Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Fokas-2" Ltd. was established in 2007. and specializes in the design and manufacture of metal structures and parts of them on order. It has built and maintained effective cooperation with a number of partners, invests significant resources to improving its products so that they meet the ever growing needs of its customers. The main problems, constraints and challenges to its development are connected with the need to constantly maintain a high quality production and effective management of business processes.
For their successful overcoming a draft includes the following eligible activities:
1. Develop and implement specialized software for process management - ERP system and supply of equipment, contributing to its implementation.
2. Development and implementation of an international system of quality management in accordance with ISO 14001 certification and its under that.
3. Use of specialized consulting services for reengineering processes in the enterprise and supply of specialized software, contributing to reorganize business processes.
Now plans through complementary activities to achieve the following results:
- Improve planning and overall management of the company's activities; optimization of all business processes in the enterprise
- Timely detection of problems and introduction of means and methods to avoid repeated mistakes
- Reduced costs by eliminating inefficient business processes
- Significantly reduced time for administration of the material economy
- Increase the number of new customers of the company with 20% of this number
- Increase revenues from sales of products offered as a direct result of attracting new clients
- Reduce the negative environmental impact
- Maintaining and expanding market positions in national and international scale.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез въвеждане и сертифициране на ISO 14001: Oпазването на околната среда е значим проблем, попадащ във фокуса на обсъждане политиките на много предприятия. Все повече нормативни актове и закони, по отношение на опазването на околната среда, налагат строги мерки във всички икономически сфери, като най-големи изисквания са наложени да покриват предприятията, упражняващи своята дейност в секторите строителство и производство. Ето защо, с настоящия проект, ФОКАС-2 ЕООД планира да въведе и сертифицира Система за управление на околната среда (СУОС), чрез която предприятието ще бъде непрекъснато ангажирано в подобряване на екологичните си показатели. В резултат от въведената система ще се подобри ефективността на организацията, което ще допринесе за нарастване на конкурентоспособността й. Проектът предвижда изпълнението на следните основни дейности за внедряване и сертифициране на системата за управление на околната среда съгласно стандарта ISO 14001: 1. Установяване на съществуващото състояние на процесите във фирмата (диагностичен одит) – на този етап се проучва създадения вътрешен ред на изпълнение на процесите и дейностите. Те се съпоставят с изискванията на стандарта и така се установяват несъответствията спрямо него. 2. Планиране на системата за управление – включва определяне на отговорници за процесите, представител на ръководството, както и срокове за разработването, внедряването и проверката на системата; 3. Разработване на системата за управление на околната среда – включва разработването на документацията на системата – наръчник, процедури и инструкции, както и такива необходими за ясното регламентиране на процесите по опазване и контрол на околната среда; 4. Обучение на представители на организацията относно прилагането на системата и изискванията на стандарта ISO 14001; 5. Внедряване на разработената и съгласувана система за управление – т.е. стартиране на прилагането й в организацията; 6. Провеждане на вътрешен одит на системата – извършва се от обучени вътрешни одитори, които проверяват изпълнението на изискванията на стандарта и на документацията на системата в организацията; 7. Провеждане на преглед на системата за управление от ръководството – той включва анализиране на информация за функционирането на системата вземане на решения за нейното подобряване; 8. Сертификация на системата за управление – извършва се от независима сертификационна организация, акредитирана за извършване на такава дейност; Предвидените дейности по проекта за разработване, внедряване и сертифициране на СУОС, съгласно стандарт ISO 14001 ще допринесат за повишаване на конкурентоспособността на „ФОКАС-2” ЕООД в следните направления: • Адекватно спазване на всички европейски и национални норми и стандарти, свързани с принципите на опазване на околната среда. • Оптимизиране и повишаване на контрола на производствено-технологичните процеси; • Удовлетворение на нуждите на клиентите, потребителите и обществото като цяло във връзка със стремежите за опазване на природата; • разширяване на пазарите на „ФОКАС-2” ЕООД чрез комплекс от фактори свързани с подобряване имиджа на компанията (вследствие сертификация спрямо ISO 14001) и цялостно подобряване на управлението и контрола на процесите (чрез внедрена СУОС). Сертификацията на СУОС съгласно стандарт ISO 14001 ще ни спомогне за: • Подобряване имиджа на компанията в европейски и световен мащаб, както и спрямо клиенти, потребители и обществото като цяло; • Спазване на европейски и национални нормативни изисквания за опазване на околната среда чрез прилаган международно валиден сертификат съгласно стандарт ISO 14001. • Достъп до пазари изискващи сертификация по ISO 14001 – основно участие в тръжни процедури в Република България и другите страни членки на ЕС; • Ръст на продажбите чрез увеличаване на поръчките от настоящи клиенти и сключване на договори с нови; • Положителен ефект като цяло в маркетинговата политика на компанията. 