Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 781 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

This project refers to a site of the main irrigation canal M-1 of the Irrigation System "Vinitsa". "Irrigation Systems" EAD - Shumen Branch. The main irrigation canal M-1 is the main facility of the National Park "Vinitsa", transporting water for irrigation to the built 373,984 acres. The irrigated areas, as suitable according to RMS № 512/19.07.2000 are 328 845 acres. Actually the areas that are being irrigated currently are significantly less. The water source for the system is Ticha Dam with a total flooded volume of 311,800,000 m3,and through the M-1 canal water is provided for irrigation of crops traditionally grown in the region such as; corn, alfalfa, vegetables, perennial plantings and others. The canal is owned by "Irrigation Systems" EAD and is located in the lands of the following settlements: The canal is owned by Irrigation Systems EAD and is located in the lands of the following settlements: town of Veliki Preslav, village of Dragoevo, village of Milanovo, village of Mokresh - municipality of Veliki Preslav, district of Shoumen and town of Shoumen, village of Salmanovo Dibich village, Vasil Drumev village - Shoumen municipality, Shoumen district. Due to the long-term operation and the constant exposure to atmospheric influences, the technical condition of the M-1 canal is unsatisfactory. Significant part of the monolithic and prefabricated cladding, working and expandable joints have been compromised and they do not fulfil their purpose. In the places of almost all culverts the canal has collapsed and the joints have opened. The concrete cladding on the slopes and the bottom is strongly compromised, in places partially destroyed, many cracks have been found. For the most part- about 80% of the length is compromised. The connections between the canal and the facilities are also compromised. The described defects lead to the loss of significant amounts of water, which continues to destroy the concrete lining and compromise the levee.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на СМР за реконструкция на участъци от главен напоителен канал М-1 от НС "Виница”, "Напоителни системи" ЕАД - клон Шумен": Предмет на проектната разработка са следните участъци от канал М-1: Участък № 1 дължина 3271.32м. от км. 0+000 до км. 3+271.32 - землище гр.В. Преслав, общ.В.Преслав Участък № 2 дължина 1089.64м. от км. 3+686.64 до км. 4+776.28-землище гр.В. Преслав, общ.В.Преслав Участък № 3 дължина 1924.21м. от км. 7+228.23 до км. 9+152.44- землище с.Драгоево. общ.В.Преслав Участък №4 дължина 1264.12м. от км. 15+971.53 до км. 17+235.65 -землище с.Миланово. общ.В.Преслав Настоящият технически проект трябва да даде техническо решение за реконструкция на най-компрометираните участъци от откритатачаст на канал М-1. Участък № 1 - Участъкът е със силно изразени пукнатини, и с частично разрушаване на облицовката по откоса на канала. Има частично изнасяне на земни маси при разрушената облицовка с дълбочина от 0.25м до О.ЗОм. Общата дължина на участъка по надлъжен профил е L = 3271,32 м.Оразмеряването е извършено за Q=22.53 мЗ/сек. Прораслите по откосите на канала храсти и единични дървета извън канала трябва да бъдат премахнати, така че да не застрашаватоблицовката на канала. Участък № 2 - Участъкът е със силно изразени пукнатини, и с частично разрушаване на облицовката но откоса на канала. Общатадължина на участъка по надлъжен профил е L = 1089.64м. Оразмеряването е извършено за Q=22.53 мЗ/сек. Прораслите по откосите на канала храсти и единични дървета извън канала трябва да бъдат премахнати, така че да не застрашаватоблицовката на канала. Участък № 3 - Участъкът е със силно изразени пукнатини и с частично разрушаване на облицовката по откоса на канала. Общата дължина на участъка по надлъжен профил е L = 1924.21m.Оразмеряването е извършено за Q=22.53 м3/сек. Прораслите по откосите наканала храсти и единични дървета извън канала трябва да бъдат премахнати, така че да не застрашават облицовката на канала. Участък №4 - Участъкът е със силно изразени пукнатини, и с частично разрушаване на облицовката по откоса на канала.Общатадължина на участъка по надлъжен профил е L = 1264.12 м. Оразмеряването е извършено за Q=20,93 м3/сек. Прораслите по откосите наканала храсти и единични дървета извън канала трябва да бъдат премахнати, така че да не застрашават облицовката на канала. В съответствие с осъществяване на целите на проекта, приетото техническо решение е изграждане на монолитна стоманобетонова облицовка на компрометираните участъци за укрепване и стабилизиране на основата на канала. Изборът на монолитна облицовка е сцел осигуряване на равнинност на повърхнината на облицовката, избягване на неравностите на основата на облицовката, осигуряванена сцепление и монолитност на облицовката с основата. Другото съображение за монолитно изграждане на облицовката е по-нискатастроителна стойност по окрупнени показатели. Приета е дебелина на стоманобетоновата облицовка 12 см, положена върху дъното и откосите на канала, като дължината наоблицованата част от окосите е 4.1 Ом.Избраната дебелина на облицовката отговаря на ориентировъчни данни за дебелина на облицовката, въз основа на обобщения опит на бюрото по Мелиорации, предложени в табл.3.4 на К.Кочев и И.Радев “Защитни облицовки и съоръжения" и съобразени с новите норми за бетоновото покритие. Стоманобетоновата облицовка е с вложена армировъчна мрежа на фб 15/15 за ХГС за увеличаване якостта и устойчивостта на облицовката при деформации, както и увеличаване на дълготрайността. Преди полагането на новата стоманобетонова облицовка е предвидено разчистване на старата компрометираната облицовка и тампониране с бетон В15 хидро за основи, настилки, подложки и подобни с цел изравняване на основата, укрепване на зоната и намаляване на филтрациите. Подробно описание на дейностите за изпълнение на СМР са представени в инвестиционния проект. 5 835 458.26 0.00
