Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 368 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project aims to establish a practice for sustainable integration into education for children aged 3 to 7 years, of marginalized groups, incl. Roma, in kindergartens operating within Municipality of Simitli as we:  put into practice a mechanism for supporting and encouraging these children's willingness to join to education and make perfect a complex of integrating educative activities for children aged 3 to 7 years of marginalized groups, incl. Roma. Project target group are 60 children, aged 3 to 7 years of marginalized groups, incl. roma and their parents/guardians.  The project is to be implemented along with  the kindergarten in Dolno Osenovo village and the kindergarten in town of Simitli, as well its branches in villages of Cherniche, Krupnik, Polena, Poleto and Brezhani. As results we anticipate a working system for emotional and educative support to children of marginalized groups in all settlements of the Municpality, teacher teams capable to deliver emotional and educative support  to children of marginalized groups, a working complex of integrating educative activities for such children in all settlements of the Municipality. The project implementation teams joins the efforts of highly qualified teachers in kindergartens and professionals in educative policies implementation in Municipality of Simitli. The project is to be implemented within 24 months, in all settlements of Simitly Municipality where the kindergartens are. The project cost is 194 849,04 BGN, 100% grant.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на емоционално-педагогическа подкрепа за включване и интегриране на деца от маргинализирани групи с помощта на техните родители в образователната система: Практиката от психологическата подкрепа за деца в тази възрастова група показа, че емоционално-педагогическата интервенция е ключ за превръщане на създаденото усещане за принадлежност и спокойствие в групата в устойчив интерес и желание за участие в обучението и образователните дейности. Ето защо, целта на тази дейност е да осигурим необходимата емоционално-педагогическа подкрепа за 60 децата на възраст от 3 до 7 години, от маргинализирани групи, обучавани от партньорските детски градини, превръщайки я в механизъм, чрез който да подкрепим и насърчим интереса към и желанието им за участие в обучение и образователни дейности. Постигането й осъществяваме като: 1. Привлечем квалифицирани педагози, психолози и експерти в съответната общностна култура и език, които осигуряват методическа помощ, супервизия и инструменти за оказване на емоционално-педагогическа подкрепа. 2. Проучим степента на комуникационна способност на български език, когнитивните им способности и способностите им за взаимодействие, заедно с техните нагласи и склонности към определени обучителни и образователни дейности. 3. Опознаем нагласите, отношението, склонностите и разбиранията на родителите, които могат да подкрепят или да попречат на интеграционните мерки към техните деца, и които ще бъдат пътеките, по които ще разработим индивидуалните стратегии за работа с тях, в процеса на емоционално-педагогическата подкрепа. Стъпваме на презумпцията, че децата са ценност за всяка култура и общност. 4. Въз основа на получените резултати, въвлечените специалисти, разработват Програма, съответните индивидуални планове за работа и емоционално-педагогическа подкрепа на децата от маргинализирани групи, вкл.роми, и техните родители/настойници в детските градини – партньори. 5. Програмата посочва установените проблемни области, подходите/методите и инструментите за преодоляване при децата и родителите/настойниците, желаните резултати и измерителите за тях, начините и периодите на измерване, начините за коригиране и овладяване на възникнали проблеми и промени. 6. Индивидуалните планове за работа с децата и техните родители/настойници прилагат установените методи и инструменти за всеки случай, в до 2 седмични сесии във всяка среда, която се възприема от детето като сигурна и безопасна: детската градина или дома. 7. Консултациите и изследването в основата на програмата ни дават механизма за насочване на децата към дейностите за социално-емоционално учене по проекта, които са работното, ситуативно поле за осъществяваните емоционално-педагогически интервенции. 8. Големият брой деца от целевата група, с която детските градини партньори по проекта работят, изисква ангажирането на целия педагогически персонал. Специфичните психологически и педагогически въпроси в процеса на изпълнение на плановете се консултират и супервизират от включените външни експерти. Дейността обхваща и ваканционните дни. Осигуряваме подкрепа със служебен транспорт при работата по изследването и помещения за провеждане на консултациите, с осигурено осветление, климатизация и почистване. 9. Епидемичната ситуация и невъзможността да прогнозираме затягане на противоепидемичните мерки, необходимостта подкрепата да бъде непрекъсната в периода си на осъществяване, времевите буфери за възможни непредвидени рискове, фундаменталното значение на дейността за постигане резултатите на проекта, изисква посоченото време за изпълнение. 75 376.25 59 172.57
