Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The energy efficiency of the municipalities is and will remain a priority for the Republic of Bulgaria in the long term in the context of efforts to reduce energy consumption and dependence on imports of energy resources. Street lighting is one of the major energy consumers in the municipalities, which has influenced the growth of energy consumption in recent years. The modernization and rehabilitation of street lighting systems are key to reducing energy consumption in the municipality.
The current project proposal aims at improving energy efficiency through technological upgrading and modernization of the external artificial lighting systems owned by the Municipality of Peshtera.
The beneficiary is ready to carry out the project activities, indicated in the Application Guidelines. The Beneficiary has approved an energy audit and developed an investment project.
The main purpose of this project proposal and the activities set out in it are fully in line with the main purpose of the Procedure and the indicators laid down.
The project will be completed within 18 months. The indicators for the implementation of the project activities are specified in item 4 of the Application Form.
With the implementation of the project activities, the following needs will be met:
-Construction of new street lighting that meets the requirements of European street lighting standards;
-Increasing the share of electricity from RES;
-Reduction of electricity costs of Peshtera Municipality related to street lighting systems.
-Environment protection by reducing greenhouse gas emissions;
-Improvement of the municipal infrastructure and improvement of the living environment for the residents of the municipality;
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Доставка на нови осветителни тела : Дейността предвижда доставката на общо 1260 бр. LED осветителни тела, който се разпределят по мощности, както следва: Доставка на фотосоларно LED улично осветително тяло 30 W - общо 4 бр. Обща стойност: 4 бр. на обща стойност 1 479,70 лв. Доставка на LED улично осветително тяло IP-66 30W с конзола - общо 953 бр. Обща стойност: 953 бр. на обща стойност 280 810,98 лв. Доставка на LED улично осветително тяло IP-66 40W с конзола – общо 206 бр. Обща стойност: 206 бр. на обща стойност 87 756 лв. Доставка на LED улично осветително тяло IP-66 60 W с конзола – общо 97 бр. Обща стойност: 97 бр. на обща стойност 46 722,96 лв. Общата стойност на доставените нови осветителни тела - 416 769,64 лв. Техническите параметри на новите LED осветителни тела, с които ще се постигнат целите на настоящето проектно предложение, са посочени в одобреното от АУЕР Енергийно обследване и разработеният Технически инвестиционен проект. Изпълнението на тази дейност преминава през следните конкретни стъпки, в рамките на 18 месеца. - график за провеждане на процедурите за определяне на изпълнител на дейността по проекта; - обявяване на график за провеждане на избор на външен доставчик – 1 месец; - подготовка на тръжна документация за избор на външен доставчик - 1 - 2 месец; - избор на изпълнител - 2 - 4 месец; - подписване на договор за доставка с определения доставчик - 5 - 7 месец; - доставка на договореното оборудване - 7 - 10 месец; - подписване на финален приемо - предавателен протокол - 10 месец; - балансови плащания по договора с доставчика – 11-ти месец; - междинно техническо и финансово отчитане на дейността - 11 - 12 месец. - финално техническо и финансово отчитане на дейността – 18-ти месец. 416 769.64 0.00
Демонтаж на съществуващи, комплектация и монтаж на нови осветителни тела: За осъществяване на мярката е изготвен Технически инвестиционен проект за рехабилитация на улично осветление на територията на обследваните населени места. Реализацията на мярката ще се осъществи по начин, който да не лишава населението от улично осветление – комплектация и последващ демонтаж на стари и монтаж нанови осветителни тела. Съгласно техническият инвестиционен проект, ще бъдат демонтирани общо 1177 бр. стари осветителни тела, разположени на територия на гр. Пещера Общата стойност на демонтажа е 16 878,18 лв. Комплектацията и монтажа на новите осветителни тела включва: 1.Доставка и монтаж на рогатка 148 бр.