Изграждане и/или инсталиране на системи за отчитане и мониторинг на ползваните количества вода, включително свързани с превенция от вредното въздействие върху околната среда: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на разходомерни устройства за измервания на водни количества за безнапорно Предметът на настоящата поръчката включва: доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на измервателните устройства посочени в Техническата спецификация за "Реконструкция на участъци от главен напоителен канал М-1 от НС "Виница”, "Напоителни системи" ЕАД - клон Шумен 143 598.00 0.00
Строителен надзор: В изпълнение на дейността Изпълнителят следва да извърши услугите качественото и навременно, в пълно съответствие с действащата нормативна уредба и с изискванията на Възложителя в т.ч. Техническа спецификация - Раздел X от документацията и техническото задание. 1.Упражняване на строителен надзор по време на строителството до приемане и въвеждане в експлоатация на строежа – предмет напоръчката в задължителния обхват, регламентиран в ЗУТ, подзаконовите нормативни актове по прилагането му и другите относими нормативни документи. 2. Изпълняване функциите на Координатор по безопасност и здраве съгласно разпоредбите на Наредба № 2 от 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, вкл. изпълнение на всички задължения на Възложителя, предвидени в посочената Наредба 3.Упражняване на контрол върху кадастралното заснемане на строежа и изготвянето на документация от Изпълнителя по Договора за строителство за входиране на Заявление по чл. 54 а от ЗКИР в Агенция по геодезия, картография и кадастър, респ. служба по геодезия, картография и кадастър с геодезическото заснемане на изпълненото строителство за нанасянето му в кадастъра. 3. Изготвяне на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и §3 на ДР от Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. завъвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Технически паспорт за строежа съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите и Отчет за изпълнение на Плана за управление на строителните отпадъци съгласно приложение №6 от Наредба от 05.12.2017 г. за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали 4. Управление на процесите на въвеждане в експлоатация на строежа до издаване на Разрешение за ползване – предмет на поръчката 5. Изготвяне и представяне на Възложителя на Месечни отчети за изпълнението на поръчката за всеки месец от изпълнението на Договора, Доклади при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, Доклади и становища при поискване от Възложителя 6. Изготвяне и представяне на Възложителя на Окончателен отчет за изпълнението на поръчката след получаване на Разрешение за ползване на строежа 7. Управление на процесите по отстраняване на дефекти на строежа в гаранционните срокове съгласно Наредба № 2 за от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти 8. Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на Програма за развитието населските райони 2014 – 2020 г. 72 900.00 0.00
Консултантски услуги за организация и управление: Управлението на проекта се изразява в организиране и управление на ресурсите по такъв начин, че предвидените дейности да сеизвършат при спазване на заложените рамки за бюджет, срок, качество, обхват, рискове и ползи. Оперативното управление се отнася до управлението на бизнес процесите, дейностите в тези процеси и ресурсите с цел постигане нанай-високо ниво на ефективност и ефикасност на работата и максимизиране на ползите и резултатите. Административното управление представлява прилагане на знания, умения, средства и методи за изпълнение на заложените дейности,за да се удовлетворят изискванията на проекта. Основните фази/етапи от административното управление на проекта са: • Иницииране и стартиране на проекта; • Планиране на изпълнението на проекта; • Управление на реализацията на проекта; • Мониторинг и контрол на проектните дейности; • Представяне на работата пред Възложителя; • Административно приключване. Основни дейности по управление на проекта: 1. Подготовка на необходимата кореспонденция, свързана с изпълнението на договора към Държавен фонд „Земеделие“ -Разплащателна агенция (ДФЗ/РА); 2. Координация на документооборота при изпълнението на предвидените дейности в рамките на проекта; 3. Осъществяване на документални проверки, включително проверки на фактури и други документи, представени от Изпълнителите подоговорите за осъществяване на предвидените по проекта дейности; 4. Присъствие при провеждане на проверки на място от страна на финансиращата и одитиращи институции; 5. Подпомага Възложителя при подготовка за отчитане на проекта пред ДФЗ/РА на всеки етап от неговото реализиране; 6. Подготовка и окомплектоване на заявки за авансово и окончателно плащане; Осъществяване на контрол и преглед на документациятапри изпълнението на всеки етап от предвидените строителни работи по проекта, предвидените измервателни устройства които да семонтират на рехабилитираните обекти, както и предвиденото закупуване на специализирана механизация за поддръжка нахидротехническите обекти; 7. Спазване на мерки за информация, публичност и популяризиране на проекта. 34 000.00 0.00
