Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

"Zora Style" Ltd. is a factory for the production of furniture with individual design. In the manufacturing of furniture is produced a large amount of dust, which lowers air quality. Currently aspiration and ventilation in the premises is barely functioning, leading to bad working conditions. To remedy the problem, the project envisages the construction of aspiration and ventilation systems to filter the air in the premises.
Another problem for the company are musculoskeletal problems of the employees. They result from prolonged sitting posture during working time. This problem will be solved with the purchase of ergonomic chairs.
At present the company has no system for development and human resources management and the administration processes are conducted in written, causing difficulties, both for the administration and the entire staff. With the implementation of the project will be developed cloud-based system for human resource development, which will optimize the work processes in the enterprise and lead to resources efficiency.
The main objective of the project is to improve working the conditions, reduce morbidity in "Zora Style" Ltd. through the purchase of ventilation and aspiration system for both industrial buildings. Other important objective is the implementation of efficient and flexible forms of work time as well as job rotation and reduce of the negative impact on the environment through the development of cloud-based system for human resource development.
The target group of the project consists of 54 employees, 11 of them are over the age of 54, and 2 are disabled.
As a result, we expect to improve working conditions, increase Safety-at work, reduce morbidity and to help reconcile work and private life of employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление и организация на проекта: Основната цел на тази дейност е осигуряването на ефективно управление, организация и координация на проекта, с цел да се гарантира качественото му изпълнение и постигането на заложените резултати. С оглед комплексния характер на проекта, ръководството на „Зора Стил” ООД счита, че дейността по “Управление и организация на проекта" следва да бъде възложена на външен изпълнител, разполагащ с опитен екип по организирането и управление на проекти от подобен тип. Проектът ще се изпълнява под ръководството на Ръководителя на проекта, като външния изпълнител ще се грижи за управление, организация, координация и техническо изпълнение и ще съгласува всички свои действия с него. Ръководителят на проекта се явява външно лице за избрания изпълнител. По този начин ще се създаде система с две нива на контрол, което ще гарантира качественото изпълнение на проектните дейности и постигането на заложените резултати в срок. С избрания изпълнител ще бъде сключен договор, в които ще се регламентират основните му задължения и отговорности във връзка с организацията, управлението и координацията на проекта. Чрез възлагането на дейността на външен изпълнител, разполагащ с опитен екип, ще се осигури добра комуникация между „Зора Стил” ООД и Управляващия орган и качествено изпълнение, което ще допринесе за успешното постигане на целите на проекта. Ръководителят на проекта има опит в управлението на проекти от подобен тип и ще извършва всички контролни функции, като взима решенията, свързани с управлението на проекта и носи пълна отговорност пред дружеството. 17 700.00 17 600.00
Информиране и публичност: Целта на дейността е популяризиране на проекта, Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 и Европейския социален фонд, както и запознаване на широката общественост и всички заинтересовани страни с осъществените дейности по проекта и постигнатите резултати. Нуждата от информираност и публичност на проекта се налага като естествен проводник на обратната връзка между всички заинтересовни страни в процеса на реализация на проекти по структурните фондове на ЕС, а именно: предприятия, обучаващи институции, неправителствен сектор, обедининия на работодателите, местната и държавна власт, гражданите. Тя гарантира прозрачност и законност в действията на всички страни; наблюдение и контрол от обществото върху дейностите; познаване на предвидените цели и очаквани резултати от проекта, а от тук и осъзнато и ефективно включване на всички участници, от които зависи успеха му. Дружеството ще спази всички изисквания за публичност и информация в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. За изпълнението на дейността ще бъдат изработени: 1. две информационни табели 2 бр. х 250 лв. = 500 лв. без ДДС 2. стикери за оборудването по проекта 40 бр. х 2 лв. = 80 лв. без ДДС 3. брошури 500 бр. х 60 ст.= 300 лв. без ДДС 880.00 870.00
Разработване и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в "Зора Стил" ООД, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по- лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители.: Настоящата дейност ще бъде изпълнена чрез разработването на уеб базирана система за развитие на човешките ресурси. Към момента дружеството не разполага със система за развитие или управление на персонала и дейността се извършва чрез попълването на списъци, което изключително много затруднява, както администрацията, така и целия персонал и ограничава възможностите. В резултат се правят много грешки при отчетността, както се губи и много време, което води до намалена производителност на труда. Всеки служител трябва да отчита ежедневно рaботните си часове, свършена работа и т.