10 000.00 9 700.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на ERP система: В настоящата динамична бизнес среда, кандидатът е заинтересован да осигури ефективно управление на вътрешните си процеси, ресурси, взаимоотношения с клиенти и информация и да постигне ефективна организация на цялостната дейност чрез подобрени бизнес процеси, връзки и проследимост между отделните елементи, подобряване на пазарното си представяне и конкурентноспособност. Предвид това по настоящия проект се предвижда разработване и внедряване на ERP система със следните функционалности: -многофирмена и многоскладова дейност-дефиниране на неограничен брой фирми и складове -търговска дейност-запитвания от клиенти, оферти, поръчки, заявки, рекламации, отложени плащания, покупки, продажби, внос, износ, ценови листи, отстъпки,ценообразуване, запитвания и каталози на доставчици; -логистична и складова дейност-адресиране на стоките, управление на запасите, справки за обръщаемост; планиране на наличност; ревизии; брак; липси; излишъци; -внос и износ и обезметяване-разпределение на разходите при износ и внос; -финанси- управление на приходи, разходи, падежи, каси-управление на паричните средства, котрол на приходите, разходите, падежите, задълженията,управление на каси; прихващане на задължения; управление на разсрочени плащания, управление на заеми; работа с наложен платеж, робота с акредитиви -планиране-планиране на производствени мощности, човешки ресурс;доставки на сурвини и материали,планиране на себестойност и пластмент;сравнение и анализ на изпълнение. -бюджетиране-залагане, следене на бюджети, процентно отчитане на изпълнение, анализи по отдели, проекти, обекти. -управление на проекти-описване на проекто-план със срокове и ресурси, следене на приходите и разходите на проекти, анализ на състоянието на проектите, управление за задачи по проекта. -логистика и транспорт-планиране на доставки на сурвини и материали, дефиниране на превозни средства, групиране на клиентски заявки за транспорт, планиране на транспортните курсове, работа с пътни листа -лизинг- формиране на лизингови договори, на лизингов план, управление и контрол на падежите и просрочията. - разширено производство- дефиниране на производствените центрове, дефиниране на работните процеси, на лимитни карти и етапи на производство, дефиниране на производствени капацитети, графици, описване на ремонти, размествания по графици, влагане на материали и труд по поръчки, следене за количества и норми за отпадни материали,справки и анализи. -контрагенти-финансови лимити за отложени плащания, времеви лимити за разсрочени плащания дефиниране на условия за работа с контрагенти, работа с ценови листи, отстъпки. -взаимотношения с клиенти-дефиниране и управление на маркетигови кампании, управление на събития, управление на задачи, управление и контрол на взаимотношенията с коонтрагенти, помощ при контрактуване, планиране на задачи и отразяване на изпълнението им, следене за оплаквания на клиенти, рекламации, класификация и анализи -управление на вътрешно фирмени задачи-задачи към служителите, срокове за изпълнение, статус на изпълнение, отговорници. -човешки ресурси-персонална информация, категоризация на служителите, формиране на бонуси, количество и използвани отпуски, отработено време. -управленско счетоводство-центрове за приходи, разходи, печалба, планиране по центрове, справки и графики. -счетоводство-автоматизирано изготвяне на контировки, сметкоплан, дневници и декларации по ЗДДС, ДМА, ВОП, оборотни ведомости, главна книга, ГФО -справки и анализи -управление на отпадъците- отчитане на количество, вид и състояние на отпадъците в следствие на производствените процеси; заскладяване и съхранение на получените отпадъци; следене и управление на наличното количество отпадъци; описание и проследяване на процеса по рециклиране; управление на сепариране и реализация на отпадъците; изготвяне на съпътстваща документация в различните процеси; осчетоводяване и издаване на документи с данъчни цели; справки и анализи. 297 800.00 296 200.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез реинженеринг на процесите в дружеството: Бизнесът в днешни дни работи на все по-високи обороти. Компаниите са в постоянно търсене на нови конкурентни предимства и решения за своите проблеми. В тази връзка, една от най-актуалните теми сред успешните компании в световен и регионален мащаб е реинженерингът на процесите, който се възприема като безспорно средство за повишаване на ефективността на бизнеса. Именно такава е и визията на фирмата за успешно бъдещо развитие. Предвид това е предвидена и тази дейност в настоящия проект. Той дава възможност на компанията да подобри ефективността си, да намали разходите от загуби и да постигне по-добро ниво на качество, ефективност и бързина на процесите чрез елиминиране на изчаквания, дължащи се на излишна координация или одобрения. Дейността включва: I. Определяне и описание на всички ключови процеси в организацията А.