООД и притежава над 10 годишен опит в управление на проекти, в т.ч. финансирани от европейски фондове, както е видно от изложеното в т. 9 на настоящия проект и приложената Автобиография. За подпомагане работата на ръководителя се предвижда да бъде сключен договор за услуга с външен/външни изпълнители за: - администриране на дейностите по проекта; - счетоводно обслужване на дейностите по проекта. Екипът ще бъде в състав: Ръководител и членове, представители на външния/външните изпълнители. РЪКОВОДИТЕЛЯТ НА ЕКИПА ще има следните отговорности: Общо ръководство и управление работата на Екипа; участва в планирането и изпълнението на самите дейности; представлява дружеството по въпроси, свързани с проекта, пред институции и медии; извършва цялостно наблюдение и управление на дейностите и процесите за постигане на резултатите по проекта. Поддържа контакти с членовете на целевата група, идентифицира проблемите и ги представя за решаване на заседания на Екипа и им съдейства за навременно получаване на необходимата им информация. Ръководи изготвянето на техническите и финансовите отчети, свързани с изпълнението на проекта Ръководителят на Екипа отговаря за своите действия пред Управителя на МИКОНИ ООД. Външните изпълнители трябва да отговарят, като минимум, на следните изисквания: - опит в управление на проекти, финансирани от европейски фондове; - познаване на законодателството в областта на управление на средства от европейски фондове и практически опит в прилагането му; - познаване на изискванията относно счетоводното осигуряване и отчитане на разходите по проекти, финансирани от европейски фондове и практически опит в тяхното прилагане, в т.ч.: отразяване в счетоводната документация на МИКОНИ ООД чрез отделни счетоводни аналитични сметки и създаване на адекватна одитна следа. Възнаграждението на Ръководителя на Екипа ще се извършва след представяне на отчетен доклад за извършената работа и отработените часове, като с него ще бъде сключен граждански договор. Начисленията за Фонд "Пенсии" и ЗОВ за сметка на работодателя са в размер на 14,70% върху осигурителния доход, формиран на база възнаграждението по трудовия и гражданския договор. Почасовото му заплащане по трудов договор в МИКОНИ ООД е 5 лева. Етап 2: Управление и изпълнение на дейностите по проекта: месец 1 - месец 20 При изпълнение на този етап, Екипът ще се ръководят от: 1) Подписаният с ДО договор за предоставяне на безвъзмездна помощ 2) Ръководството на бенефициента за изпълнение на проекти по процедура BG05M9OP001-1.008 „Добри и безопасни условия на труд" 3) Указания на Управляващия орган 4) Плана за действие Етап 3: Заключителни дейности във връзка с изпълнението на проекта: месец 20 Всеки месец и при необходимост ще се провеждат координационни срещи на Екипа за предоставяне на актуална информация за протичането на дейностите, постигнатия напредък, ниво на осъществяване на заложените по проекта резултати. Екипът за организация и управление на проекта ще приложи необходимите мерки за осигуряване на отчетност в изискуемите формати, според сроковете, заложени в договора за безвъзмездна помощ. УСТОЙЧИВОСТ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ПРОЕКТА МИКОНИ ООД ще запази заетостта на поне 50% от представителите на целевата група, включени в проекта за период от 6 месеца след приключване на дейностите по проекта 16 653.05 16 649.42
Задължителна дейност 2: Дейности по информиране и публичност: Тази дейност се извършва с цел ефективно представяне на информация за изпълнявания от КОМЕ ООД проект и комуникиране на приноса на фондовете на ЕС за финансиране на дейностите по проекта и комуникиране на приноса на фондовете на ЕС за финансиране на дейностите по проекта. Ще бъдат приложени подходящи мерки за визуализация и публичност на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. В рамките на дейността ще бъдат предприети мерки за: 1. Информиране на обществеността и целевата група за приноса на фондовете на ЕС за финансиране на дейностите по проекта, в т.