н. От друга страна служителите нямат информация за потенциални обучения и пропускат много възможности за повишаването на квалификацията си. С изпълнението на дейността ще бъде разработена клауд базирана система за развитие на човешките ресурси. Тя ще включва основни функционалности: Профил на служителите; Работна заплата; Качване на документи към отделните служители; Напомняния за всеки служител и отчет за отпуските. И специфични функционалности: Модул за гъвкаво работно време и ротация на работните места и Модул за удължаване на професионалния живот и обучение. Стойността на системата е 27000 лв. без ДДС. Системата ще реши гореописаните проблеми, чрез въвеждането на електронна отчетност посредством мобилно устройство или настолен компютър. Всеки служител ще може да отчита работата си и работните часове самостоятелно през своето устройство. Специфичните модули за гъвкаво работно време и ротация на работните места и модул за удължаване на професионалния живот са приоритетно насочени към лицата над 54 г. Модулът за гъвкаво работно време е насочен и към двамата служители с увреждания, тъй като ще им даде възможност дистанционно да отчитат часовете, през които се налага да отсъстват за провеждане на лечение или здравна профилактика. Модулът за удължаване на професионалния живот и обучени ще даде възможност лицата над 54 г. да се ползват за консултанти като споделят своя ноу хау с останалите служители като подготвят електронни обучения срещу осигуряване на допълнително възнаграждение. Модулът ще обхване и всички лица от целевата група на проекта, тъй като те ще имат възможност да ползват споделената информация и да повишват квалификацията си. Уеб базираната система е насочена към насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност, тъй като е клауд базирана. По своята същност всички клауд базирани продукти са "зелени", работят без използването на хартия, като по този начин се ограничарва изсичането на горите. От друга страна въведената система ще оптимизира трудовите процеси в предприятието, което ще доведе до оптимизация на производствения процес и ресурсна ефективност. 27 000.00 26 700.00
Осигуряване на средства за колективна защита, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Дейността ще бъде изпълнена в двете производствени сгради на предприятието. Сграда 1 е оборудвана с вентилация и аспирация, които са изградени преди 7 години и са се армортизирали. Към момента вентилацията почти не работи, а аспирацията връща в помещението 90 % от количество фин прах, което се отделя при обработката на дървен материал. В резултат работниците са принудени да работят с предпазни маски и да правят чести почивки. Сграда 2 е бояждийски цех и шлайфно помещения. Основният проблем е, че тя няма изградена система за пречистване на въздуха от вредните изпарения и финия прах, отделяни при работата на машините. Използват се единствено лични предпазни средства и проветряване, което води до повишен риск от заболяваемост на работниците и ниска производителност на труда. За да се решат идентифицираните проблеми, ще се изградят вентилационни и локални аспирационна система, които ще филтрират въздуха от фин прах, отделян при обработка на дърво и шлайфане и вредни изпарения при боядисване. По този начин трайно ще се подобри микроклиматът в предприятието като същевременно се намали заболяваемостта и се подобрят условията на труд като цяло. Аспирационна система за обезпрашаване на въздуха, която улавя на финия прах за сграда 1. Оборудване: 1.1.Мобилна филтрираща система с табло за управление (поставя се извън сградата и представлява обособен обект с възможност за преместване без разглабяне)- 49450лв Q = 23 600 m3/h Филтърна материя: 197 м2 СМР: Вентилатор Линия1- 10550лв Q=13600m3/h N=22 kW 1.3.Вентилатор Линия2- 7300лв Q=8900m3/h N=11kW Тръби,колена,преходи,фланци,гъвкави въздуховоди-5300лв Монтаж (Подготовка за СМР; Конструкция за повдигане; Осигуряване на механизация за ТРМД; Заземяване; Електрически връзки- 4500лв Оборудване сграда 2: 2.1. Аспирационна система на шлайф машини- 13480лв Мобилна филтрираща система с табло за управление (поставя се извън сградата и представлява обособен обект с възможност за преместване без разглабяне) Q= 6640 m3/h Филтърна материя: 47м2 2.2.Прахов вентилатор-6300лв Q=7 000 m3/h N=7,5 kW n=2700 min-1 СМР: Монтаж и тръби, колена, преходници и гъвкави връзки (Подготовка на площадката за строителни работи; Изграждане на конструкция за повдигане на филтъра във височина; Осигуряване на механизация за товаро-разтоварни и монтажни дейности; Заземяване съгласно изискванията; Електрически връзки и кабели от таблото за управление до филтъра и вентилатора) 3700 лв. Вентилационните системи представлява оборудване, което обособен обект и може да бъде лесно преместено при необходимост, тъй като по никакъв начин не са прикрепва към сградата. 2.3.Вентилационна система на камера за сушене на детайли: Климатична камера с автоматизация и управление 9700 лв. Q=4000 m3/h, Р=500Ра, Nел=1,1 kW, 380V; Qот= 50kW-топлоносител- вода 80/60 °С филтърна секция-филтърна секция G3 2.4.Вентилационна система на работното помещение за лакиране. Климатична камера с автоматизация и управление 10500 лв. Q=10000 m3/h Р=500Ра Nел=3,0 kW, 380V Qот=118kW-топлоносител- вода 80/60 °С филтърна секция-филтърна секция G3 СМР: Въздуховоди от поцинкована ламарина на фалц, правоъгълни с дебелина б=0,6 мм, прави и фасонни 76кв.м=3200 лв. Друг основен проблем на фирмата са гръбначните проблеми на част от служители. Те са в следствие от дългото седене в еднообразна поза. При направен преглед от ортопед се установи, че част от служители имат разместени прешлени и гръбначни изкривявания. Тези проблеми са идентифицирани в програмата за намаляване на риска. За проблемните с гръбначния стълб, ще бъдат закупени 17 бр. ергономични столове с мрежест гръб и лумбална опора с обща стойност 8500 лв., които ще подпомогнат служителите да работят в изправена поза и ще редуцират негативното влияние на заседналата работа до минимум. Всички цени на заложените активи са на база извършено пазарно проучване. 132 480.00 128 875.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).