Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The Patronage care project in Krumovgrad Municipality aims to improve the quality of life and the opportunities for social inclusion of disabled and elderly people by providing a network of services in the home environment and building appropriate physical and staffing capacity for their provision. This will be achieved through the provision of hourly integrated health and social services at the homes of the users, according to a program / methodology developed by the Ministry of Health under component 1 under the “Patronage care for the elderly and disabled”. The idea of such an upgrade of social services is based on the diverse and dynamic needs of daily living of a large number of people with disabilities and the elderly, as well as the need to provide effective and efficient support under limited resources. The users of the project services will be elderly people over 65 years with limited or inability to self-service and people with disabilities and their families. Older people with chronic illnesses and people with permanent disabilities will receive specialized medical care in their homes. For the purpose of the project, staff will be appointed to manage the services and staff to provide health-social services in a home environment. To ensure an integrated approach to the services, the staff will include experts with a different competence profile: social workers, medical specialists, rehabilitators, psychologists, and sanitaries. In order to meet the service quality standards, medical specialists and professionals in the field of social services providing patronage care will undergo specialized training organized by the Ministry of Health. To ensure equal access to the services of the project, a vehicle will be purchased for the purpose of carrying out the mobile work. The provision of integrated health and social services will be for a period of 12 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор на персонал за предоставяне на здравно-социални услуги: Цел на дейността: Подбор на персонал, притежаващ знания и практически умения за качествено предоставяне на услугите по проекта. Подборът на персонала за предоставяне на здравно-социални услуги включва: 1. Подбор на екип за управление на услугите по проекта; 2. Подбор на персонал за предоставяне на интегрираните почасови здравно-социални услуги в домашна среда. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критерии за подбор както на екипа за управление услугите, така и за персонала, ангажиран с предоставяне на услугите в домашна среда. Критериите ще включват образование, професионален опит, опит в предоставянето на здравни и социални услуги /работа с хора/, мотивация за извършване на здравно-социална работа и др. Екипът за управление на услугите ще включва двама социални работници. Процедурата за подбор ще бъде проведена през първия проектен месец. Социалните работници ще бъдат назначени на трудови договори. Персоналът, ангажиран с предоставяне на интегрираните почасови здравно-социални услуги в домашна среда ще включва медицински специалисти, рехабилитатори, психолог, санитари, шофьор. Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат оповестени своевременно. Кметът на общината ще сформира комисия за подбор на всички горепосочени длъжности. Комисията ще проведе интервю с кандидатите, с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Съответният кандидат ще се оценява индивидуално като се изготви „Формуляр за индивидуална оценка на кандидата”. Комисията ще изготви списък на оценените кандидати (с брой точки, според получената от формулярите средноаритметична индивидуална оценка), подредени по низходящ ред. Специалистите предоставящи патронажна грижа ще преминат специализирано обучение по програма разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. 2 000.00 0.00
Подбор на потребители и уточняване вида на индивидуално предлаганите здравно-социални услуги : Цел на дейността: Определяне на лицата, които ще са преките ползватели на услугите по проекта. Осигуряване на достъп до кандидатстване за услугите на всяко лице от определената в проекта целева група и обективна оценка на потребностите му. В настоящия проект ще се включат възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Лицата, които желаят да ползват услугите по проекта ще подават заявление – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, по настоящ адрес в общината. Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат оповестени своевременно. След приключване на приема на заявленията, същите, с приложените документи към тях ще бъдат предадени на социалните работници в екипа за управление на услугите за извършване на оценка на потребностите. Това ще даде информация за обстоятелствата, свързани с индивидуалните нужди на кандидатите за ползване на услуги. Потребителите ще имат възможност да избират онези дейности за подкрепа, от които имат значима потребност към настоящия момент. Фокусът, продължителността и периодичността на дейностите ще се определят в резултат на оценката на потребностите от услуги и желанието на потребителя. Услугите ще се предоставят почасово в дома на потребителя и ще бъдат насочени към водещите им потребности от подкрепа - в дейности, в които те срещат затруднение и това затруднение ги поставя в риск от социална изолация и недостатъчно добро качество на живот. В този смисъл, услугата няма да обхваща всички области на техния живот и бит, в които те имат съхранени умения и самостоятелност. 2 000.00 0.00