ч.: - провеждане на срещи с членовете на целевите групи; - поставяне на информационен плакат на видно място на територията на МИКОНИ ООД; - публикуване на информация за проекта и за приноса на ОП “РЧР” и финансирането от страна на ЕС на фирмената интернет страница www.mikoni.bg; - поставяне на стикери върху оборудването на подходящи за целта места; - поставяне на табела за времето на изпълнение на Дейност 2 на всяко от използваните по дейността транспортни средства с информация за настоящия проект и за финансовата подкрепа на ЕСФ чрез ОП РЧР за изпълнението на тази дейност - изработване на подходящо визуализирани и разпространяване на промоционални материали. 2. Визуализация на всички материали, издавани във връзка с изпълнението на проекта, в т.ч.: - всички писмени документи, разработвани във връзка с изпълнението на проекта; - всички документи, разработени в изпълнение на дейност 1 и дейност 3; - всички отчети за изпълнение на договора; - материали за информиране и публичност; - информацията за изпълнението на проекта, публикувана на фирмената интернет страница www.mikoni.bg. 3 038.33 3 038.33
Дейност 1. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията: С изпълнението на тази дейност ще се реализира изпълнението на СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 2, а именно: Разработване на документи, въвеждаща нови практики и модели за оптимизация на работните процеси и подобряване на организацията на труда , в т.ч. и за: - повишаване на производителността и за насърчаване на ефикасното използване на ресурсите; - въвеждане на гъвкави форми на заетост за съчетаване на професионалния и личния живот на заетите лица; - въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастния персонал (над 54 години); Тази дейност е насочена към подобряване на работата по отношение на управление и развитие на човешките ресурси и в отговор на нуждите на целия персонал (общо 20 човека), идентифицирани и описани в т. 11 на настоящия проект. Дейността предвижда разработване, утвърждаване от ръководството на документи (ръководства, методики, процедури правила, планове, програми и др. документи), чрез които ще се въведат условия за въвеждане на нови практики в управлението на човешките ресурси. Обект на тези документи ще бъдат: 1) Работните процеси След анализ на съществуващото положение и оценка на възможностите за въвеждане на съвременни форми за управление на заетостта в МИКОНИ ООД ще се разработят документи, осигуряващи въвеждането на гъвкави форми на заетост, в т.ч.: - работно време с променливи граници; - непълно работно време; - разделяне на работният ден на две или три части; - задължение за дежурство или на разположение; - удължено работно време ; - извънреден труд. Освен това ще бъде извършен и анализ на работните процеси от гледна точка на опазване на околната среда и повишаване на ресурсната ефективност, като ще се разработят инструкции за подобряване на работата в тази област. 2) Обучението на персонала Разработването на документи за управление на обученията и професионалното развитие на персонала е от особена важност за заетите в МИКОНИ ООД . Във връзка с непрекъснатото въвеждане на нови изделия в продуктовата листа на дружеството, промяната в технологиите и въвеждането на съвременно производствено оборудване, персоналът трябва да бъде обучаван, за да изпълнява качествено своите задължения. Обучението е с първостепенно значение за лицата над 54 години, на които ще се осигури учене през целия живот и възможност за удължаване на професионалния им живот. За по-младите членове на персонала ще се създадат условия за повишаване на тяхното персонално развитие и мотивация за работа. 3) Вътрешната комуникация, взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива Ще се извърши преглед на съществуващото положение и ще се разработят документи, обхващащи: - организационната структура; - координацията и вътрешните канали за комуникация (вертикални и хоризонтални). При разработване на предвидените документи ще се приложат иновативни модели и добри практики в управлението на човешкия капитал. Ще бъдат заложени и следните принципи: - Равни възможности и недопускане на дискриминация. Насърчаване на равните възможности и предотвратяването на всякаква дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация. - Равенство между половете. Равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство на възможностите за постигане на по-добър баланс между личния, семейния и професионалния живот, гъвкави форми на заетост и гъвкаво работно време, предоставяне на възможности за дистанционни обучения. - Устойчиво развитие чрез включване на мерки, насочени към опазването на околната среда. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1. Избор на изпълнител и сключване на договор: 9 - 11 месец Етап 2. Разработване на документите: 11 - 18 месец Етап 3. Утвърждаване на документите: 18 месец Етап 4. Визуализация: 9 - 18 месец 10 340.00 10 340.00
Дейност 2: Осигуряване на организиран транспорт от работодателя до и от работното място за заетите в съответното предприятие лица, за период до 12 месеца: Тази дейност се предвижда да се извърши в изпълнение на СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 3 на проекта, а именно: Осигуряване на организиран транспорт на персонала от и до работното място. С нейното изпълнение ще се отговори на нуждите на Целева група 2, описани в т. 11 на настоящия проект. Извършването на дейността също така цели да насърчи географската мобилност на работната сила в страната, като подкрепи работодателите чрез осигуряване на транспорт на наетите лица, когато работното място е извън населеното място на тяхната месторабота. Чрез включването на тази дейност в проекта ще бъдат посрещнати нуждите на 2 лица от персонала на МИКОНИ ООД, които живеят в община Рудозем, гр. Рудозем и с. Момчиловци, община Смолян и ежедневно пътуват до работните си места в производствена база на МИКОНИ ООД, намираща се на Панорамен път Смолян - Пампорово. За изпълнение ще бъдат използвани транспортни средства тип "лек автомобил", собственост на дружеството. ЦЕЛЕВА ГРУПА: 2 човека МАРШРУТ: гр. Рудозем - ПБ "Микони" - гр. Рудозем Брой транспортни средства, които ще се използват: 1 брой лек автомобил Вид на използваното гориво: дизел Среден разход на гориво: 9 литра/100 км (поради планинския терен, по който се пътува) График: - Сутрин тръгване в 6:45 часа от местоживеенето и пристигане в 7:45 часа на работното място - Вечер тръгване в 17:15 от работното място и пристигане в 18:15 на адреса на местоживеене. Не се предвиждат междинни спирки. Разстояние: 33 км в едната посока и 66 км общо за деня в двете посоки; Време за пътуване: 60 минути в едната посока и 2 часа в двете посоки Период на изпълнение: 12 месеца при 21,2 работни дни/месец Общо изминати километри за периода на изпълнение: 16 790,40 км Необходимо количество гориво за периода на изпълнение на дейността:1 511,14 литра Заплащане на шофьора 0,00 лева/час МАРШРУТ: с. Момчиловци - ПБ "Микони" - с. Момчиловци Брой транспортни средства, които ще се използват: 1 брой лек автомобил Вид на използваното гориво: бензин Среден разход на гориво: 9,4 литра/100 км (поради планинския терен, по който се пътува) График: - Сутрин тръгване в 6:50 ч. от местоживеенето и пристигане в 7:45 ч. на работното място - Вечер тръгване в 17:10 ч. от работното място и пристигане в 18:05 ч. на адреса на местоживеене. Не се предвиждат междинни спирки. Разстояние: 25 км в едната посока и 50 км общо за деня в двете посоки; Време за пътуване: 55 минути в едната посока и 110 мин. в двете посоки Период на изпълнение: 12 месеца при 21,2 работни дни/месец Общо изминати километри за периода на изпълнение: 12 720 км Необходимо количество гориво за периода на изпълнение на дейността: 1 195,68 литра Необходимите средства за възнаграждение на шофьорите са пресметнати при условията на граждански договор и трудов договор в МИКОНИ ООД, като лицата са с възнаграждение по трудов договор 910 лв. Начисленията за Фонд "Пенсии" и ЗОВ за сметка на работодателя са в размер на 14,70% върху осигурителния доход, формиран на база възнаграждението по трудовия и гражданския договор. Часовата ставка за заплащане на шофьорите: 0,00 лева/час При изпълнение на дейността ще се спазват следните принципи за: - Равни възможности и недопускане на дискриминация, - Равенство между половете за насърчаване равенството между мъжете и жените на работното място - Устойчиво развитие чрез ефективно използване на автомобилите, с които ще се извършва транспорт от и до работното място. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1. Разработване на правила и документи за изпълнение на дейността и отчитане на извършените разходи - месец 4; Етап 2: Запознаване на целевата група с начина и изискванията към тях за изпълнение на дейността: 4 месец Етап 3: Избор на доставчик на гориво за транспортните средства: 4 месец Етап 4. Изпълнение на дейността: 5 - 16 месец Етап 5. Контрол на изпълнението на дейността: 5 - 16 месец Етап 6. Визуализация и комуникация: 5 - 16 месец 4 062.97 4 423.09
Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Под дейност 3.1. Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: С изпълнението на тази дейност ще се реализира изпълнението на СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 1, а именно: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите; Тази дейност е насочена към осигуряване на колективни средства за защита, идентифицирани и описани в т. 11 на настоящия проект и в утвърдената Програма за минимизиране на риска в МИКОНИ ООД. За предпазване на производствените работници (14 човека) от отрицателните въздействия на ниската температура в работните помещения през есенно-зимния сезон е необходимо да бъдат монтирани колонни климатици за двата производствени цеха. Освен комфорт в работната среда, осигуряването на подходяща за тежестта на изпълнявания труд температура ще предпазва работниците от простудни заболявания и отсъствие от работа, поради временна нетрудоспособност. В едно от производствените помещения е инсталирана абразивна шлайф машина, идентифицирана като източник на силно въздушно течение и наднормено ниво на шум, които оказват вредно въздействие на всички работещи там (20 човека в т.ч. 3 лица над 54 г. и 1 лице с увреждания). Шумът оказва отрицателно въздействие върху слуховия апарат, физиологични проблеми и психичен дискомфорт. Силното въздушно течение, създава неблагоприятен микроклимат в помещението и е предпоставка за множество простудни, инфекциозни и хронични заболявания на работещите. Съществуващата в момента локална аспирационна система на абразивната шлайф машина работи неефективно и създава предпоставки за влошаване на микроклимата в работната среда. При силното засмукване на металните стружки, се образува въздушно течение в цялото помещение, като едновременно с това и се охлажда, тъй като заедно със стружките се засмуква топлия въздух и се изхвърля навън. Оборудването, нарушаващо нормите за шум и микроклимат е 1 бр. абразивна шлайф машина, която трябва да се изолира чрез изграждане /монтиране/ на звукоизолиращи прегради и да се извърши подмяна на съществуващата локална аспирационна система. Извършването на заваръчни работи е един от основните технологични процеси в дружеството. При този процес в работната среда се отделят димни газове, аерозоли и прах. Всички те влияят отрицателно на дихателната система и могат да увредят белия дроб или да предизвикат алергични заболявания. За защита на заварчиците, както и на останалия персонал (14 бр.) отделяните вредни вещества трябва да се отвеждат извън работната среда. По настоящем това става чрез стенни вентилатори, които са разположени високо и тяхната работа е неефективна. Това обуславя необходимостта от монтиране на локални аспиратори, тип смукател с гъвкаво рамо /хобот/, които лесно се монтират и демонтират. Освен газове те ще обезпрашаване и обезмирисяване на работните места чрез засмукването на прахо-газовите замърсители директно от зоната на образуването им. С аспираторите ще бъдат оборудвани се общо 4 работни места, в т.ч.: - 2 броя работни места "Ръчно абразивно почистване"; - 2 броя работни места "Шпилково заваряване и Точково заваряване" В следствие на извършваните технологични операции по обработка на метални изделия (рязане, струговане, шлайфане, щанцоване) в работната среда се отделя прах, съдържащ и метални частици. Постоянното излагане на въздействието му може да доведе до сериозни заболявания на белия дроб - бронхит, астма, рак. В тази връзка се предприемат мерки за ефективно почистване на праха и предотвратяване на наслояването му по пода и стените на работните помещения, като настоящия проект предвижда закупуването на индустриална прахосмукачка за сухо и мокро чистене. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1. Избор на изпълнител и сключване на договор: 7 - 10 месец Етап 2. Доставка на оборудването и извършване на строително-монтажните работи: 11 - 17 месец Етап 3. Визуализация: 7 -17месец 102 800.00 102 137.44
Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Под дейност 3.2. Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Тази дейност се изпълни за постигане на СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 1, а именно: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите Дейността ще се изпълни и в отговор на нуждите на персонала, идентифицирани и описани в т. 11 на настоящия проект. Дейността предвижда да бъдат доставени: ЗАЩИТНИ ОБЛЕКЛА 1. Студозащитен елек Той е предназначен за предпазване от неблагоприятните фактори на микроклимата на работното място. На този риск са изложени 6 лица от администрацията и инженерно-техническия персонал на дружеството. Част от служебните си задължения те изпълняват: - в неотопляеми работни помещения, например складове за съхранение на суровини и готова продукция; - на откритите производствени площадки, където се извършва монтаж на по-едро габаритните изделия. За минимизиране на риска от простудни заболявания в следствие на излагане на неблагоприятни температури, през есенно-зимния сезон те се нуждаят от елек, който да предпазва от студ, а и да не затруднява техните движения. 2. Студо- и влагозащитено облекло При работата си на открито, където се извършва монтаж на изделията, персоналът (14 човека) е изложен на ниски температури и влага през есенно-зимния сезон. В тази връзка се нуждае от специално работно облекло - ватирани полугащеризон и яке. 3. Жилетки със светлоотразителни елемени. Работата по монтажа на изделията (пътни знаци, мантинели) на място изисква да се осигури видимост на работещите за предпазване от транспортни злополуки за 10 човека. Светлоотразителните ленти показват ясно местоположението на работника, даже и при намалена видимост. ЛИЧНИ ПРЕДПАЗНИ СРЕДСТВА 1. Предпазител за слуха - пластмасов предпазител (антифон) със средна норма на заглушаване минимум 20 db. Необходими са за предпазване от шум на 14 работника, работещи в условия на наднормен шум, в резултата на технологичното оборудване. 2. Прахозащитна маска Необходими са за предпазване от експозициите на прах, съдържащ и твърди метални частици, в следствие на технологичната обработка на суровините и материалите в производствените помещения. Сменят се един път месечно поради загуба на защитни качества и са необходими за целия производствен персонал (14 човека). Необходима е и специална прахозащитна маска за работно място "Прахово боядисване". 3. Защитна каска Необходима е за предпазване на главата от нараняване при извършване на монтажните операции на 10 човека от персонала, извършващ тази дейност. Каската трябва да бъде с шест-точково закрепване и улей за поставяне на антифони. 4. Обувки ударозащитни с метално бомбе Необходими са за всички работници (14 бр.), които са изложени на риск от нараняване на долните крайници при работата си с тежки метални заготовки и детайли или при извършване на монтажни работи. 5. Лични предпазни средства за заварчик Необходими са за защита на 4 бр. заварчици за предпазване от ултравиолетови и топлинни лъчения, в т.ч.: 5.1. Защитна маска-шлем 5.2. Термоустойчиви ръкавици 5.3. Предна кожена престилка 5.4. Ръкавели 6. Защитни очила За защита на очите на монтажния (10 човека) и инженерния персонал (4 човека) от отблясъците при заваряване при извършване и контрол на монтажните работи. 7. Маслоустойчиви ръкавици от безшевно трико Необходими са за предпазване на кожата на ръцете на всички работници (14 бр.) при контакт с масла, с които се използват за обмазване на обработваните или монтирани детайли. 8. Очила за работа с дисплей За предпазване зрението на 6 човека от административно-техническия персонал от електро-магнитни лъчения при работа с дисплей. Предвидените за доставка защитни облекла и ЛПС ще заменят старите, които са износени и с намалени защитни и предпазни функции. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1. Избор на изпълнител и сключване на договор: 7-8 месец Етап 2. Доставка на ЛПС: 8-9 месец Етап 3. Използване на ЛПС от персонала: 9 - 20 месец Етап 4. Визуализация: 7 - 20 месец. 8 596.50 8 596.50
Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Под дейност 3.4. Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване: Тази дейност се изпълни за постигане на СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 1, а именно: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите Повишаването на знанията на персонала по отношение на специфичните рискове за здравето е един от начините за подобряване на здравния и професионалния му статус. За минимизиране на риска на всички работните места, съгласно Оценката на в МИКОНИ ООД, се предприема мярка "Квалификация, инструктаж и обучение на персонала". В тази връзка настоящият проект предвижда да се извършат следните обучения: Обучение 1. Специфични рискове за здравето на работно място "Заваряване" Обучаеми: 4 човека Обучение 2. Специфични рискове за здравето на работно място "Монтаж" Обучаеми: 10 човека Обучение 3. Специфични рискове за здравето на работно място "Машинен оператор" Обучаеми: 6 човека Броят на обучаемите е по-висок от броя на производствения персонал (14 човека), тъй като има съвместяване на професии и едно лице може да работи на повече от едно работно място в зависимост от производствените нужди. С всяка група ще бъдат разгледани следните общи теми: - Измененията и новостите в свързаната със здравословните и безопасни условия на труд нормативна база - Оказване на първа, долекарска помощ и самопомощ. В зависимост от работното място обучението ще включва следните Специфични теми: Работно място „Заваряване“ Здраве и безопасност при извършване на заваръчните дейности на територията на дружеството - мерки за безопасност в затворени помещения и на открито - използване на лични предпазни средства - мерки при възникване на сериозна и непосредствена опасност по време на работа и при авария - безопасност при работа и опазване на околната среда. Работно място „Монтаж“ Здраве и безопасност при извършване на монтажни дейности - мерки за безопасност и използване на лични предпазни средства в зависимост от мястото на изпълнение на монтажните работи - безопасно организиране на работата при зимни условия - мерки при възникване на сериозна и непосредствена опасност по време на работа и при авария - безопасност при работа и опазване на околната среда. Работно място „Машинен оператор“ Здраве и безопасност при работа с металообработващи машини - мерки за безопасност и използване на лични предпазни средства - мерки при възникване на сериозна и непосредствена опасност по време на работа и при авария - безопасност при работа и опазване на околната среда. Резултат: Актуализиране и придобиване на нови знания от персонала във връзка със здравословните и безопасни условия труд при изпълнение на заваръчни и монтажни работи, и при работа с металообработващи машини. За онагледяване на обучението ще се използва проектор в комплект с екран и лазерна показалка, осигурени от обучаващата организация. За провеждане на обученията ще се използва помещението за отдих и почивка, описано в дейност 4. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1. Избор на изпълнител за извършване на обучението и сключване на договор: 9 - 11 месец Етап 2. Подготовка за провеждане на обучението: 12 месец Етап 3. Провеждане на обучението: 12 - 20 месец Етап 4. Визуализация: 9 - 20 месец. При изпълнението на дейността ще се спазват следните принципи: - Равни възможности и недопускане на дискриминация. Насърчаване на равните възможности и предотвратяването на всякаква дискриминация, - Равенство между половете. Равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство. - Опазване на околната среда Тези принципи ще се прилагат спрямо потенциалните доставчици, както и към персонала при включването им в групите за обучение. При възможност ще се използват рециклирана хартия при изготвяне на документите. 9 360.00 9 360.00