При отдели с дейности изцяло извършвани от хора: 1. Изграждане на активити лист (Списък с дейностите) на всяка една позиция на във всеки един отдел на организацията когато става дума за отдели с дейности изцяло изпълнявани от хора. Списъкът с дейностите включва следните елементи: • Описание на дейностите • Мерна единица – много важен елемент от изграждането на списъка с дейностите е установяване на правилната мерна единица за всяка дейност, така че тя да може да бъде измерена • Преценка на ръководителя на отдела за времето, необходимо за извършването на дейността и количеството за определен период от време. • Всички дейности се замерват с помощта на хронометър и се взима средната стойност от поне 10 замервания, в които е изключено непроизводителното време. • На базата на реалните замервания и количеството работа се измерва реалната натовареност на всички дейности, както и общата натовареност на отдела. • Необходимите реално човеко-часове разделени на наличните в отдела човеко-часове дават реалната производителност в отдела (в %), която бива сравнена и с преценката на ръководителя на отдела. 2. Определяне и описание на настоящия процес и последователност на работата в съответния отдел. Б. При отдели с дейности, извършвани от машини и хора Определеляне и описание на всички процеси и дейности и тяхната последователност. • Установяване на „тясното гърло“ (скоростоопределящата машина – тази, която върви с най-ниска скорост, тя определя общата скорост на процеса) • Установяване и описание на всички извършвани дейности • Замерване на всички извършвани дейности • Определяне на продуктивното/непродуктивното време за всяка една позиция от целия процес • Установяване на причините за непродуктивните ситуации II.Конкретни предложения за реорганизация и оптимизация на процесите А. При отдели с дейности изцяло извършвани от хора: Всяка една от описаните дейности, заедно със замереното време, необходимо за нейното извършване биват анализирани в контекста на цялостния процес и поставени цели на съответния отдел и се излиза с конкретни предложения за: • Съкращаване или елиминиране на дейности • Промяна на тяхната последователност • По-бърз, ефективен и лесен начин за извършването на определени дейности Б. При отдели с дейности, извършвани от машини и хора На база на анализ на описаните дейности и тяхната последователност, както и наличния резултат от % на продуктивно и непродуктивно време, се излиза с конкретни предложения за: • Промяна последователността на извършване на дейностите • Съвместяване на две (няколко) дейности от една позиция • Съкращаване на позиция • Намаляване/увеличаване скоростта на нискоростоопределящите машини така че да бъдат в синхрон със скоростоопределящата • Промяна на местоположението на хората и машините, така че дейностите да бъдат извършвани по-ефективно и процеса да бъде максимално оптимизиран III. Обучение на ръководния мениджмънт във възприемане на методологията за търсене на постоянно организационно подобрение в отделите и дългосрочен подход към повишаване на производителността и ефективността чрез оптимизация на процесите и подобряване на процедурите. 60 000.00 58 600.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване на ново оборудване необходимо за функциониране на ЕРП системата- сървър 1 бр., компютърни системи-6 бр., монитор- 7 бр.: Дейността е обвързана със закупуване, доставка, инсталация и въвеждане в експлоатация на допълнително необходимо за функционирането на интегрираната информационна система хардуерно оборудване: сървър, компютърни системи и монитори. Към настоящия момент наличното оборудване задоволява потребностите на фирмата. За да бъде внедрено новото решение обаче, фирмата ще се нуждае от инвестиционна подкрепа, с оглед закупуване на необходимия хардуер, с който ФОКАС-2 към момента не разполага. Компанията предвижда придобиване на един брой сървърна машина с последно поколение високопроизводителен процесор. Тя се отличават с добри работни показатели от гледна точка на цена, консумация на мощност и опростено използване. Активът е готов за натоварени бизнес задачи като работа с бази данни, сървърна консолидация и виртуализация. Оборудването се характеризира с повишена ефективност спрямо еднопроцесорните решения и оптимизиране на работните процеси при използвания нов подход за управление на бизнес процесите на дружеството, които изискват значителни ресурси. Сървърът осигурява пълната функционална производителност и продуктивност, в същото време предоставя ненадмината комбинация от гъвкавост, лесна за използване и управление ИТ инфраструктура, която е изградена по начин осигуряващ оптимално внедряване на специализираното решение. С реализирането на дейността ще се създадат условия за въвеждане и нормална работа на предвидената за разработване и внедряване софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. Активът ще осигури надеждност на системата. ФОКАС-2 ЕООД се нуждае и от допълнителни компютърни станции и монитори, необходими за внедряването и функционирането на системата за управление. Наличният ресурс от този вид ДМА не е достатъчен и не притежава необходимите технически и функционални характеристики, които са