Създаване на условия за предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги : Дейността включва: 1. Ремонт на помещение от сграда общинска собственост. За изпълнение на дейностите по проекта Община Крумовград ще предостави помещение от сграда, общинска собственост, актувана с Акт за публична общинска собственост № 5473 от 15.11.2012 г. В него ще се обособи офис на екипа за управление на услугите и предоставяне на услугите. Ремонтът ще включва подмяна на старата мазилка с нова шпакловка и боядисване с латексова боя. Подовата настилка е амортизирана и ще бъде подменена с нов ламиниран паркет. Необходима е и подмяна на вратата и осветителните тела на помещението. 2. Обзавеждане и оборудване на помещение от сграда общинска собственост. Необходимостта от обзавеждане и оборудване е идентифицирана на база на следните фактори: Наличната техника и обзавеждане към момента е недостатъчна за извършване на дейностите по проекта, което налага и закупуването на допълнителна техника и обзавеждане. Доставката на оборудването и обзавеждането ще бъде възложено на външен изпълнител, избран съгласно изискванията на ЗОП и националното законодателство. За обезпечаване на дейността на специалистите ще бъде закупена офис техника/компютърна техника, необходима за събиране на информация и изготвяне на документацията по проекта-оформяне на работни графици, здравни и социални планове и др. Обзавеждането включва: бюра, шкафове, столове, медицински шкаф, хладилник за съхранение на лекарствени продукти. 3. Закупуване на транспортно средство, чрез което екипа за предоставяне на патронажите грижи ще достига до лицата от целевите групи. Автомобилът ще бъде съобразен с характерния за региона високопланински релеф. По-голямата част от населението на община Крумовград живее в селата, които са отдалечени от общинския център. Затруднен е достъпът до социални услуги, което води до социална изолация. Релефът в района на общината е планински, с големи разстояния между отделните махали в селата, което допълнително затруднява и ограничава възможността за ползване на социални и здравни услуги. Това е трудност за доставянето на качествени социални и здравни услуги на предимно възрастното население в тях. Налице са обособени населени места и махали, в които част от населението е с много ниска здравна социална, култура. Практиката показва, че много често след излизане от болница, човек има нужда от допълнителни манипулации, като смяна на превръзки, рехабилитация, поставяне на инжекции и проследяване на възстановяването и др. Трудноподвижните и самотните хора, които живеят в отдалечените райони на община Крумовград трудно могат да достигнат до болницата в общинския център, затова е необходимо медицинските услуги да им бъдат оказани на място. Необходимостта от закупуване на транспортно средство се изразява във възможността да се осигури равен достъп на целевата група-потребители за активно включване в общността. Закупуването на автомобил ще гарантира по-висока ефективност на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс, чрез прилагане на гъвкави механизми за съчетано почасово ползване на различни социални и здравни услуги, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител. За транспортния график на автомобила ще се грижи екипът за управление на услугите, така, че да обезпечи оптимално нуждите на целевата група. 50 000.00 53 137.66
Предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги: Интегрираните здравно-социални услуги, които ще се предоставят в рамките на настоящия проект включват пакет от здравно-социални дейности в подкрепа на възрастни хора и хора с увреждания, които живеят в домашна среда. Пакетът включва, почасова подкрепа - до 2 часа на ден в дома за дейности, в които потребителят среща трудности. Предоставянето на услугите ще стартира от четвъртия проектен месец, като през втория и третия проектен месец ще се извършат подготвителни дейности: оценка на потребностите и уточняване на вида на услугите. За подготовката и управлението на услугите ще бъде назначен екип за управление, включващ двама социални работници. Екипът ще бъдат назначен на трудов договор. Той ще извърши оценката на потребностите на кандидат-потребителите. След стартиране на здравно-социалните услуги социалните работници ще организират и координират начина на предоставянето им. Те ще информират и консултират потребителите и техните близки за същността на предлаганите услуги в домашна среда. Ще разработват планове за предоставяне на здравно-социални услуги на всеки потребител и графици за работа на персонала; ще приемат отчетите на персонала; ще извършват мониторинг на предоставяните услуги. Персоналът за предоставяне на интегрирани социални услуги ще включва: медицински специалисти, рехабилитатори, психолог, санитари. Медицинските специалисти ще предоставят здравни услуги като: медицинско консултиране, измерване на кръвно налягане, измерване на кръвна захар, измерване на витални показатели, медицински манипулации (поставяне на инжекции, обработване на рани, смяна на превръзки и др.). Психологът ще предоставя психологическа подкрепа в зависимост от идентифицираните нужди на лицата от целевата група, потребители по проекта. Рехабилитаторът ще прилага различни методи в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда, стимулиране на активността на потребителя, ограничаване на рисковете в дома и на риска от зависимост от институционален тип грижа. Той ще използва методи за раздвижване, обучение за ползване на помощни средства за придвижване; подпомагане укрепването, адаптирането и връщането на лицата към нормален начин на живот. Санитарите ще извършват дейности насочени към почистване на дома, придружаване до различни институции, административни дейности, др.; Социалните работници, назначени в екипа за управление на услугите ще предоставят консултации в сферата на социалните услуги в общността и информация за социалните права на потребителите. Услугите ще се предоставят на минимум 69 лица от целевата група, живеещи на територията на община Крумовград. Начина на предоставяне на здравно-социалните услуги по домовете на потребителите ще става съобразно разработена от Министерство на здравеопазването програма/методика/ в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. За осигуряване на мобилност на услугите и даване на равен шанс на потребители, живеещи в отдалечени населени места ще бъде назначен шофьор. В рамките на тази дейност ще бъдат закупени канцеларски материали, необходими за документацията по проекта. Ще се извърши и доставката на необходимите медицински и други консумативи - апарати за кръвно налагане, апарат за измерване на кръвната захар, медицински слушалки, уреди за раздвижване и масажи, работно облекло и др. 137 104.00 138 617.24

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).