„Пеем, скачаме, заедно, деца” – създаване на групи по интереси в подкрепа на образователната интеграция на деца от 3 до 7 години, от маргинализирани групи: Играта, наблюдението и подражанието са начините, чрез които всички започваме да учим. Те са в основата създаване и задълбочаване на интереса към образование и участие в образователни занимания. Ето защо, целта на тази дейност е да развием набор от интегриращи образователни дейности за децата от 3 до 7 години от маргинализирани групи основани на подхода на играта и наблюдението. 1. Установените когнитивни способности, склонности и интереси на децата от целевата група при изпълнението на дейност 1 са основанията, на които работещите по проекта учители ги насочват към съответните групи по интереси: пеене, танцуване, музика, колективни игри, рецитация, театър, изобразително изкуство, природолюбителство. Освен тези деца, всеки възпитаник на ДГ може да участва при желание, като преимущество имат отговарящите на критериите на методиката на МОН. 2. В ДГ - с. Долно Осеново създаваме 4 групи - 1 пеене и рецитация, 1 драма, 1 изобразително изкуство, 1 танци и колективни игри, до 15 деца всяка. 3. В ДГ "Радост" създаваме 8 групи - по 1 за пеене, рецитация, музика, драма, колективни игри, танци, изобразително изкуство и природолюбители. 4. Обезпечаваме пособията и материалите за емоционално-социалното учене на групите: 2 музикални уредби с караоке модул, 20 танцови и 20 драматични костюма, 20 детски музикални инструменти, уреди и пособия за спортни занятия, 20 комплекта познавателни атласи за деца до 7 години и 20 детски книжки. Необходимостта от пособията е свързана с работата по програмата за емоционално-педагогическа работа и разширяване броя на групите с прилагане на социално-емоционалното учене, както и с провеждането на самите консултации като инструмент в процеса. 5. Всяка група се ръководи от 2 учители със съответния специфичен опит, за да гарантираме непрекъснатост на процеса, разработват работните планове с фокус върху развитието на уменията за изразяване, взаимодействие и мотивация. Съвместно с децата и родителите/настойници създават и приемат правила за участие, които децата и ръководителите визуализират по подходящ начин на пано в помещението за работа на групите. ДГ осигуряват необходимото осветление, климатизация, почистване и дезинфекция на помещенията за работа на групите. Предвид епидемичната ситуация и непредвидимостта на бъдещите предпазни мерки, заниманията във ваканционните дни, необходимостта от времеви буфери при насочването и организацията на децата в групите, тази дейност е предвидена с максимално допустимото време за осъществяване. 90 833.90 76 264.03
Фестивал „Пеем, скачаме, заедно, деца” : Способностите за взаимодействие и приобщаване на децата се утвърждават в ситуации на състезание с другите деца. Конкуренцията е мотивиращ фактор за всяко живо същество. Ето защо, с оглед създаването на допълнителни стимули за активно участие на включените в дейностите на проекта деца, както и за да мултиплицираме ефектите им, предвиждаме организация и провеждане на фестивал със състезателен характер по темите на работа на групите по интереси, създадени по проекта в края на проекта. 1. Ръководителите на групите, заедно с родители/настойници на участващите деца, подкрепени от директорите на ДГ и екипа за управление на проекта, проучват, установяват контакт и канаят групи по интереси от своята тематична област. Основният критерий към гостуващи групи, които работят по сходни проекти или включват деца от уязвими групи въобще, без да изключваме възможност и за останалите. Проучването и поканите са към групи от други общини в МИГ "Струма" или съседни на нея общини. 2. Съвместно с поканените групи, докато тече организацията на фестивала, изработваме правилата за оценяване и класиране на участниците и начина за гласуване на публиката. 3. Съставяме жури по всяка групова тема от външни на участващите детски градини специалисти, които работят с деца от възрастовата група. Те оценяват и класират участниците в съответното събитие от фестивала. 4. Фестивалът е изграден от успоредно протичащи събития за всяка тема, като ще подберем време и места, които позволяват дейностите да се изпълнят на открито, при спазване на необходимата дистанция между участниците и публиката. За да го превърнем в устойчиво събитие за общността си, ще обвържем провеждането му с други събития от този характер в общината.Участващите групи показват наученото в надпреварата. Планираме до 5 групи за всяка тематична област. Всеки група участник получава плакет на фестивала. Победителят - Купата на фестивала в съответната тема, а вторите и третите - сребърени и бронзови медали. 5.Провежда се педагогическа дискусия за обмяна на практики и наблюдения от работата по темите, в които се състезават групите, между участващите педагози. 6.Изпълнението на тази дейност е силно зависимо от евентуални ограничителни мерки във връзка с епидемичната ситуация и организацията на различни институции и хора, което налага планирането на времеви буфери и максимално допустим срок за изпълнение в рамките на проекта, за да постигнем планираните резултати. 28 638.89 17 929.35

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).