задължителни, за да се работи ефективно и нормално с ЕРП системата. Предвидените за закупуване активии ще осигурят на екипа възможност за ефективна работа с голямо количество визуална информация едновременно, която ще се генерира от системата. Това ще доведе до обезпечаване на техническата среда и е важно условие за протичането на процесите, обвързани с използване на системата. Въвеждането в експлоатация на модерното хардуерно оборудване ще се покрие минималните изисквания към хардуера, поставени от предвидената за разработване и внедряване софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. Изборът на закупуваната техника е подбран така, че да позволи разширяването на софтуерна система за управление (ERP) в предприятието при необходимост при разширяване дейността на дружеството. Предприемането на целенасочени мерки за осигуряване на необходимото ДМА за внедряване на новото решение за постигане на максимална ефективност и оптимизиране на функционалностите му ще осигури на пазара качествени продукти/услуги обвързани с подобряване на всички бизнес процеси в ФОКАС-2 ЕООД, които изцяло отговарят на тенденциите за развитие на бранша в световен мащаб. Тези стъпки ще подпомогнат устойчивото развитие на компанията и повишаването на конкурентоспособността й на българския пазар чрез повишаване на производствения потенциал на фирмата. В този смисъл проектната дейност цели насърчаване внедряването на жизнеспособна система, постигане на положителен икономически ефект за компанията и оптимизиране и постигане на ефективна организация на цялостната дейност на дружеството. 29 017.37 28 994.67
Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез доставка на специализирано софтуерно решение, допринасящо за реорганизация на бизнес процесите: Във връзка с предвидената по проекта услуга за реинженеринг на процесите в предприятието е необходимо и задължително условие за прилагането му да бъде изградено и внедрено специализирано софтуерно решение. На базата на реинженеринга и оптимизирането на всички стандартни оперативни процедури и процеси по Планиране, Контрол, Проследяване и Отчитане, ще се изгради софтуерна управленска система за управление и контрол на ресурсите и процесите на разкрой на листовия материал и механична обработка във ФОКАС-2. Решението ще обхваща следните процеси в предприятието: планиране на процесите на разкрой на листовия материал и механична обработка; контрол и проследяване на тези процеси; отчитането им. Начина на приложение е: I. Установяване на настоящата система и описване на всеки един неин елемент, както и връзките и последователността на процесите - разкрой на листовия материал и механична обработка (сгъване, заваръчен цикъл, боядисване) II. Идентифициране на слабости и възможности за подобрение в: • Поставянето на правилни цели • Планирането на работата • Контрола на работата • Отчитането на работата • Оперативните срещи • Плановете за действие • Комуникацията III.Изграждане софтуерно на системи за планиране, контрол, проследяване и отчитане на работата с ключови показатели за представянето на отделите. Софтуерното решение се изработва във VBA (Visual Basic) програмен език. 1.Управленска система за планиране - Целта на системата е да помогне за коректното планиране на ресурсите (човеко-часове, машиночасове, материали исуровини) на дневна/седмична/месечна база. -Много важен елемент от създаването на системата за планиране е тя да бъде базирана на стандарти. Стандартите (т.е времето необходимо за извършване на всеки процес) биват прецизно и коректно замерени. Важно е при замерването да бъде изключено непроизводителното време и стандартите да бъдат съгласувани и установени само на база на продуктивно време. -За да бъде реалистичен и приложим на практика в плана се извежда планиран % на производителност, на базата на който се определя времето за извършване на дадения процес (както и началния и крайния час). -Освен стандарти за извършване на дадените операции в процесите по разкрой и механична обработка на листовия материал, в системата за планиране се залагат и стандарти за извършване на подготовката/настройката за работа на машините. 2. Система за контрол и проследяване на работата-Целта на системата за контрол на работата е да следи съотношението между планираната и реално извършената работа, за да могат да бъдат взимани навреме адекватни корективни действия от страна на ръководителя, така че работата да бъде върната по план. 3. Система за отчитане на работата с ключови индикатори за представянето на всички отдели- Установяване и съгласуване с мениджмънта на предприятието ключовите индикатори, които ще бъдат изведени, следени и подобрявани в съответния отдел. Задължителен индикатор в системата за отчитане, който трябва да бъде контролиран и подобряван е % производителност. 4. Изградена система за описване и следене на планове за действия, която има следните важни реквизити: • Описание на проблема или възможността за подобрение • Предложение за решение на проблема • Отговорен за извършване на корективното действие • Срок за изпълнение • Статус Целта е софтуерното решение да стане управленски инструмент за ръководителя с цел повишаване на производителността и ефективността в предприятието и постигането на по-високи резултати. 60 000.00 59 300.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).