Дейност 4.Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.: Тази дейност се предвижда да се извърши в изпълнение на СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4 на проекта, а именно: Оборудване на места за отдих, хранене и почивка. Дейността ще се изпълни и в отговор на нуждите на персонала от Целева група 1, идентифицирани и описани в т. 11 на настоящия проект. Целевата група се състои от общо 20 човека, в т.ч. 3 лица на възраст над 54 г. и 1 лице с увреждания. Дейността предвижда да бъде ремонтирано и съобразно нуждите оборудвано помещение с многофункционално приложение, като за това е необходимо: 1. Да се извърши текущ ремонт на съществуващо помещение, намиращо се на територията на производствената площадка на МИКОНИ ООД, гр. Смолян, Панорамен път Смолян - Пампорово. Помещението е с размери 8,75 м на 5,25 м, височина 3,60 м, като към него има кухненски кът с размери 2,0 м на 2,95 м. Подът е покрит с керамични плочи, а таванът - окачен. Необходимо е да се извърши почистване на помещението и боядисване на стените с латекс. С ремонтиране на помещението ще се създадат условия за предоставяне на социални придобивки на персонала. 2. Да се закупи и монтира кухненско оборудване за: - съхраняване на храната, която си носят работещите; - затопляне на храната; - осигуряване на топли напитки и вода. В момента в помещението са налични маси, но липсват столове. С обзавеждане на помещението ще се създадат условия за пълноценно хранене на персонала по време на регламентираните почивки. 3. Да се закупи оборудване за възстановяване на силите, повишаване на тонуса и работоспособността на персонала В следствие на идентифицираните в Оценката на риска на работните места отрицателни ефекти за здравето на персонала, а именно - натоварване на костно-мускулната система, дископатия и дискова херния, произтичащи от работната поза - психо сензорно и психично натоварване, произтичащи от работата с опасни машини и дребни детайли персоналът се нуждае от средства за премахване на напрежението в мускулите, сковаността в ставите, възстановяване на мускулния тонус и психическо разтоварване по време на регламентираните почивки и в извън работно време. Работата на операторите на металообработващи машини, монтажници и заварчици изисква поддържане на статична поза за по-дълъг период от време и повтаряемост на движенията. Това са рискови фактори за двигателно пренапрежение, което комбинирани мускулни, ставни и сухожилни увреждания. Успоредно с тях се развиват съдови и невро-вегитативни разстройства в съответната зона, последвани от трайни дистрофични промени. За целта е необходимо помещението за краткотраен отдих да бъде оборудвано с масажен стол и телевизор 4. Да се закупят средства за подпомагане на комуникацията и социалните контакти на лицето с увреждания с останалия персонал Тъй като лицето е с 80% намаление на слуха, подходящ начин за решаване на неговите нужди от общуване с колегите е, закупуване и монтиране в помещението за отдих на бяла дъска. Чрез записи на бялата дъска персоналът ще може да комуникира с лицето със специални нужди. По този начин човекът няма да се чувства изолиран от колегите си и пълноценно и ефективно ще участва в обществото, равноправно с останалите работници. Реализирането на всички мерки от дейността ще осигури условия за повишаване на работоспособността на персонала, което ще рефлектира положително върху производителността на труда. Предназначението на помещението ще бъде запазено в срок, не по-малък от 3 години от приключване на дейностите по проекта, като ще бъде поддържано със собствени средства при необходимост от ремонт или нови нужди на персонала. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1. Избор на изпълнител и сключване на договор за извършване на ремонтна помещението: 9-11 месец Етап 2: Избор на изпълнител и сключване на договор за доставка на оборудването: 9 - 11 месец Етап 3. Извършване на ремонт: 12 - 14 месец Етап 4. Извършване на доставка оборудването: 14 - 17 месец Етап 5. Визуализация: 9 -17 месец. 16 790.00 15 956.79

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).