(108 +39) на обща стойност 19 145,28 лв. 2. Доставка и монтаж на захранващ кабел СВТ – 3х1,5 мм2 по 3 м. за всяко ново осветително тяло; 2.1 Доставка и монтаж на присъединителна клема – 1260 бр. 2.2 Изпитване на кабел СВТ – 3х1,5 мм2 2.3. Монтаж на 1260 бр. нови осветителни тела с рогатки на обща стойност 72 194,88 лв. Техническият проект предвижда монтажа на 1260 бр. нови LED осветителни тела. Разпределението на новите осветителни тела по мощност е описано подробно в Техничес-кият проект. Общата стойност на демонтажните и монтажни работа възлиза на 108 218,34 лв. Изпълнението на тази дейност предхожда изпълнението на Дейност 3 . Демонтажните и монтажни работи ще бъдат бъдат извършени от изпълнител, притежаващ необходимата квалификация, специализация и необходимата техника и оборудване за извършване на височинни демонтажни и монтажни работи. Изпълнението на тази дейност преминава през следните конкретни етапи, в рамките на 18 месеца. - обявяване на график за провеждане на избор на външен доставчик – 1 месец; - подготовка на документация за избор на външен изпълнител - 1месец; - избор на изпълнител - 2-3 месец; - подписване на договор услуга - 3-4 месец; - извършване на демонтажни и монтажни работи - 4 -17 месец; - подписване на финален приемо-предавателен протокол - 17 месец; -балансови плащания по договора с изпълнителя - 17 месец; - финално техническо и финансово отчитане на дейността - 18 месец. 108 218.34 0.00
Доставка и монтаж на система за управление и мониторинг на уличното LED осветление: Тази дейност се определя като съпровождаща експлоатацията на уличното осветление мярка, която пряко влияе върху икономиите на електрическа енергия от системата, чрез реализиране на ефективен експлоатационен режим на уличното осветление. Система дава възможност за on-line информация в реално време за голяма част от параметрите на системата за улично осветление, включително измерване и контрол на консумацията на електрическа енергия и взимане на правилни управленски решения за контролиране на енергопотреблението. За осъществяване на мярката е изготвен Технически инвестиционен проект за рехабилитацията на уличното осветление на територията на гр. Пещера. Съгласно техническият инвестиционен проект ще бъдат доставени и монтирани общо 1 бр. системи за управление (СУ) на стойност 28 512,00 лв. Изпълнението на тази дейност ще се реализира след изпълнение на Дейност 1 и 2. Доставката и монтажа ще бъдат бъде извършен от изпълнител, притежаващ необходимата квалификация,специализация и необходимата техника и оборудване за извършване на височинни дейности. Изпълнението на тази дейност преминава през следните конкретни стъпки, в рамките на 3 месеца. - обявяване на график за провеждане на избор на външен изпълнител – 1 месец; - подготовка на документация за избор на външен изпълнител - 1; - избор на изпълнител - 1-2 месец; - подписване на договор услуга - 2 месец; - извършване на монтажните работи - 2 - 3 месец; - подписване на финален приемо - предавателен протокол - 3 месец; - балансови плащания по договора с доставчика - 3 месец; - междинно техническо и финансово отчитане на дейността - 3 месец. - финално техническо и финансово отчитане на дейността - 18 месец. 28 512.00 0.00
Строителен надзор : Дейността по осъществяване на независим строителен надзор има за цел да осигури и гарантира качественото изпълнение на всички строително-монтажни дейности, залег-нали в техническият проект. Независият строителен надзор ще се осъществява през цялото време на изпълнение на Дейност № 1,2 и 3 от лице, регистрирано в Дирекцията за национален строителен контрол /ДНСК/, която е юридическо лице към Министерство на регионалното развитие и благоустройство и упражнява контрол по спазването на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и на нормативните актове по прилагането му при проектирането и строителството, в т.ч. влагането на качествени строителни материали и изделия с оглед осигуряването на сигурността, безопасността, достъпността и другите нормативни изисквания към всички строежи на територията на Република България. Изпълнението на тази дейност преминава през следните конкретни стъпки, в рамките на 16 месеца. - Изпълнението на тази дейност стартира с подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво за строежа (Приложение № 2а към чл. 7, ал. 3, т. 2 от Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) и приключва със съставянето на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (Приложение №15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството). - междинно техническо и финансово отчитане на дейността - всяко тримесечие. - подписване на приемо предавателен протокол - 17 - 18 месец - финално техническо и финансово отчитане на дейността - 18 месец. Разходите за реализацията на тази дейност възлизат на 14 174,68 лв. 14 174.68 0.00
