Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Profesionalna gimnazia po turizam is aware of the importance of social inclusion among every part of Bulgarian society and has been supporting people from vulnerable groups for over 10 years by giving them the opportunity to continue their education and develop themselves. The Roma community in the municipality of Samokov is large. The number of early school leavers is considerable. With this project proposal we have focused our efforts on increasing the participation in various forms of lifelong learning of adults from vulnerable groups living in the territory of Samokov Municipality to compensate for the effect of early school leaving. We will work in the field of education with the illiterate to master basic skills in reading, mathematics, science, basic digital and communication skills and thus not be a risk group in the labor market.

People from risk groups will be provided with access to adult literacy courses and an appropriate environment to compensate for literacy problems, as well as courses for acquiring competencies from the junior high school stage in grades 5, 6 and 7. By successfully completing the courses and obtaining a degree from education, they will have the opportunity for better realisation on the labor market of the participants in such forms. They will improve their social and communication skills. They will improve the acquisition of new knowledge, which will lead to an increase in their quality of life. The participation of adults in literacy courses, as well as in courses for learning content from junior high school classes and obtaining documents for acquired competencies within the basic educational degree after successfully passing the necessary exams, will enable them to continue their education, to enter the labor market or to continue their training for acquiring a degree of professional qualification. We will also give them the opportunity to continue their education by enrolling in the evening classes run by the school.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование, чрез дейности за образователна медиация : За процеса на реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование, ПГТ ще проведе следните дейности, насочени към образователна медиация: 1. осъществяване на проучвания на терен, обработка на налични данни по места, вкл. от НСИ, комуникация и координация с отговорни институции - Агенцията за социално подпомагане, Дирекции „Бюро по труда“ към Агенцията по заетостта в общинa Самоков , за да бъдат идентифицирани лица от целевите групи; 2. провеждане на персонални консултации, работа в семейството, мотивационни кампании, лектории „добри практики“ и др за мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене за придобиване на образователна степен/етап на основно образование 3. провеждане на персонални консултации, работа в семейството, мотивационни кампании, лектории „добри практики“ и др. за мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен – първи етап на гимназиално образование – 8-10 клас и втори етап на гимназиално образование – 11-12 клас, 4. създаване и разпространение на информационни материали, дипляни, информационни събития и др.популяризиране на необходимостта от повишаване и насърчаване на грамотността и степените на образование сред целевите групи и привличане на общественото внимание към ползите от повишаването на грамотността като предпоставка за бъдеща заетост. 13 550.00 8 690.00
Курсове за ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование за лица, навършили 16 години: 2.1. организиране и провеждане на курсове за ограмотяване; 2.2. организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование 2.3. оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове: В рамките на дейността ще са проведат курсове за ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование за лица, навършили 16 години, както следва: 1. ще бъде организиран и проведен курс за ограмотяване за общо 85 обучаеми в 2 паралелки; 2. ще бъдат организирани и проведени курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование за 5, 6 и 7 клас за 165 обучаеми в 7 паралелки, като завършилите курс по ограмотяване ще могат за продължат в курсове за придобиване на компетентности от прогимназиален етап. 3. по всички учебни предмети в края на обучението ще бъдат проведени изпити за оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове. Кандидатстване за записване в обучение във вече сформирана група може да се осъществява чрез подаване от съответното лице на документите, както и на: 1. документ за успешно завършен V, съответно VI клас на училищното образование или 2. документ за успешно завършен курс за усвояване на учебно съдържание, предвидено за V, съответно за VI клас, по проект „Нов шанс за успех”, схема за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ ВG051PO001-4.3-01. „Ограмотяване на възрастни” по ОП РЧР (2007-2013). Кандидатстване за записване след определения срок във вече сформирана група ще може да се осъществява чрез подаване на документите, по изключени Обучението в курсове ще се осъществява по график, определен