Закупуване и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН.: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на нови машини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН. 460 245.00 0.00
Дейности по организация и управление на проекта, извършвани от служители на кандидата: „Напоителни системи” ЕАД кандидатства с проектни предложения по процедура № BG06RDNP001-4.016 „Проектни предложения от „Напоителни системи“ ЕАД за възстановяване на съществуващи хидромелиоративни съоръжения за напояване“. За реализация на дейностите извършвани от служители на кандидата, както и адекватно и ефективно изпълнение на ангажиментите по администриране, ще да бъдат определени от управителите на клонове и Центално управлене по преценка на изпълнителния директор, служители съобразно Приложение 4 към Условията за кандидатстване - Методика за определяне размера на възнагражденията налицата, включени в екипи за извършване на дейности по организация и управление на проекта, извършвани от страна на кандидата от раздел 14.1 „допустими разходи“ на условията за кандидатстване по процедура № BG06RDNP001-4.016. Размерът на възнаграждениетопо проект се планира, изхождайки от съответната часова ставка за съответното лице или брой лица. 62 493.01 0.00
АВТОРСКИ НАДЗОР: т.1. „Авторски надзор” е дейността на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, която той извършва на строителната площадка, като “Проектант” по смисъла на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Авторският надзор включва надзор за точното изпълнение и спазване на проектната документация и по-специално: 1.1. контрол на строителната площадка във връзка с качеството на ремонтно, строително-монтажните работи и стриктното спазване на проекта; 1.2. консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; 1.3. участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 1.4. съдействие при избор на материали; 1.5. консултации, извършвани на работното място на проектанта или чрез електронните средства за комуникация; 1.6. изработване на допълнителни чертежи на детайли; 1.7. извършване на допустими от закона промени в проекта чрез отразяване в заповедната книга на строежа и в екзекутивните чертежи, когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; 1.8. участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. т.2. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е длъжен, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и наредбите към него: 2.1. Да упражнява авторския надзор по време на строителството на обекта и до въвеждането му в експлоатация с издаване на разрешение за ползване; 2.2. Да съставя и подписва съвместно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор, всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.3. Да спазва всички изисквания на чл. 162 от ЗУТ, Наредба № 2 от 31.07.2003 год. за въвеждане в експлоатация на строежите и Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.4. Да изготвя и заверява екзекутивна документация по проекта при необходимост; 2.5. За удостоверяване на извършения авторски надзор да попълва Протокол при всяко посещаване на строежа, в който задължително нанася времето на своя престой по часове. Протоколът за упражняване на авторския надзор се изготвя в два екземпляра и задължително се подписва при всяко посещение на строежа от лицето, упражняващо инвеститорски контрол на обекта; 2.6. Да предоставя на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ месечни отчети до 10-то число на месеца, следващ месеца на извършения авторски надзор, в който отразява напредъка на строителните дейности, наличие на възникнали проблеми и съответните мерки за решаването им. Към месечния отчет се прилагат копия от подписаните Протоколи, доказващи реалното упражняване на авторски наздор; 2.7. Да изпълнява предмета на договора с участието на проектантите на съответните части на проекта, като предостави на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ списък на тези лица при сключване на договор. 2.8. Разпорежданията на проектанта, упражняващ авторски надзор, касаещи незначителни промени в инвестиционния проект в процеса на строителството, задължително се съгласуват с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и се отразяват в заповедната книга на строежа. 2.9. Да съхранява всички документи по изпълнението на проекта, съгласно разпоредбите на действащото законодателство. 2.10. Да уведоми с писмено известие ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за спиране на изпълнението на този проект поради непреодолима сила. 2.11. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ няма право да се позове на незнание и/или непознаване на дейностите, свързани с изпълнение на предмета на договора за упражняване на авторски надзор, поради която причина да иска изменение или допълнение на същия. 58 354.58 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).