Авторски надзор: Дейността по упражняване на авторски надзор е в изпълнение изисванията на чл.162 от ЗУТ, и е изцяло фокусиран върху успешното и качествено изпълнение на Дейности 1,2 и 3, както и подписване на актове и протоколи от проектанта, в съответствие с изискванията на Наредба №3/2003; Наредба № 2/2003 за въвеждане в експлоатация на строежи-те в РБългария и минималните гаранционни срокове за изпълнение на СМР и съгласуване на екзекутивите, изготвени от изпълнителят на дейността. За всички строежи от първа до пета категория включително е задължително да се упражнява надзор от проектантите на всички части от проекта. Авторския надзор може да е физичекко или юридическо лице. За това Възложителят сключва договор с проектанта/автора на техническият проект да упражнява авторски надзор по време на СМР на основание чл. 162, ал.2 и ал.3 от ЗУТ. Предписанията на проектанта/авторския надзор, свързани с авторското му право за точното спазване на изработеният от него инвести-ционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в СМР. Съгласно чл.175 от ЗУТ, след фактическото завършване на СМР се изготвя екзекутивна документация, отразяваща несъществените отклонения от съгласуваният технически проект.Екзекутивната документация е неразделна част от издадените строителни книжа. При приключване на проекта се изготвя доклад, необходим при издаване на разрешение за ползване или въвеждане в експлоатация. Изпълнението на тази дейност преминава през следните конкретни стъпки, в рамките на 18 месеца. - обявяване на график за провеждане на избор на външен доставчик – 1 месец; - подготовка на документация за избор на външен изпълнител - 1 месец; - избор на изпълнител - 1-2 месец; - подписване на договор за услуга - 1-2 месец; - междинно техническо и финансово отчитане на дейността - всяко тримесечие. - подписване на приемо предавателен протокол - 17 - 18 месец - финално техническо и финансово отчитане на дейността - 18 месец. 6 053.89 0.00
Информираност и публичност: С тази дейност, Бенефициента се задължава да изпълни мерки, в изпълнение на член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. Община Пещера ще осигури видимост на това финансиране, съгласно Приложение 5 Информация, комуникация и публичност при изпълнението на Националния план за Възстановяване и Устойчивост, както следва: При всички мерки за информация, комуникация и публичност, предприети от Община Пещера, изрично се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. 1.Изработка и монтаж на информационна табела – 1 бр. - която се поставя на видно място, с размери 80х50 см. 2.Изработка и монтаж на информационна/постоянна обяснителна табела - 1 бр., 120х80 см . Информационните табели ще отговарят на изискванията на Приложение 5 Информация, комуникация и публичност при изпълнението на Националния план за Възстановяване и Устойчивост и в изпълнение на член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост 3.Провеждане на инфо дни–2 бр., в т.ч: - встъпителна пресконференция–1 бр. Тя ще се проведе до 2 месеца след стартиране на проекта. - заключителна пресконференция – 1 бр. Тя ще се проведе с изпълнението на проектните дейности, преди крайният срок за изпълнение на ДБФП. 4.Изпращане на прессъобщения до местни печатни и електронни медии - 2 бр. -1 бр. при стартиране на проекта; -1 бр. при приключване на проекта. 5.Информация за изпълнението на проекта на уеб сайта на Община Пещера, Целта е осигуряване на достъпна, разбираема и изчерпателна информация и прозрачност и осигуряване на видимост. Информацията публикувана в интернет ще включва информация за проекта, неговия напредък, резултати, сътрудничеството с целевите групи, подходящ снимков материал, контактна информация, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; Изпълнението на тази дейност преминава през следните конкретни етапи, в рамките на 18 месеца. - обявяване на график за провеждане на избор на изпълнител – 1 месец; - подготовка на документация за избор на външен изпълнител - 1 месец; - избор на изпълнител - 2 месец; - подписване на договор за услуга - 2 месец - изпълнение на мерките, посочени по-горе - подписване на финален приемо предавателен протокол за изпълнената дейност - 18 месец - финално техническо и финансово отчитане на дейността - 18 месец. 1 800.00 0.00
Управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от сформиран екип по проекта, включващ ръководител проект, технически и финансов експерт. Целта е успешно управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и информационното и публично отчитане реализацията на дейностите. Предвидените длъжности са в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване, характера и мащабите на дейностите. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както и за постигане на предвидените индикатори. Със Заповед за назначаване на Екип за управление на проекта (ЕУП), Бенефициентът ще гарантира качественото и успешно изпълнение на проекта, както следва: . Ръководител на проекта -Финансов експерт -Технически експерт Всички функции, отговорности и задължения ще бъдат описани в длъжностните характеристики на членовете в екипа за Организация и управление на проекта и ще бъдат определени със заповед на кмета на Община Пещера. Екипа за Организация и управление на проекта ще е отговорен за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Организацията и управлението на проекта обхваща цялата продължителност на проекта. Екипа за Организация и управление на проекта ще: - Изготвя регулярни отчети от екипа за отчитане на извършените дейности и план за действие; - Извършва отчети от проверки по документи и на място на заявените за плащане доставки на стоки, услуги, строителство; - Отчети за извършения мониторинг на възложените дейности; - Подготви подробен график за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки чрез детайлно изготвяне на календарен линеен график, с данни за началото и продължителността на всички етапи от процедурите за възлагане; - Отговаря за подготовката на необходимата документация за провеждане на съответните процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и ППЗОП; - Изготвя технически доклади, придружени от финансови отчети съгласно образците към Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, обхващащи цялостното изпълнение на проектните дейности, като съдържат пълна информация за цялостното изпълнение на проекта за целия период в съответствие с изискванията на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ; 9 782.57 0.00
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати : В изпълнение на Насоките за кандидатстване за доказване на не по-малко от 30 % спестявания на енергия в резултат на изпълнение на мерките за енергийна ефективност, Община Пещера ще възложи изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност по образец, (Приложение 9). За целите на отчитането на постигнатите резултати след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Община Пещера ще представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура! Докладът ще бъде изготвен по образец – Приложение 9 от Насоките за кандидатстване. Изпълнението на тази дейност преминава през следните конкретни етапи, в рамките на 18 месеца. - обявяване на график за провеждане на избор на изпълнител – 1 месец; - подготовка на документация за избор на външен изпълнител - 1 месец; - избор на изпълнител - 2 месец; - подписване на договор за услуга - 2 месец - подписване на финален приемо предавателен протокол за изпълнената дейност - 18 месец - Доклад за оценка на резултатите от изпълнените мерки за повишаване на енергийната ефективност в система за външно изкуствено осветление (СВИО) по ИНВЕСТИЦИЯ C4.I3 „ПОДКРЕПА ЗА ЕНЕРГИЙНО ЕФЕКТИВНИ СИСТЕМИ ЗА УЛИЧНО ОСВЕТЛЕНИЕ“ от НПВУ - Протокол за потвърждение на постигнатите енергийни спестявания в система за външно изкуствено осветление (СВИО) за целите на НПВУ - финално техническо и финансово отчитане на дейността - 18 месец. 5 400.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).