от директора, във всеки ден от седмицата във времето от 14,30 до 20 часа при гарантиране на нормален учебен процес на учениците от училището и на обучаемите и междудневната и междуседмичната почивка на обучителите. Съгласно чл. 169, ал.2 от ЗПУО обучението в курсове за ограмотяване и в курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап за лица навършили 16 години, ще се извършва по програми, утвърдени от министъра на образованието и науката, ориентирани към резултатите от обучението, определени с държавния образователен стандарт за общообразователната подготовка за начален и прогимназиален етап. Ще се прилагат разработените в рамките на проект BG05M2OP001-3.004-0001 „Нов шанс за успех“ и утвърдени от МОН учебни планове и учебни програми, адаптирани за възрастни, актуализираната и адаптирана цялостна методология за ограмотяване и обучение на възрастни, актуализирана в частта си за обучение на възрастни за придобиване на компетентности за класовете в прогимназиалния етап и съответните методически материали – работни листове за обучаемите и наръчници за обучителите. При оценяването на резултатите ще се прилагат методи и форми на оценяване съгласно утвърдените адаптирани програми за обучение на възрастни, като при подготовка на изпитните тестове ще ползваме за образец разработения инструментариум (изпитни задачи, изпитни материали и др.) по проект „Нов шанс за успех“ на МОН по ОПНОИР 2014 – 2020 г. 235 190.00 216 743.00
Валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене чрез оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално обучение и информално учене, и изискванията за завършване на клас, етап или степен от основно образование: Валидирането на резултати от неформалното обучение и информалното учене чрез оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално обучение и информално учене, и изискванията за завършване на клас, етап или степен от основно образование ще става, като изпитите се организират и полагат по реда на чл.40-43 от Наредбата. В случай, че едно лице не е положило успешно някои от изпитите (оценките от тях са слаб 2) то може да се явява на съответния изпит до успешното му полагане в рамките на проекта, при зачитане на оценките от успешните изпити. Валидирането по дейност 3 може да се осъществява и в рамките на провеждане на междинните/финалните изпити по Дейност 2. Кандидатите следва да опишат броя на изпитите като имат предвид, че в общия случай за всяка група от 20 участници, допуснати до изпит, се организира изискваният брой изпити по Дейност 3 взависимост от потребностите на конкретните участници в процедурата за валидиране). В резултат на успешно положените изпити при валидиране по Дейност 3 се издава удостоверение за валидиране съгласно чл. 168 , ал. 1, т. 1, т. 3, т. 4 и т. 5 (чл.125 от Наредба №11/2016 г.) от ЗПУО по реда на държавния образователен стандарт за информацията и документите. Разходите за дейност 3 се определят в зависимост от броя на заявилите и успешно положили изпитите лица от целевата група, подали заявление за валидиране. За целта в проектното предложение по дейност 3 се планира задължително стойност на индикатор за резултат Р 2322 „Дял на лицата, от включените в дейности по ОП, валидирали знания, умения и компетентности“. Планираната стойност на индикатора следва да отчита дела на лицата, които са получили удостоверения за валидиране на резултати в рамките на Дейност 3 спрямо общия брой на лицата, явили се на изпит за валидиране на резултати по Дейност 3. 7 250.00 0.00
Подпомагане прехода от образование към реализация на пазара на труда –информиране за представяне на подходящи професии-групови/индивидуални дейности за запознаване с професии; диагностика за определяне и консултиране според придобитото по проекта образование за адаптиране на пазара на труда на местно ниво; посредничество и проследяване при осъществяване на връзката образование – пазар на труда: Дейностите по Дейност 4 ще обхващат следните : - индивидуално и групово информиране за представяне на подходящи професии и видовете подготовка за тях в училищното образование, профили, специалности от професии, динамика и потребности на пазара на труда; - консултиране на обучаемите за участие на пазара на труда, консултиране на обучаемите за осъзнаване на грешки и преодоляването им при избор на образование и професия, консултиране на обучаемите за решаване на вътрешни и външни конфликти, свързани с възможностите за образователна, професионална и личностна реализация - диагностика на обучаемите за определяне на професионалните интереси на представителите на целевите групи, нагласи и подобряване на мотивацията след придобиване по проекта на етап/клас, степен от основното образование; - посредничество и проследяване с оглед подпомагане на лицата от целевата група за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия и осъществяване на връзка между училището и пазара на труда включително чрез провеждане на срещи с успешни лица от целевата група от различни професии, интерактивни упражнения, дискусии за планиране след приключване участието в проекта, др. 1 473.00 1 440.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).